اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102266078918027

آشنایی با ویزای دانش آموزی کانادا

کد: 140102266078918027

https://bit.ly/3MkXJLR

، تهران , (اخبار رسمی): ویزای دانش آموزی دولت کانادا از دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که توانایی پرداخت شهریه تحصیلی خود را دارند استقبال کرده و اخذ کارت اقامت دائم را محقق کرده است

✔️ویزای دانش آموزی کانادا
ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

در حال حاضر یکی از دروازه های ورود به کانادا، ورود از راه تحصیل است که در ادامه روند اخذ اقامت دایم از طریق ویزای دانش آموزی  فرزند را برای شما توضیح خواهیم داد.

شرایط اقامت کانادا از طریق فرزند زیر ۱۸ سال

برای اقدام از این طریق نیاز است موارد ذیل را دارا باشید:

  • متاهل باشید
  • فرزند بین ۶ تا ۱۸ سال داشته باشد (جهت ثبت نام در مدارس کانادا)
  • نیازی به نمره زبان ندارید
  • یکی از والدین بعنوان مراقب و سرپرست حاضر به عزیمت به کانادا همراه با فرزند خود باشد
  • اثبات داشتن ۵۰ هزار دلار کانادا که شامل هزینه زندگی و تحصیل در سال اول ورود شما به کاناداست
  • در این برنامه کودک شما از طریق ویزای تحصیلی و شما با ویزای سرپرست(گاردین) بهمراه فرزندتان به کانادا خواهید رفت.

تبدیل ویزای گاردین والدین به ویزای دانشجویی

پس از ورود برای اینکه هزینه تحصیل فرزندتان رایگان شود، در زمانی که شما به عنوان گاردین فرزندتان در کانادا حضور دارید، با داشتن شرایط تحصیل در مقاطع دانشگاهی (نمره بالای ۶ آیلتس) می توانید از امتیاز دانشجو بودنتان استفاده کنید.هنگام تحصیل شما تحصیل فرزندتان رایگان می باشد.

ویزای دانش آموزی کانادا

امتیاز دانشجویان بین المللی در کانادا

۱-رایگان شدن تحصیل فرزند در مدارس دولتی:

در صورتی که می خواهید هزینه مدرسه فرزندتان رایگان شود باید خودتان (که به عنوان قیم وارد شده اید) دانشجوی بین المللی شوید به این معنی که باید در یک مقطع تحصیلی در صورت داشتن شرایط تحصیلی در دانشگاه شرکت کنید.

۲-داشتن اجازه کار دانشجو یی (در صورتی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل شوید اجازه کار پاره وقت خواهید داشت).اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته و کار تمام وقت در تعطیلات

۳-همسر شما می تواند به کانادا بیاید و اجازه کار تمام وقت اخذ نماید.

در کانادا دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیلی شان، اجازه خواهند داشت که تا به تعداد سال های تحصیل شان در کشور کانادا کار کنند.

( حداکثر تا ۳ سال ویزای Work Permit )  و همین سابقه ی اخذ مدرک دانشگاهی و سابقه کار در کانادا شما را به اخذ اقامت دائم کانادا خواهد رساند.

ویزای دانش آموزی کانادا

بورسیه و تحصیل در دبیرستان های کانادا

کیفیت بالای آموزشی دبیرستانهای کانادا ،استفاده از تکنولوژی های نوین ومتدهای نوین آموزشی  مدارس کانادا  ،متقاضیان زیادی را برای اخذ ویزای تحصیلی دبیرستانهای کانادا تشویق نموده است.متقاضیان ویزای دانش آموزی و تحصیل در دبیرستانهای کانادامی توانند در دبیرستانهای شبانه روزی و خصوصی کانادا تحصیل نمایند.

بورسیه تحصیل در دبیرستانهای کانادا برای دانش آموزان بین المللی سخت و تقریبا” غیر ممکن می باشد.دانش آموزان متقاضی تحصیل در دبیرستانهای کانادا در صورتیکه دوره تحصیلی خود را با نمرات بالایی به پایان برسانند می توانند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاههای کانادا شوند.دانش آموزان دبیرستانهای کانادا برای ورود به کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس نیست.

تحصیل در دبیرستانهاهای کانادا در سال ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ دبیرستان میسر می باشد.دانش آموزان دبیرستانهای کانادا در استان کبک تا سال ۱۱ تحصیل نموده و پس از آن برای کالج و دانشگاه اقدام می نمایند.تحصیل در دبیرستان های کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه میسر می باشد. دانش آموزان دبیرستانهای کانادا تعدادی دروس اجباری و تعدادی دروس انتخابی میگذارنند. هردانش آموز برای فارغ التحصیل شدن ملزم به گذراندن مجموع ۸۰ واحد درسی در طول این سه سال میباشد. گذراندن این ۸۰ واحد با تنوع بسیار بالا برای دانش آموزان دبیرستان های کانادا ممکن بوده و آنها شانس های زیادی برای انتخاب دروس بر اساس اهداف آینده خود دارند. 

سیستم آموزشی در کانادا

مدارس در کانادا به دو صورت دولتی و خصوصی میباشند. بیشترین تفاوت بین این مدارس در قیمت آنهاست. مدارس دولتی توسط دولت تامین میشوند و مدارس خصوصی با گرفتن شهریه. مدارس دولتی برای شهروندان کانادایی و کسانی که کارت اقامت دائم دارند کاملاً رایگان است ولی دانش آموزان خارجی ملزم به پرداخت شهریه هستند.
شهریه مدارس دولتی برای دانش آموزان خارجی سالانه حدوداً ۱۵۰۰۰ دلار کانادا می باشد و میانگین شهریه مدارس شبانه روزی در کانادا برای یک سال تحصیلی حدود ۲۵۰۰۰ دلار کانادا میباشد. در مدارس دولتی معمولاً دختران و پسران به یک مدرسه میروند ولی برخی از مدارس خصوصی ویژه دختران یا ویژه پسران میباشد و مدارس مذهبی نیز وجود دارد.

مهمترین شرایط برای ثبت نام در مدارس دولتی کانادا در ویزای دانش آموزی

  • نزدیکی به محل سکونت.
  • داشتن حداقل ۵ سال سن.
  • داشتن کارت واکسیناسیون.
  • پشتوانه مالی مناسب از سوی پدر و مادر در کشور مبداء.

داشتن قیم در کانادا (چه همراه ایشان از ایران بیایند و چه در کانادا شخصی را به عنوان قیم معرفی کنید).
در ویزای دانش آموزی داشتن مدرک زبان برای افراد زیر ۱۸ سال نیاز نیست زیرا آموزش زبان انگلیسی بخشی از وظایف این مدارس است.

تحصیل در مدارس کانادا با ویزای دانش آموزی

با ویزای دانش آموزی امکان اخذ پذیرش از تمامی مدارس خصوصی و دولتی در سراسر کانادا برای موسسه ما با در نظر داشتن تمامی شرایط، وجود دارد. با نظر به اینکه هر کدام از این مدارس دارای شرایط و ضوابط خاص خود هستند، موسسه مهاجرتی و حقوقی امیر مهاجر با درنظر داشتن این شرایط، با صرف کمترین زمان و هزینه، شما را به اهدافتان خواهد رساند. این شرایط عبارتند از: سطح زبان، مقطع تحصیلی، زمان ورود به مدرسه نمرات و سوابق تحصیلی سال ‌های گذشته، کالج یا دانشگاه هدف، سطح مالی، محل اسکان، مذهب و حتی جنسیت متقاضی.

میزان شهریه

میزان شهریه این مدارس معمولا باید به صورت سالانه پرداخت شود و برای هر شهر ثابت و یکسان است. برای مثال شهریه دبستان دولتی برای یک سال یا دو ترم تحصیلی حدود ۱۳ هزار دلار کانادا است و این مبلغ برای دبیرستان حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار کانادا است. در استان انتاریو میزان شهریه در مدارس خصوصی متناسب با کیفیت، وسعت فضاها و خدمات ارائه شده از حدود ده هزار دلار کانادا تا ۳۰ هزار دلار کانادا برای مقطع دبستان از حدود ۱۲ هزار دلار کانادا تا ۴۰ هزار دلار کانادا برای مقزع دبیرستان می‌باشد. که این هزینه شامل هزینه خوابگاه، یونیفرم، کتاب، بیمه درمانی، سرویس رفت و امد و غیره می‌باشد.

نکات مهمی که باید هنگام انتخاب مدرسه در ویزای دانش آموزی در نظر داشته باشید

لازم است که جدا از شرایط شخصی و تحصیلی متقاضی ویزای دانش آموزی  و انتظارات او، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

ایا مدارس از اعتبار لازم جهت ورود به دانشگاه‌های معتبر کانادا و جهان را دارد؟ گاهی اوقات دانشگاه‌ها برخی از مدارس را از لحاظ آموزشی ضعیف دانسته و به آن‌ها امتیاز پایینی می‌دهند.

آیا مدرسه دوه‌ آموزش زبان را برای دانش اموزان برگذار می‌کند یا خیر؟ اگر مدرسه‌ای این دوره را برگذار نکند دانش اموز موظف است که دوره زبان را خارج از مدرسه بگذراند و این امر خود موجب هزینه‌های بیشتر علاوه بر شهریه مدرسه خواهد شد.

ایا شهریه پرداختی برای یک سال جهت ۸۷ واحد درسی بوده است یا کمتر؟ حداکثر واحد گذرانده شده برای دانش اموزان دبیرستانی در هر سال تحصیلی ۸ واحد است که بهتر است به این موضوع دقت شود.

اگر دانش اموزان به دلیل مشکلات عمده دریافت ویزا موفق به حضور در مدرسه در ترم تحصیلی مقرر نشدند، ایا امکان انتقال شهریه برای ترم بعد وجود دارد و یا اینکه هزینه تحصیلی برای آن ترمی که متقاضی از دست داده است، محفوظ می‌ ماند یا خیر؟

عموما مدارسی که هزینه ثبت نام از متقاضی دریافت می‌کنند برای دانش اموزان ایرانی مناسب نیستند؛ چرا که در صورت عدم دریافت ویزا، متقاضی مبلغی بین هزار تا ۹ هزار دلار را از دست خواهد داد.

نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با مکان مدرسه و دسترسی ان به شهر و دیگر امکانات است که اگر به آن توجه نشود، بسیار هزینه بر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل ماهانه ویزای دانش آموزی :

حمل و نقل عمومی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه هزینه دارد

خوراک و تغذیه در ویزای دانش آموزی :

معمولا دو تا سه وعده غذا در سیستم اقامت در منزل یک شهروند کانادایی ارائه می‌شود و در صورت زندگی مستقل این هزینه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه است

پوشاک و وسایل بهداشتی در ویزای دانش آموزی :

باز هم بسته به سبک زندگی افراد چیزی حدود ۵۰ تا ۲۰۰ دلار در ماه است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون