اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102296085518027

آشنایی با اخذ ویزای همراه کانادا

کد: 140102296085518027

https://bit.ly/3Myb9Ei

، تهران , (اخبار رسمی): کشور کانادا در جهت حمایت از دانشجویان خارجی به خانواده آن‌ها ویزای همراه اعطا می‌کند. اعطای ویزا به خانواده، به دانشجو کمک می‌کند تا دوران تحصیل را با کمترین میزان استرس دوری از خانواده سپری کند. برخی دانشجویان فقط تمایل دارند تا در کشوری تحصیل کنند که می‌توانند خانواده خود را همراه خود داشته باشند.

✔️ویزای همراه کانادا
✔️ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا

نظرات ضدونقیض در مورد مزایا و ریسک‌های اقدام همزمان برای دریافت ویزای تحصیلی و ویزای همراه کانادا وجود دارد. با اقدام همزمان، علی‌رغم سهولت شما هنگام مهاجرت به کانادا و کاهش زمان رسیدگی به درخواست، ریسک ریجکتی ویزا افزایش پیدا می‌کند. این به معنای قصد و هدف واقعی شما از تحصیل در کانادا نیست، بلکه در صورتی که افسر سفارت کانادا از بازگشت شما به کشور مبدا اطمینان حاصل نکند، درخواست ویزای تحصیلی شما رد می‌شود.

شرایط دریافت ویزای همراه کانادا

کشور کانادا به شریک زندگی و فرزندان وابسته (زیر ۲۲ سال) متقاضیان تحصیل یا کار در کانادا، ویزای همراه کانادا را اعطا می‌کند. شریک زندگی کسی است که:

  • همسر قانونی متقاضی تحصیل در کانادا باشد. 

فرزند وابسته کسی است که:

  • زیر ۲۲ سال باشد و ازدواج نکرده باشد.
  • بالای ۲۲ سال باشد ولی به‌دلایلی مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی نتواند از عهده مخارج و زندگی خود برآید.

مدارک لازم برای اثبات رابطه شریک زندگی

شما برای اثبات رابطه شریک زندگی به ارائه مدارک زیر نیاز دارید:

در صورتی که شما عقدنامه محضری داشته باشید، شما مدرک لازم برای اثبات رابطه با همسرتان را دارید. در صورتی که شما عقد محضری نکرده‌اید، ولی به‌صورت عاطفی وابسته همسرتان هستید و در یک خانه به مدت حداقل ۱۲ ماه یا یک‌سال زندگی کرده‌اید، باید مدارک لازم برای اثبات رابطه خود را ارائه دهید. مدارک می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سند رسمی ملک که به نام هر دوی شماست.
  • قرادداد مبنی‌بر اجاره مشترک خانه یا اقساط خانه
  • مدارک مهم هر دوی شما که شامل یک آدرس برای محل سکونت باشد، مثل: گواهینامه یا بیمه‌نامه.
  • مدارک هویتی

شما می‌توانید مدارک دیگری را نیز ارائه کنید.

توجه داشته باشید که سفارت عکس‌ها قبوض تلفن و نامه‌ها را پس از بررسی به شما باز نمی‌گرداند. همچنین لازم است از فرستادن فیلم و CD جلوگیری کنید. سفارت پس از بررسی مدارک، مدارک ازدواج و پاسپورت را به شما پس خواهد داد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه کانادا

مدارک لازم برای ارائه برای دریافت ویزای همراه عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر یا مدارک هویتی
  • فرم درخواست ویزا
  • مدارک مربوط به استادی پرمیت یا اجازه تحصیل در کانادا برای متقاضی اصلی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی متقاضی اصلی (بورسیه، فاند، حساب بانکی، مدارک مالی و …)
  • مدارک لازم برای اثبات رابطه شریک زندگی مثل سند ازدواج
  • هزینه مربوط به فرم
  • عکس بیومتریک
  • آزمایش سلامت پزشکی

در صورتی که به‌صورت همزمان برای دریافت ویزای تحصیلی متقاضی اصلی و ویزای همراه اقدام می‌کنید، باید توجه کنید که همه مدارک را هم‌زمان ارائه دهید. همچنین متقاضی تحصیل در کانادا در پاسخ به سؤال «آیا مایلید اعضای خانواده را همراه با خود داشته باشید؟» در فرم مربوط به ویزای تحصیلی کانادا، باید پاسخ مثبت بدهد.

در صورتی که پس از دریافت ویزای تحصیلی متقاضی اصلی اقدام به دریافت ویزای همراه کانادا می‌کنید، باید مدارک مربوط به استادی پرمیت یا اجازه تحصیل متقاضی اصلی را همراه داشته باشید. توجه کنید که در این صورت متقاضی اصلی در پاسخ به سوال فرم ویزای تحصیلی کانادا مبنی‌بر «آیا مایلید اعضای خانواده را همراه با خود داشته باشید؟»، باید پاسخ «نه» بدهد.

هزینه ویزای همراه کانادا

هزینه ویزای همراه کانادا عمدتا شامل هرینه فرم درخواست ویزای کانادا (۱۵۰ دلار کانادا) و هزینه مربوط به فرایند بیومتریک (۸۵ دلار کانادا) است. همچنین برای تحویل مدارک لازم است هزینه سفر به کشورهایی که سفارت کانادا در آن دایر است را بپردازید.

همچنین لازم است برای تمکن مالی هزینه‌ای در حدود ۴ هزار دلار کانادا برای اولین همراه در حساب خود داشته باشید. برای همراهان بیش از یک نفر لازم است که هزینه‌ای در حدود ۳ هزار دلار کانادا برای سایر همراهان در مدرک تمکن مالی ارائه کنید.

به‌عبارت دیگر، اگر شما برای همسر و فرزند زیر ۲۲ ساله‌تان نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی دارید، مدرک تمکن مالی باید حداقل ۷ هزار دلار کانادا باشد.

مدت اعتبار ویزای همراه کانادا

مدت اعتبار ویزای همراه کانادا، به اندازه مدت اعتبار استادی پرمیت یا اجازه تحصیل متقاضی اصلی تحصیل در کاناداست. در صورتی که متقاضی اصلی بیش از زمان ازپیش‌تعیین‌شده نیاز به تحصیل داشته باشد، باید استادی پرمیت خود را تمدید کند. در صورت تمدید استادی پرمیت متقاضی اصلی، می‌توان مدت اقامت دارنده ویزای همراه تحصیلی کانادا را هم به نسبت آن تمدید کرد.

مزایای دارنده ویزای همراه کانادا

دارنده ویزای همراه کانادا، در صورتی که همسر فرد متقاضی تحصیل در کانادا باشد، می‌تواند برای دریافت OPEN WORK PERMIT اقدام کند. با دریافت ورک پرمیت کانادا می‌توان به‌صورت تمام‌وقت در همه مشاغل کانادا (به‌جز مشاغل مربوط به سلامت و مدرسه) مشغول‌به‌کار شد. توجه داشته باشید که دارنده ویزای تحصیلی فقط می‌تواند ۲۰ ساعت در هفته در مشاغل عمومی کار کند.

دارنده ویزای همراه می‌تواند برای دریافت استادی پرمیت اقدام کند و در کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا مشغول‌به‌تحصیل شود. در صورتی که دارنده ویزای همراه کانادا بخواهد در دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه تحصیل کند، نیازی به دریافت استادی پرمیت ندارد.

فرزند زیر ۱۸ سال که با ویزای همراه وارد کشور کانادا شده است، می‌تواند در مدارس دولتی کانادا به‌صورت رایگان تحصیل کند. دارندگان ویزای همراه که پدر یا مادرشان اجازه تحصیل در کانادا را دارند، نیازی به دریافت استادی پرمیت برای تحصیل در مدارس کانادا ندارند.

توجه کنید در صورت تحصیل در نظام آموزشی کانادا، فرزند شما باید از دوسال عقب‌تر از مقطع فعلی آغاز به تحصیل کند. به‌عبارت دیگر اگر فرزند شما در ایران باید در مقطع هشتم تحصیل کند، برای تحصیل در مدارس کانادا باید در مقطع ششم مشغول‌به‌تحصیل شود.

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا تقریبا ۱۲ ماه است که ممکن است کمتر یا بیشتر از این زمان طول بکشد. اگر همزمان برای دریافت ویزای تحصیلی خودتان و ویزای همراهی همسرتان اقدام کنید ویزای همراهی همزمان با ویزای تحصیلی شما صادر می‌شود.

آیا ویزای والدین کانادا همان ویزای همراه کاناداست؟

خیر ویزای همراه کانادا شامل والدین نمی‌شود.

آیا ویزای همراه کانادا به پارتنر تعلق می‌گیرد؟

در صورتی که شما شریک زندگی باشید و به مدت یکسال در یک خانه زندگی کرده باشید می‌توانید برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کنید.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

ویزای همراه تحصیلی کانادا از جمله ویزاهایی است که به خانواه فرد محصل این امکان را می دهد تا با خیال راحت و در تمامی دوران تحصیلی، همراه و در کنار فرزندان خود باشند تا از شرایط تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها مطلع شوند.

ویزای همراه تحصیلی شامل دو نوع می باشد:

  •  ویزای همراه دانش آموزی کانادا
  •  ویزای همراه دانشجویی کانادا
  • شرایط گرفتن ویزای همراه کانادا

در صورت تحصیل فرد متقاضی در کشور کانادا، همراهان او (همسر و یا فرزندانش) با گرفتن ویزای همراه کانادا تا پایان تحصیلات او در آن کشور می توانند اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی

ویزای توریستی یا TRV از جمله ویزاهایی است که همراهان فرد محصل در دانشگاه و یا مدارس کانادا می توانند همزمان با او، ویزای همراه کانادا را با اعتبار ۶ ماهه دریافت کنند.

ویزای اجازه کار

 در صورت تحصیل فرد متقاضی در کالج و یا دانشگاه های واقع در کانادا، همسر و همراه او می تواند بدون نیاز به مجوز در کانادا، تنها با گرفتن ویزای کار کانادا بصورت تمام وقت در این کشور به کار یا تحصیل مشغول شود.

مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا

از آنجایی که ویزای همراه کانادا یکی از انواع ویزاهای توریستی (Visitor Visa) محسوب می شود برای دریافت و اخذ آن نیز همانند ویزای توریستی کانادا به مدارکی چون اصل پاسپورت به همراه یک قطعه عکس ۳.۵*۴.۵، تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی و فردی، مدارک مربوط به تمکن مالی نیاز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون