اطلاعات تماس
  • 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103036095518841

آشنایی با عایق حرارتی

کد: 140103036095518841

https://bit.ly/3aaJB9E

، (اخبار رسمی): با تغییرات فصلی مسئله انرژی پا برجا و جدی تر می شود. به طوریکه حفظ گرما و سرمای فصول مختلف، دارای اهمیت به سزایی است

عایق حرارتی
آشنایی با عایق حرارتی

عایق کاری:

عایق ماده‌ای است که در مرز دو محیط متفاوت قرار می‌گیرد و از انتقال انرژی و ماده جلوگیری می‌کنند. برای همین برای جلوگیری از ورود و یا خروج گرما و رطوبت و یا مواد خورنده از عایق‌کاری بهره می‌گیرند. مثلا در لوله‌های انتقال آب گرم از عایق‌کاری استفاده می‌کنند تا در فصل سرد سال آب بر اثر انتقال از لوله گرمای خود را از دست ندهد. ممکن است در انواع لوله از انواع عایق رطوبتی و حرارتی استفاده کنند. احتمالا در شهرهای سرد و یا شهرهای مرطوب ایران عایق‌کاری‌های بیشتری نسبت به سایر شهرها مشاهده کنید. زیرا علاوه بر این که عایق جلوی انتقال گرما به سرما را می‌گیرد، می‌تواند از ترک‌خوردگی لوله‌ها را در فصل سرد سال بگیرد. افزون بر این، عایق می‌تواند جلوی زنگ‌زدگی یک سازه آهنی و لوله را در شهرهای مرطوب کشور بگیرد.

عایق حرارت:

گرما از مکان گرم به مکان سرد حرکت می‌کند. در نتیجه برای جلوگیری از ورود گرما به محیط سرد، از عایق حرارتی استفاده می‌شود. در اثر عایق‌کاری، فضای داخلی ساختمان در تابستان، خنک و در زمستان، گرم نگه داشته می‌شود. به منظور داشتن انتخابی درست در خرید عایق حرارتی، ابتدا شما باید دمای محیط و شرایط آب و هوایی محل موردنظر را در نظر بگیرید. همچنین ضخامت عایق حرارتی، باید به‌اندازه‌ای باشد که تا حد امکان از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.

یک عایق حرارتی مناسب باید دارای مقاومت فشاری و حرارتی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و عدم رشد قارچ و یا کپک را داشته باشد. عایق حرارتی معمولاً در دیوارها و سقف‌ها، به ویژه دیوارهای بیرونی خانه که در آن گرما به دست می‌آید یا از دست می‌رود، یافت می‌شود. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب و هوا در فصول مختلف، متفاوت است، عایق‌کاری شما باید با اصول طراحی صحیح همراه شود. اگر محل زندگی شما همیشه گرم یا سرد است، عایق شما با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی گنجانده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021556*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار