اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103056100618874

علت اقبال پروفیل سبک ایران بین تولید کنندگان خارجی

کد: 140103056100618874

https://bit.ly/3MS9kSN

، (اخبار رسمی): امروزه صنعت فولاد یکی از مهم ترین و کلیدی ترین صنایع در سرتاسر دنیا به حساب می آید چرا که در ساخت طیف گسترده ای از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

علت اقبال پروفیل سبک ایران بین تولید کنندگان خارجی
علت اقبال پروفیل سبک ایران بین تولید کنندگان خارجی
علت اقبال پروفیل سبک ایران بین تولید کنندگان خارجی
علت اقبال پروفیل سبک ایران بین تولید کنندگان خارجی

ایران به لطف پتانسیل بالایی که در زمینه تولید فولاد دارد به یکی از قطب های مهم این صنعت تبدیل شده است و با توجه به این که صنعت فولاد در تمامی رده ها از نخستین مرحله تا آخرین آن صنعتی بومی و بی نیاز به کشور های خارجی است هزینه ی تولید به نسبت قیمت های جهانی بسیار مقرون به صرفه است به همین خاطر سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه صورت گرفته و باعث شده سطح کیفیت تولیدات ایران متناسب با دانش روز جهانی پیش برود و خوشبختانه شاهد صادرات لوله و پروفیل ایران به سایر کشور ها باشیم. پروفیل سبک بین تمامی انواع مقاطع فولادی بی شک یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین آن ها است. پروفیل سبک ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث شده تولید کنندگان در سرتاسر دنیا توجه ویژه ای به آن داشته باشند اما علت اقبال پروفیل سبک صادراتی ایران در میان تولید کنندگان خارجی چیست؟ بی شک قیمت مناسب و کیفیت بالا . در ادامه نخست به بررسی ویژگی های خوب خود پروفیل سبک می پردازیم و سپس توضیح خواهیم داد چطور ایران می تواند پروفیل سبک با کیفیت اما با قیمت مناسب تولید کند.

استفاده از فولاد در صنایع تولیدی به عنوان ماده ی اولیه ، بسیار متداول است. برای آن که فولاد بتواند ماده مناسبی برای تولید باشد باید ویژگی های خاصی داشته باشد. پروفیل سبک یکی از بهترین های محصولات فولادی است که با قاطعیت می توان گفت درصد بالایی از ویژگی های مد نظر تولید را داراست. پروفیل سبک بسیار منعطف است و به راحتی شکل می گیرد. این ویژگی به تولید کننده کمک می کند تا بتواند با هزینه ی کمی شکل پروفیل را به شکل مورد نظر خود برساند. نه تنها پروفیل سبک بلکه تمامی انواع محصولات فولادی در معرض هوا دچار زنگ زدگی می شوند برای ایجاد سپری محافظ در مقابل زنگ زدگی از آبکاری استفاده می شود. آبکاری نه فقط برای ضد زنگ کردن پروفیل بلکه برای زیباتر کردن آن برای تولید محصولات تزئینی هم کاربرد دارد. کیفیت سطح این مقطع کاملا مناسب برای انواع آبکاری است به طوری که آبکاری پروفیل سبک هم از کیفیت مطلوبی بهره مند است و هم با استحکام خوبی به سطح آن متصل می شود. پروفیل سبک با دقت ابعادی در حدود دهم میلی متر تولید می شود. این ویژگی برای مقاطع سخت فولادی بسیار حائز اهمیت است زیرا در قطعه سازی برای تولیدکننده ایجاد مشکل نمی کند. قیمت پروفیل سبک را شاید بتوان به عنوان بهترین ویژگی آن در نظر گرفت. گرچه مقاطع فولادی به شکل شاخه های 6 متری تولید می شوند اما قیمت آن ها معمولا بر اساس وزن اعلام می شود. ضخامت کم ورق باعث می شود وزن نهایی شاخه کم باشد و در نهایت خریدار پول کمتری بابت خرید یک شاخه پروفیل سبک پرداخت کند.

محصولات فولادی تولید ایران علاوه بر آن که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند با قیمت کمتری از قیمت های جهانی به فروش میرسند. معادن متعدد و غنی آهن ، نفت و گاز در ایران باعث شده قیمت تمام شده تولید فولاد بسیار مقرون به صرفه باشد. طی زمان سود بالای تولید فولاد سرمایه گذار های زیادی را جذب این بازار کرده و ایجاد بازار رقابتی باعث شده به تدریج کیفیت تولید کارخانه تولید پروفیل مبلی بهبود پیدا کند. در مورد قیمت تمام شده محصولات فولادی سه عامل بیشترین اثر را دارند. اول قیمت مواد اولیه دوم قیمت انرژِی و سوم هزینه تامین و تعمیر دستگاه های تولیدی. همان طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم منابع غنی آهن و انرژِی ایران باعث شده در مقایسه با سایر کشور ها هزینه ی کمتری در زمان تولید صرف این موارد بشود اما دستگاه های تولیدی در این صنعت وارداتی است به همین خاطر هزینه این بخش از تولید بر اساس قیمت دلار محاسبه می شود. اما با توجه به این که بخش اصلی هزینه ی تولید بابت قیمت مواد اولیه و انرژی است هزینه ی دستگاه ها تاثیر چشم گیری بر قیمت نهایی ندارد و شاهد عرضه ی پروفیل سبک ایران با قیمتی مناسب تر از قیمت آن در بازار جهانی هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید