اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103076102318887

آشنایی با کلینیک تخصصی ایمپلنت جنیک

کد: 140103076102318887

https://bit.ly/3wRxbvb

، (اخبار رسمی): ایمپلنت دندان بهترین و طبیعی ترین روش کاشت دندان به شمار می رود. در این روش، پایه ایمپلنت درون فک کاشته می شود و جایگزین ریشه دندان می‌شود و با قرار گرفتن روکش روی آن، یک جایگزین کامل برای دندان‌ از دست رفته محسوب می‌شود.

ایمپلنت دندان
آشنایی با کلینیک تخصصی ایمپلنت جنیک

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان بهترین و طبیعی ترین روش کاشت دندان به شمار می رود. در این روش، پایه ایمپلنت درون فک کاشته می شود و جایگزین ریشه دندان می‌شود و با قرار گرفتن روکش روی آن، یک جایگزین کامل برای دندان‌ از دست رفته محسوب می‌شود. در صورتی که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید، ایمپلنت می تواند تا پایان عمر نقش دندان‌های اصلی را برای شما ایفا می‌کند.

چه زمانی باید ایمپلنت کنید؟

کودکان و نوجوانان معمولاً نیازی به ایمپلنت ندارند، زیرا رویش دندان های دائمی یا ارتودنسی می تواند لبخند آنها را ترمیم کند. اما اگر بزرگسال هستید و چندین دندان را از دست داده اید و بقیه دندان ها هم وضعیت بدی دارند، حتما به فکر ایمپلنت دندان باشید. زیرا اگر استخوان فک بدون پشتیبانی باقی بماند، آسیب ناشی از تحلیل استخوان به سختی قابل بازگشت است. 

مزایای ایمپلنت دندان

روش های مختلفی برای جایگزینی دندان از دست رفته موجود است ولی روش ایمپلنت به دلیل دارا بودن مزیت های مختلف توانسته است از محبوبیت بیشتری برخوردار شود. بدون شک درمان ایمپلنت بهترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. از فواید ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسیار شبیه به دندان طبیعی می باشد و قابل تشخیص نیست
  • با استفاده از این روش صدمه ای به سایر دندان ها وارد نمی شود
  • طول عمر این روش نسبت به سایر روش های جایگزین به مراتب بسیار بیشتر است
  • اگر ایمپلنت استفاده شده به نا به دلایلی از بین رود امکان جایگزینی مجدد برای آن موجود است
  • از آن جا که پایه ی ایمپلنت نقش ریشه ی دندان را دارد فرم صورت به راحتی حفظ می شود و به خاطر کمبود دندان دچار فرورفتگی نخواهد شد

معایب ایمپلنت

ایمپلنت با وجود همه ی مزایایی که دارد دارای برخی از معایب نیز است. بیشتر معایب موجود برای این روش به دلیل عدم تجربه ی کافی پزشک به وجود می آید از جمله اصلی ترین مضرات ایمپلنت می توان به ریسک جراحی اشاره کرد. در طول فرایند جراحی باید نکات ویژه ای صورت گیرد تا فرایند ایمپلنت موفق آمیز باشد. در برخی از مواقع که معمولا به ندرت رخ می دهد ممکن است ایمپلنت عفونت کرده و استفاده از این روش موفق آمیز نباشد. اگر دندان های کناری فشار زیادی به دندان کاشته شده وارد کند سبب تضعیف آن می شود و با گذر زمان دیگر دندان کاشته شده کارایی لازم را نخواهد داشت. ناگفته نماند که اگر ایمپلنت برای فک پایین به کار می رود ممکن است سلول های عصبی صدمه ببیند و سبب ایجاد سوزش در این ناحیه باشد. آسیب دیدن سلول های عصبی می تواند دائمی یا موقت باشد. عکس های سی تی اسکن به پزشک کمک می کند که محل سلول های عصبی را تشخیص دهد و در صورت تجربه ی کافی و تخصص لازم از آسیب دیدن سلول های عصبی جلوگیری کند.

ایمپلنت با وجود همه ی مزایایی که دارد دارای برخی از معایب نیز است. بیشتر معایب موجود برای این روش به دلیل عدم تجربه ی کافی پزشک به وجود می آید از جمله اصلی ترین مضرات ایمپلنت می توان به ریسک جراحی اشاره کرد. در طول فرایند جراحی باید نکات ویژه ای صورت گیرد تا فرایند ایمپلنت موفق آمیز باشد. در برخی از مواقع که معمولا به ندرت رخ می دهد ممکن است ایمپلنت عفونت کرده و استفاده از این روش موفق آمیز نباشد.ما با معرفی بهترین مراکز ایمپلنت در سطح شهر تهران به شما کمک میکنیم تا با اطمینان خاطر درمان خود را به دست بهترین متخصصین ایمپلنت بسپارید.

روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت که همان تاج ایمپلنت می باشد. شکل ظاهری تاج ایمپلنت مانند سایر دندان های طبیعی است. روکش های مختلفی به همراه انواع ایمپلنت ها در دسترس دندانپزشکان است از جمله مهمترین آنها می توان به: روکش پی اف ام و روکش زیرکونیا اشاره کرد. اگر قصد آن را دارید که از پروتز ایمپلنت استفاده کنید و دچار تردید هستید که کدام یک از انواع روکش دندان مناسب است همین اکنون وقت مشاوره ای را برای این منظور با ما هماهنگ کنید. در یک جلسه ی ویژه با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی تخصصی در غرب تهران وکلینیک تخصصی دندانپزشکی در شمال تهران می توانید اطلاعات کافی و لازم را برای این منظور کسب کنید. ما سعی داریم با ارائه ی بهترین خدمات، زیباترین لبخند را بر روی لبهای شما به وجود آوریم. کدام روکش برای ایمپلنت بهتر است؟ کدام ایمپلنت کارایی بیشتری دارد؟ با سقف بودجه ای که مشخص کرده اید کدام گزینه می تواند برای شما مناسب باشد؟ پاسخ همه ی این سوال ها را در جلسه ی مشاوره می توانید کسب کنید. در مورد هزینه ها نیز نگران نباشید زیرا فرصت بهره مندی از روش ایمپلنت به صورت اقساطی برای شما فراهم است.

 

آیا ایمپلنت دندان برای مادران باردار بی‌خطر است؟

زنان باردار در دوران بارداری، دچار تغییرات هورمونی فراوانی می‌شوند. وقتی سطح استروژن در بدن افزایش یابد، دهان نسبت به ایجاد عفونت آسیب‌پذیرتر خواهد شد. نه‌تنها خونریزی لثه به‌ مراتب بیشتر خواهد شد، بلکه همچنین دندان‌ها ممکن است پوسیده شوند و مادر دچار عفونت و تخریب لثه گردد که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان شود. برای این دسته از بیماران، اگر نتوان کاری برای حفظ دندان‌هایشان کرد، انجام ایمپلنت دندان گزینه‌ای عالی خواهد بود اگرچه این عمل نباید در مراحل بخصوصی در دوران بارداری انجام بگیرد. سه‌ماهه‌ی اول و سوم، مهم‌ترین و بحرانی‌ترین دوران رشد یک جنین می‌باشند. قرار گرفتن در معرض هرگونه خطرات محیطی می‌تواند اثرات بسیار هولناکی را روی کودک باقی بگذارد. از آنجایی‌که عمل ایمپلنت دندان به معایناتی نیاز دارد که با استفاده از عکس‌برداری‌های رادیولوژی قوی انجام می‌گیرند و نیز از مواد بی‌حسی در حین جراحی استفاده می‌شوند، اکثر دندانپزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که تا برای انجام هرگونه درمان دندانپزشکی تا سه‌ماهه‌ی دوم بارداری صبر کنند. در صورت امکان، حتی می‌توان تا بعد از به دنیا آمدن کودک صبر کرد تا مطمئن باشند که هیچ آسیبی به جنین وارد نمی‌شود.

چرا در برخی موارد، ایمپلنت‌های دندانی با شکست مواجه می‌شوند؟

ایمپلنت‌های دندانی ممکن است بنابر دلایلی با شکست مواجه شوند، اما شایع‌ترین شکست در این درمان (و قابل‌پیشگیری‌ترین) عفونت و تحلیل لثه می‌باشند. پری ایمپلانیتیس یا عفونت ایمپلنت، نوعی عفونت است که در اطراف ایمپلنت و درون لثه‌ها ایجاد می‌شود. این عفونت معمولاً در نتیجه‌ی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از جراحی کاشت ایمپلنت می‌باشد که می‌تواند منجر به تحلیل بیشتر استخوان و شکست در درمان ایمپلنت گردد. همچنین شکست در درمان ایمپلنت ممکن است به خاطر عدم پیوند و اتصال مناسب آن با استخوان فک موجود باشد. این مشکل معمولاً در بیمارانی رخ می‌دهد که تراکم استخوانی پایینی دارند یا بیمارانی که بعد از جراحی ایمپلنت، دچار ضربه یا آسیبی شده‌اند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک دندانپزشکی تخصصی ایمپلنت جنیک

کلینیک تخصصی دندانپزشکی جنیک بزرگترین مرکز تخصصی ایمپلنت در ایران کلینیک دندانپزشکی و زیبایی جنیک با داشتن متخصصین مجرب و متعهد در قالب یک کلینیک دندانپزشکی ، ارائه دهنده کلیه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی شامل :درمان ریشه ، جراحی ، پریو ، پروتز ، ایمپلنت ، ارتودنسی ، ترمیمی و زیبایی و ….با جدیدترین تکنولوژی بروز دنیا در خدمت شما عزیزان می باشد.استفاده از کادر درمانی و اداری متبحر و خوش اخلاق ، استفاده از دانش و تجربه دندانپزشکان با سابقه و تعرفه پایین نسبت به سایر رقبا از ویژگی های کلینیک تخصصی دندانپزشکی جنیک می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان