اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103076102418882

بررسی انواع کولر آبی

کد: 140103076102418882

https://bit.ly/3zaRoyZ

، (اخبار رسمی): کولرهای آبی بهترین وسیله برای استفاده در مناطق گرم و خشک هستند که علاوه بر افزایش رطوبت و سرمایش، قیمت پایینی دارند

کولر آبی قدیمی ترین وسیله سرمایشی مکانیزه در ایران می باشد که با توجه به تکنولوژی ساده در محیط های خشک راندمان بالایی دارد. قیمت و هزینه های نگهداری پایین در کنار نصب آسان و بدون دردسر از مزیت های استفاده از کولر آبی است.

انواع کولر آبی

کولر پوشالی و سلولزی

کولر آبی به دو دسته پوشالی و سلولزی تقسیم می شوند، کولر پوشالی همانطور که از اسم آن مشخص است از پوشال به عنوان رابط تبخیری استفاده می کند. به دلیل راندمان کم پوشال، پد های سلولزی به عنوان جایگزین طراحی و ساخته شده اند که تا 30 درصد راندمان بالاتری دارد.

پد سلولزی به دلیل ساختار شبکه ای خود حجم آبگیری بیشتری داشته و در طول استفاده از حجم آن کم نمی شود. همچنین پد سلولزی قابلیت تصفیه حدودی هوا و جلوگیری از ورود گردوخاک به محیط را دارد.

  • کولر پلیمری بدون تسمه

جدیدترین نوع کولر آبی، کولر پلیمری بدون تسمه می باشد که بدنه آن از جنس پلیمر (نوع مقاوم پلاستیک) و برخلاف کولر های قدیمی از فن آکسیال برای انتقال هوا استفاده می کند. استفاده از فن آکسیال باعث کاهش قطعات متحرک مانند پولی و تسمه ها می شود و در نهایت صدای تولیدی کولر آبی کاهش می یابد.

این کولر ها دارای امکانات بیشتری نسبت به مدل های قدیمی بوده و دارای ترموستات، سیستم دور معکوس و آبگیری و تخلیه اتوماتیک آب داخل کولر است.

 

دسته بندی بر اساس موقعیت نصب

کولر آبی پرتابل

این مدل برای استفاده در محیط هایی که به صورت موقت نیاز به سرمایش دارد و یا مکان هایی که قابلیت نصب دیگر مدل های کولر وجود نداشته باشد استفاده می شود.

کولر آبی پشت پنجره ای

این مدل برای سرمایش محیط به صورت مستقیم و بدون نیاز به کانال کشی می باشد. استفاده از کولر پشت پنجره ای برای محیط های بزرگ و دارای اتاق پیشنهاد نمی شود.

کولر آبی ثابت یا پشت بامی

بیشتر کولر های استفاده شده از این نوع می باشند که در بالکن و یا پشت بام به کانال کولر وصل شده و محیط را خنک می کند.

چگونگی انتخاب ظرفیت

برای خرید بهترین کولر آبی با ظرفیتی که مناسب برای محیط خود باشد باید به نکات زیر توجه کنید.

متراژ واحد

متراژ واحد تاثیر مستقیمی بر روی ظرفیت کولر دارد به این صورت که هرچه متراژ واحد بزرگتر باشد باید از کولر با ظرفیت بیشتری استفاده شود.

فاصله از محل نصب

هرچه فاصله محل نصب کولر از واحد بیشتر باشد باید کولر بزرگتری انتخاب شود برای مثال در ساختمان 4 طبقه ای که کولر در پشت بام نصب می شود و هر واحد 50 متر می باشد، طبقه سوم کولر 3500 و طبقه اول کولر 5500 مناسب است.

میزان آفتاب خور بودن

طبقه آخر ساختمان به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب گرم‌تر از طبقات بیشتر می باشد بنابراین بهتر است از کولر آبی با ظرفیت بالاتر استفاده شود.

منطقه آب و هوایی

یکی دیگر از پارامتر های تاثیر گذار اقلیم آب و هوایی محل نصب می باشد برای مثال استان یزد گرم‌تر از تهران می باشد بنابراین برای یک واحد 50 متری باید از کولر بزرگتری در این شهر استفاده شود.

نکات مهم استفاده از کولر آبی

در صورت استفاده از کولر پوشالی بهتر است هرسال وضعیت پوشال ها بررسی و در صورت افتادگی یا کاهش حجم آن تعویض شود. در صورت استفاده از کولر آبی تسمه ای حتما در شروع فصل سرمایش نسبت به روغن کاری و بررسی و تنظیم تسمه ها اقدام نمایید. بهتر است از سایبان برای کولر استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع کولر آبی سلولزی، پوشالی و پلیمری بدون تسمه می توانید با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی دیجی دما در ارتباط باشید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه