اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103096108318904

عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد

کد: 140103096108318904

https://bit.ly/3wUyPxk

، (اخبار رسمی): اگر این مقاله را می‌خوانید، احتمالاً در حوزه ساخت‌وساز فعالیت دارید و یا اینکه جزء فعالان بازار فولاد و آهن هستید. در این صورت، بدون‌شک، بررسی روند قیمت میلگرد، همیشه از دغدغه‌های اصلی شما برای ساخت‌و‌ساز و یا خریدوفروش است.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد
عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد
عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد
عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد
عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد
عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد

همان‌طور که می‌دانید، عوامل متعددی مانند نوسانات نرخ ارز و دلار، قیمت جهانی آهن، قیمت مواد اولیه، کارخانه تولیدکننده، میزان عرضه‌و‌تقاضا و... همگی بر روند قیمت میلگرد تأثیرگذار هستند که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

۱. نوسانات نرخ ارز و دلار (دلار مهم‌ترین عامل تأثیرگذار)

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، قیمت میلگرد که یکی از مهم‌ترین ملزومات ساختمانی است به دلایل مختلف ازجمله تغییرات قیمت مواد اولیه، نرخ نوسانات ارز، دلار و بسیاری از عوامل دیگر، دارای نوساناتی است. همچنین قیمت این مقطع فولادی به عوامل مختلفی مانند سایز، کارخانه تولیدکننده و... وابسته است. خرید میلگرد، یک خرید روزانه نیست، بنابراین لازم است که قبل از خرید این محصول، اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

طی سال‌های اخیر، روند قیمت‌گذاری تمامی محصولات ازجمله محصولات فولادی و آهن‌آلات متأثر از قیمت روز دلار بوده‌اند. قیمت دلار و نوسانات بازار ارز در سال‌های اخیر ازجمله مهم‌ترین پارامتر‌های تأثیرگذار بر قیمت میلگرد است.

درواقع کشور‌هایی که به‌عنوان مصرف‌کننده در بازار آهن و محصولات فولادی شناخته می‌شوند، تأثیرپذیری بالایی از تغییرات نرخ ارز و دلار دارند.

۲. قیمت جهانی آهن

نوسانات پیش‌آمده در قیمت جهانی آهن می‌تواند تأثیر مستقیمی درروند قیمت‌گذاری میلگرد داشته باشد. شرایط سیاسی و اقتصادی اخیر در کشور موجب شده تا بازار فولاد و آهن هم دچار نوسانات شده و روند صعودی پیدا کند.

۳. قیمت مواد اولیه

همان‌طور که می‌دانید کیفیت و مرغوبیت محصولات نهایی، تأثیرپذیری بسزایی از مواد اولیه دارد. از طرفی قیمت مواد اولیه بر قیمت میلگرد تأثیر مستقیمی خواهند داشت. قیمت نیکل و کروم به‌عنوان مواد پایه تولید میلگرد و همچنین سنگ‌آهن و قراضه‌ها ازجمله مواردی به شمار ‌می‌روند که می‌توانند قیمت میلگرد را تحت شعاع قرار دهند.

۴. فصول استفاده از میلگرد (تابستان ارزان‌ترین و زمستان گران‌ترین میلگرد)

وجود فصول مختلف در طول سال و دوره‌های زمانی متفاوت، از عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد به‌حساب می‌آیند. به‌عنوان‌مثال با توجه به افزایش ساخت‌وساز در فصول گرم سال و شرایط آب و هوایی مساعد، میزان تقاضا برای خرید میلگرد افزایش می‌یابد و بالعکس در فصول سرد، با کاهش میزان ساخت‌وساز، روند تقاضا به‌صورت نزولی در کشور خودنمایی می‌کند.

همین امر موجب ایجاد تغییر درروند قیمت‌گذاری میلگرد می‌شود.

۵. میزان عرضه و تقاضا

یکی از مواردی که می‌تواند قیمت میلگرد در بازار آهن و فولاد را تحت تأثیر خود قرار دهد، میزان عرضه و تقاضا در بازار‌های داخلی و همچنین جهانی فولاد است. با افزایش میزان تقاضا و کاهش عرضه میلگرد در بازار، قیمت محصول روند صعودی به خود گرفته و همین امر موجب می‌شود تا تولید‌کنندگان محصول کمتری را به بازار عرضه کنند.

کسب اطلاعات جامع از سایت‌های تأمین‌کننده معتبر به شما کمک می‌کند تا با اطمینان کامل یک خرید به‌صرفه داشته باشید. سایت اصفهان آهن باعرضه قیمت میلگرد به‌صورت روزانه این امکان را فراهم نموده است تا بتوانید تجربه یک خرید بهینه را داشته باشید.

۶. کارخانه تولید‌کننده

میزان تقاضا و تأمین نیاز داخلی کشور‌ها موجب شده تا تعداد تولید‌کنندگان میلگرد افزایش پیدا کند. کارخانه‌های بسیاری در سطح کشور وجود دارند که به‌صورت رقابتی با تولید میلگرد‌های متفاوت ازلحاظ کیفیت و ارائه خدمات گوناگون به مصرف‌کنندگان، اقدام به تولید میلگرد نموده‌اند.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، فرآیند تولید میلگرد، خدمات جانبی و... از جانب تولید‌کنندگان موجب می‌شود تا افراد بیشتری به سمت خرید این محصول جذب‌شده و درنهایت افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

۷. هزینه‌های حمل‌ونقل

یکی دیگر از مواردی که قیمت میلگرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، قیمت سوخت و به دنبال آن هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل است که نقش آن‌ها در تعیین قیمت میلگرد را نمی‌توان نادیده گرفت.

۸. تورم جهانی

با توجه به انتقال کارخانه‌های تولید میلگرد توسط کشور‌های توسعه‌یافته در کشور‌های درحال‌توسعه، به دلایلی مانند کاهش هزینه تولید و بهره‌مندی از نیروی کار ارزان، موجب شده تا عامل تورم جهانی بر روند قیمت‌گذاری میلگرد تأثیر مثبتی داشته باشد.

درنتیجه قیمت آهن به‌صورت مستقیم بر روند تولید و قیمت‌گذاری در کشور‌های درحال‌توسعه تأثیر خواهد گذاشت و همچنین این امر موجب کاهش ارزش پول ملی تولید‌کننده در برابر ارز‌های بین‌المللی شده و باعث می‌شود میلگرد افزایشی شود.

۹. رشد اقتصادی و میزان بودجه کشور

میزان مصرف محصولات فولادی یک کشور، بسته به بودجه عمرانی سالانه تعیین می‌شود. در صورت رسیدن به ثبات در میزان تولیدات، رقابت‌ها افزایش پیداکرده و همین امر باعث می‌شود تا قیمت محصولات فولادی به‌ویژه میلگرد روند صعودی به خود بگیرد.

۱۰. بازار بورس کالا

یکی دیگر از پارامتر‌های اثرگذار در قیمت میلگرد طی سال‌های اخیر، بازار بورس کالا است. عرضه و ارائه سهام‌هایی به کارخانه‌های تولید‌کننده در این بازار باعث ایجاد تغییراتی درروند قیمت‌گذاری میلگرد شده است.

میلگرد یکی از کاربردی‌ترین محصولات فولادی مورداستفاده در صنایع مصرفی به‌ویژه صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. فاکتور‌های مختلفی درروند قیمت‌گذاری میلگرد تأثیر دارند. نرخ ارز و دلار، قیمت جهانی آهن به‌عنوان ماده اولیه، میزان تورم جهانی، شرایط اقتصادی و سیاسی، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات بازار فولاد و آهن جهانی و... ازجمله عواملی است که قیمت میلگرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

کسب اطلاعات کافی در مورد قیمت میلگرد از سایت‌های فروش معتبر مانند اصفهان آهن به شما در کاهش هزینه‌ها و داشتن یک خرید مطمئن کمک شایانی خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار