اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103096109818908

آشنایی با یوس طبق تجربیات آزمون یوس

تجربیات قبول شدگان آزمون یوس

کد: 140103096109818908

https://bit.ly/3zdusz7

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از تجربیات آزمون یوس می تواند کمکی به افراد شرکت کننده باشد. زیرا افرادی که در سال های قبل این آزمون را داده اند تجربه یک بار حضور در این امتحان را داشته و می توانند راهنماهای مفیدی را به افراد شرکت کننده ارائه دهند

تجربیات قبول شدگان آزمون یوس
تجربیات قبول شدگان آزمون یوس

به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم برخی از مهم ترین تجربیات آزمون یوس را که طبق نظر افراد شرکت کننده در سال های قبل است ارائه دهیم. این نظرات مربوط به دانشجوهایی با ملیت های مختلف و ایرانی است که می تواند چراغ راهی برای افراد شرکت کننده باشد. در ادامه با همراه باشید.

آشنایی با یوس طبق تجربیات آزمون یوس

آزمون YÖS شامل سه قسمت اساسی است:

1- آزمون مهارت های پایه IQ

2- آزمون ریاضی جبری

3- آزمون ریاضی مهندسی

طبق تجربیات آزمون یوس گفته می شود، برخی از دانشگاه ها ممکن است آزمون زبان ترکی را با همان یوس از دانشجویان بگیرند که در این زمان دانشجو هنگام ثبت نام در دانشگاه از آزمون زبان ترکی معاف می شود.

برخی از دانشگاه های دیگر ممکن است دروسی مانند فیزیک، شیمی یا…. و غیره را به امتحان اضافه کنند و این بر اساس تمایل دانشگاه برگزار کننده برای وی است و مواد امتحانی در شرایط یا در صفحه مواد امتحانی در سایت آزمون دانشگاه سازماندهی شده برای وی گنجانده شده است.

دانشگاه ها از سیستم سوالات خودکار (چند گزینه ای) پیروی می کنند و تمام سوالات در مقیاس تصحیح دارای یک علامت مشترک هستند، اما برخی از دانشگاه ها به ازای هر چهار سوالی که پاسخ اشتباه داده شده است، پاسخ صحیح را حذف می کنند.

زبان آزمون ترکی است و بسیاری از دانشگاه ها آزمون را به زبان های دیگر مانند انگلیسی، عربی، آلمانی و یا …. ارزیابی می کنند.زبان آزمون در هنگام ثبت نام انتخاب می شود.

آزمون YÖS فقط در جمهوری ترکیه به رسمیت شناخته می شود.

ثبت نام در آزمون های YÖS از ماه اول تا ماه پنجم ادامه دارد، در حالی که آزمون ها از ماه چهارم تا پایان ماه ششم هر سال برگزار می شود زیرا هر دانشگاه تاریخ خود را برای ثبت نام و آزمون مطابق با برنامه سازمانی خود تعیین می کند.

هزینه های ثبت نام از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و از 30 تا 100 دلار متغیر است و پرداخت آن با واریز مبلغ به حساب بانکی دانشگاه یا کارت اعتباری انجام می شود.

در برخی از دانشگاه ها دانشجو حق دارد دانشگاهی را که برای آن آزمون YÖS انجام داده است بدون ارائه مدرک دیپلم خود انتخاب کند، اما بدون ارائه مدرکی که نشان دهد دبیرستان را به پایان رسانده است نمی تواند تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان برساند.

 

تجربیات روز آزمون یوس از نظر شرکت کنندگان قبلی

سعی کنید به محض حل شدن سوال پاسخ را روی برگه پاسخ سایه بزنید زیرا اگر سایه زنی را به انتها رها کنید تا ده دقیقه زمان زیادی از شما می گیرد و ممکن است به دلیل سرعت در سایه زدن به اشتباه سایه بزنید. سعی کنید علامتی را در کنار شماره سوالی که قادر به حل آن نیستید در پاسخنامه قرار دهید تا بتوانید سوالاتی را که پاسخ نداده اید (سریعتر از ورق زدن بین برگه های سوال) بدانید و در صورت وجود به آنها مراجعه کنید.

اگر پس از دیدن و پاسخ دادن به جواب صحیح نرسیدید، آن سوال را رها کرده و سمت سوال بعدی بروید. زیرا در انتهای آزمون دوباره وقت خواهید داشت که به سوالات بازگردید. اگر سوالاتی داشتید که نتوانستید پاسخ دهید، دو راه دارید. در صورتی که آزمون دانشگاه شما نمره منفی داشته باشد، بهتر است آنرا رها کنید؛ اما اگر نمره منفی نداشت می توانید گزینه های شک دار خود را شانسی بزنید.

نحوه انتخاب منابع طبق تجربیات آزمون یوس

با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که منابع بسیاری برای مطالعه آزمون یوس وجود دارد. طبق نظر و تجربیات آزمون یوس در این قسمت همراه ما باشید تا ویژگی های یک منبع مناسب برای مطالعه را بررسی کنیم.

طبق نظر شرکت کنندگان قبلی در آزمون یوس خیلی تفاوتی ندارد که شما از چه منبعی برای مطالعه استفاده کنید؛ اما یک سری نکات هنگام تهیه کردن کتب مرتبط با این آزمون وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

منبع: https://yosland.org/تجربیات-آزمون-یوس/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش