اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103166119118945

چگونه سریع زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

کد: 140103166119118945

https://bit.ly/3GULCD6

، (اخبار رسمی): دنیای امروز، دنیای سرعت است. همه می‌خواهند سریع‌تر غذا بپزند، سریع‌تر به سرکار بروند، سریع‌تر ثروتمند بشوند و البته سریع‌تر یاد بگیرند. این خواسته کاملا طبیعی است، به‌ویژه در جهانی که با فشار یک دکمه تلفن یا رایانه، صبح استرالیا در قاره‌ای دور به شب آمریکا در قاره‌ای دیگر پیوند می‌خورد.

چگونه سریع زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
چگونه سریع زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

همه طرفدار سرعت هستند. اما آیا این توقع در همه چیز منطقی خواهد بود؟ مثلا چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ خب روش‌های متعددی وجود دارند که بالاخره یکی از آنها با شیوه‌ی یادگیری ما سازگار است. اما آزمون و خطا کردن روش‌های مختلف برای انتخاب مناسب، بسیار وقت‌گیر است و از سرعت فرایند یادگیری زبان انگلیسی می‌کاهد. در ادامه مطلب که به گزارش سایت آکادمی روان که یکی از بهترین سایت‌های حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی است، می‌پردازیم. تمامی روش‌های گفته شده روی هزاران زبان آموز تست شده و اینجا در اختیار شما قرار داده می‌شود.

از کجا خواندن سریع زبان انگلیسی شروع کنیم ؟

مشکلی که همه‌ی ما با یادگیری زبان انگلیسی و در کل دیگر اهدافمان در زندگی داریم، این است که زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن و حرف زدن در رابطه با آرزوهایمان می‌کنیم. ولی زمان بسیار کمتری را صرف کارهایی می‌کنیم که می‌تواند در حقیقت ما را به اهدافمان برساند.

شنوایی‌تان را تقویت کنید

روشی رایج برای یادگیری زبان، یادگیری ناخودآگاه و ضمنی است. با این روش، یادگیری زمانی حاصل می‌شود که هیچ تلاشی نمی‌کنیم. وقتی پشت میزی می‌نشینیم و با تمرکز و دقت بالا خواهان یادگیری هستیم، فرایندِ غیرارادیِ یادگیری متوقف می‌شود. در مقابل وقتی بدون هیچ نیت خاصی برای یادگیری، به موسیقی یا فایلی صوتی یا فیلمی به زبان اصلی گوش می‌کنیم، ذهن به شکل ناخودآگاه صداها، لهجه‌ها، لغات و گرامر را جذب می‌کند وقتی به زبانی خارجی گوش می‌دهیم، بدون تمرکز دقیق برای یادگیری، اطلاعات در ذهن ثبت می‌شوند.

می‌توانید با استفاده از آهنگ‌های انگلیسی، فیلم‌های انگلیسی، پادکست‌ها، داستان‌های انگلیسی و یا اخبار هرچیزی که به انگلیسی باشد گوش کنید به صورت ناخودآگاه انگلیسی را یاد بگیرید.

از مجموعه واژگان مرتبط کمک بگیرید

وقتی از واژه‌های مشابه و مترادف از لحاظ معنی کمک می‌گیرید، پلی میان صدای واژه‌ها، تصاویر و شکل آنها ایجاد می‌شود. یعنی چه؟ مثلا هنگامی که واژه‌ی انگلیسی خورشید را می‌‌آموزید، در کنار آن واژه‌های گرم و داغ و پرتو و… را نیز یاد بگیرید. بعدا هنگام استفاده از واژه‌های مذکور، خانواده‌ی واژه‌های مرتبط با آنها سریعا به ذهن شما می‌آیند و در حرف زدن و جمله‌سازی به شما کمک خواهند‌ کرد.

به خودتان یادآوری کنید که چرا در حال یادگیری هستید

این امر ممکن است واضح به نظر برسد، اما تشخیص دقیق این که چرا می‌خواهید یک زبان را یاد بگیرید واقعا مهم است. آلکس راولینگ، یک معلم زبان که اکنون در حال یادگیری سیزدهمین زبان خود است، می‌گوید: “انگیزه معمولا اولین چیزی است که باید داشته باشید، به خصوص در مورد دانش‌آموزانی که خودشان به خودشان آموزش می‌دهند. 10 دلیلی که شما می‌خواهید انگلیسی را یاد بگیرید را یادداشت کنید برای اینکه انگیزه بگیرید گاهی تمام دلیل‌هایی را که نوشتید مطالعه کنید تا مجددا از این انرژی برای یادگیری بیشتر استفاده کنید.

به جای تلوزیون فیلم‌های انگلیسی ببینید!

ما ساعت‌های زیادی از عمر خود را صرف تلوزیون و یا اخبار می‌کنیم، فیلم‌های انگلیسی را جایگزین آن کنید. فیلم‌ها هم باعث تقویت مهارت شنوایی و اسپیکینگ شما می‌شوند و هم به سرعت یادگیری شما کمک می‌کند.

از نرم افزار و اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

این روش احتمالا به صرفه‌ترین روش از نظر زمانی در این فهرست است. در هر زمان،مکان یا با هر وسیله‌ای می‌توان از این روش استفاده کرد و لزومی ندارد ۲۰ دقیقه به یکباره صرف این موضوع کنید. می‌توانید به راحتی هر زمانی از این روش استفاده کرده و سپس استراحت کنید، در اتوبوس هنگام رفتن به مدرسه، قبل از خواب و غیره.

علاوه بر فرصت‌های بی‌شماری که برای بهبود زبان انگلیسی شما وجود دارد، تنوع زیادی در اپ‌های آموزش زبان وجود دارد که می‌توانید مناسبترین آنها را انتخاب کنید. بیشتر آنها بر اساس واژگان هستند ولی موارد بسیاری هم‌ وجود دارد که متفاوت و جالب هستند، خبر خوب این است این است که اغلب این اپ‌ها رایگان هستند.

به پادکست‌ها گوش کنید

روشی که می‌توانید به طور گسترده و جامعی از آن به عنوان یک ابزار برای یادگیری زبان استفاده کنید. مهم تر اینکه این روش زحمتی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید وقتی سر کار یا در مدرسه هستید، می دوید، غذا درست می کنید، برای رفتن به جایی آماده می‌شوید و غیره. هر روز هنگام کارهای روزانه این فایل‌ها را پلی کرده و گوش کنید. اگر بتوانید ۲۰ دقیقه کامل این کار را انجام دهید، تاثیر آن بهتر است. لازم به گفتن نیست ولی پادکست‌های آموزشی مزیت‌های بسیاری برای مهارت‌های شنیداری و درک مطلب دارند.

به جای قوانین و دستورالعمل‌ها، الگوها را به خاطر بسپارید

در یادگیری زبان انگلیسی سعی کنید به جای آموزش گرامر زبان انگلیسی الگوهای موجود در زبان را بیابید و آنها را به خاطر بسپارید. اگر سال‌ها هم گرامر و دستور زبان بخوانید، همچنان نمی‌توانید به سادگی صحبت کنید. برای حرف زدن باید مغز خود را با الگوهای موجود در زبان آشنا کنید.

به جای تلاش بیهوده برای حفظ کردن گرامر به مثال‌ها نگاه کنید. مثلا در آغاز یادگیری همه می‌دانند که جملات را چگونه منفی کنند، اما عده‌ی کمی در هنگام صحبت کردن سریع‌تر می‌توانند از آن در جملات‌شان بهره ببرند. در عوض با تهیه‌ی فهرستی از الگوهای منفی کردن در مثال‌ها می‌توانید برای مغز محترم‌تان شیوه و الگوی منفی کردن را جا بیندازید.

از YouTube برای آموزش استفاده کنید

از آنجایی که یوتیوب امروزه به طور فراگیری استفاده می‌شود، واضح و مبرهن است که زبان آموزان می‌توانند از آن به عنوان ابزار مهمی در فرآیند یادگیری استفاده کنند. می‌توان برای گوش دادن به موسیقی با رویکردی متفاوت، و کسب مزیت‌های بیشمار دیگری در زمینه آموزش زبان، مخصوصا گسترش دایره واژگان و تلفظ، از این ابزار سود برد.

علاوه براین بسیاری از سخنرانی های آموزشی TED هم در کانال های آموزش زبان یوتویوب وجود دارد. فقط ۲۰ دقیقه در روز تمرین زبان در کانال یوتیوب بسیار مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

سعی کنید هر روز یک پاراگراف بنویسید و از لغات جدید در آن استفاده کنید

همانطور که گفته شد برای اینکه بتوانید کلمات انگلیسی را خوب به خاطر بسپارید، فراموش نکنید و در مکالمات و مکاتبات خودتان مورد استفاده قرار دهید، بسیار خوب است که مرور مداوم را داشته باشید و در ضمن سعی کنید برای هر لغت جدید یکی دو جمله به زبان خودتان و در رابطه با هر موضوعی که می خواهید بنویسید.

محیط اطراف خودتان را برای یادگیری زبان انگلیسی مهیا کنید.

در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که در اکثر مواقع از دانسته‌های خودتان استفاده کنید و یا به گونه‌ای باشد که زبان انگلیسی شما تقویت شود. به عنوان مثال وقتی از دستگاه‌های خودپرداز بانک استفاده می‌کنید حین انتخاب زبان به جای فارسی، انگلیسی بزنید. وقتی کاتالوگ جسمی را مطالعه می‌کنید بخش انگلیسی آن را بخوانید. سعی کنید موسیقی، فیلم و اخبار به زبان انگلیسی گوش دهید و نگاه کنید. اگر دوست شما هم در حال یادگیری زبان است به هم قول بدهید همیشه با زبان انگلیسی با هم حرف بزنید.

اگر مبتدی هستید کارتون تماشا کنید

اگر در سطح مبتدی هستید پیشنهاد می‌شود کارتون‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی تماشا کنید زیرا این برنامه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان طراحی شده است و از لغات و جملات ساده استفاده می‌شود. اگر هم فرزندی در خانه دارید باهم تماشا کنید زیرا کودکان به طور ناخودآگاه زبان را یاد میگیرند.

تا جایی که می‌توانید آموزش‌ها را مرور کنید

احتمالا مهم ترین موضوع برای موفقیت ؛ پشتکار است، چیزی که یک زبان آموز نمی‌تواند آن را نداشته باشد. ۲۰ دقیقه زمان در هر روز در کل یک عدد بهینه برای رسیدن به نتایج بهتر در یادگیری است. با این وجود این عدد ممکن است برای برخی زبان آموزان، بسته به سطح زبان آنها، ۵،۱۰ یا حتی ۳۰ دقیقه باشد. تنها وظیفه‌ی شما :همیشه سعی کنید بهتر باشید، آگاهی خود را به روشهای مختلف تقویت کنید و مسیر پیشرفت خود را ادامه دهید.

مهم‌تر از همه این است که هر آنچه در روز یادگرفته اید را مرور کنید. همچنین می‌توانید روش‌های مختلف را در صورت لزوم به کار ببرید. فقط برای هر روشی که به کار می‌برید وقت کافی بگذارید. یادداشت هایتان را در هر روز قبل از یادگرفتن مطلب جدید مرور کنید. مهم نیست چقدر یادگیری زبان در روز برای شما طول بکشد، هر روز باید زمان خاصی را به آن اختصاص دهید.

از وب سایت‌های آموزش زبان انگلیسی کمک بگیرید

با یک سرچ ساده داخل گوگل وب سایت‌های زیادی را پیدا میکنید که آموزش‌های زیادی را به صورت رایگان برای شما قرار داده‌اند. برای سرعت بخشیدن در یادگیری خود می‌توانید سرچ کنید.

اگر از هر یک از این روش‌های سریع بالا استفاده کنید، موفقیت شما بدون توجه به سطحی که در آن قرار دارید، تضمین شده است. فقط به خاطر داشته باشید که از وقت به درستی استفاده کنید، پشتکار داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش