اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103186123818971

چرا نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتور اهمیت دارد؟

کد: 140103186123818971

https://bit.ly/3xho9rl

، (اخبار رسمی): دیزل ژنراتور بهترین روش برای تامین برق به هنگام قطعی برق شبکه است.اکثر مناطق به هنگام طوفان و یا در شرایط بحرانی، با مشکل قطع سیستم برق اضطراری روبرو می شوند. در نتیجه خسارت زیادی به سیستم های تجاری وارد می شود. بنابراین باید از دیزل ژنراتورها به خوبی نگهداری شود و به موقع تعمیر شوند.

چرا نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتور اهمیت دارد؟
چرا نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتور اهمیت دارد؟
چرا نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتور اهمیت دارد؟
چرا نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتور اهمیت دارد؟

در این مقاله به بررسی  علت های تعمیر و نگهداری آن ها می پردازیم.

چرا دیزل ژنراتور  باید به طور منظم بررسی شود؟

در این قسمت دلایل مهم ضرورت بررسی منظم ژنراتورها بررسی شده است. این موارد شامل:

  •  پیشگیری بهتر از درمان است

اقدامات پیشگیرانه باعث می شود شما بتوانید به سرعت به مشکلات ژنراتور پی ببرید و برای رفع آن اقدام کنید. درست است که دیزل ژنراتور از دوام خوبی برخوردار است اما باید بصورت مدوام بررسی و نگهداری شود تا در هنگام شرایط اضطراری دچار مشکل نشود. بنابراین تکنسین ها باید بصورت ماهانه با انجام مانور قطع و وصل برق شبکه و بررسی عملکرد استارت خودکار دیزل ژنراتور، مشکلات و عیب های احتمالی آن ها را پیدا و برطرف کنند. این بازرسی ها به شناسایی مشکلات و ایرادات ژنراتور پیش از بدتر شدن شرایط کمک می کند.

  •     تضمین عملکرد درست

علاوه بر بازرسی بصری، تکنسین ها باید هنگام فعالیت عادی موتور نیز مواردی را بررسی کنند. این موارد شامل:

  •       تعویض به موقع روغن دیزل
  •       تعویض به موقع فیلترهای دستگاه
  •       اطمینان از برقراری همه اتصالات الکتریکی و مکانیکی
  •       اطمینان از کافی بودن ماده خنک کننده و در صورت نیاز افزودن مکمل خنک کننده
  •       بررسی اتصالات ژنراتور
  •       بررسی تسمه ها، لوله ها، سیم ها، کانکتورها و تمام لوازم
  •       بررسی کنترل پنل
  •       تمیز کردن سیستم اگزوز
  • موارد ذکر شده، مواردی هستند که یک اپراتور می تواند آن ها را بررسی کند و از سالم بودن ژنراتور اطمینان حاصل کند. بهترین دیزل ژنراتور هم بدون رسیدگی و تعمیر دچار مشکل می شوند.

    مزایای تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

    1.      تعمیر و نگهداری ژنراتور به جلوگیری از تولید و مسمویت ناشی از مونوکسید کربن کمک می کند.

    زمانی که فرایند تعمیر و نگهداری ژنراتور مناسب نباشد، ژنراتور مستعد تولید مونوکسید کربن می باشد. بنابراین در هنگام نگهداری و تعمیر، باید اطمینان حاصل شود که دود حاصل از ژنراتور به داخل اتاق محل نصب منتشر نمی شود و به فضای بیرون می رود.

    2.      بازدهی و کارایی ژنراتور در اثر تعمیر و نگهداری بالا می رود.

    از عوامل آلودگی اتاق ژنراتور می توان به زنبورها، پرنده ها، موش ها و مارها اشاره کرد. موش های صحرایی و خانگی از خطرناک ترین آن ها هستند که در محل نگهداری ژنراتور لانه می کنند و سیم پیچی ژنراتور و کابل ها را می جوند. بنابراین تعمیر و نگهداری تمام قطعات ژنراتور از هر گونه آلودگی و کثیفی در ژنراتور جلوگیری می کند. بعد از پاکسازی باید قطعات برای اطمینان از سالم بودن آن ها آزمایش شوند. این کار باعث افزایش بازده و کارایی ژنراتور اضطراری می شود.

    3.      برای جلوگیری از مشکلات فیلتر روغن و مخزن سوخت باید چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور تهیه کرد.

    مخزن سوخت ژنراتورها که فعالیت آنها با سوخت گازوئیل است باید تمیز باشد، به خصوص در زمان هایی که ژنراتور برای مدت زیادی استفاده نشود. در واقع می توان گفت که نگهداری منظم کارکرد بی عیب و نقص سیستم سوخت را تضمین می کند. اگر فیلتر سوخت به موقع تعویض و تخلیه شود، کارایی ژنراتور چند برابر شده و در نتیجه مصرف سوخت هم کمتر می شود.

    4.      با پیشگیری در هزینه های خود صرفه جویی کنید

    ممکن است تعمیر و نگهداری منظم ژنراتور برای شما هزینه در برداشته باشد اما تعمیر نکردن آن هزینه های بالاتری خواهد داشت. در بدترین حالت ممکن است مجبور به تعویض کل دستگاه شوید.

    5.      افزلیش طول عمر ژنراتور در اثر تعمیر و نگهداری

    ژنراتورهایی که به طور منظم بررسی نمی شوند، طول عمر کوتاه تری دارند. بنابراین با رسیدگی به آنها، سرمایه ی خود را حفظ کنید. بازدید منظم دیزل ژنراتور باعث افزایش طول عمر آن می شود.

    کلام آخر

    از موارد بالا می توان نتیجه گرفت که نگهداری از دیزل ژنراتور ها نه تنها باعث افزایش بازده آنها می شود، بلکه باعث حفظ سرمایه ی شما نیز می شود. بنابراین شما باید از نحوه ی نگهداری آن ها به خوبی اطلاع داشته باشید. شرکت کیادیزل اسپادان که بزرگترین تولید کننده و وارد کننده ی دیزل ژنراتور است؛ می تواند به خوبی شما را در خرید و نگهداری آن ها راهنمایی کند. مشاوران این کارخانه شما را در همه ی مراحل خرید و پس از خرید یاری می کنند. برای خرید برندهای معروف دیزل ژنراتور با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌توانید به آدرس اینترنتی  https://kiadieselspadan.com/ مراجعه کنید

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس های:

    صنعت و تولید | تجارت و بازار