در گفت و گو با محمد کارمی عنوان شد:

یادگیری مکالمه عربی می تواند بسیار درآمدزا باشد

کد: 140103196126318972

https://bit.ly/3mRc4UZ

، مشهد , (اخبار رسمی): زبان عربی برای ما جزو زبان های سخت به حساب می‌آید، مخصوصاً شیوه ای از آموزش عربی که در دوران تحصیل با آن مواجه بودیم. اما جدیدا سبک های نوینی از آموزش این زبان به وجود آمده است. در این مصاحبه سراغ یکی از مدرسین مکالمه عربی به شکل نوین رفتیم تا از او درباره این زبان و فرصت‌های درآمدزایی از آن بپرسیم.

یادگیری مکالمه عربی می تواند بسیار درآمدزا باشد
محمد کارمی - مدرس دوره مکالمه به زبان عربی

یکی از روش های کسب درآمد از عربی، تجارت با کشورهای عربی است. شما با یادگیری مکالمه به زبان عربی، امکان سفر و تبادل مستقیم با حداقل 22 کشور جهان را پیدا می‌کنید و این عالی است!

با مقدمه ای که مطرح شد، یعنی آموزش زبان عربی و دشواری های آن، سراغ یکی از اساتید آموزش مکالمه عربی، یعنی محمد کارمی رفتیم. او حدود 8 سال است که به آموزش مکالمه عربی مشغول است. محمد کارمی اهل مشهد است و زبان عربی را ابتدا به منظور ارتباط با زائران فراگرفته است.

آقای کارمی! در آغاز بفرمایید که چه شد عربی را فراگرفتید؟

حقیقتا داستان از آنجا شروع شد که یک روز در سنین 15 یا 16 سالگی در مغازه پدری در مشهد مشغول بودم. زائری به ما مراجعه کرد. من که نمی توانستم با آن مشتری خارجی ارتباط برقرار کنم، به همین دلیل از یک مشتری اهوازی فروشگاه کمک گرفتم و محصولات مورد نیاز زائر خارجی را تامین کردیم. اما همین موضوع ذهن من را به چالش کشید که چرا من نتوانم خودم با زائران ارتباط بگیرم. همین شد که پیگیر یادگیری زبان و مکالمه عربی شدم و این مسیر به نتیجه رسید.

بفرمایید که چه مسیرهایی برای کسب درآمد در این حوزه می توان تعریف کرد؟

توانایی مکالمه به هر زبانی از جمله عربی می تواند شما را به درآمد برساند. از جمله روش های کسب درآمد از عربی، ارتباط با مسافران در مقاصد گردشگری و همینطور زائران در شهرهای زیارتی است. این دسته از گردشگران در اینجا نیاز به راهنما برای خرید، گردش، زیارت، رستوران، هتل و ... دارند. دوبله و ترجمه فیلم ها و آهنگ های زبان عربی نیز، دومین مسیری است که می توان از طریق آن کسب درآمد کرد. سومین راهی که آموزش دیدن مکالمه عربی می تواند موجب کسب درآمد شود، تجارت با کشورهای عربی است. ببینید! شما امکان سفر و تبادل مستقیم با حداقل 22 کشور جهان را با یادگرفتن مکالمه عربی پیدا میکنید و این عالی است! علاوه بر همه موارد گفته شده، مسیر دیگر کسب درآمد از این حوزه می تواند حوزه آموزش دادن مکالمه عربی باشد. لازم به توضیح است که من تمام این مسیرهایی که توضیح دادم را شخصا تجربه کرده ام.

یک موضوعی که در اینجا مطرح می شود، تفاوت لهجه های زبان عربی است، آیا این موضوع چالش زا نیست؟

خیر! مشابه زبان انگلیسی، اینجا شما پایه های مکالمه به زبان عربی را فرا میگیرید، حال تفاوت لهجه خلیجی با عراقی یا شامی، در تلفظ برخی از کلمات است که به مرور زمان به آنها نیز مسلط می شوید. پس نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

نکته پایانی

یادگیری مکالمه عربی بسیار شیرین تر و راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی آموزش مکالمه عربی محمد کارمی

آکادمی آموزش زبان عربی با تمرکز بر آموزش مکالمه عربی در حدود 8 سال است به فعالیت مشغول است. تاکنون حدود 14 هزارنفر در دوره های مقدماتی آکادمی آموزش زبان کارمی شرکت کرده اند. علاوه بر این بالغ بر 3500 نفر نیز از دوره های پیشرفته مکالمه به زبان عربی استفاده کرده اند.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش