اطلاعات تماس
  • 021770*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103226130418991

تبلیغات محیطی چیست؟

کد: 140103226130418991

https://bit.ly/3xMzdyt

، (اخبار رسمی): همانطور که می دانید تبلیغات شهری یا همان تبلیغات محیطی جزو اولین و بهترین روش های تبلیغاتی است که از گذشته تا کنون در حال انجام است

تبلیغات محیطی چیست؟
بیلبورد تبلیغاتی یکی از ابزار های تبلیغات محیطی

همانطور که می دانید تبلیغات شهری یا همان تبلیغات محیطی جزو اولین و بهترین روش های تبلیغاتی است که از گذشته تا کنون در حال انجام است و تمامی کسب و کار ها همواره از این روش استفاده می کنند. اکثر مردم تبلیغات محیطی را به تبلیغات بر روی بیلبورد می شناسند اما این روش تبلیغاتی فقط به تبلیغات بر روی بیلبورد تبلیغاتی ختم نمی شود بلکه انواع مختلف و متنوعی دارد که در مکان های مختلف طبق نیاز برند شما انجام می شود.

تبلیغات محیطی چیست؟ انواع تبلیغات محیطی

به هر نوع تبلیغات آفلاین و خارج از خانه که با استفاده از ابزار های تبلیغات محیطی مانند بیلبورد، استرابورد، عرشه پل، لایت باکس ها و به طور کلی با بنر چاپی و یا تلویزیون های شهری پیام تبلیغاتی را به مخاطبان خود برساند تبلیغات محیطی می گویند.

ابزار های تبلیغات محیطی یا فضای تبلیغات شهری را سازمان زیبا سازی، طی مراحلی در اختیار کانون های تبلیغاتی درخواست دهنده قرار می دهد که البته شرط آن شرکت در مزایده و برنده شدن در مزایده است. پس در نتیجه سازمان زیبا سازی به صورت مستقیم سازه های تبلیغاتی را در اختیار برند ها و کسب و کار ها قرار نمی دهد و برای استفاده از رسانه های تبلیغات محیطی باید با یک آژانس تبلیغاتی همکاری کنید.

تعرفه و قیمت تبلیغات محیطی توسط شهرداری و سازمان زیبا سازی تعیین می شود و آژانس های تبلیغاتی که رسانه های شهری را در اختیار دارند می بایست به صورت ماهیانه و یا سالیانه هزینه رسانه های تبلیغاتی را به سازمان زیبا سازی پرداخت کنند.

چرا تبلیغات محیطی را انتخاب کنیم؟

هدف تبلیغات محیطی مانند دیگر روش های تبلیغاتی، شناسایی محصول، خدمات و برند به مشتریان است اما استفاده از تبلیغات محیطی یک تفاوت عمده با برخی از روش های دیگر دارد و آن تفاوت این است که در تبلیغات محیطی، قبل از اینکه مشتری برای خرید اقدام کند، نام محصول خدمات در ذهن او حک شده‌ست.

همین موضوع می‌تواند اهمیت این نوع از تبلیغات را بسیار بالا ببرد. در واقع زمانی که یک تبلیغات به نیاز مردم توجه کند و خلاقیت ویژه ای به همراه داشته باشد می تواند در کم ترین زمان ممکن ذهن مشتری را به تصرف خود در بیاورد.

یک بیلبورد تبلیغاتی مناسب، مشتری را کنجکاو می‌کند که به دنبال استفاده از آن محصول و خدمات برود و این جاست که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمود تا علاوه بر به دست آوردن مشتریان، بتوان سهم مناسبی در میان بازار رقبا نیز به دست آورد. روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه می باشد، معرفی می کنند.

انواع تبلیغات محیطی کدام اند؟

تبلیغات محیطی دارای ابزار های متنوعی است که در مکان های مختلف و جهت برطرف کردن نیاز های کسب و کار ها قرار گرفته اند. در ادامه تمامی این ابزار ها و روش های تبلیغات محیطی را برای شما شرح می دهیم.

بیلبورد های تبلیغاتی

قطعا آشنا ترین نام در حوزه تبلیغات شهری یا محیطی برای شما بیلبورد است و البته جزو محبوب ترین سازه ها برای تبلیغات محیطی است. این سازه که در ابعاد بزرگ و معمولا دارای روشنایی است در معابر شهری یا جاده ای قرار گرفته است گزینه مناسبی برای تبلیغات محیطی است و در حاشیه خیابان ها، بزرگراه ها، آزادراه ها و جاده ها قرار می گیرد. اصلی ترین اجزای بیلبورد تبلیغاتی فونداسیون، پایه بیلبورد و صفحه نمایشگر آگهی هستند. البته اجزای دیگر هم در بیلبورد وجود دارد که در مقاله ای جداگانه در مورد بیلبورد تبلیغاتی توضیحات کاملی ارائه شده.

استرابورد تبلیغاتی

استرابورد ها نسبت به بیلبورد ها ابعاد کوچکتری دارند و 12 متری هستند و معمولا دارای روشنایی نیستند. این سازه ها نیز دارای محبوبیت زیادی هستند و علت آن فراوانی آن است. به دلیل ابعادی که دارند از این سازه ها در تمام سطح شهر حتی خیابان هایی که فضای کمی در حاشیه خود دارند استفاده می شوند.

عرشه پل تبلیغاتی

پل های هوایی نیز ابزار مناسبی برای تبلیغات محیطی هستند و یکی از روش های تبلیغاتی مرسوم است. تبلیغات محیطی با این رسانه تبلیغاتی به این صورت است که بر روی عرشه پل هوایی صفحه نمایشگر نصب می شود و آگهی تبلیغاتی بر روی این صفحه قرار می گیرد.

تبلیغات محیطی متحرک یا تبلیغات ترانزیت

تبلیغات ترانزیت یا تبلیغات محیطی متحرک نوعی از تبلیغات است که بر روی وسایل نقلیه انجام میشود. تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس، مترو، تاکسی، هواپیما و دیگر وسایل نقلیه جزو تبلیغات محیطی متحرک یا تبلیغات ترانزیت است. این نوع تبلیغات به دلیل متحرک بودن می توانند فضای گسترده تری را پوشش دهند و دلیل محبوبیت این روش تبلیغاتی نیز همین است.

تبلیغات محیطی در پمپ بنزین

تبلیغات در پمپ بنزین ها نیز با ابزار های تبلیغاتی که پیش تر توضیح دادیم صورت می گیرد و مناسب ترین ابزار برای تبلیغات در پمپ بنزین استرابورد است. البته از سایه بان جایگاه های سوخت نیز به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده می شود. تبلیغات در پمپ بنزین دارای مزایای خاص خود است و به دلیل عبور و مرور مکرر در جایگاه های سوخت این نوع تبلیغات محبوبیت بالایی دارد.

تلویزیون های شهری

این نوع تبلیغات که تبلیغات محیطی دیجیتال هم نام دارند بر روی تلویزیون های شهری اجرا می شوند و هزینه این نوع تبلیغات نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بیشتر است. البته اگر محتوای جذابی برای این تبلیغات داشته باشیم قطعا تاثیر گذاری بالایی خواهد داست.

تبلیغات در فرودگاه ها

این نوع تبلیغات که اغلب به وسیله تابلوی لایت باکس انجام می شود طرفداران خاص خودش را دارد که هدفشان انتقال پیام تبلیغاتی یا معرفی محصول به قشری خاص یعنی مسافران است. تبلیغات در لایت باکس های فرودگاه تاثیر بالایی دارد چون در همه ی ساعات شبانه روز افراد زیادی در فرودگاه تردد می کنند.

سمپلینگ

اگر قصد دارید که محصول خود را به صورت نمونه در اختیار برخی از مخاطبان هدف خود قرار دهید تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود سمپلینگ را به شما پیشنهاد می کنیم. این روش برای معرفی محصولی جدید است که به صورت حقیقی و با ارائه نمونه ای از محصول جدید انجام می شود.

تبلیغات در ایستگاه های مترو

همانطور که می دانید مترو بهترین وسیله حمل و نقل عمومی برای تردد درون شهری است و بیشترین استفاده از مترو می شود. این مکان برای صاحبین برند ها بسیار محبوب است. تبلیغات بر روی لایت باکس های ایستگاه، کتیبه ها و تلویزیون های داخل واگن جزو ابزار های تبلیغات محیطی این مکان هستند.

دیگر روش های تبلیغات محیطی

  • تبلیغات در مراکز خرید
  • تبلیغات در هتل ها
  • تبلیغات بر روی ساختمان ها و…

به طور کلی در هر فضای شهری نیز می توان تبلیغات محیطی انجام داد اما بستگی به خواسته و مخاطب هدف برند دارد.

بهترین روش های تبلیغات محیطی

محبوبیت ابزار های تبلیغات محیطی بستگی به هدف و مخاطب هر برند دارد ممکن است یک شخص که می خواهد قطعات یدکی ماشین تبلیغ کند تبلیغات محیطی در پمپ بنزین را ترجیح دهد و یا برندی که محصول جدیدی برای معرفی دارد که مخاطب آن عموم جامعه هستند بیلبورد، استرابورد و عرشه پل تبلیغاتی را ترجیح دهد. البته با توجه به این که اکثریت برند ها از چه رسانه هایی برای تبلیغات محیطی استفاده می کنند می توان فهمید محبوب ترین رسانه های تبلیغات محیطی کدام اند.

بیشترین حجم تبلیغات و بیشترین در خواستی که برای تبلیغات محیطی وجود دارد تابلو های تبلیغاتی بیلبورد، استرابورد، و عرشه پل تبلیغاتی هستند و دلیل آن نیز مشخص است و به دلیل فراوانی و قرار گرفتن این تابلو ها در پر رفت و آمد ترین نقاط یعنی معابر شهری است.

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

هر عملی دارای مزایا و معایبی است و تبلیغات محیطی هم به همین صورت است.

مزایای تبلیغات محیطی.

  • تعداد رسانه های بالا و در تمام سطح شهر.
  • بالا بردن اعتبار برند و ماندگاری در ذهن مخاطب.
  • دیده شدن به اجبار چون مخاطبان نمی توانند از آن بگذرند یا آن را حذف یا خاموش کنند.
  • انتقال پیام تبلیغاتی به سادگی

معایب تبلیغات محیطی

  • عدم توانایی اندازه گیری تاثیر و بازدید دقیق از تبلیغات.
  • نرخ تبدیل مخاطب به مشتری تبلیغات محیطی را نمی توان اندازه گیری کرد.
  • تبلیغات محیطی به تنهایی کافی نیست و می بایست از روش تبلیغاتی دیگری با پیامی یکسان در کنار آن استفاده کرد.

بهترین روش تبلیغات محیطی کدام است؟

قطعا بهترین روش روشی است که جلب توجه بیشتری بکند. اگر بخواهیم بهترین و محبوب‌ترین نوع تبلیغات محیطی را نام ببریم باید بیلبورد تبلیغاتی را بگوییم. اما این تنها شرط برای جلب توجه مخاطبان نیست و شرط اصلی جذابیت آگهی و طرح بنر تبلیغات است که باید مفهوم و پیام را به سادگی اما با جذابیت زیاد منتقل کند.

قیمت تبلیغات محیطی

قیمت تبلیغات محیطی مستقیما توسط سازمان زیباسازی تعیین می شود و در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می گیرد. یعنی شرکت های تبلیغاتی که در حوزه تبلیغات محیطی فعالیت دارند پس از شرکت در مناقصات و برنده شدن ابزار های تبلیغات محیطی مورد نظر خود موظف هستند که ماهانه هزینه تابلو های تبلیغاتی را به شهرداری بپردازند.

شرکت های تبلیغاتی نیز مقداری به این مبلغ اضافه می کنند به علاوه هزینه چاپ و نصب بنر و نگهداری و در اختیار کسب و کار ها قرار می دهند. هزینه رسانه های تبلیغات محیطی به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه عوامل تاثیرگذار بر تعرفه تبلیغات محیطی را برای شما شرح می دهیم.

مکان:

مکان نصب رسانه های تبلیغات محیطی یکی از مهمترین فاکتور های قیمت گذاری است. به عنوان مثال در یک خیابان مثل خیابان ولیعصر که جزو اصلی ترین معابر شهر تهران است هزینه اجاره بیلبورد و تبلیغات محیطی نسبت به دیگر خیابان های شهر تهران بیشتر است. یا به عنوان مثال هزینه تبلیغات در بزرگراه های درون شهری پر رفت و آمد نسب به آزادراه های بین شهری بیشتر است. به طور کلی هزینه تبلیغات محیطی با مکان نصب تبلیغات ارتباط مستقیم دارد.

نوع رسانه:

انواع مختلفی رسانه تبلیغات محیطی وجود دارد و طبیعی و منطقی است که قیمت هر یک از انواع این ابزار ها متفاوت باشد. در مقاله انواع بیلبورد تبلیغاتی می توانید انواع این ابزار ها را برای تبلیغات محیطی مشاهده کنید و برای استعلام قیمت نیز با مشاورین ما تماس بگیرید.

ابعاد: 

ابعاد تابلو تبلیغاتی نیز تاثیر زیادی بر قیمت دارد چون هر چه تابلو بزرگتر باشد نورپردازی قوی تر، طراحی خلاقانه تر و بنر بزرگتری نیاز دارد. پس ابعاد تابلو در طراحی، چاپ و نصب و نورپردازی تابلو تاثیر دارد و همه ی این عوامل بر قیمت تابلو تاثیر گذارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021770*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی