اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103226131418995

تجهیزات آزمایشگاهی

کد: 140103226131418995

https://bit.ly/3MKRZun

، (اخبار رسمی): تجهیزات آزمایشگاهی به کلیه ابزارها و ظروفی اطلاق می شود که توسط کلیه افراد شاغل در آزمایشگاه استفاده می شود. این شامل مبلمان آزمایشگاهی (نیمکت، چرخ دستی)، تجهیزات (مانند pH متر، همزن، اسپکتروفتومتر)، مواد مصرفی آزمایشگاهی (مانند ظروف شیشه ای آزمایشگاهی، روپوش، ماسک) و یا حتی محصولات شیمیایی می شود.

تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات آزمایشگاهی

مواد آزمایشگاهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

تجهیزات آزمایشگاهی این امکان را فراهم می کند که تمام آنالیزهای لازم را در آزمایشگاه انجام دهد. این امکان حذف نتایج را فراهم می کند که سپس می توانند برای ارائه پاسخ های علمی تفسیر شوند. تجهیزات آزمایشگاهی برای انجام آنالیزها، نمونه‌ها، انجام معاینات، توصیه یا نظارت بر اثربخشی درمان، انجام آزمایش‌های کنترل محصول، تست‌های تضمین کیفیت و غیره استفاده می‌شود.

چه کسی می تواند تجهیزات آزمایشگاهی بخرد؟

هر فردی که در یک آزمایشگاه کار می کند به تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه های مختلف فعالیت مانند آزمایشگاه های صنعتی (شیمی، گیاهپزشکی، نفت، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، تصفیه سطح، مکانیک، الکترونیک، محیط زیست، زراعت، باغبانی، گیاه شناسی... مواد غذایی کشاورزی، نوشت افزار، مواد، معدن، سیمان، ساخت و ساز، بیوتکنولوژی)، آزمایشگاه های ارائه دهنده آنالیز (آزمایشگاه بخش و آزمایشگاه خصوصی)، تحقیقات (زراعت، INRA، INSRM، CNRS، IFREMER، CEA) و همچنین آزمایشگاه های خدمات عمومی (شهرک) سالن، تصفیه خانه فاضلاب، کارخانه آب).

کدام تجهیزات آزمایشگاهی را انتخاب کنیم؟

هر ماده، اعم از تجهیزات، محصول مصرفی یا شیمیایی، باید بر اساس نیاز دقیق و استفاده دقیق از آن انتخاب شود. کالیبراسیون، دقت یا محدوده برای تعادل. اندازه ذرات برای آسیاب آزمایشگاهی، مقاومت در برابر آتش برای کابینت ایمنی، حجم برای یک بشر و غیره.

اطلاعات کلی در مورد استفاده از ابزار در آزمایشگاه ها

آنالیز و سنتز با ابزار آزمایشگاهی
برای انجام آنالیز یا سنتز یک ماده، ابزارهای مختلفی مورد نیاز است - اینها ابزار آزمایشگاهی هستند. ابزارهای آزمایشگاهی ذکر شده در اینجا برای همه آزمایشگاه‌ها ضروری هستند، زیرا تنها می‌توان آنالیز و سنتز را با این ابزار فنی انجام داد.
از آنجایی که روش‌های مختلفی برای آنالیز و سنتز وجود دارد، مهم است که ابتدا از نوع روشی که می‌خواهید استفاده کنید آگاه باشید تا محصول مناسبی را در طیف ابزار آزمایشگاهی پیدا کنید. تقسیم و جداسازی مواد کامپوزیتی مهم است. در تقسیم با استفاده از ابزار آزمایشگاهی، مواد کامپوزیتی تحت نیروی مکانیکی مستقیم قرار می گیرند و با شکافتن، پارگی یا شکستن تقسیم می شوند. بنابراین ما اتصالات کامپوزیت ها را با ضربه مکانیکی یکی از ابزارهای آزمایشگاهی خود لغو می کنیم و به این ترتیب آنالیز را انجام می دهیم.
در اکثر آزمایشگاه ها، تجزیه و تحلیل و سنتز تنها اولین گام در کار با آزمایش است. اغلب کار واقعی پس از این روش ها شروع می شود، بنابراین ابزارهای آزمایشگاهی مانند میکروسکوپ ، PH مترها و ترازوها و همچنین دیسپنسرها و خردکن ها ضروری هستند.
با این حال، در یک آزمایشگاه مجهز، نه تنها به دستگاه برای انجام آزمایشات خود نیاز است، بلکه به ابزارهای طراحی شده برای پردازش بعدی نیز نیاز است. تنها با پردازش بعدی، مانند عقیم سازی، می توان نتایج دقیق و خالص اندازه گیری را در اندازه گیری های بعدی تضمین کرد، زیرا همیشه باید اطمینان حاصل شود که هیچ باکتری یا جسم خارجی دیگری روی جسم مورد آزمایش یا سایر ابزار آزمایشگاهی وجود ندارد.

برای اطلاع رسانی بهتر شما در مورد امکانات مختلف، سپس مروری بر تجهیزات آزمایشگاهی طیف محصولات خود به شما ارائه می دهیم.

  • - ابزار آزمایشگاهی برای تقسیم کامپوزیت ها
  • - ابزار آزمایشگاهی برای جداسازی کامپوزیت ها
  • - ابزار آزمایشگاهی برای مشاهده نوری
  • - ابزار آزمایشگاهی برای سایر وظایف در حین معاینه
  • - ابزارهای آزمایشگاهی برای تمیز کردن ابزار آزمایشگاهی

دانشور شیمی هر آنچه را که برای تجهیزات آزمایشگاهی کامل نیاز دارید به شما ارائه می دهد. در اینجا ابزارهای آزمایشگاهی از A تا Z را خواهید یافت. به لطف سادگی، ابزار آزمایشگاهی ما برای پرسنل واجد شرایط و همچنین برای آماتورها مناسب است. علاوه بر این، ابزار آزمایشگاهی ما تحت بالاترین استانداردهای ایمنی ساخته شده است، بنابراین هر مشتری از عمر طولانی ابزار خود لذت خواهد برد.
از آنجایی که ابزارها برای پرسنل واجد شرایط و آماتور طراحی شده اند، ما علاقه مند به جذب مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان قدیمی هستیم. با این حال، در ادامه می خواهیم مقدمه ای کوچک در مورد ابزار آزمایشگاهی به مشتریان جدید خود ارائه دهیم.

ابزارهای آزمایشگاهی برای تقسیم کامپوزیت ها

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، ابزارهای آزمایشگاهی برای تجزیه و تحلیل مواد مختلف استفاده می شوند. گستره محصولات این ابزار حمایتی گسترده است و شامل ملات، آسیاب و دیسپنسر می باشد. آسیاب ها از نظر ساختار و اندازه متفاوت هستند، زیرا برای مواد مختلف طراحی شده اند. به این ترتیب می توان مواد مختلفی مانند آزمایش خاک یا سرامیک را خرد کرد و در نتیجه برای بررسی آماده کرد.

ابزار آزمایشگاهی برای جداسازی کامپوزیت ها
جداسازی به دنبال انحلال مواد کامپوزیت به زودی برای داشتن مواد همگن است. برای جداسازی هر یک از مواد، روش ها و دستگاه های مختلفی وجود دارد و به کمک او، کارگر آزمایشگاه قادر است آزمایش ها را به نحو مطلوب انجام دهد. در جداسازی از صفحات ساده مانند ثابت و سانتریفیوژ استفاده می شود.

سانتریفیوژها معمولاً بیشترین استفاده را برای جداسازی کامپوزیت های مختلف دارند. با این سانتریفیوژها امولسیون ها و همچنین سوسپانسیون ها قابل جداسازی هستند. امولسیون ترکیبی از دو یا چند مایع است و سوسپانسیون ترکیبی از مواد مایع و جامد است. 

برای بدست آوردن جداسازی مواد، سانتریفیوژ با استفاده از اصول فیزیکی کار می کند. و هنگام جداسازی، مواد با بیشترین چگالی به بیرون رانده می شوند

 برعکس، مواد با چگالی بالاتر به سمت داخل حرکت می کنند و به این ترتیب جداسازی را با وسایل آزمایشگاهی خود بدست می آوریم. برای گنجاندن اصطلاحات فیزیکی ابزارهای آزمایشگاهی ما، نیروهایی که بر روی کامپوزیت ها تأثیر می گذارند، نیروهای گریز از مرکز و نیروی گریز از مرکز نامیده می شوند. 

نیروی گریز از مرکز بر روی موادی که به سمت بیرون رانده می شوند وارد می شود و نیروی گریز از مرکز باعث می شود مواد با چگالی کمتر به سمت داخل حرکت کنند. مواد با چگالی بالاتر به سمت داخل حرکت می کنند و به این ترتیب ما با ابزار آزمایشگاهی خود جدا می شویم. 

برای گنجاندن اصطلاحات فیزیکی ابزارهای آزمایشگاهی ما، نیروهایی که بر روی کامپوزیت ها تأثیر می گذارند، نیروهای گریز از مرکز و نیروی گریز از مرکز نامیده می شوند.

نیروی گریز از مرکز بر روی موادی که به سمت بیرون رانده می شوند وارد می شود و نیروی گریز از مرکز باعث می شود مواد با چگالی کمتر به سمت داخل حرکت کنند.

مواد با چگالی بالاتر به سمت داخل حرکت می کنند و به این ترتیب ما با ابزار آزمایشگاهی خود جدا می شویم. برای گنجاندن اصطلاحات فیزیکی ابزارهای آزمایشگاهی ما، نیروهایی که بر روی کامپوزیت ها تأثیر می گذارند، نیروهای گریز از مرکز و نیروی گریز از مرکز نامیده می شوند.

 نیروی گریز از مرکز بر موادی که به سمت بیرون رانده می شوند وارد می شود و نیروی گریز از مرکز باعث می شود مواد با چگالی کمتر به سمت داخل حرکت کنند.



ابزار آزمایشگاهی برای مشاهده نوری

مشاهده نوری در اکثر آزمایشات رایج است. به همین دلیل ما میکروسکوپ، شکست سنج و دماسنج را نیز گنجانده ایم در برنامه ابزار آزمایشگاهی. در آزمایش‌های مختلف، استفاده از میکروسکوپ‌های با کیفیت بالا که امکان مشاهده دقیق آماده‌سازی را فراهم می‌کند، مهم است. 

این در مورد تمام ابزار آزمایشگاهی صدق می کند، اما در مورد میکروسکوپ بسیار مهم است. دانشور شیمی تعداد زیادی میکروسکوپ را به شما ارائه می دهد. اگر علاقه مند هستید، طبقه بندی های مربوطه را در صفحات صفحه وب ما پیدا خواهید کرد و علاوه بر این، اگر در مورد ابزارآلات آزمایشگاهی ما سوالی دارید، مشاوران ما به شما کمک خواهند کرد.



ابزار آزمایشگاهی برای سایر وظایف در طول معاینه
این دسته ابزارهای آزمایشگاهی را به شما نشان می دهد که وظایف پشتیبانی را در معاینات انجام می دهند. در میان آنها ما همزن های مغناطیسی، پمپ ها و اجاق ها را برجسته می کنیم.

ابزارآلات آزمایشگاهی برای تمیز کردن ابزار آزمایشگاهی
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تمام ابزار آزمایشگاهی باید همیشه تمیز و استریل شده باشند تا در استفاده بعدی نتایج بی عیب و نقصی داشته باشند. بر این اساس، ما نه تنها ابزارهای طراحی شده برای آزمایش، بلکه برای عقیم سازی نیز به شما پیشنهاد می کنیم. دستگاه های شستشو که تمیز کردن سریع و بی عیب و نقص وسایل آزمایشگاهی شما را تضمین می کنند از این گروه هستند.

مدیریت تجهیزات و اندازه گیری کیفیت

مدیریت تجهیزات آزمایشگاهی و کیفیت ارتباط نزدیکی با هم دارند. در واقع، برای اطمینان از تولید آنالیزهای دقیق، قابل اعتماد و مرتبط، برای یک آزمایشگاه ضروری است که تجهیزات خود را بسیار کارآمد مدیریت کند.
مدیریت صحیح تجهیزات مترادف با موارد زیر است:

  • قابلیت اطمینان دستگاه؛ تعمیر و نگهداری منظم و جدی ابزارها باعث افزایش طول عمر، کاهش هزینه های تعمیر و همچنین کاهش وقفه های عملیاتی ناشی از خرابی ها می شود.
  • رضایت مشتری ؛ آزمایشگاه می تواند با سرعت بالا کار کند، نتایج قابل اعتمادی را تولید کند و ضرب الاجل ها را رعایت کند.
  • رضایت کارکنان چه از نظر صحت نتایج و چه از نظر ایمنی استفاده از دستگاه ها.


چگونه مترولوژی تجهیزات را مدیریت کنیم؟ 

کالیبراسیون یک دستگاه
تمام دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه برای قابل استفاده بودن باید دقیق ترین نتایج اندازه گیری ممکن را در شرایط عادی استفاده ارائه دهند. برای اطمینان، باید با مقایسه مقادیر اندازه گیری شده با مقادیر مرجع ارائه شده توسط استانداردها، کالیبره شوند. رویه های کالیبراسیون توسط استانداردهای سختگیرانه اداره می شود.


کنترل این کالیبراسیون
بررسی کالیبراسیون یک دستگاه اطمینان حاصل می کند که آن رانده نمی شود و بنابراین در طول زمان کارآمد باقی می ماند. برای جلوگیری از تحریف نتایج، لازم است بررسی ها با فرکانس کافی بالا انجام شود. 

مدیریت ارزش های تایید و تاریخ سازی

برای ردیابی دقت یک دستگاه و رفتار آن در طول زمان، لازم است اندازه‌گیری‌های انجام‌شده در طول بررسی‌ها حفظ شود. بنابراین می توان آنها را با مقایسه با مرجعی که استاندارد کنترل است استفاده کرد. سپس می توان انطباق یا عدم انطباق تجهیزات آزمایشگاهی را تعریف کرد. در این حالت دوم، دستگاه باید قبل از بررسی و استفاده مجدد از تعمیر و نگهداری درمانی بهره مند شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بهداشت و درمان