اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۲*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103236133019002

گفت و گو با مهندس سید حامد قنادپور، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا

برای اولین بار در ایران، وام دادن صرفا با مکانیزم اعتماد شروع شده است

کد: 140103236133019002

https://bit.ly/3zzegrP

، تهران , (اخبار رسمی): چهارشنبه 18 خُرداد ماه، نشست خبری و رسانه ای مدیران شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا، برای معرفی سرویس جدید اپلیکیشن «تارا» در حوزه اعتبار خُرد، با عنوان راهکار 360 درجه ای دیجیتال برای افزایش رفاه مالی جامعه برگزار شد.

برای اولین بار در ایران، وام دادن صرفا با مکانیزم اعتماد شروع شده است
برای اولین بار در ایران، وام دادن صرفا با مکانیزم اعتماد شروع شده است

سید حامد قنادپور، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا، یکی از شرکت کنندگان در این مراسم بود که به همراه تیمی از همکاران خود ضمن اعلام شروع اعتباردهی خُرد به مردم عادی درباره ابعاد مختلف فنی و اقتصادی این اپلیکیشن سخن گفتند.

مدیر عامل تارا در این نشست با اشاره به این که شرکت توسعه تجارت و فناوری «تارا» با پشتوانه ۵۰ سال فعالیت، تجربه اقتصادی و توسعه کسب و کارِ ذیل گروه صنعتی گلرنگ، شگل گرفته است، اظهار داشت: «فعالیت جدی تارا از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و هم‌اکنون با ارائه راهکارهای دیجیتال برای بهبود تجربه مردم از خدمات مالی تلاش می‌کند به‌صورت همه‌جانبه به دغدغه‌ها و نیازهای انسان امروز بیندیشد و فلسفه بنیادین آن کمک به قشر متوسط جامعه است.»

سید حامد قنادپور، در بخشی از این رویداد رسانه ای گفت: «تارا تاکنون خدماتی مانند کیف الکترونیکی پول، بن‌های رفاهی سازمانی، اعتبار سازمانی و به‌تازگی سرویسِ اعتبارِ خُرد «الان بخر، خُردخُرد پرداخت کن!» را فراهم کرده است که در سه چهار ماهی که این سرویس راه افتاده استقبال بسیار خوبی از آن شده است. در حاشیه این مراسم گفت وگوی کوتاهی با سید حامد قنادپور انجام داده ایم که می خوانید:‌

لطفا برای اولین سوال در باره تارا و  چشم انداز های آن در میان مدت و دراز مدت علاوه بر آن چه که اخیرا در تازه ترین کنفرانس خبری شما مطرح شد توضیحاتی ارائه فرمایید تا بیشتر با اهداف دراز مدت این مجموعه در زمینه بسترسازی ها و خدماتی که قرار است بر ریل گذاری های صورت گرفته صورت گیرد آشنا شویم.

قدر مسلم این که در وهله اول مجموعه تالا ارائه دهنده راهکارهای 360 درجه و جامع در زمینه  دیجیتال است. خوب، در این مسیر طبعا مانند سایر مجموعه های هدفمند که فلسفه و اهداف و تعریفی از هویت ساختاری خود دارند، فلسفه بنیادین تارا هم کمک به رفاه مالی قشر متوسط مردم است تا بتوانیم در وضعیتی که کشور ما دچار آن است و مساله تورم، گرانی، محدودیت های منابع مالی، کاهش قدرت خرید خانوار و بسیاری از فاکتورهای اثر گذار در تنزل شاخص های زندگی مردم خود را نشان می دهند به خانوار ایرانی کمک کنیم تا راحت تر با شرایط فعلی کنار بیایند و از این مرحله گذار عبور کنند.

به همین دلیل است که شما با اعطای اعتبار شروع کرده اید و احتمالا در مراحل بعدی توسعه برنامه های دیگر این پلتفرم را نهایی خواهید کرد؟

بله دقیقا به همین دلیل است که ما در وهله اول تمرکز خودمان را بر حوزه ارائه اعتبار برای مردم گذاشتیم تا فعلا بتوانیم یک همراهی موثر و به موقع که با جامعه هدفمان یعنی خانوار ایرانی داشته باشیم و بتوانیم با اعطای اعتبار خُرد بر بستر موبایل قدرت خرید مردم را افزایش داده و تعداد و کیفیت درماندگی اقتصادی و معیشتی را که ممکن این است این روزها زیاد با آن سروکار داشته باشیم، کم کرده یا از بین ببریم.

دلیل 360 درجه بودن سرویس های ما هم همین است. یعنی تلاش می کنیم ابعاد مختلف مساله را مد نظر داشته باشیم و سرویس های ارائه شده شامل اعتبار سازمانی اعتبار خُرد برای عموم مردم، کیف پول الکترونیک با برگشت 3 درصد است که می تواند برای مردم بسیار مفید باشد

باتوجه به اینکه، هم برند تارا در آغاز راه است و هم خدمات این مجموعه در مسیر تکامل قرار دارد بفرمایید تا کنون استقبال از خدمات  مجموعه را چطور ارزیابی می کنید؟‌

استقبال از مجموعه خدمات مالی تارا تاکنون فوق العاده بوده است. البته بدیهی است که با توجه به مشکلات و تحولاتی که اخیرا در جامعه شکل گرفته است انتظار چنین استقبالی از خدمات مالی حمایتگر از سرویس هایی مانند تارا دور از انتظار نیست.

به همین دلیل تاکنون که فقط چندین ماه از فعالیت های تارا می گذرد تاکنون بیش از ۱۰۰ شرکت از خدمات ما استفاده کرده‌اند که در نهایت منجر به عرضه بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار به مردم شده است. در حال حاضر هم اپلیکیشن تارا ارائه خدمات مالی خُرد به کاربران شخصی و غیر حقیقی، یعنی افراد عادی شروع کرده است که در این کنفرانس خبری ابعاد مختلف این مساله توسط همکاران ما در شرکت توسعه صنعتی و فناوری تارا به نمایندگان رسانه ها توضیح داده شد که البته خود شما هم شاهد کل تحولات و محتوای رویداد بودید.

مکانیزم های بازگشت وجه در تارا کاملا نو بوده و مسبوق به سابقه نیست. مجموعه تحت مدیریت شما بر چه مبنایی این اعتبار را در اختیار مصرف کننده ای می گذارد که هیچ تضمینی به شما نداده است و اصولا الزامی برای پرداخت وجه ندارد؟‌

ما در این پروژه ای که باید از آن به عنوان یک پروژه ملی نام برد مبنای خودمان را بر اعتماد گذاشته ایم. ما در مجموعه تارا و گلرنگ ترجیح می دهیم در مناسبات و ارتباطات بین مشتری و برند فرهنگ اعتماد را مبنای کار قرار داده و برای اولین بار در ایران تلاش کنیم «اعتماد را مابه ازای اعتبار» قرار دهیم و امیدواریم که مشتریان و سرویس گیرندگان شخصی که از امروز می توانند به راحتی با نصب اپلیکیشن تارا از این اعتبار بهره مند شوند، با همکاری دقیق و صمیمانه، پاسخ زحمات همکاران ما و پاسخ این اعتماد عمیق را که تارا به مردم کرده است به خوبی بدهند و این سرویس در ایران توسعه پیدا کند و از مواهب آن همگان بهره مند شوند.

اما در عین حال باید گفت که بر اساس مکانیزمی که تارا بر اساس آن عمل می کند اگر کسی اعتبار دریافتی خودش را به موقع برنگرداند یا اصلا برنگرداند، دیگر از سرویس گیرندگان تارا حذف شده و چون این اپلیکیشن براساس فرایند «معرف» فعالیت می کند در صورت تخلف یک کاربر معرف او نیز از حوزه خدمات گیرندگان تارا حذف شده و دیگر نمی توانند اعتبار خود را افزایش داده و رابطه خود با تارا را به لحاظ مالی توسعه داده و از این ابزار هوشمند دیجیتال که می تواند وسیله مناسبی برای مدیریت مسائل مالی خانوارها باشد بی بهره می شوند.

به هر حال مکانیزم ما تشویقی است و برای مثال اگر کسی که500 هزار تومان اعتبار دریافت کرده حسن عمل داشته باشد، دفعه بعد یک میلیون تومان دریافت کرده و در نهایت وقتی تارا رشد و توسعه می یابد او هم می تواند بیشتر و بیشتر از خدمات تارا بهره مند شده و با کیف پول الکترونیک  خود در سراسر کشور از 4500 مرکز فروش اقدام به خرید کند. کسانی که خوش حساب نباشند تا ابد با تارا مساله دار خواهند شد. این مکانیزمی است که در دنیا هم به کار گرفته می شود و امیدواریم در ایران هم به خوبی کار کند.

چه توصیه ای به کاربران دارید؟‌

کسانی که اعتبار می گیرند می توانند پنج نفر را معرفی کنند و اگر این پنج نفر اعتبار بگیرند می توانند پنج نفر دیگر را معرفی کنند و این روند به همین شکل تداوم می یابد و در صورتی که همه این افراد خوش حساب باشند با ایجاد یک زنجیره خوش حسابی می توانند از خدمات تارا به شکل بهتر و بالاتری بهره مند شوند.

اگر بخواهید توانمندی های مجموعه تارا در مسیری که در پیش دارد را خلاصه کنید به چه مواردی می توان اشاره کرد؟‌

بستر قدرتمندی که این اپلیکیشن در آن توسعه یافته است، یکی از نقاط قوت آن است. از جمله موارد دیگر می‌توان به این موارد اشاره کرد: «اتکا به پشتوانه گروه صنعتی گلرنگ به لحاظ تامین کالا و نقاط فروش و تجربه طولانی ۵۰ ساله»، «گستردگی پذیرندگان در ۴۶۰ شهر ایران و بیش از ۴۵۰۰ نقطه خرید در حوزه کالاهای FMCG یا «کالاهای تند مصرف» از جمله شعبات افق‌کوروش»، «عدم دریافت سود و کارمزد»، «کمک به سازمان‌ها و افراد برای مقابله با آثار تورمی و ارتقای شاخص‌های نسبی زندگی مردم»، «بالا بردن ظرفیت فروش واحدهای تجاری»، «تسهیل مدیریت نقدینگی خانواده در طول ماه و کاستن از فرایندهای مساعده در سازمان‌ها و خرید نسیه از فروشگاه‌های محلی» و...

و سخن پایانی که اشاره به آن را مهم می دانید چیست؟‌

باید این نوید را بدهم که تارا تا بدینجا در ابتدای مسیر توسعه قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های انجام‌‌شده نوید اتفاقات هیجان‌انگیزی را می‌دهد تا جایی که شعار تارا با عنوان «راهکارهای ۳۶۰ درجه دیجیتال برای افزایش رفاه مالی و اندیشیدن همه‌جانبه، به دغدغه‌ها و نیازهای انسان امروز، در عمل تحقق خواهد یافت.»

با تشکر از حضور شما در این گفت وگو و به امید موفقیت مجموعه تارا. 

برای اولین بار در ایران، وام دادن صرفا با مکانیزم اعتماد شروع شده است

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۲*****
[نمایش اطلاعات]