اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103246134619005

نتیجه سنجش اول ابتدایی

کد: 140103246134619005

https://bit.ly/3Of2CGG

، (اخبار رسمی): دانش آموزانی که قصد ورود به پیش دبستانی یا اول ابتدایی را دارند باید فرآیند سنجش سلامت را انجام دهند، این تست از دو مرحله پیش دبستانی غیرحضوری و غربالگری حضوری تشکیل شده است. در این فرآیند کلیه دانش آموزان به لحاظ برخورداری از سلامت فیزیکی و جسمانی بررسی و سنجش می‌شوند.

نتیجه سنجش اول ابتدایی
نتیجه سنجش اول ابتدایی

نتیجه سنجش اول ابتدایی زمان و نحوه مشاهده مشخص شده است. اولیای گرامی‌که فرزند آن ها در شرف ورود به دوره پیش دبستانی یا دبستان بوده و در پایگاه های سنجش سلامت مراحل مربوطه را طی کرده‌اند، بایستی برای اطلاع از جواب سنجش کلاس اول یا پیش دبستانی به سایت h5.csdeo.ir مراجعه فرمایند. در مراحل بعدی جهت ثبت نام در مدارس یا مراکز آموزشی متاثر از نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان در بدو ورود به دبستان خواهد بود و ارائه آن الزامی‌ است. وزارت آموزش پرورش ایران برای بررسی سلامت جسمانی کلیه دانش آموزان، طرح سنجش سلامت را اجرا می‌کند، هر ساله این طرح به صورت همزمان با شروع مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شروع می‌شود.

کلیه والدین دانش آموزان در این مقطع برای انجام فرآیند پیش ثبت نام در طرح سنجش سلامت به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه کرده و برای دریافت نوبت اقدام می‌کنند. در این مقاله به طور کامل خواهیم دید که روش دریافت نتیجه سنجش اول ابتدایی به چه نحوی است و بعد از آن چه اقداماتی را باید انجام داد. همچنین، اولیای گرامی‌ می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل یا ابهامی‌ در این حوزه با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه کسب کنند.

چرا نتیجه سنجش اول ابتدایی مهم است؟

ورود به مدرسه و دنیای آموزش یکی از مهم ترین و بزرگترین مراحل زندگی هر فردی به شمار می‌رود. اما حقیقتی که در این باره وجود دارد، آن است که همه کودکان را نمی‌توان در یک سطح قرار دارد و امکان دارد که یک کودک از یک سری مشکلات جسمی، روحی یا ذهنی برخوردار باشد که نه تنها یادگیری او را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه در نحوه آموزش نیز اثرگذار باشد.به همین جهت، طرحی تحت عنوان سنجش سلامت پیش از ورود پیش دبستانی از کودکان گرفته می‌شود تا آن ها را از چند جهت مورد بررسی قرار دهد.

پس از آنکه نتایج سنجش بدو ورود به دبستان مشخص شد، در صورتی که کودک دارای نارسایی های جسمی‌ باشد، به والدین گزارش داده می‌شود تا بدین طرح پیشرفت آن جلوگیری و برای درمانش به موقع اقدام کنند.همچنین، از نظر ذهنی و میزان توانایی یادگیری نیز دانش آموزان شناسایی خواهند شد. از این رو به خوبی می‌توان متوجه شد که اطلاع از جواب سنجش کلاس اول تا چه حد اهمیت داشته و چه نقش بسزایی در جلوگیری از آسیب های احتمالی در آینده خواهد داشت. به همین سبب این مورد در نمونه فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی درج می‌شود.

نتیجه سنجش اول ابتدایی چه زمانی مشخص می‌شود؟

سنجش نوآموزان به طور معمول هر ساله از تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. امسال نیز این طرح از 15 تیرماه تا آخر شهریور ماه بود. البته به دلیل شرایط کرونایی انجام این کار دچار تغییراتی شد. به طوری که نوآموزان پیش دبستانی جزء آن قرار نگرفته و فقط از کودکان کلاس اولی سنجش گرفته شد. اگر در مورد زمان دریافت نتایج سنجش بدو ورود به دبستان کنجکاو باشید، باید بگوییم که بسته به تاریخی که برای سنجش به پایگاه مراجعه می‌شود، تاریخ اطلاع رسانی این نتیجه نیز متفاوت خواهد بود. اما به هر ترتیب، جواب سنجش کلاس اول از طریق سامانه ثبت‌نام و نوبت‌گیری طرح سنجش سلامت و والدین بایستی برای آگاهی از آن با سایت مذکور مراجعه کنند.

پس از دریافت جواب سنجش کلاس اول چه باید کرد؟

بسته به اینکه جواب سنجش کلاس اول چه باشد، والدین باید مراحل بعدی آن را طی کنند. در این مرحله دو نتیجه اعم از قبول شدن یا قبول نشدن در سنجش کلاس اول محتمل است. اگر در نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان مشخص شود که نوآموز یا کودک از مشکل خاصی برخوردار نیست، بایستی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه غربالگری‌های اولیه را انجام دهند. سپس با تکمیل با کارت واکسیناسیون و انجام معاینات پزشکی، نوبت به مراجعه به دبستان می‌رسد. توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت واکسیناسیون و برگه معاینات پزشکی الزامی‌است.اما چنانچه مشخص شود که دانش آموز از هر حیث دچار مشکل می‌باشد، به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی‌حرکتی و هوش معرفی خواهد شد. بعد از این مرحله بایستی به پایگاه اولیه مراجعه گردد و نتیجه ارزیابی تخصصی به اطلاع پایگاه جهت ثبت در سامانه سنجش برسد.

در نهایت، لازم است که دبستان محل ثبت نام اولیه یا در صورت لزوم به اداراه آموزش و پرورش استثنایی استان مراجعه شود.

کاربران گرامی‌برای دانلود PDF مطالب این صفحه کلیک کنید.

منبع: نتیجه سنجش اول ابتدایی  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان