اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103246135619005

نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟ + حد نصاب قبولی

کد: 140103246135619005

https://bit.ly/3xQmYRb

، (اخبار رسمی): تمام دانش‌آموزانی که قصد ثبت‌نام در مقطع پیش دبستانی یا اول ابتدایی دارند باید در تاریخ مقرر شده به طرح سنجش سلامت نوآموزان مراجعه کنند.

نمره سنجش اول ابتدایی چیست؟ این نمره را بر چه اساسی حساب می‌کنند؟ نمره قبولی سنجش پیش دبستانی چقدر است؟ بالاترین نمره سنجش پیش دبستانی و اول ابتدایی جهت تکمیل فرایند ثبت‌نام باید چند باشد؟

این‌ها معمولا سوالاتی هستند که والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی از خود می‌پرسند تا بتوانند ثبت‌نام نوآموز خود را تکمیل کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر تمام سوال‌هایی که از نوآموزان پرسیده می‌شوند، دارای نمره هستند. لذا آن‌ها باید حد نصاب نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را کسب کنند تا وارد مدرسه شوند. البته خوب است بدانید که هیچ راهی برای فرار از طرح سنجش سلامت وجود ندارد و شما بدون شرکت در این برنامه‌ها نمی‌توانید در هیچ کدام از مدارس کشور ثبت‌نام کنید.

سازمان سنجش سلامت اول ابتدایی و اهداف آن

طرح سنجش سلامت با اهداف مختلفی ایجاد شده است که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • پیشگیری از بروز و تشدید بیماری کمک به بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان و کنترل برخی از عوامل موثر در افت تحصیلی آن‌ها بررسی بیماری‌های جسمی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می‌شوند. تهیه شناسنامه الکترونیکی برای تمام نوآموزانی که وارد مدرسه می‌شوند تا بتوانند برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌ آموزشی و بهداشتی متناسب با استعدادشان تهیه کنند. ارائه توصیه‌های بهداشتی و آموزشی به نوآموزانی که از مشکلات خاصی رنج می‌برند. بررسی متغیرهای مختلف شایع در میان نوآموزان و فراهم کردن زمینه‌های مناسب تحقیقاتی و پژوهشی آن‌ها صرفه‌جویی در زمان والدین و نوآموزان جهت غربالگری نوآموزان

این سازمان تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و تمام دستورات خود را از این سازمان دریافت می‌کند. لذا شما هر گونه سوالی در مورد آن داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

نحوه ثبت‌نام در طرح سنجش کلاس اول ابتدایی

والدینی که کودکان اول ابتدایی یا پیش دبستانی دارند باید آن‌ها را به طرح سنجش سلامت معرفی کنند تا بتوانند وارد مدارس شوند. برای این کار لازم است به مدرسه مورد نظر خود بروند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. سپس مدیر مدرسه تقاضانامه طرح سنجش سلامت را برای آن‌ها ارائه می‌دهد تا با پر کردن آن‌ها بتوانند در ساعت و روز مشخصی به پایگاه‌های طرح سنجش سلامت مراجعه ‌کنند. خوب است بدانید که هیچ دانش‌آموزی بدون شرکت در طرح سنجش سلامت نوآموزان نمی‌تواند در هیچ کدام از مدارس کشور ثبت‌نام کند. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد ثبت‌نام طرح سنجش سلامت نوآموزان دارید می‌توانید در مورد آن‌ها با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

تاثیر نمره سنجش اول ابتدایی نوآموزان

دانش‌آموزانی که به پایگاه‌های طرح سلامت مراجعه می‌کنند باید حداقل نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را بگیرند تا بتوانند در کلاس اول یا پیش دبستانی ثبت‌نام کنند. این نمرات هر ساله با توجه به آیین‌نامه جدید وزارت آموزش و پرورش تغییر می‌کند. بنابراین شما جهت دریافت کمترین، بالاترین و حد نصاب نمره سنجش اول ابتدایی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. در طرح سنجش سلامت سوالات زیادی را در مورد شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، روانشناسی و ارزیابی کودکان توسط پزشک عمومی پرسیده می‌شود تا بر اساس آن‌ها نمره دهند. در نهایت نیز همه آن‌ها را با هم ادغام کرده و نمره نهایی را به کودک ارائه می‌دهند.

حال اگر در این مرحله کودک شما جزو دانش‌آموزان عادی ‏ و دیرآموز باشد، آنگاه می‌تواند در مدارس عادی ثبت‌نام کند. ولی در صورتی که نمره آن کمتر از نمره دانش آموزان دیرآموز باشد، آنگاه باید به مدارس استثنایی معرفی شوند. حال اگر شما هر گونه سوالی در این مورد بالاترین نمره سنجش پیش دبستانی برای دانش آموزان عادی، دیرآموز و استثنایی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

زمان شروع ثبت‌نام در طرح سنجش سلامت

تمام دانش‌آموزانی که قصد ثبت‌نام در مقطع پیش دبستانی یا اول ابتدایی دارند باید در تاریخ مقرر شده به طرح سنجش سلامت نوآموزان مراجعه کنند. معمولاً این پایگاه‌های سلامت از 18 تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا زمان شروع سال تحصیلی جدید روند کاری خود را ادامه می‌دهند. بنابراین شما جهت شرکت در آن‌ها باید به مدارس ابتدایی مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام اولیه توسط مدیر مدرسه به پایگاه‌های طرح سنجش سلامت معرفی شوید. حال اگر هرگونه سوالی در مورد زمان ثبت‌نام طرح سنجش سلامت و بالاترین نمره سنجش اول ابتدایی دارید می‌توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

منبع: نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟ + حد نصاب قبولی  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش