کد: 140103286142919000

لیست بهترین گوشی های 2022 از برندهای سامسونگ، شیائومی، هواوی و ...

کد: 140103286142919000

https://bit.ly/3zLWKkk

، کرج , (اخبار رسمی): در این مقاله، بهترین گوشی های 2022 پرچمدار و میان رده از بهترین برندهای دنیا معرفی می‌شوند

لیست بهترین گوشی های 2022 از برندهای سامسونگ، شیائومی، هواوی و ...
لیست بهترین گوشی های 2022 از برندهای سامسونگ، شیائومی، هواوی و ...

کمتر از یک ماه به پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده و از همین حالا علاقه‌مندان خود را برای بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ آماده کرده‌اند و می‌خواهند بدانند کمپانی‌های بزرگ، چه خوابی را برای آنها دیده‌اند! اگرچه چند سالی هست که مثل گذشته شاهد نوآوری سازندگان در صنعت تلفن های هوشمند نیستیم، ولی انتظار می‌رود پرچمدارهای جدیدی که قرار است در سال آینده به بازار عرضه شوند، تمام معادلات را بر هم خواهند زد.

در لیست بهترین گوشی های 2022 تلاش کردیم در کنار محصولات شرکت‌های مطرح، سراغ تولیدکننده‌های دیگر مانند اوپو، ایسوس، ویوو، نوکیا، ریلمی، آنر و موتورولا هم رفته و در مورد پرچمداران آنها در سال آینده میلادی صحبت کنیم.

فکر می‌کنید بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ سامسونگ، شیائومی، اپل، وان پلاس، هواوی و گوگل چه امکاناتی خواهند داشت؟

آیفون SE 3 (آیفون SE 2022)

آیفون SE 2022

سال گذشته، اولین باری بود که اپل نسخه جدید گوشی میان رده 400 دلاری خود را با امکاناتی تازه در اختیار کاربران قرار داد تا افرادی که نمی‌خواهند هزار دلار یا بیشتر پرداخت کنند هم امکان استفاده از محصولات جدید اپل را داشته باشند. حالا بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام آیفون SE 3 که با نام آیفون SE 2022 نیز شناخته می‌شود، از راه رسیده است تا یکی از بزرگترین تهدیدها برای گوشی های اندرویدی باشد.

نسل سوم آیفون SE به لطف بهره‌گیری از چیپست A15 Bionic که هم‌اکنون قدرت‌بخش گوشی های سری آیفون 13 است، با پشتیبانی از شبکه 5G و قدرت بالاتر در اختیار کاربران قرار گرفته است. این در حالی‌ست که نسل دوم این گوشی ها به چیپست A13 Bionic که پیش‌تر نقش مغز پردازشگر در آیفون 11 را داشت، مجهز شده بود.

بر خلاف اظهارات مارک گورمان از بلومبرگ که در یادداشتی که در Power On منتشر کرده بود، اعلام کرد آیفون SE 3 برای نخستین بار در این سری به Face ID مجهز خواهد شد، این اتفاق نیفتاد و باز هم گوشی جدید اپل با همان اسکنر اثر انگشت در قالب Touch ID پیش روی همگان قرار گرفت. آیفون SE 2022 به عنوان ارزان ترین گوشی اپل به نمایشگر 4.7 اینچی Retina IPS LCD مجهز شده و با دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی و باتری 2018 میلی‌آمپر ساعتی به دست کاربران می‌رسد.

آیفون ۱۳ پرو مکس

زمان زیادی از عرضه پرچمدار اپل یعنی آیفون 13 نمی‌گذرد و این تلفن هوشمند همچنان فروش بسیار خوبی را در بازار تجربه می‌کند. هرچند، این بدان معنی نیست که زمان صحبت در مورد آیفون 14 نرسیده است. مهم‌ترین تغییراتی که انتظار داریم در آیفون های 2022 ببینیم، مربوط به دوربین، طراحی و اندازه نمایشگر هستند. خبر دیگری که Asian Nikkei Review با انتشارش طرفداران را هیجان‌زده کرده، احتمال عرضه نسخه‌ای جدید تحت عنوان آیفون 14 مکس به جای آیفون 14 مینی با نمایشگر بزرگ‌تر است. این یعنی در سال آینده باید منتظر دو گوشی 6.1 اینچی با نام‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو و همچنین دو گوشی 6.7 اینچی با نام‌های آیفون 14 مکس و ایفون 14 پرو مکس باشیم.

ظاهرا آیفون 14 مکس به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2022 برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند نمایشگری بزرگتر داشته باشند و قدرت بالاتر دستگاه اهمیتی برای‌شان ندارد؛ مانند دوربین پشتی سه گانه و سنسور Lidar. این فرصتی عالی برای طرفداران آیفون است که دوست دارند موبایلی با نمایشگر بزرگ داشته باشند و نمی‌خواهند هزینه‌های هنگفت 1099 دلاری (قیمت آیفون 13 پرو مکس) را متقبل شوند.

در مورد امکانات جدیدتر، آقای کو با انتشار یک خبر در 9to5Mac ادعا کرده نسخه Pro و Pro Max از گوشی های 2022 اپل با دوربین پشتی عریض 48 مگاپیکسلی به دست کاربران خواهند رسید. مسئله دیگری که تب آن بسیار داغ شده، احتمال ناچ یا همان بریدگی بالای صفحه از گوشی های آیفون است؛ در عوض، مهندسان از بریدگی هول پانچ برای دوربین سلفی استفاده خواهند کرد. البته، این اتفاق فقط برای مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max خواهد افتاد و دیگر محصولات این شرکت، همچنان ظاهری مانند قبل خواهند داشت.

گلکسی S22 Ultra : بهترین گوشی 2022 از برند سامسونگ

از سمت راست: گلکسی S22 Ultra، گلکسی +S22، گلکسی S22

یکی دیگر از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ که بسیاری از افراد در انتظار آن بودند، پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا است. گلکسی S21 Ultra از قلم هوشمند S Pen به صورت کامل پشتیبانی می‌کند، ولی نیمی از قابلیت‌های آن بر روی سری گلکسی Note را دارد. به علاوه، روی خود گوشی هیچ فضای برای قرار دادن این قلم در نظر گرفته نشده و علاقه‌مندان باید آن را هم به صورت جداگانه تهیه کنند.

اما حالا در گلکسی S22 Ultra به عنوان بهترین گوشی سامسونگ 2022، بخشی جداگانه برای تعبیه قلم هوشمند در نظر گرفته شده است و به نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه محصول جدید از سری Galaxy Note نداشته باشد. گلکسی S22 اولترا که یکی از بهترین پرچمداران 2022 نیز هست، به سیستم دوربین چهارگانه 108+10+10+12 مگاپیکسلی با قابلیت‌های منحصربه‌فرد در عکاسی مجهز شده و با چیپست Snapdragon 8 Gen 1، باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات و شارژ وایرلس 15 وات، دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه به دست کاربران می‌رسد تا هرآنچه کاربران از یک گوشی هوشمند نیاز دارند را در این دستگاه، پیدا کنند.

گلکسی S21 FE

سال گذشته، گلکسی S20 FE با امکانات بسیار بالا و قیمت رقابتی خود توانست جوایز مختلفی را از رسانه‌ها دریافت کند. این تلفن هوشمند امکانات جذابی مانند پشتیبانی از شبکه 5G، دوربین چندگانه با لرزشگیر اپتیکال و قدرت پردازشی بسیار بالا داشت و در کنار محصولات سری S21، فروش بسیار خوبی را هم تجربه کرد.

حالا چند ماهی هست که سامسونگ، گلکسی S21 FE را به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2022 پیشکش علاقه‌مندان کرده است. گلکسی S21 FE از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 888 قدرت می‌گیرد. به علاوه، سازندگان از دوربین پشتی سه گانه با سنسورهای 12، 8 و 12 مگاپیکسلی در کنار نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1080×2340 استفاده کرده‌اند تا فاصله بین گوشی های میان رده و پرچمدار، کم‌رنگ‌تر از همیشه شود.

پیش‌تر در بررسی سامسونگ S21 FE تمام ویژگی‌های این تلفن هوشمند را زیر ذره‌بین بردیم. به علاوه، شما همین حالا قادر به خرید آن از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی هستید! بدون شک، این محصول را می‌توان یکی از بهترین گوشی های جدید سامسونگ ۲۰۲۲ معرفی کرد.

هواوی میت ۵۰ پرو

تصویر منتشرشده از طراحی احتمالی هواوی میت ۵۰ پرو

از زمانی که سیستم عامل اندروید از گوشی های هواوی حذف شد، فروش محصولات این شرکت نیز کاهش پیدا کرد؛ اما هواوی هنوز هم یکی از شرکت‌های نوآور است. بعد از عرضه گوشی پرچمدار Mate 40 Pro، حالا اخبار تازه از احتمال عرضه میت 50 پرئ به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2022 خبر دارند؛ موبایلی که با قدرت پردازشی بالا و قابلیت‌های سخت افزاری جذاب خود می‌خواهد محصولات برندهای دیگر را باز هم به چالش بکشد.

هواوی میت ۴۰ پرو

به نظر می‌رسد هواوی Mate 50 Pro قرار است با ویژگی‌های جالبی مانند تاچ چهاربعدی، الگوهای نوری ثابت و پویا و اسکنر اثر انگشت پشتی همراه شود. از لحاظ سخت‌افزاری نیز این گوشی قرار است از Kirin 9000 به عنوان مغز پردازشگر، نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی با حاشیه‌های بسیار کم و همچنین یک باتری بزرگ 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده شود. بی‌شک میت 50 پرو یکی از بهترین پرچمدارهای سال 2022 خواهد بود. عکس هواوی میت 50 که پیش‌تر توسط HoiINDI منتشر شده، خبر از یک طراحی کاملا متفاوت دارد.

شیائومی 12، 12X و 12 پرو

شیائومی که این روزها با عرضه گوشی های میان رده قدرتمند در بازار یکه‌تازی می‌کند، حالا سه پرچمدار جدید از خانواده Xiaomi 12 نیز به بازار عرضه کرده است که دو مورد از آنها، از نخستین محصولاتی هستند که با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 روانه بازار می‌شوند. از نظر ظاهری تفاوت چندانی میان این گوشی های هوشمند نیست، اما از نظر سخت افزاری، تفاوت‌هایی هست که به اختصار به آنها اشاره می‌کنیم.

شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی 12 و شیائومی 12X

این دو گوشی، ابعاد و ظاهری کاملا یکسان دارند و با نمایشگر 6.28 اینچی AMOLED، دوربین پشتی 50+13+8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه به دست کاربران می‌رسند.

اما مهم‌ترین به نوع تراشه مربوط می‌شود؛ جایی که شیائومی 12 از چیپست 4 نانومتری و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌گیرد، در حالی که شیائومی 12X با چیپست نسبتا ضعیف‌تر اما بسیار قوی Snapdragon 870 به دست کاربران می‌رسد تا این دو دستگاه را بتوان از بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۲ معرفی کرد.

شیائومی ۱۲ پرو

چینی‌ها دستگاه دیگری به نام Xiaomi 12 Pro را هم روانه بازار کرده‌اند که به نمایشگر بزرگتر 6.73 اینچی LTPO AMOLED و سیستم دوربین سه گانه با 3 سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز شده است و تجربه‌ای نوین از عکاسی را برای کاربران رقم می‌زند. این گوشی همچنین در کنار تراشه Snapdragon 8 Gen 1، با فناوری شارژ سریع باتری 120 وات در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

وان پلاس ۱۰ پرو

تصویر رسمی وان پلاس ۱۰ پرو

بعد از معرفی بهترین گوشی های سال 2022 شیائومی، بهتر است سراغ وان پلاس برویم. سال گذشته، وان پلاس با عرضه گوشی OnePlus 9 Pro، توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد. حال این کمپانی با گوشی وان پلاس 10 پرو را به عنوان یکی دیگر از بهترین گوشی های 2022 می‌تواند باز هم شگفتی‌ساز باشد، معرفی کرده است. گوشی وان پلاس 10 پرو در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد. سازندگان در این نمایشگاه هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات یا ویژگی‌های این گوشی را منتشر نکردند و صرفا با انتشار یک تصویر، از وجود آن خبر داده‌اند.

در مراسمی که مدیران از این موبایل جدید رونمایی کردند، همان‌طور که حدس زده می‌شد، عمده تغییرات در گوشی جدید وان پلاکس مربوط به دوربین بود. این موبایل قدرتمند قرار است با دوربین پشتی سه‌گانه با سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی و طراحی کاملا متفاوت به دست کاربران برسد. افزون بر این، گوشی وان پلاس 10 پرو با نمایشگر 6.7 اینچی 1440p آمولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، باتری قدرتمند 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. احتمالا علاقه‌مندان باید نیمه نخست سال منتظر این تلفن هوشمند باشند.

سونی Xperia 1 IV : یکی از بهترین گوشی های 2022

اگر فکر می‌کنید سونی دیگر هیچ موبایلی تولید نمی‌کند، سخت در اشتباهید! گوشی سونی اکسپریا وان IV یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ و محصولی تمام‌عیار از غول فناوری ژاپن است که با آخرین فناوری‌های نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سیستم دوربین چهارگانه با لنزهای زایس و عملکرد عالی، چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8Gen1، نمایشگر اولد با وضوح +4K در کنار 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم، تنها بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد پرچمدار 2022 سونی هستند.

ویوو X80 پرو : بهترین گوشی 2022 از برند Vivo

بر خلاف انتظاری که شاید بسیاری از کاربران داشته باشند، این روزها کمپانی‌های چینی محبوبیت زیادی در بازار پیدا کرده و محصولات همه‌فن حریفی را به فروش می‌رسند. یکی از همین محصولات، گوشی X80 Pro کمپانی ویوو است که بدون شک می‌تواند یکی از بهترین گوشی های 2022 باشد.

در کنار طراحی منحصربه‌فرد، امکاناتی مثل نمایشگر 6.78 اینچی LTPO3 AMOLED با وضوح +4K و شدت روشنایی بسیار بالای 1500 نیت، چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1، دوربین چهارگانه پشتی با لنزهای زایس و سیستم‌های سوپر فست شارژ سیمی و بی‌سیم، از مهم‌ترین مزایای بهترین گوشی ویوو 2022 محسوب می‌شوند.

موتورولا اج ۳۰ پرو: از بهترین گوشی های ۲۰۲۲

موتورولا اج ایکس ۳۰

گوشی موتورولا Edge X30 نخستین تلفن هوشمندی بود که با چیپست Snapdragon 8 Gen 1 برای بازار چین رونمایی شد؛ حال این گوشی در بازار جهانی با نام موتو اج 30 پرو (با نام‌های دیگری مانند Edge Plus 2022 نیز شناخته می‌شود) به فروش می‌رسد.

جدای از پردازنده بسیار قدرتمندی که این گوشی دارد، سازندگان از نمایشگر 6.7 اینچی اولد با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز استفاده کرده‌اند و دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی در کنار دوربین دوگانه پشتی با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار سنسور عمق که فیلم‌برداری 8K را امکان‌پذیر می‌کند نیز لذت عکاسی با موبایل را برای کاربران دوچندان کرده است. این گوشی همچنین از شارژ سریع 66 وات از طریق آداپتور مخصوص نیز به صورت کامل پشتیبانی می‌کند تا یکی دیگر از بهترین موبایل های 2022 باشد.

شیائومی بلک شارک ۵ پرو : بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۲ برای گیم

در میان بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۲، بلک شارک ۵ پرو شیائومی از منحصربه‌فردترین محصولاتی است که با ظاهر جذاب و امکانات خاصش، حسابی شما را مجذوب خود می‌کند. شیائومی با تعبیه دکمه‌های فیزیکی مخصوص بر روی بدنه اصلی این تلفن هوشمند در کنار سیستم خنک‌کننده پیشرفته و باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپری با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات، تمام ناممکن‌ها را ممکن می‌کند.

آنر مجیک ۴ پرو : از بهترین گوشی های ۲۰۲۲

یکی دیگر از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ که توسط آنر در بازار به فروش می‌رسد، مجیک ۴ پرو است؛ دستگاهی که آنر با طراحی و عرضه آن به بازار، توانایی‌هایی خود را به رخ همگان کشید.

این گوشی نیز با امکانات خاصی از جمله نمایشگر +2K با پنل LTPO OLED، چیپست اسنپدراگون 8Gen1 و سیستم دوربین پیشرفته به فروش می‌رسد و نمایشگر کم‌حاشیه آن در بخش جلویی، لذتی تکرارنشدنی از کار کردن با یک گوشی موبایل را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اوپو فایند X5 Pro

جدیدترین نسخه از گوشی های سری Find X اوپو، اوایل سال جاری میلادی با نام Find X5 Pro و امکاناتی فوق‌العاده خاص به دست کاربران رسید. این موبایل جدید به نمایشگر LTPO2 AMOLED با وضوح +4K، چیپست Snapdragon 8 Gen 1 و سیستم دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی با لنزهای هاسلبلاد مجهز شده و طراحی منحصربه‌فرد آن، هر کسی را مجذوب خود می‌کند. جالب است بدانید نسبت صفحه به بدنه این گوشی به بیشتر از 89.5 درصد می‌رسد و خریداران می‌توانند انواع قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را بر روی این تلفن هوشمند مشاهده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله فناوری آلومگ

مجله فناوری و تکنولوژی آلومگ با انتشار محتوای تخصصی و ارزشمند، تلاش دارد به یکی از بزرگترین سایت‌های حوزه فناوری در ایران تبدیل شود.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار