اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103306146019055

آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای

کد: 140103306146019055

https://bit.ly/3QCG4lw

، (اخبار رسمی): امروزه در جهان هنگام ابداع هر ابزار تازه‌ای، در کنار ارتقا سطح رفاه، یکی از مهمترین اهداف کاهش مصرف انرژی و زمان است. در همین راستا سال هاست که درب های اتوماتیک نیز تولید می شوند‌. زیرا درب اتوماتیک دیگر نیازی به باز و بسته کردن درب به صورت دستی نخواهد داشت.

آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای
آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای
آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای
آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای
آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای
آشنایی با انواع درب اتوماتیک شیشه ای

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در غرب این نوع درب های اتوماتیک از سال 1950 در فروشگاه ها و مکان هایی دیگر استفاده می شدند. یکی از مهمترین و محبوب ترین مدل های این درب‌ها، انواع درب برقی شیشه ای هستند که خود دارای مدل های مختلفی می باشند. در ادامه به معرفی انواع مدل های درب های اتوماتیک شیشه ای خواهیم پرداخت.

بهترین درب اتوماتیک شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

درب های اتوماتیک همانطور که اشاره کردیم از مزایای زیادی برخوردارند؛ در واقع صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش امنیت و بهداشت را می توان به عنوان سرفصل های مهم ترین دلایل محبوبیت این نوع درب ها در نظر گرفت. درب های شیشه ای اتوماتیک اصولا بدون دخالت دست قابل باز و بسته می شوند، بنابراین سهولت استفاده از این نوع درب ها در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. از طرف دیگر درب های شیشه ای اتوماتیک به هر شخصی بدون هیچ گونه محدودیت و مانعی اجازه می دهند تا به راحتی وارد مکان مورد نظرشان شوند. همچنین میزان ذخیره انرژی درب های اتوماتیک، به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک خواهد کرد و هزینه های گرمایش و سرمایش سالانه را پایین خواهد آورد. علاوه بر این، درب های شیشه ای اتوماتیک یک راهکار بسیار مطلوب و بهداشتی برای ورودی سرویس های بهداشتی در بیمارستان ها و کارخانه های تولید مواد غذایی به شمار می رود. درب شیشه ای اتوماتیک را می توان همچنین بهترین گزینه برای اتاق های عمل و سایر محیط های کنترل شده  در نظر گرفت.

معرفی انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی از جمله مدل های پرطرفدار درب های اتوماتیک شیشه ای است. از درب تلسکوپی عموما به منظور استفاده در ورودی هایی با فضای محدود و محیط هایی که راه باریکی دارند مانند راهروها استفاده می شود. ساختار درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی درست مثل درب های کشویی است و به شکل افقی باز و بسته می شوند. در این نوع درب ها، اصولا چهارلنگه متحرک وجود دارد که سبب می شود درب ها با سرعت قابل توجهی باز و بسته بشوند و صرفه جویی بیشتری در زمان صورت بگیرد. همچنین درب های اتوماتیک تلسکوپی، قابلیت نصب در ورودی هایی تا عرض 6 متر و ارتفاع 3 متر را خواهند داشت. علاوه بر آن، جنس شیشه ای که در درب های تلسکوپی به کار می رود، سکوریت نشکن است و ضخامت 10-20 میلیمتری دارد. درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اغلب دارای قابلیت تنظیمات مختلفی مانند وضعیت دائم باز، دائم بسته، نیمه باز، ورود ممنوع، خروج ممنون می باشند. گفتنی است که این موارد، هر یک به منظور استفاده در شرایطی ویژه قابل تنظیم شدن است. برای نمونه اگر رفت و آمد در فروشگاه، طی یک بازه زمانی مشخص زیاد باشد، می توان وضعیت دائما باز را انتخاب نمود.

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدی

از دیگر انواع درب های شیشه ای اتوماتیک، درب های اسلایدی هستند. درب های اتوماتیک اسلایدی، عموما دارای قاب بندی های زیبایی می باشند و در مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شوند. به طور کلی چنانچه در ورودی مکان مورد نطرتان، فضای اندکی دارید، درب های اسلایدی گزینه بهتری خواهند بود. اما اصولا به چه درب هایی، درب اسلایدی می گویند؟ توجه کنید که هر درب اتوماتیکی که به صورت کشویی باز و بسته شود، به عنوان درب اسلایدی شناخته می شود. این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای، بر اساس متراژ مکان مورد نظر به دو نوع دولنگه و چهارلنگه تقسیم می شوند. اصولا درب های دولنگه در محیط هایی که بیش از حد کوچک هستند مورد استفاده قرار می گیرد و درب های دو لنگه در محیط هایی که بزرگتر هستند و قاعدتا تردد بیشتری خواهند داشت استفاده می شوند. بنابراین درب اسلایدی دو لنگه بیشتر در فروشگاهها و بیمارستان ها دیده می شود. توضیح دیگر در مورد درب های اتوماتیک اسلایدی، اینکه این نوع درب ها عموما بر روی یک ریل در اندازه های دلخواه و متفاوت ساخته می شوند و در تمام موارد از اپراتوری  دسترسی بسیار آسانی دارد برخوردار می باشند. نکته قابب توجه نهایی پیرامون درب های اسلایدی این است که این نوع درب ها به سبب وجود یک مکانیزم مطلوب و با کیفیت عموما پس از نصب نیازی به نگهداری و تعمیر پیدا نخواهند کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

دیگر مدل درب های اتوماتیک شیشه ای، مشهورند به درب های کشویی. این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای، عموما در ورودی هایی که دارای حجم بالایی تردد هستند، مانند  برج های تجاری و مسکونی، مجتمع های پر واحد، ساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. ضمنا شما درب اتوماتیک کشویی را، اکثرا در ورودی فروشگاه ها ، مغازه ها و کتابخانه ها و امثالهم خواهید دید. نکته دیگر اینکه این نوع درب ها به دلیل شکل ظاهری مناسب و فناوری به روزشده سبب ارتقاء سطح کیفی و ظاهری مجتمع تجاری، اداری یا مسکونی شما خواهد شد. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی اصولا سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد، به این دلیل که فقط هنگام نزدیک شدن فرد به درب است که درب مورد نظر گشوده می شود و این امر سبب می شود، گرمایش و تهویه هوای مطبوع فضای داخلی مکان مورد نظر در وضعیت متعادل قبلی باقی بماند. از طرف دیگر درب های شیشه ای کشویی، بهترین گزینه برای افراد معلول به حساب می آیند که برای نمونه بر روی ویلچر می نشینند. فرد معلول می تواند با ویلچر خود تا نزدیک ترین فاصله درب بی هیچ مانعی بیاید و سپس درب برای او باز می شود. نکته بعدی درباره این نوع درب ها، ایمنی بالای آن ها است. درب کشویی قابلیت تنظیم به صورت امنیتی را دارد. اما این به چه معناست؟ در واقع در چنین حالتی، درب کشویی، تنها اجازه تردد به افرادی را خواهد داد که از پیش در سیستم تعریف شده باشند. گفتنی است که این فناوری درب های شیشه ای کشویی قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند.

درب اتوماتیک شیشه ای فریم لس

درب شیشه ای اتوماتیک بدون فریم یا فریم لس را شاید بتوان تازه ترین نوع درب های اتوماتیک شیشه ای معرفی کرد. این نوع درب اتوماتیک شیشه ای اخیرا مورد استقبال بسیاری از کاربران و برای نصب در مکان های مختلف از جمله ساختمان های مسکونی و فروشگاه های تجاری قرار گرفته است. حالا باید اندکی هم درباره مکانیزم درب اتوماتیک بدون فریم یا فریم لس توضیح بدهیم؛ درب اتوماتیک بدون فریم به کمک پیشرفته ترین تکنولوژی ریزپردازنده های دیجیتال کار می کند. به این صورت که می توان پارامترهای کارکرد ریزپردازنده ها را بر اساس شرایط مختلف آب و هوایی و در رابطه با سرعت ، ترمزگیری و موارد دیگری تنظیم نمود. این نوع درب های اتوماتیک از یک واحد کنترل برخوردارند.این واحد کنترل می تواند در حالت های مختلفی برنامه ریزی شود. برای نمونه، می توان یک رابط با سیستم امنیتی ساختمان برقرار کرد و یا بر وضعیت درب های مختلف ساختمان نظارت نمود. درب اتوماتیک فریم لس، اصولا از امنیت مطلوبی نیز برخوردار است. برای مثال چنانچه با مشکل انسداد درب ها مواجه شویم، ریزپردازنده ADIS به صورت کاملا خودکار عمل باز و بسته شدن را انجام خواهد داد. در واقع سلولهای نوری ایمنی فوتوالکتریک این نوع درب های اتوماتیک، سبب می شوند پس از قطع برق، بر متوقف کردن عملکرد درب ورودی متمرکز شوند و اوصاع با حالت عادی برگردانند. نکته دیگری که باید در مورد فریم لس ها بیان کنیم، چرخ های منحصر به فردی است که امکان جدا شدن درب ها از مسیر را به طور ناممکن می کنند. همچنین گفتنی است که درب های فریم لس از  آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند که اصولا در برابر شکستگی و حرارت مقاومت بالایی دارد. در سازکار درب های فریم لس، این امکان وجود دارد که پارامترهای باز و بسته شدن را هوشمندانه و توسط کنترل پنل بدون برنامه نویس اضافی وادار به حرکت نمود. در آخر باید این نکته را اضافه کنیم که غلتک درب های فریم لس از جنس پلی اورتان ساخته می شود که ویژگی هایی مانند سبک و با دوام بودن را دارد و سبب می شود هنگام باز و بسته شدن بسیار بی صدا باشد.

برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای و یا اطلاع از نحوه محاسبه قیمت انواع درب اتوماتیک شیشه ای به فروشگاه دی سی ای کالا مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید