اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103306146119054

بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار

کد: 140103306146119054

https://bit.ly/3HCjjd3

، (اخبار رسمی): خوشبویی محیط واستنشاق رایحه های جذاب وآرامش بخش ازدیرباز یکی از بهترین راه های بهبود شرایط زندگی انسان بوده است.رایحه ای که دریک محیط به مشام می رسد می‌تواند بسته به ویژگی های خود احساسات متفاوتی رادرانسان برانگیخته کند.آرامش، شادابی ورفع خستگی مهمترین کاربردهای انواع مواد خوشبوکننده به شمار می روند

بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار
بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار
بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار
بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار
بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار
بهترین اسانس خوشبوکننده هوا برای منزل و محل کار

طی سالیان، روش های مختلفی برای ایجاد رایحه خوش در محیط معرفی شده است. آنچه که با عنوان اسانس در بازار شناخته می شود، ماده ای است که در دو نوع جامد و مایع به بازار عرضه شده و پایه روغنی یا الکلی دارد. این نوع محصولات برای فضاهای بسته مناسبند، بنابراین نمی توانید در نقاط باز با حجم بالای هوای آزاد مانند حیاط یا باغ از آنها بهره ببرید. صرف حضور این محصولات در محیط برای انتشار رایحه آنها کافی است و دقت داشته باشید که نیازی نیست آنها را بسوزانید تا بوی خوش از خود منتشر کنند.اسانس ها از این نظر که حساسیت زا نیستند و تنوع رایحه قابل قبولی دارند، به سرعت جای پای محکمی برای خود پیدا کرده و امروزه به یکی از مطرح ترین روش های بهبود فضا بدل شده اند.

چه هدف شما افزایش شادابی در محیط کار باشد یا آرامش بخشی در خانه، این نوع مواد می توانند نیاز شما را به طور کامل برطرف کنند. 

مزایا و معایب خوشبو کننده ها

مزایا و معایب در خصوص این نوع محصولات ارتباط مستقیم با رایحه ها و نحوه تولید محصول دارند.  برای مثال رایحه خوراکی و غذا، مانند نان، اکثراً عطر گرم و شیرینی دارد که به خصوص در فصول سرد اشتها آور و جذاب است. اما رایحه های جنگلی بیشتر به وجود آورنده حس طراوت و تازگی هستند و باعث سبکی و آرامش ذهنی می شوند. 

  • ایجاد آرامش روانی
  • اثر مثبت بر روی اخلاق فردی
  • اثر مثبت بر روی خواب شبانه
  • کاهش استرس
  • ایجاد شادابی و نشاط
  • بهبود اشتها و کمک به هضم غذا
  • بهبود دردهای جسمانی و سیستم ایمنی

صحبت در خصوص معایب می تواند اندکی دشوار باشد. در میان محصولات این چنینی، انواع الکلی از فرمالدهید استفاده می کنند که با استفاده مداوم، به وجود آورنده مشکلات بهداشتی به خصوص برای چشم و بینی می شوند. آبریزش و سوزش چشم شایع ترین ایرادات در این زمینه هستند. برخی از انواع دیگر این مواد از تقطیر نفت به دست می آیند که باعث تشدید آسم و معضلات ریوی می شوند.

در نظر داشته باشید که از باکیفیت ترین برندهای موجود در بازار استفاده کنید و از تهیه محصولات ناشناس بدون اطلاع از محتویات و نحوه تولید آنها خودداری نمایید.

اثبات علمی اثرات اسانس

شاخه ای از علم پزشکی موسوم به آروماتراپی یا رایحه درمانی وجود دارد که به درمان بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب مزمن به کمک ایجاد بوی خوش در محیط می پردازد. این علم که در کنار درمان های آب گرم فرار می گیرد، به اثر رایحه های دلنشین بر روی گیرنده های بویایی در بینی و نحوه عکس العمل مغز به این اثرات می پردازد. استشمام یک عطر خاص می تواند به رفع خستگی، کاهش استرس، افزایش تمرکز، رفع دردهای فیزیکی، تحریک اشتها، تحریک حس نوستالژی و نشاط آوری منجر شود که به وضوح نشان دهنده سطح گسترده اثرات مواد خوشبوکننده است.

دریافت حس از رایحه به تجربیات شخصی و زندگی افراد هم بستگی فراوانی دارد. برای مثال، کسانی که خاطرات کودکی خود را در باغ و بوستان های مرکبات گذرانده باشند، به خاطر حس نوستالژی و آرامشی که از بوی پرتقال و رایحه های نزدیک به آن دریافت می کنند ممکن است گرایش خاصی به این نوع اسانس داشته باشند. در طرف دیگر، اگر فردی خاطره بدی از یک رایحه داشته باشد اثر نوستالژیک منفی به طور کامل حس خواهد شد و علاقه ای به انباشتن محیط با یک بوی معین نخواهد داشت. بنابراین گرچه ما در اینجا اصول کلی را مطرح می کنیم، اما به یاد داشته باشید تجربیات فردی هرکس نقش تعیین کننده ای در اولویت بندی علاقه اش به اسانسهای خوشبوکننده خواهد داشت. در این خصوص تلاش کرده ایم در مقاله ای با عنوان آموزش استفاده از خوشبو کننده ها راهنمای خوبی برای شما باشیم .

مهمترین نکات در انتخاب اسانس

مهمترین نکته هایی که در این موقعیت باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  1. علاقه: نخستین و مهمترین نکته علاقه شما به رایحه مورد نظر است. برای مثال اسانسهای متعددی به کمک عطر گل ها و گیاهان تولید می شوند که هر کدام با دیگری متفاوت هستند. اسطوخدوس و رز دو رایحه کاملاً متفاوت با اثرات متفاوت برای افراد هستند. پس بد نیست به دنبال عطر مورد علاقه خود بگردید، بویی که از به مشام رسیدن آن در تمام فضای خانه یا محل کارتان به راحتی خسته نمی شوید.
  2. کاربری: نکته دوم این است که باید مشخص کنید به دنبال چه هدفی هستید. در خانه ها اغلب افراد به دنبال رایحه های آرامش بخش و دلپذیر می گردند و در محیط کار، عطرهایی که خمودی و خستگی را از بین برده و به شادابی و پرانرژی بودن کمک می کنند بیشتر مد نظر هستند. در عین حال محیط هایی مثل باشگاه ها که با بوی دائمی عرق مواجه هستند، به دنبال عطرهای غالب و سنگین می گردند. پس دانستن اینکه هدف غایی شما از انتخاب رایحه چیست هم اهمیت دارد.
  3. فصل و اقلیم: بوهای گرم و شیرین در فصول سرد و بوهای خنک و باطراوت در فصول گرم اثرگذاری چند برابری دارند. رایحه لیمو در فصل تابستان به شدت به شادابی شما کمک می کند، در حالی که در سرمای زمستانی چندان توانایی آنچنانی برای روحیه بخشی به شما نخواهد داشت. پس نیم نگاهی هم به فصل و اقلیم منطقه خود بیندازید تا گزینه بهتری را انتخاب کنید.
  4. میزان حساسیت: این مورد بیشتر به نحوه تولید محصول برمیگردد. اگر محیطی که مد نظر شماست پررفت و آمد یا پرجمعیت است، بهتر است از رایحه های ملایم تر و خنک تر بهره ببرید. چون این عطرها تحریک پذیری کمتری داشته و برای افرادی که حساسیت داشته باشند، کمتر مضرند. هیچ چیز بدتر از آن نیست که یک فرد با حساسیت شدید ناگهان خود را در محیطی انباشته از بوهای تحریک کننده پیدا کند.

برترین اسانس بسته به نیازتان

اگر نکات قبلی را مطالعه کرده اید و حالا به طور کلی می دانید چه رایحه ای می خواهید، می توانیم با اطمینان اسانسهای مطرح و محبوب در بازار را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید بسته به ویژگی هایی که مد نظرتان است می توانید گزینه بهینه را برای خرید اسانس و خوشبو کننده ،  انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که مقادیر بیش از حد زیاد از یک رایحه می تواند آزاردهنده باشد و اثر پیشبینی شده خود را خنثی کند، پس تعادل را در استفاده از آنها حفظ کنید.

  • بوی میوه های تابستانی: شادی آور، انرژی بخش و جذاب. تنها استنشاق این رایحه ها می تواند لبخندی روی لب های شما بیاورد. این نوع رایحه نه آنقدر قوی است که فضای دفتر کار یا منزلتان را سنگین کند و نه آنقدر ضعیف است که به سرعت از بین برود.
  • بوی مرکبات: همانند بوی میوه های تابستانی، این رایحه هم جذاب و شادی آور است اما قدرت آن به مراتب از آن رایحه بیشتر می باشد، بنابراین می توانید آن را در محیط هایی با تهویه قویتر به کار ببرید. بهبود روحیه و رفع خستگی مهمترین اثرات این عطر است.
  • بوی نعنا و اکالیپتوس: بویی غالب، طراوت بخش و بهبود دهنده روحیه که اغلب طرفداران خاص خود را دارد. این رایحه حس و حال رسمی اما خنک و دوستانه ای به محیط شما می دهد و اغلب گزینه مناسبی در فصول گرم برای دفاتر کار است. دقت داشته باشید که در میان رایحه های برتر باید در استفاده از این بو دقت فراوانی به خرج دهید. چون مقدار بیش از حد آن به راحتی می تواند حساسیت زا باشد و مجاری تنفسی افراد را به سوزش بیندازد.
  • اسطوخودوس یا لاوندر: یکی از محبوب ترین رایحه ها به شمار می رود که به خاطر شیرینی و ملایمت خود مشهور است. به خصوص در محیط خانه عطری خوشبو و آرامش بخش است، اما می توانید از آن در دفتر کار هم استفاده کنید و فضایی صمیمانه و شاداب به وجود بیاورید. کاربردهای آن متنوع هستند، به خصوص چون این عطر، به منزله تولید بر پایه گل و گیاه، به سرعت می تواند در دل افراد جا باز کند. اگر در انتخاب اسانستان شک دارید، این رایحه انتخاب اول مناسبی است.
  • زنجبیل یا جینجر: یک رایحه نیرومند و غالب با شیرینی می خواهید که شادی آور باشد و اشتهایتان را تحریک کند؟ زنجبیل یا آن طور که در بازار بیشتر شهرت دارد جینجر، پاسخ مسلم شماست. این رایحه هم به نوبه خود منحصر به فرد است و می توانید آن را در انواع فضاها به کار ببرید. با این وجود باید بدانید که این عطر بر پایه الکل تهیه می شود و به همین دلیل میزان بالای آن می تواند برای افراد حساس یا کسانی که ریه های ضعیفتری دارند آزاردهنده باشد

منبع : barfepaeeze.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست