اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103316149019069

مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی

کد: 140103316149019069

https://bit.ly/3NdUOUR

، (اخبار رسمی): آهن آلات آهن پویا یک مجموعه فعال و حرفه ای در زمینه خرید و فروش مقاطع فولادی و میلگرد است که با ارائه خدماتی بی نظیر مشتریان خود را همیشه راضی و خشنود نگه داشته است. این مجموعه با در اختیار قرار دادن فروش اینترنتی سعی در ایجاد سهولت و رفاه برای خریداران خود دارد.

مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی
مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی
مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی
مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی
مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی
مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب با 5 فاکتور کلیدی اصلی

میلگرد یکی از اساسی‌ترین محصولات فولادی در صنعت ساختمان است. خوشبختانه ایران در این زمینه علاوه بر رسیدن به خودکفایی برای تامین نیازهای داخلی، موفقیت‌های بسیاری در صادرات مقاطع فولادی به کشورهای همسایه بدست آورده است. کارخانه‌های مختلفی در سراسر ایران به تولید مقاطع فولادی مختلف مشغول هستند که یکی از این محصولات میلگرد بناب است. این نوع میلگرد در سایزها و گریدهای گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله به مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب از لحاظ عوامل موثر بر قیمت آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین در ادامه وزن این دو محصول از نظر وزنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت آهن پویا مراجعه کنید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.

قیمت میلگرد 18 بناب

عوامل موثر بر قیمت میلگرد 18 بناب و 16 بناب بسیار متنوع هستند که می‌توانند متاثر از شرایط داخلی یا جهانی باشند. در ادامه برخی از این فاکتورها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

میزان عرضه و تقاضا در بازار میلگرد

یکی از فاکتورهای مهم برای مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب از لحاظ قیمت وضعیت عرضه و تقاضا در بازار میلگرد و سایر مقاطع فولادی است. همانطور که می‌دانید، افزایش تقاضا و کاهش عرضه باعث بالا رفتن قیمت میلگرد می‌شود. برعکس، کاهش تقاضا و افزایش عرضه قیمت‌ محصولات در همه بازارهای اقتصادی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، قیمت میلگرد 18 بناب و سایر سایزهای این مقاطع فولادی تحت تاثیر پیش‌بینی عرضه و تقاضا نیز قرار دارد. از این رو پیگیری تحلیل بازار و روند تغییر قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات نیز بسیار مهم است.

تامین مواد اولیه و هزینه خرید آن‌ها

سنگ آهن، قراضه و موادی مانند نیکل و کروم از جمله مواد اولیه برای تولید میلگرد و سایر مقاطع فولادی به شمار می‌روند. قیمت این مواد اولیه تاثیر مستقیمی بر قیمت این مقاطع فولادی دارد. در صورتی که تامین این مواد اولیه با مشکلاتی روبرو شود یا عرضه آن‌ها در بازار به دلایل گوناگون کم شود، قیمت محصولات فولادی بیشتر می‌گردد. عواملی مانند صادرات و واردات مواد اولیه یا تغییر در عرضه و تقاضا در سطح کشور و در عرصه بین‌المللی قیمت میلگرد و سایر فرآورده‌های فولادی را تغییر می‌دهند.

تغییرات قیمت دلار و ارزهای خارجی

نوسانات قیمت ارز یکی دیگر از عوامل مهم برای مقایسه میلگرد 16 و 18 بناب محسوب می‌شود. به طور کلی تغییرات قیمت دلار تاثیر زیادی بر قیمت کالاهای اساسی نظیر میلگرد دارد. افزایش قیمت دلار باعث می‌گردد که تولیدکنندگان مواد اولیه و مقاطع فولادی به فکر صادرات محصولات خود بیفتند. همین امر قیمت میلگرد 18 بناب و میلگرد 16 بناب و همچنین مواد اولیه فولادی را بیشتر می‌کند. سایت آهن پویا به صورت روزانه قیمت ها را به روزرسانی کرده و در اختیار خریداران قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن پویا از قیمت روز انواع میلگرد مطلع شوید و خریدی مطمئن را تجربه کنید.  

هزینه حمل و نقل

صنایع فولادی هم برای تامین مواد اولیه خود و هم برای ارسال محصولاتشان به بازار به صنعت حمل‌ونقل وابسته هستند. بنابراین تغییر قیمت‌ها در این حوزه موجب افزایش قیمت محصولات فولادی می‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که مقاطع فولادی به دلیل حجم و وزن زیاد هزینه جابجایی بالایی دارند.

وزن و کیفیت میلگرد 18 بناب

همه افرادی که در بازار آهن‌آلات فعالیت می‌کنند، از اهمیت وزن محصولات فولادی آگاهی دارند. به طور کلی وزن میلگرد به فاکتورهای زیادی نظیر سایز، چگالی آلیاژ مورد استفاده و طول آن وابسته است. وزن میلگرد بناب در سایزهای مختلف در جدول زیر ارائه شده است.

سایز میلگرد بناب 8 10 12 14 16 18 20 22 25
وزن هر شاخه 12 متری (کیلوگرم) 4.2 6.2 10.2 13.6 17.3 22.1 28 35.5 45.9

اگر اطلاعات درج شده در جدول بالا را با جدول وزن میلگرد اصفهان مقایسه کنید، در می‌یابید که برای مثال وزن میلگرد 14 بناب به طور تقریبی 1 کیلوگرم از میلگرد اصفهان سبکتر است. این اختلاف وزن در مورد وزن میلگرد 18 بناب به حدود 2 کیلوگرم می‌رسد.

همانطور که بیان شد، وزن و کیفیت میلگرد به عوامل متعددی بستگی دارد. هر یک از کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع فولادی روش‌های خاصی را برای تولید انواع میلگرد بکار می‌برند. برخی اوقات تفاوت اندک میان میلگردها از نظر کیفیت باعث نامناسب بودن آن‌ها برای استفاده در ساختمان سازی می‌شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان آهن پویا در ارتباط باشید. میلگرد 18 بناب و میلگرد 16 بناب با گرید A3 با علامت مشخصه آج 400 نشان داده می‌شود. در این نوع میلگرد آجدار برجستگی‌هایی به صورت ضربدری و هفت و هشت ایجاد می‌گردد. همچنین میلگرد 18 تولید شده توسط این کارخانه بسیار ترد و شکننده است و از نوع میلگرد سخت با آج پیچیده به شمار می‌رود. قیمت میلگرد بناب بر اساس واحد وزن کیلوگرم صورت می‌گیرد که در وزن آن در جدول بالا مشخص شده است. مجموعه آهن پویا با در اختیار داشتن کارشناسانی کاربلد و حرفه ای آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند تا با اطمینان خریدی راحت را تجربه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان