اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104036152718027

آشنایی با ویزای پنج ساله کانادا

کد: 140104036152718027

https://bit.ly/3u2doZo

، تهران , (اخبار رسمی): ویزای پنج ساله کانادا را ویزای مولتی نیز می‌گویند، در واقع نام اصلی این ویزا، ویزای مولتیپل است که نزد ایرانی‌ها به ویزای ۵ ساله کانادا شهرت یافته است. مولتیپل یا ویزای ۵ ساله کانادا یکی از انواع ویزای این کشور است که طرفداران خاص خود را دارد. ویزای ۵ ساله کانادا چیست و چه شرایطی دارد؟

ویزای ۵ ساله کانادا
ویزای ۵ ساله کانادا

چه کسانی از ویزای ۵ ساله کانادا استفاده می‌کنند؟

اداره مهاجرت کانادا با هدف تسهیل در ورود و خروج متقاضیان ویزای توریستی، ویزای ۵ساله کانادا را از سال ۲۰۱۵ در اختیار آنها قرار داد. ویزای ۵ساله کانادا این مزیت را دارد که زمان پاسپورت را بدون محدودیت و بدون نیاز به تمدید کردن ویزا، با هر بار ورود تا ۶ ماه می‌توانند در این کشور اقامت کنند.

متقاضیان این نوع ویزا، با دریافت آن، اجازه ورود و خروج به کانادا را دریافت می‌کنند. افرادی که ویزای مولتیپل یا ویزای ۵ساله کانادا را دریافت کنند، مدت ۶ماه اجازه اقامت در کانادا را دارند. ویزای ۵ ساله کانادا به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد، به این علت که اعتبار پاسپورت ایرانی ۵ساله است تنها به مدت ۵سال می‌توان از ویزای توریستی کانادا استفاده کرد.

 افرادی که از ویزای ۵ساله کانادا بیشترین استفاده را می‌کنند دو بخش هستند. این ویزا برای تسهیل در ورود و خروج این نوع افراد صادر شده است. یک دسته افرادی هستند به دلیل پذیرش کنسول‌گری، باید به صورت دائم به کانادا سفر کنند. دسته دیگر افراد مسن و والدین را شامل می‌شوند که از طریق فرزندان خود به کانادا مهاجرت کرده‌اند. در حال حاضر این مورد تنها به افراد آن دو دسته در بر نمی‌گیرد و افراد بیشتری از ویزای ۵ ساله کانادا استفاده می‌کنند. گفته می‌شود ویزای مولتی در ایران به ویزای ۵ ساله شناخته می‌شود.

در حالی که اعتبار این نوع ویزا تا یک ماه پیش از پایان یافتن پاسپورت فرد معتبر است. چون اعتبار پاسپورت های ایرانی ۵ ساله است، این ویزا به ویزای ۵ ساله شهرت یافته است. بنابراین افرادی که پاسپورت دومینیکا دارند، می‌توانند ویزای مولتی ۱۰ ساله داشته باشند. زیرا در اصل ویزای مولتیپل ده ساله است. بنابراین اعتبار این نوع ویزا بستگی به اعتبار پاسپورت دارد.

ویزای ۵ ساله کانادا چه مزیت‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ویزای ۵ساله کانادا، رفت و آمد بدون محدودیت به این کشور است. این نوع ویزا، نیازمند تمدید هر ساله نیست. از دیگر مزایای این نوع ویزا، می‌توان به ورود متعدد به کانادا بدون محدودیت، ورود به این کشور در زمان‌های مختلف از طریق تمامی مرزها و امکان اقامت ۶ماهه برای ورود به خاک این کشور است.

بعد از گذشت ۶ماه و با پایان یافتن اقامت فرد، از طریق یک خروج چند ساعته از خاک کشور کانادا و بازگشت به کشور، می‌توان این اقامت را به مدت ۶ماه دیگر بلامانع کرد.

ویزای ۵ ساله کانادا، تضمینی

برخی موسسات حرفه‌ای، خدمات مربوط به اخذ ویزای ۵ساله را برای مشتریان انجام می‌دهند. انجام خدمات مربوط به اخذ ویزای ۵ ساله کانادا، به مفهوم تضمین اخذ ویزا نیست. بلکه متقاضی از این طریق می‌تواند شانس خود را برای اخذ ویزا به حداکثر برساند، زیرا موسسه با داشتن تجربیات بیشتر و آگاهی به راه‌های مختلف برای دست یافتن به ویزا، بهتر می‌تواند کار را به نتیجه برساند.

برای اینکه اطلاعات بیشتر و کاملتری در زمینه ویزای تضمینی کانادا کسب کنید بهتر است در این زمینه تحقیقات بیشتری را انجام دهید. تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد دو عامل مهم در دست یافتن به ویزای ۵ساله تضمینی کانادا تاثیر دارند.

۱-متقاضی درخواست ویزای ۵ساله کانادا، فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و آن را به طور دقیق پر کند.

۲- متقاضی در مصاحبه با افسر مهاجرت، وی را متقاعد کند که قصد بازگشت به کشور خود را دارد.

 به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در تهران ، متقاضیان مهاجرت به کانادا، برای تعیین وقت سفارت به صورت آنلاین و تکمیل دقیق فرم درخواست، بهتر است کار خود را به ویزاگردی واگذار کنند. با سپردن کار ویزای ۵ ساله خود به شرکت ویزاگردی، می‌توانید در وقت و هزینه خود برای اخذ ویزای ۵ساله کانادا، مولتی، صرفه جویی کرده و شانس خود را به حداکثر برسانید.

هزینه ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

ویزای پنج ساله کانادا برای ایرانیان، از سال‌های گذشته، مطابق قوانین مهاجرتی کانادا، به اتباع این کشور، به صورت ۵ ساله تعلق می‌گیرد. هزینه ویزای کانادا در گذشته در حدود 1150 دلار بوده است که وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، در سال گذشته برای جذب بازدید کنندگان بیشتر، هزینه این نوع ویزا را کاهش داد.

داشتن ویزای معمولی، مسیر اخذ به ویزای مولتی را آسان‌تر می‌کند. ویزای ۵ ساله کانادا به صورت تضمینی به این مفهوم نیست که این نوع ویزا، به متقاضی تضمین ویزا شدن می‌دهد. لفظ تضمینی به این معنا است که در صورتی که درخواست ویزای متقاضی به نتیجه نرسید، تمامی هزینه‌های وی استرداد می‌شوند.

زیرا در نهایت افسر مهاجرت است که تصمیم می‌گیرد که فرد صلاحیت دریافت ویزا دارد یا خیر. در این زمان است که اهمیت موسسه در قانع کردن افسر مهاجرت اهمیت خود را نشان می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ۵ ساله کانادا

متقاضی درخواست ویزای ۵ ساله کانادا ، از لحظه شروع اقدام خود تا طی کردن مراحل پرونده، در حدود ۱ الی ۲ ماه باید وقت صرف کند. در طی این مراحل باید پاسپورت متقاضی حداقل یک سال، اعتبار داشته باشد تا بتواند مراحل مورد نظر را به نتیجه برساند. مدارک لازم برای ویزای کانادا یا اخذ ویزای ۵ ساله کانادا ، مولتی، به شرح زیر است.

۱-یک قطعه عکس ۳در ۴ رنگی جدید که دارای زمینه سفید باشد.

۲- ارائه اصل گذرنامه فعلی و اصل گذرنامه های قبلی (اسکن کردن ویزاهای دریافتی در طی ۱۰سال گذشته)

۳-ترجمه شناسنامه متقاضی

۴-ترجمه سند ازدواج متقاضی

۵-ترجمه اسناد ملکی مانند خانه، مغازه و زمین

۶- ارائه گواهی مربوط به تمکن مالی که ترجمه شده باشد. این گواهی از بانک به همراه پرینت گردش حساب  متقاضی در۴ ماه گذشته ممهور به مهر بانک به نام متقاضی به ارزش 4۰۰ میلیون دریافت شود.

۷- ارائه ترجمه گواهی اشتغال به کار متقاضی به علاوه ترجمه روزنامه رسمی شرکت و یا پروانه کسب و

ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر در صورت وجود.

۸- ارائه ترجمه بیمه متقاضی و همسر وی در صورت وجود.

۹- ارائه دعوت نامه رسمی و معتبر متقاضی

10-تکمیل فرم درخواست ویزا

11-انگشت نگاری برای ویزای کانادا یکی از مراحل درخواست ویزای این کشور است. فرد متقاضی ویزا باید در یکی از VACها حاضر شده و انگشت نگاری را انجام دهد.

 متقاضیان دریافت ویزا مدت ۳۰روز فرصت دارد تا نسبت به انگشت نگاری با گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کند. انگشت نگاری، متقاضی ضروری است، اما برای افراد بالای ۸۰ سال و زیر ۱۴ سال و کسانی که ویزای مهاجرتی داشته و مقیم کانادا هستند و افراد دیپلمات، ضرورت ندارد.

محل انگشت ‌نگاری متقاضی در هنگام درخواست آنلاین وی، مشخص می‌شود. سفارت کانادا در تهران بسته است. بنابراین متقاضی باید به دفاتر انگشت نگاری ویزای کانادا در استانبول، آنکارا، تفلیس، باکو و دبی قرار دارند، مراجعه کند.  انگشت نگاری، انگشتان دست راست و چپ به شکل هموار روی اسکنر قرار گرفته و انگشت شست، به همین صورت روی اسکنر قرار می‌گیرد.

گفته شد که  برای دریافت هر یک از انواع ویزای کانادا باید تمکن مالی داشته باشید. ارائه گواهی تمکن مالی از بانک، یکی از مدارک مهمی است که باید توسط بانک تایید شده و در اختیار سفارت کانادا قرار گیرد. تمکن مالی به معنای این است که متقاضی دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور، توانایی مالی برای وارد شدن به این کشور و زندگی در آن را داشته باشد.

این شرط برای تمامی انواع ویزا و مهاجرت به کانادا، در نظر گرفته شده است. فرد متقاضی ویزای کانادا که از طریق ویزای ۵ساله کانادا قصد ورود به این کشور را دارد، باید تمکن مالی لازم را داشته و دارای مبلغی از سرمایه در این کشور باشد تا بتواند در اقتصاد کانادا موثر باشد. مهم‌ترین شرطی که متقاضی ویزای تجاری کانادا باید داشته باشد، داشتن سرمایه و امکانات مالی منطبق با شرایط این ویزا است.

مهم‌ترین پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که پیش از اخذ ویزای ۵ساله کانادا، پاسپورت خود را تمدید کنید. زیرا اعتبار ویزای ۵ ساله کانادا در دستان شما، منوط به میزان اعتباری است که پاسپورت شما دارد و با پایان یافتن تاریخ اعتبار پاسپورت شما، تاریخ این ویزا نیز پایان می‌پذیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

حقوقی و قانون | حراج و تخفیف