اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104046153519090

آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)

کد: 140104046153519090

https://bit.ly/3QMfeHx

، (اخبار رسمی): بیش از یک دهه پیش، زمانی که بیت کوین به جهان معرفی شد، قرار بود انقلابی در اکوسیستم مالی باشد. اما آن انقلاب امروزه به طور کامل‌ انجام نشده است. دهه اول این ارز دیجیتال بسیار پرفراز و نشیب با گام‌های اشتباه و نوسانات زیاد قیمت بوده است.

آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)
آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)
آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)
آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)
آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)
آیا آینده‌ای تاریک در انتظار بیت کوین است؟ (با توجه به ریزش های اخیر)

پس از دستیابی به رکورد بالای قیمت بیش از 63000 دلار در آوریل 2021، بیت کوین در 30 آگوست 2021 با 24 درصد کاهش به نزدیک 48000 دلار رسیده است.

با این حال سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، خوش‌بینی خود را نسبت به آینده ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند. به این ترتیب، دهه آینده می‌تواند برای بیت کوین و به طور گسترده‌تر برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم و حساس باشد.

بیت کوین در مقاله مهم منتشر شده در 31 اکتبر 2008 بیان شد که بیت کوین به عنوان جایگزینی بدون مرز و غیرمتمرکز برای ارزهای فیات تحت کنترل دولت و بانک مرکزی در نظر گرفته شده است. تراکنش در شبکه بیت کوین نیازی به واسطه‌ها و شخص ثالث ندارد. درعوض، از بلاک چین برای تأیید و احراز هویت یک تراکنش استفاده می‌شود. اما امروزه بسیاری از افراد اعتقاد دارند که نهنگ‌های بیت‌کوین یا سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های انبوهی از ارز دیجیتال دارند، قیمت این ارز را در بازارها کنترل می‌کنند.

از زمان بوجود آمدن بیت کوین، بیش از 11000 ارز رمزنگاری ایجاد شده و در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معامله می‌شود. بلاک چین به یک کلمه رایج تبدیل شده است و به عنوان راه حلی برای مشکلات پیچیده معرفی می شود. پس از گذشت تردیدهای اولیه، امروزه سرمایه‌گذاران زیادی به دارایی‌های رمزنگاری علاقه‌مند شده‌اند.

ارزیابی دهه پیشروی بیت کوین دهه آینده می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت بیت کوین داشته باشد. به غیر از تحولات موجود در اکوسیستم مالی، چندین بخش هم در اکوسیستم بیت کوین وجود دارد که سرمایه‌گذاران باید به آن دقت زیادی کنند.

امروزه کاربرد اصلی ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش دارایی یا تراکنش‌های روزانه است. از طرفی سرمایه‌گذاران حقوقی، برای کسب سود از نوسانات بازار رمز ارزها اشتیاق زیادی دارند. همچنین بعضی از دولت‌ها مانند ژاپن، رمز ارزها را به‌عنوان یک روش پرداخت قانونی برای کالاها اعلام کرده‌اند. اما مشکلات مربوط به‌سرعت کم تأیید تراکنش‌ها و امنیت، مانع از پیشرفت هر دو کاربرد شده است.

دیوید شوارتز دیوید شوارتز مدیر تکنولوژی ریپل، با توجه به پیشرفت‌های موجود در شبکه بلاک چین بیت کوین، ارز دیجیتال بیت کوین را با مدل T خودرو فورد مقایسه می‌کند. سازنده این خودرو، انقلابی در صنعت حمل‌ونقل ایجاد کرد و یک اکوسیستم جدید را بوجود آورد. برای کارایی بهتر این اتومبیل بزرگراه‌ها و پمپ بنزین‌ها تغییر کردند.

با پوشش رسانه‌ای گسترده، یک اکوسیستم جدید در چند سال گذشته بوجود آمده است. تغییرات قوانین موجود برای هماهنگ شدن با این اکوسیستم جدید، باعث توسعه این اکوسیستم خواهد شد. آقای شوارتز پیش‌بینی کرده است که دهه آینده توسعه گسترده پرداخت‌های کم‌هزینه و پرسرعت را به‌همراه خواهد داشت. در این اکوسیستم تبادل ارز مانند تبادل اطلاعات در اینترنت خواهد بود.

چشم انداز آینده بیت کوین به طور کلی بیت کوین شاخص خوبی از بازار کریپتو است. زیرا بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است و بقیه ارزهای دیجیتال تمایل دارند که روندهای آن را دنبال کند. قیمت فروش بیت کوین در سال 2021 افزایش شدیدی داشت و در ماه نوامبر به قیمت بیش از 68000 دلار رسید و قیمت بی‌سابقه دیگری را ثبت کرد.

پس از اوج بالای 60000 دلار در آوریل و اکتبر، قیمت بیت کوین در ماه جولای به کمتر از 30000 دلار رسید. این بی ثباتی بخش جدانشدنی از بازار ارزهای دیجیتال است و کارشناسان توصیه می‌کنند برای شروع به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیحیتال، کمتر از 5 درصد از سبد خود را ارزهای دیجیتال نگه دارید.

قیمت بیت کوین چقدر بالا خواهد رفت؟ بسیاری از کارشناسان می‌گویند، فقط این موضوع مهم است که چه زمانی بیت کوین به 100000 دلار می‌رسد. کیانا دانیال، نویسنده کتاب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای آدمک‌ها می‌گوید که گذشته بیت کوین سرنخ‌هایی را برای آینده ارائه می‌دهد.

دانیال می‌گوید که از سال 2011، جهش‌های بسیار زیاد و به دنبال آن کاهش قیمت بیت‌کوین وجود داشته است. او گفته است، چیزی که از بیت‌کوین انتظار دارد، نوسانات کوتاه‌مدت و رشد بلندمدت است.

قیمت بیت کوین 14 آگوست سال 2017 بیت کوین با قیمت 4261 دلار در صرافی بایننس لیست شد. در مدت کوتاهی (تقریبا یک ماه و نیم) این ارز دیجیتال در محدوده های 2880 و 4933 دلار نوسان می‌کرد. اما پس از گذشت این مدت، در تاریخ 25 سپتامبر سال 2017 روند صعودی بیت کوین شروع شد.

این روند صعودی تا آخر سال 2017 میلادی یعنی 25 دسامبر ادامه داشت. در آن زمان بیت‌کوین در 11 دسامبر سال 2017 در محدوده 19 هزار دلار اولین سقف قیمتی خود را ثبت کرد. پس از این سقف قیمتی، روند نزولی شکل گرفت. روند نزولی باعث شد بیت کوین طی یک سال از محدوده 16 هزار دلار به محدوده 3 هزار دلار برسد. در این مدت، بیت کوین اصلاح‌های قیمتی مختلفی را تجربه کرد. تریدر‌ها و معامله‌گران توانستند با نوسانات بیت کوین در این روند نزولی، سودهای بسیاری را کسب کنند.

پس از تمام شدن روند نزولی بیت کوین در اواخر سال 2018، روند بیت کوین در محدوده‌های 3100 دلار تا 4100 دلار نوسان می‌کرد. پس از خروج از این محدوده، بیت کوین توانست یک حرکت صعودی را در تاریخ 1 آوریل سال 2019 آغاز کند.

بعد تاچ بیت کوین در محدوده 14 هزار دلار در 24 جولای سال 2019، مجدد این ارز یک روند نزولی آغاز کرد که تا محدوده قیمتی 7 هزار دلار ادامه داشت. پس از تاچ قیمت 7 هزار دلار در تاریخ 30 دسامبر سال 2019، بیت کوین یک اصلاح صعودی تا محدوده قیمتی 10 هزار دلار داشت. اما پس از این اصلاح صعودی، قیمت بیت کوین مجدد تا محدوده 3700 دلار ریزش کرد. این ریزش در اوایل همه‌گیری کرونا در تاریخ 9 مارس 2020 بود.

پس از تجربه این ریزش، قیمت بیت کوین از3700  دلار به 5300 دلار رسید. پس از تاچ محدوده 5300 دلار، بیت کوین در طی یک سال به محدوده 64 هزار دلار در تاریخ 12 آوریل 2021 رسید. پس از رسیدن قیمت به این قیمت، بیت کوین یک اصلاح قیمت تا محدوده 28 هزار دلار را در تاریخ 21 ژوئن سال2021  تجربه کرد. پس از این اصلاح، مجدد روند صعودی بیت کوین آغاز شد و مجدد بیت کوین توانست سقف جدیدی ثبت کند. سقف جدید بیت کوین در محدوده قیمت 69 هزار دلار در تاریخ 8 نوامبر سال 2021 بود.

روند امروزه بیت کوین پس از تاچ  69 هزار دلار، بیت کوین مجدد روند نزولی خود را در تاریخ 15 نوامبر سال 2021 آغاز کرد. این روند نزولی همچنان ادامه داشته است. امروزه قیمت بیت کوین تا محدوده 30 هزار دلار ریزش کرده است.

کلام آخر پیش‌بینی‌های مختلفی برای قیمت بیت کوین وجود دارد. به همین دلیل، ممکن است شما نظرات مختلفی از کارشناسان را مطالعه کنید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که خودتان مطالعه کرده و به سراغ تحلیل بازار بروید. در این صورت شما  با توجه به سرمایه و همچنین استراتژی خود، خریدهای مختلفی را تجربه کرده و سودهای متفاوتی نیز کسب می‌کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]