اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104046154419088

آشنایی با 10 انبر کاربردی و کاربرد آنها ، بهترین و کاربردیترین انبر ها کدامند؟

10 انبر کاربردی | انواع انبر و کاربرد آن‌ها

کد: 140104046154419088

https://bit.ly/3yjGDt6

، (اخبار رسمی): برای انجام بسیاری از کارها نیاز به انبر داریم زیرا به واسطه این ابزار، کارهایی که انجام دادن آنها با دست ممکن نیست و یا جان ما را به خطر می اندازند به راحتی انجام می‌شوند

10 انبر کاربردی | انواع انبر و کاربرد آنها
10 انبر کاربردی | انواع انبر و کاربرد آن‌ها

معرفی انبرهای کاربردی 

انبر ها از کاربردی ترین ابزارآلات هستند که در مصارف صنعتی و خانگی از آنها استفاده میشود.کارهایی نظیر تعمیرات ، لوله کشی ، تولیدی ، برقکشی ، ساختمان سازی ، فلزکاری ، آهنگری همگی از انبر به عنوان وسیله­ ای ضروری برای بهتر انجام دادن کارها استفاده می­کنند.

انبر چیست ؟

انبر به ابزاری گفته میشود که عموما دارای دو دسته ی متصل به هم هست (دسته ی انبرها معمولا پلاستیکی است به منظور عایق شدن و جلوگیری از سُر خوردن در دست کاربر ) که بنا به نوع کاربرد آن ، فک هایی با طراحی متفاوت دارد و برای انجام یک وظیفه مشخص ساخته شده است.

آشنایی با 10 انبر کاربردی :

انبردست : یک ابزار بسیار معروف و چندکاره است که برای نگهداشتن و یا جابه جایی اجسام و همچنین بیرون کشیدن قطعات ، سیم ، پیچ و ... از آن استفاده میشود. به طور کلی فک های مقاوم این انبر به منظور محکم نگهداشتن اجسام طراحی شده ، اما این تنها کاربرد انبر دست نیست معمولا در قسمت میانی این انبر که یک تکه از آن به صورت حفره ای توخالی علامت گذاری شده به­ منظور بریدن و قطع سیم یا مفتول کاربرد دارد. دسته­ های انواع انبردست نیز با پلاستیک ضخیم پوشانده شده است تا علاوه­ بر نارسانا کردن انبر، از سر خوردن آن در دست جلوگیری کند.

انبر قفلی : انبری که یک دسته ی ثابت و یک دسته ی متحرک دارد که فک های آن نیز متحرک هستند ، کاربرد اصلی آن مانند انبر دست ثابت نگهداشتن اشیا است و تفاوت آن با انبر دست در این است که انبر قفلی به عنوان یک آچار نیز مورد استفاده قرار میگیرد ، بدین ترتیب که توسط پیچ تعبیه شده روی دسته ی متحرک را چرخانده و دهانه ی انبر را به میزان دلخواه (مثلا اندازه مهره ) باز کرده و پس از قفل کردن آن بر روی جسم مورد نظر به وسیله ضامن قفل کننده ، جسم را جابه جا کرده و یا مهره را باز و یا بسته میکنیم.

سیم چین : انبر سیم چین یا قیچی سیم ­بر ابزاری است  که برای بریدن و قطع کردن انواع سیم یا مفتول کاربرد دارد. سیم چین خصوصا در صنایع الکترونیک و برق­ کشی ساختمان مورد استفاده قرار می­گیرد و بسته به نیاز در اندازه­ های مختلف ارائه می­شود.

دم باریک : انبری است که دارای فک­های بلند و نازک است. این وسیله برای نگهداشتن و یا خم کردن سیم ، مفتول ، ورق های نازک و ..... در مواردی که ظریفکاری انجام میشود و یا به دقت بیشتری نیاز دارد استفاده میشود . فک بلند دم باریک به شما امکان کار کردن در محیط ­های عمیق و حفره­ها را داده ،این وسیله در صنایع الکترونیکی ، طلا و جواهر سازی و ....استفاده فراوانی دارد.

در مطالب بالا چند نمونه از انبر های کاربردی را معرفی کردیم در صورت تمایل به خواندن مطالب بیشتر و  آشنایی با 10 انبر کاربردی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید