اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104066158719110

تفاوت ورق و تسمه چیست؟

کد: 140104066158719110

https://bit.ly/3nfAzvw

، (اخبار رسمی): امروزه محصولات فولادی بسیار گسترده تولید می‌شوند و هریک کاربرد‌ها و ویژگی‌هایی دارند که اطلاع از آن‌ها ضروری است.

تفاوت ورق و تسمه چیست؟
تفاوت ورق و تسمه چیست؟
تفاوت ورق و تسمه چیست؟
تفاوت ورق و تسمه چیست؟
تفاوت ورق و تسمه چیست؟
تفاوت ورق و تسمه چیست؟

ورق و تسمه فولادی در این میان با توجه به اهمیتشان در میان محصولات تولید شده فولادی و آهنی نیاز به پرداختن بیشتر دارند چرا که هرچه آگاهی ما از این موضوع بیشتر باشد، شناخت بهتری نسبت به آنچه می‌خواهیم در صنعت یا ساخت و ساز خود به کار ببریم به دست می‌آوریم؛ در نتیجه خرید بهتری خواهیم داشت.

ورق فولادی چیست؟

ورق فولادی از نورد شمش (اسلب) به دست می‌آید؛ نورد فرآیندی است که در آن فلز با عبور از ماشین‌های مخصوصی که از استوانه‌های سنگین برای صاف کردن فلز به ورق استفاده می‌کنند، به شکل نهایی در می‌آید. این فرآیند بسیار شبیه به باز کردن خمیر با وردنه است. در این بین دو نوع ورق وجود دارد، ورق سیاه یا گرم و ورق سرد.

ورق فولاد نورد گرم، یا ورق سیاه، به این معنی است که فولاد در دمای حدود 1000 درجه سانتیگراد تحت شکل‌دهی قرار می‌گیرد. هنگامی که فلز بسیار داغ می‌شود، شکل‌پذیرتر خواهد شد و کار با آن از سهولت بیشتری برخوردار است.

به دلیل مراحل اضافی و افزایش استحکام - فولاد نورد سرد گرانتر از فولاد نورد گرم است. اما به دلیل درجه حرارت بالا، فولاد نورد گرم انعطاف پذیری بیشتری دارد، در نتیجه کاربردهای فولاد نورد گرم طیف گسترده‌تری را شامل می‌شود.

تسمه فولادی چیست؟

در یک تعریف بسیار ساده، تسمه از برش دادن ورق فولادی برای کاربرد‌های صنایع و کسب‌وکا‌رها به دست می‌آید. بزرگترین تفاوت در میزان عرض و قطر این دو محصول است. انواع مختلف تسمه وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • تسمه فولادی؛
  • تسمه آلومینیومی؛
  • تسمه آلیاژی.

ورق گالوانیزه نیز به منظور تولید تسمه یکی از چیزهایی است که بد نیست آن را مد نظر قرار دهید.

برای تولید تسمه های آلیاژی، از ورق آلیاژی استفاده می‌شود. بنابراین، قیمت خرید ورق آلیاژی، تعیین‎‌کننده قیمت نهایی این محصول است.

تفاوت ورق و تسمه فولادی

تفاوت ورق و تسمه فولادی عمدتا در این است که تسمه فولادی یک تسمه از جنس آلیاژهای فولادی مختلف است که درمقایسه با بسیاری از تسمه‌های دیگر موجود در بازار، استحکام بالاتری دارد. به این معنی که می‌تواند سنگین‌ترین بارها را بدون شکستگی در جای خود نگه دارد.

درواقع، تسمه فولادی با کشش بالا، محصولی‌است که از فولاد نورد سرد تهیه می‌شود؛ پس از آن، عملیات حرارتی برای به حداکثر رساندن مقاومت شکستگی و شکل‌پذیری فلز انجام می‌گیرد و بعد تسمه‌ها برش داده می‌شوند. فولاد با کشش بالا استحکام شکست و مقاومت در برابر ضربه بیشتر را برای سخت‌ترین کاربردهای شما فراهم می‌کند. گزینه عالی برای بسته بندی که نیاز به تسمه فلزی دارد.

موارد کاربرد تسمه فولادی

در مقایسه با سایر تسمه‌ها، استحکام تسمه فولادی بالاتر است. بنابراین توانایی تحمل سنگین‌ترین بارها را بدون شکستن دارد. هنگام حمل و نقل و حمل مواد با گوشه‌های سخت و لبه های تیز، از تسمه فولادی برای نگه داشتن آنها استفاده می‌شود.

عمده‌ترین کاربرد‌های تسمه فولادی معمولاً به شرح زیر است:

  • بسته‌بندی کلاف‌های فولادی بادوام؛
  • سنگفرش‌ها و آجرها؛
  • اتصال انتهایی رول؛
  • به عنوان سیم عدل بندی در بسته‌بندی محموله‌ها؛
  • بسته بندی مقاطع فولادی مانند میلگرد و ...

سایر کاربردهای رایج برای تسمه های فولادی عبارتند از: کمک به محکم کردن شیشه بسته‌بندی شده برای اطمینان از قفل شدن آن در جای خود.

شرایط ایده‌آل برای تسمه فولادی

برای بهره‌برداری از مزایای کامل تسمه فولادی، استفاده از آنها در شرایط مناسب بسیار مهم است. در اینجا مناسب‌ترین شرایط و زمان برای استفاده از این مواد فهرست شده‌اند:

  • حمل و نقل بارهایی که از مسافت بسیار دور واردات و صادرات می‌شوند؛
  • بسته‌بندی مواد فاقد حساسیت به سایش ناشی از کار با فولاد؛
  • جابه‌جایی بارهای سنگین، پایدار و بزرگ؛
  • محموله‌هایی حاوی لبه های تیز هستند و ممکن است نوارهای نرم تری را ببرند یا پاره کنند؛
  • وقتی بنا است بارگیری و تخلیه چندین بار در طول حمل و نقل رخ دهد.

نکات ایمنی در رابطه با تسمه

اطمینان حاصل کنید که تسمه فولادی را به طور مربع برش داده‌اید تا از شکل‌گیری یک انتهای نوک تیز و نیزه‌ای که فقط به خطرات احتمالی کار می‌افزاید، جلوگیری کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای این کار از ابزارهای سنتی مثل چکش و قیچی آهنی استفاده کنید. کار حتما باید با ماشین مخصوص و به دست افراد ماهر انجام گیرد. تسمه‌ها عموما به دو روش زیر تولید می‌شوند:

  • نورد؛
  • ماشینکاری.

تسمه‌های نورد‌ شده معمولا بین 4 تا 7 متر طول دارند اما کیفیت تسمه ماشین‌کاری شده بهتر است.

رطوبت، دیگر مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشت. بهترین راه برای جلوگیری از زنگ زدگی این است که تماس تسمه فولادی با آب را به حداقل برسانید و تسمه‌ها را تمیز نگه دارید. اگر پروژه‌ای دارید که در داخل خانه نگه می‌دارید، مطمئن شوید که محیط خیلی مرطوب نباشد. اگر می‌خواهید فولاد را در یک منطقه مرطوب نگه دارید، مانند زیرزمین، از یک رطوبت‌گیر استفاده کنید.

کلام آخر

ما در آیرومات ارائه دهنده‌ی بهترین تسمه‌های فولادی در بازار آهن ایران هستیم. شما می‌توانید به صورت آنلاین و یا از طریق خطوط تلفنی سفارش خودتان را ثبت کنید. برای استعلام قیمت ورق استیل امروز یا تسمه آهنی و سایر انواع مقاطع فولادی و ثبت سفارش به صورت آنلاین، کافیست به وبسایت آیرومارت به نشانی www.iromart.com مراجعه کنید یا اینکه با کارشناسان فروش این مقطع، به شماره 021-45306 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان