اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104076162919129

لیون الکترونیک؛ بهترین فروشگاه قطعات الکترونیک اورجینال در تهران

کد: 140104076162919129

https://bit.ly/3y2DiNI

، (اخبار رسمی): وقتی شما یک دستگاه الکترونیکی را تولید می‌کنید و به فروش می‌رسانید، علاوه بر مسئولیت در قبال مراحل طراحی و تولید آن محصول، مسئولیت‌های دیگری را نیز می‌پذیرید

لیون الکترونیک؛ بهترین فروشگاه قطعات الکترونیک اورجینال در تهران
لیون الکترونیک؛ بهترین فروشگاه قطعات الکترونیک اورجینال در تهران
لیون الکترونیک؛ بهترین فروشگاه قطعات الکترونیک اورجینال در تهران
لیون الکترونیک؛ بهترین فروشگاه قطعات الکترونیک اورجینال در تهران

یکی از این مسئولیت‌ها، مسئولیت در قبال کیفیت قطعات الکترونیکی تشکیل دهنده آن است، که شما به طور مستقیم در فرآیند تولید آنها دخالت نداشته‌اید و صرفا آنها را تهیه کرده‌اید. از این رو دقت در انتخاب و خرید قطعات الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به طور مستقیم بر کیفیت و طول عمر  محصول شما تاثیر می‌گذارد.

در این نوشته به بررسی خدمات مجموعه لیون الکترونیک درزمینه واردات و فروش قطعات و سایر خدمات، صحبت میکنیم.

فروشگاه قطعات لیون الکترونیک

لیون الکترونیک یکی از فروشگاه‌های فعال درزمینه خرید و فروش قطعات الکترونیکی است که اجناس خود را به طور مستقیم، از طریق واردات قطعات الکترونیکی از چین و سایر کشورها تامین می‌کند، به دلیل دسترسی بی‌واسطه به توزیع کنندگان قطعات الکترونیک و شرکت‌های تولید کننده آن، قطعات این مجموعه دارای کیفیت بالایی است.

 فروشگاه قطعات الکترونیک لیون الکترونیک واردات قطعات الکترونیکی از چین https://lionelectronic.ir/

لیون الکترونیک به‌عنوان یک مجموعه نوآور درزمینه تامین قطعات الکترونیکی خدمات‌رسانی خود را در جهت تامین نیاز تولید کنندگان و صنایع الکترونیک آغاز نمود و اکنون پس از گذشت سالیان متمادی به یک مجموعه خوشنام و موثر در این صنعت تبدیل گردیده است. این مجموعه یکی از تامین کنندگان قطعات الکترونیک و کالاهای همردیف است که هم‌اکنون قطعات بسیار متنوعی را به بازار عرضه می‌کند وازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  انواع آپ امپ
  • انواع مبدل آنالوگ به دیجیتال
  • انواع میکروکنترلر های AVR
  • انواع میکرو کنترلرهای ARM
  •  انواع سنسورهای الکترونیکی
  • انواع ترانزیستور و ماسفت و ..

خرید آپ امپ از لیون الکترونیک

آپ امپ ها یا تقویت‌کننده‌های عملیاتی (Operational amplifier) یکی از مهم‌ترین قطعات الکترونیکی هستند که در فروشگاه لیون الکترونیک با تنوع زیاد و کیفیت بالا عرضه می‌گردد. از این قطعه برای تقویت سیگنال‌های الکترونیکی و بسیاری کاربردهای متنوع دیگر در مدارات الکترونیکی استفاده می‌گردد. انتخاب و خرید یک آپ امپ مناسب می‌تواند به کارایی مدار الکترونیکی شما بسیار کمک کند.

آپ امپ ها دارای مدل‌های متنوعی هستند و در انواع و اقسام مختلف تولید می‌شوند. به‌ صورت کلی آپ امپ ها از نظر نوع تغذیه به سه دسته تقسیم می‌گردند که هر کدام برای یک نوع کاربرد مناسب هستند. این سه نوع آپ امپ عبارت‌اند از:

1.    آپ امپ های دو تغذیه‌ای: این تقویت کننده ها نیاز به منبع تغذیه دوبل دارند، به طور مثال منفی و مثبت 12 ولت

2.    آپ امپ های تک تغذیه‌ای: این تقویت کننده ها بر خلاف نوع قبل برای راه‌اندازی نیاز به منبع تغذیه دوبل ندارند و با یک منبع تغذیه راه‌اندازی می‌گردند، این تقویت کننده‌ها بسیار مناسب برای استفاده در کنار قطعات و مدارات دیجیتال هستند.

3.    آپ امپ های ریل تو ریل: سیگنال خروجی این آپ امپ‌ها می‌تواند تا مقدار ولتاژ منبع تغذیه سعود کند و بسیار مناسب برای سیستم هایی هستند که با باتری تغذیه می‌شوند.

آپ امپ ها علاوه بر دسته بندی فوق دارای دسته بندی های دیگری هستند مثلا آپ امپ های سریع، دقیق یا با خروجی ایزوله و بسیاری انواع دیگر

همچنین آیسی های آپ امپ را می‌توان از لحاظ عملکرد و کاربرد به انواع مختلفی مانند آپ امپ های کاربرد عمومی، آپ امپ های سریع، آپ امپ های با نویز پایین، ابزار دقیقی و بسیاری دیگر تقسیم کرد. برای خرید آپ امپ ابتدا باید نیازهای مدار توسط طراح  مشخص شده و سپس با توجه نیاز نوع مناسب آن تهیه گردد. قیمت آپ امپ با توجه به نوع آن بسیار متنوع است و می‌توان آنها را  در یک بازه حدود هزار تومان تا چند میلیون تومان در بازار یافت.

خرید میکروکنترلر

هنگام انتخاب و خرید میکروکنترلر، فرآیند تصمیم‌گیری کمی پیچیده‌ است. زیرا آشنایی با یک میکروکنترلر و راه‌اندازی قسمت‌های مختلف و مسلط شدن به آن یک فرایند طولانی و هزینه بر است و بسیاری از طراحان سعی دارند تا میکرو کنترلر یا خانواده‌ای را انتخاب کنند که تمامی نیازهای آنان را پوشش دهد.امروزه هزاران میکروکنترلر در بازار وجود دارد و انتخاب میکروکنترلر مناسب کار سختی است.

میکروکنترلرها مغز هر مدار و سیستم الکترونیکی هستند. برای انتخاب میکروکنترلر مناسب برای هر پروژه باید علاوه بر نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری به پارامترهای دیگری مانند پایداری موجودی و قیمت آن هم دقت کرد. مواردی مثل اکتیو بودن وضعیت تولید قطعه و مواردی از این دست می‌تواند به فرآیند خرید میکرو کنترلر کمک کند.

تفاوت میکرو کنترلر با پردازنده

برای اینکه بهتر بتوانیم یک میکروکنترلر انتخاب کنیم، ابتدا اجازه دهید تفاوت بین ریزپردازنده و میکروکنترلر را بررسی کنیم. این‌ها اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. ریزپردازنده‌ها معمولاً فقط از واحد پردازش مرکزی (CPU) تشکیل‌شده‌اند که تمام دستورالعمل‌های یک کد برنامه را اجرا می‌کنند. و وظیفه آنها انجام محاسبات ریاضی و منطقی است.  میکروکنترلرها علاوه بر واحد پردازشگر دارای واحدهای دیگر مانند واحد کنترل کلاک، واحد کنترل توان، واحد حافظه و واحد ورودی و خروجی و بسیاری اجزای دیگر هستند.

نگاهی به چند خانواده از میکروکنترلرهای مرسوم در بازار ایران (ARM/AVR/PIC/STM8)

چند خانواده میکروکنترلر مختلف ازجمله STM8، ARM، AVR و PIC در بازار  قطعات الکترونیک ایران رواج دارد، که باید برای خرید میکروکنترلر مناسب از بین این خانواده‌هادقت کنیم، زیرا هر کدام از این خانواده‌ها دارای خصوصیات و مزایا و معایب منحصر به خود هستند. یکی از این تفاوت‌ها مربوط به چند بیتی بودن آن‌هاست، در میان این چند خانواده میکرو کنترلرهای 8 تا 64 بیتی موجود است.

خرید میکرو کنترلر ARM

واژه ARM مخفف عبارت Advanced RISC Machine است که به هسته‌های تولید شده توسط کمپانی ARM اطلاق می‌شود. ازنظر فنی ARM یک هسته پردازنده است که در درون میکروکنترلر تعبیه‌ می‌شود. این هسنه ها معمولا 32 بیتی و در مدل‌های پیشرفته 64 بیتی هستند. از انواع این هسته‌ها میکروکنترلرهایی تولید می‌گردد که در لوازم خانگی، خودرو، ماشین‌های صنعتی و تلفن‌های همراه و کامپیوترها استفاده می‌گردد. 

 سری کورتکس گروهی از پردازنده‌های ARM است که در سه تیپ مختلف با کاربردهای متفاوت ساخته می‌شوند.

 A، R و M. سری Cortex-A نوع اپلیکیشن "Application" است که تنها نوع حاوی MMU (واحد مدیریت حافظه) است. بسیاری از سیستم‌عامل‌های مدرن برای کار کردن به این MMU نیاز دارند. از این مدل پردازنده در تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای قابل حمل به وفور استفاده می‌شوند. سری Cortex-R نمایه "بلادرنگ" است که برای سیستم‌های نیازمند به پردازش بلادرنگ مانند سیستم های امنیتی، سیستم های حیاتی پزشکی و سیستم‌ های این چنینی استفاده می‌شود، این پردازنده‌ها به سری Cortex-A شبیه هستند ولی برای تحمل پذیری بیشتر در شرایط خطا بهینه شده‌اند.

میکرو کنترلرهای آرم دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ نوع و نسل هسته و همچنین مقدار حافظه و  تفاوت در پریفرال ها هستند و این باعث بوجود آمدن تنوع بالا در قیمت آنها است، قیمت میکرو کنترلرهای ARM از حدود چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است و برای خرید میکرو کنترلر ARM ابتدا باید نیازهای مدار مشخص شود و سپس بر اساس آن نیاز اقدام به خرید میکروکنترلر arm گردد

برای خرید میکروکنترلر ARM میتوانید از فروشگاه لیون الکترونیک دیدین کنید و قیمت میکروکنترلر ARM را از قسمت فروشگاه استعلام بگیرید.

خرید میکرو کنترلر AVR

AVR خانواده‌ای از میکروکنترلرهای توسعه‌یافته توسط Atmel است که از پردازنده‌های RISC استفاده می‌کند. این اولین خانواده از میکرو کنترلرهاست که دازای حافظه فلش داخلی هستند. یکی از کاربردهای جالب  AVR، استفاده از آن در  طراحی بردهای منبع باز آردوینو است. این خانواده از میکرو کنترلرها دارای رجیسترهای 8 بیتی هستند و در مدل های Xmega به 16 بیت ارتقا پیدا کرده‌اند. همچنین نوع AVR32 آن یک پیشنهاد 32 بیتی است که برای رقابت با پردازنده‌های ARM در نظر گرفته‌شده است. 

یکی از ویژگی‌های خوب اکثر مدل‌های AVR این است که از بوت لودر برای ذخیره کدهای برنامه‌ریزی مجدد پشتیبانی می‌کنند. بوت لودر یک امکان آپدیت راحت و بی دردسر را برای محصولات شما میسر می‌کند.

میکرو کنترلرهای AVR از روش پروگرام شدن درون سیستم یا روی برد (ISP)  پشتیبانی می‌کنند. در این روش انتقال برنامه یا پروگرام کردن  میکرو کنترلر از طریق پایه های مربوط به پروتکل SPI انجام می‌شود، برای این منظور ابتدا باید پین ریست میکروکنترلر فعال گردد و سپس برنامه از طریق یک پرو گرامر به میکرو کنترلر انتقال یابد. همچنین این میکروکنترلر از روش‌هی قدیمی تر پروگرام شدن توسط پورت سریال هم پشتیبانی می‌کند.

برای خرید میکروکنترلر AVR میتوانید از فروشگاه لیون الکترونیک دیدین کنید و قیمت میکروکنترلر AVR را از قسمت فروشگاه استعلام بگیرید.

میکرو کنترلر PIC

PIC مخفف Peripheral Interface Controller است. این یک خانواده از میکروکنترلرها است که توسط  شرکت میکروچیپ توسعه پیدا کرده و دارای اعضای بسیار زیادی است. طیف محصولات شامل مدل‌های 8 بیت در خانواده‌های PIC10، PIC12، PIC 16 و PIC18، و مدل‌های 16 بیتی در خانواده‌های PIC24 و dsPIC و مدل‌های 32 بیتی در خانواده های PIC32MX، PIC32MZ، PIC32MM و PIC32MK می‌باشد. 

سخن پایانی

برای خرید قطعات الکترونیک، ابتدا باید با کاربرد هر قطعه و نحوه عملکرد آن آشنا باشیم و بررسی کنیم که قطعه‌ای که می‌خریم با سیستم یا اجزای الکترونیکی دیگر ما سازگار است یا خیر. فروشگاه قطعات الکترونیک لیون یکی از محدود فروشگاه‌هایی است که در کنار فروش قطعات الکترونیکی کاربر را راهنمایی می‌کند که بهترین محصول را متناسب با نیازی که دارد انتخاب کند.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]