اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۲۹*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104116267818086

نحوه محاسبه قیمت کارتن

بررسی عوامل افزایش قیمت کارتن در سال 1401

کد: 140104116267818086

https://bit.ly/3OzJfJ4

، (اخبار رسمی): این روزها شاهد افزایش قیمت کارتن بسته بندی از سوی کارخانه‌های کارتن سازی هستیم. مهمترین دلیل این افزایش قیمت، نواسانات بازار ارز و به دنبال آن تغییر قیمت کاغذ است. با افزایش قیمت ارز شرکت‌های کاغذسازی ترجیح می‌دهند تولیدات خود را به جای بازار داخل ایران، صادر کرده تا سود بیشتری حاصل کنند.

بررسی عوامل افزایش قیمت کارتن در سال 1401
بررسی عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت کارتن

این روزها شاهد افزایش قیمت کارتن بسته‌بندی از سوی کارخانه‌های کارتن سازی هستیم. مهمترین دلیل این افزایش قیمت، نواسانات بازار ارز و به دنبال آن تغییر قیمت کاغذ است. با افزایش قیمت ارز شرکت های کاغذسازی ترجیح میدهند تولیدات خود را به جای بازار داخل ایران، صادر کرده تا سود بیشتری حاصل کنند.

کارخانه‌های کارتن سازی که با محصولاتی مانند کارتن سه لایه، کارتن پنج لایه و کارتن 7 لایه شناخته می‌شود یکی از تاثیرگذارترین صنایع در بحث لجستیک و قیمت تمام شده محصولات مختلف تجاری است. یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی محصولات مختلف، کارتن است. در ادامه با کمک گرفتن از کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن و بررسی عوامل تاثیر گذار روی قیمت کارتن قصد داریم شما را با دلایل نوسان قیمت کارتن، به طور کامل آشنا کنیم.

چه عواملی روی قیمت کارتن تاثیر می‌گذارند ؟

قیمت کارتن همواره ثابت نیست و چهار عامل مهم در قیمت این محصول، تاثیر گذارند؛ از جمله‌این عوامل به صورت زیر است:

1-شکنندگی محصول

میزان شکنندگی، ظرافت محصول، بزرگ و کوچک بودن آن، می تواند در تغییر قیمت کارتن، نقش مهمی داشته باشد. به طور کلی هر چه میزان شکنندگی و ظرافت محصول بیش‌تر باشد، باید هزینه بیش تری برای بسته‌بندی آن بپردازید. هم چنین اگر اندازه محصول شما بزرگ‌تر باشد، برای بسته‌بندی آن از کارتن بیش تری استفاده می‌شود و در نتیجه هزینه بسته‌بندی بالاتر می‌شود.

افزایش تقاضای مواد اولیه برای تولید مقوا، یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلیل افزایش قیمت کارتن به شمار می‌رود. این افزایش تقاضا می تواند منجر به کمبود کارتن، افزایش قیمت و در نتیجه افزایش هزینه های بسته‌بندی، شود.

2-بازاریابی و انواع تبلیغات بر روی کارتن

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت کارتن، نقش کارتن در بازاریابی محصولات شماست و این امر بستگی به میزان هزینه‌ای دارد که شما برای آرم و تبلیغ محصول خود بر روی جلد کارتن، می پردازید. مثلا ممکن است چاپ آرم و تبلیغات به صورت رنگی باشد که باید هزینه بیش تری برای آن بپردازید اما نتیجه خوبی بر تبلیغات شرکت شما خواهد داشت.

برای صرفه جویی در هزینه‌ها، می‌توانید فقط از یک رنگ برای چاپ تبلیغات بر روی کارتن استفاده کنید.

3-حجم سفارش های بسته‌بندی

حجم سفارش های شما می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت کارتن داشته باشد. مثلا اگر تعداد محصولات سفارش داده شما در کارتن بیش‌تر باشد، در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید. اما اگر سفارشات شما به صورت روزانه باشد، برای هر محصول به یک کارتن جداگانه نیازمند هستید و در قیمت بسته‌بندی، تاثیر خواهد گذاشت.

4-پیچیدگی کارتن

گاهی اوقات برای محافظت از قسمت های مختلف محصول شما، در داخل کارتن اصلی، برش های پیچیده‌ای به وجود می آورند. بنابراین میزان پیچیدگی بسته‌بندی محصول شما، تاثیر بسیار زیادی در قیمت کارتن دارد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت کارتن می‌توان به موارد زیر اشاره کردد:

  • نوع و جنس کاغذ رویه کارتن
  • نوع کاغذ زیره
  • نوع کاغذ فلوت
  • نوع چاپ
  • تعداد رنگ‌های به کار رفته برای چاپ
  • تیراژ سفارش
  • هزینه هایی مانند هزینه کلیشه، هزینه قالب و هزینه ارسال

قیمت کارتن چگونه محاسبه می‌شود؟

برای دست آوردن قیمت کارتن باید ابعاد کارتن  را داشته باشیم. سپس با توجه به ابعاد کارتن، طول و عرض آن را محاسبه کنیم. بعد به دست آوردن طول و عرض کارتن، می‌توان به راحتی مساحت کارتن را به دست آورد. برای محاسبه قیمت کارتن مشاوره رایگان کارتن سازی کوشا کارتن صبا را به شما توصیه می‌کنیم. برای مشاهده لیست قیمت کارتن به سایت kooshacarton.com مراجعه کنید.

آیا قیمت کاغذ مهمترین عامل تعیین کننده درباره قیمت کارتن است ؟

همان گونه که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، شروع صنعت کارتن‌سازی، با کشف و اختراع کاغذ، آغاز شد و در این صنعت به  مقدار زیادی از کاغذ رول شده، استفاده می‌شود. به عبارتی عمده مواد اصلی ساخت کارتن، کاغذ است. بنابراین بدیهی است هرچه قیمت کاغذ افزایش یابد، به دنبال آن قیمت کارتن بسته‌بندی نیز افزایش پیدا می کند.

قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی و بازار آزاد چقدر تفاوت دارد ؟

فروشندگان بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه فروش انواع کارتن فعالیت می کنند. اما بهتر است برای خرید کارتن، یک کارخانه کارتن‌سازی معتبر و قابل اعتماد مانند کوشا کارتن صبا (kooshacarton.com) را انتخاب کنید. زیرا فقط در این صورت است که می‌توانید یک کارتن با دوام، با کیفیت همراه با قیمتی مقرون به صرفه را، خریداری کنید. قیمت کارتن به صورت مستقیم و بدون واسطه از شرکت‌ها و کارخانه‌های کارتن سازی، نسبت به مراکز فروش این محصول در بازار، پایین‌تر است.

کارتن سه لایه؛ قیمت پرکاربردترین کارتن بسته‌بندی

یکی از پر کاربردترین کارتن ها برای بسته‌بندی محصولات، کارتن سه لایه است. کارتن سه لایه به دلیل ضخامت خوبی  که دارد، می‌تواند به خوبی از محصولات داخل بسته‌بندی، محافظت کند. علاوه بر کارتن های ۳ لایه، کارتن ۵ لایه و ۷ لایه نیز وجود دارد که در صنعت کارتن سازی و بسته‌بندی های کاربردی، استفاده زیادی دارند. اما کارتن‌های ۳ لایه، محصول اصلی برای صنایع بسته‌بندی هستند. قیمت کارتن ۳ لایه در مقایسه با کارتن ۵ لایه و ۷ لایه کمتر است، زیرا برای ساخت این کارتن، نسبت به کارتن‌های ۵ لایه و ۷ لایه، تعداد ورق کاغذ کم‌تری استفاده شده است.

آیا قیمت کارتن میوه هم افزایش پیدا کرده است؟

میوه ها نیز از جمله محصولاتی هستند که برای ارسال، جا به جایی و یا حتی صادرات به کشورهای دیگر، نیازمند بسته‌بندی‌های محکم هستند. بهترین وسیله‌ای که می‌توان انواع میوه را در آن بسته‌بندی کرد، کارتن می باشد. قیمت کارتن میوه به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع مواد اولیه برای ساخت کارتن

دقت شود که برای بسته‌بندی میوه حتما باید از کارتن‌های محکم و با دوام استفاده شود تا میوه در هنگام حمل و نقل دچار له شدگی نشود.

نوع چاپ رو کارتن:

برای چاپ روی کارتن ممکن است از چند رنگ استفاده شده باشد یا به صورت تک رنگ باشد،  هر چه تعداد رنگ‌های به کار رفته در چاپ کمتر باشد، قیمت پایین‌تر است.

ابعاد کارتن:

هرچه ابعاد کارتن بزرگ تر باشد، قیمت بالاتری دارد.

توصیه می‌شود هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید و برای جلوگیری از آسیب دیدن میوه هایتان، بهترین و مناسب ترین نوع کارتن را انتخاب کنید.

چه موادری روی قیمت کارتن لمینتی تاثیر میگذارند ؟

برای لمینت کردن انواع کارتن از چسب سیلیکات با عرض‌های مختلف به صورت رول و شیت، انجام می‌شود. در برخی از محصولات بسته‌بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی، استفاده می‌شود. قیمت کارتن لمینتی نسبت به کارتن های لمینتی بالاتر است و  یکی از کاربردهای این نوع کارتن، بسته‌بندی انواع میوه است.

در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کارتن پنج لایه، کارتن لمینتی ، کارتن دایکاتی و کارتن میوه می‌توانید به سایت کارتن سازی kooshacarton.com مراجعه کنید و  با شماره تماس 09122471219 از مشاوره رایگان و استعلام قیمت به روز بهره‌مند شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۲۹*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | نشریات و کتاب