اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104146276019165

میلگرد استیل آلیاژی

کد: 140104146276019165

https://bit.ly/3P12w60

، (اخبار رسمی): یکی از انواع میلگرد استیل که با ترکیب فلزات و آلیاژهای دیگر به دست می آید میلگرد استیل آلیاژی است.میلگرد استیل آلیاژی از ترکیب استیل و آلیاژهای دیگر حاصل می شود.از این دسته آلیاژها میتوان به آلومینیوم و مس اشاره کرد. میلگرد استیل به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد کاربرد بسیار زیادی نیز پیدا کرده است.

میلگرد استیل آلیاژی
میلگرد استیل آلیاژی
میلگرد استیل آلیاژی
میلگرد استیل آلیاژی

امروزه در طیف وسیعی از بخش های ساختمانی و غیر ساختمانی مورد استفاده است. میلگرد استیل یا میلگرد ضد زنگ به دلیل مقاومت به خوردگی خوب از متریال مهندسی بسیار پرکاربرد است. خواص خوب این استیل ها ناشی از حضور عناصر کروم، نیکل و مولیبدن است. کروم با تشکیل لایه محافظ سطحی لایه های زیرین را از خوردگی محافظت می نماید.

نیکل مقاومت به خوردگی در محیط‌های خنثی را بهبود می‌بخشد و قابلیت انعطاف و شکل پذیری فولاد را افزایش می‌دهد. مولیبدن نیز مقاومت به خوردگی در حضور یون‌های کلر را افزایش می‌دهد.

https://steelkhani.com/product/183/%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84

میلگرد استیل

 مفتول و میلگرد استیل، یکی از پرکاربردترین محصولات خانواده استنلس استیل است و معمولاً به صورت شاخه و کلاف در بازار ارائه می شوند. این نوع فولاد ضد زنگ معمولاً در صنایع مواد غذایی، شفت ماشین آلات کشاورزی، قطعه سازی، در صنایع دارویی و شیمیایی به کار می رود.

از نظر ظاهری میلگرد استیل شبیه به میلگردهای ساختمانی است، ولی به خاطر خواص استیل، در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم و همچنین تحمل دمای بالایی  دارند. اکثر میلگردهای وارداتی در ایران، ساخت کشور هندوستان است. پر مصرف ترین گرید میلگرد استیل گرید 304 است که ضخامت های نازک و پر کاربرد آن از سایزهای 1.6، 2 ،  2.5 تا 5 میل به صورت کلاف  و شاخه در بازار موجود است.  از سایز 5 میل تا 300 میل بصورت شاخه های 6 متری و یا 4 متری، بسته به سفارش مشتریان، به بازار عرضه می شود.

این نوع میلگرد از آلیاژ گرید ۳۰۰ تولید می گردد و از پرکاربرد ترین نوع میلگرد استیل است. یکی از مزیت های مهم میلگرد استیل ضد زنگ بودن آن است که در برابر اکسید شدن بسیار مقاوم است. به همین خاطر در محیط های که رطوبت زیادی دارد از میلگرد ضد زنگ استفاده میشود.

استنلس استیل گرید۳۰۰ به صورت گرید های ۳۰۴ و ۳۱۶ در بازار عرضه می شود.وجود عناصر نیکل و کروم در میلگرد استیل باعث خاصیت غیر مغناطیسی و اکسید نشدن آن است.

میلگرد گرید ۳۰۴  به علت داشتن ۸ تا ۱۰ درصد نیکل و ۱۸ درصد کروم از مقاومت بالایی برخوردار است. این گرید از میلگرد استیل از پرکاربردترین فولادهای ضد زنگ  به شمار می آید. میلگرد گرید ۳۱۶ این نوع میلگرد استیل آستنیتی است که علاوه بر نیکل و کروم، دارای مولیبدن نیز است که در محیط های اسیدی مقاومت  بیشتری از خود بروز می دهد.

کاربرد میلگرد استیل

موارد کار برد میلگردهای استیل عبارتند از :

  •  در محیط های خورنده مانند آب دریا و حتی بیشتر در آب و هوای گرم برای پل‌ها، اسکله ها، برای نرده‌ها.
  •    در سازه‌هایی با عمر بسیار طولانی: تعمیرات بناهای تاریخی، ذخیره زباله‌های هسته‌ای.
  •    در محیط های که بازرسی غیرممکن است، تعمیرات تقریباً غیرممکن یا بسیار گران است.
  • همچنین در مناطق زلزله خیز  که ضعیف شدن ساختار بتن آرمه به دلیل خوردگی مورد قبول نیست، زیرا ممکن است در صورت وقوع زلزله منجر به تخریب شود.

  فرآیند تولید میلگرد استیل

فرآیند تولید میلگرد استیل  از آلیاژ ورق استیل  https://steelkhani.com/product/183/%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84  به این صورت است که برای تهیه آن از قراضه استفاده می‌شود. قراضه‌ها را در کوره‌ای به نام کوره قوس که کوره‌ای الکتریکی با نرخ ذوب بالا است حرارت داده، سپس مواد به کوره‌هایی به نام کوره خلأ (VOD) یا کوره تحت گاز خنثی (AOD) منتقل می شود.

در مرحله بعد، عناصر آلیاژی نیکل، کروم و غیره به مواد اضافه می‌شود و سپس توسط ریخته‌گری پیوسته، مقاطع میانی استیل تولید می شود. در مرحله سوم، مواد مذاب فولاد ضد زنگ، از یک قالب مسی آبگرد می‌گذرد و حالت نیمه جامد می شود.این مرحله ریخته‌گری تا انجماد کامل ادامه پیدا می کند. مرحله بعد که به عنوان مرحله نورد شناخته می‌شود با قرار گرفتن در چند مرحله غلتک، میلگرد استیل مطابق استاندارد تولید و روانه بازار می گردد.از این نوع میلگرد در پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و همچنین صنایع غذایی استفاده‌ می‌شود.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار