اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104156276519032

اولتراسوند تراپی در فیزیوتراپی

تاثیرات درمانی دستگاه اولتراسوند شرکت مایکروتکنولوژی در فیزیوتراپی

کد: 140104156276519032

https://bit.ly/3O0rSjL

، تهران , (اخبار رسمی): علاوه بر منوال تراپی که درفیزیوتراپی برای درمان بیماران آسیب دیده به کار برده می شود استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی، هم در درمان قطعی و هم در روند بهبود بیماران بسیار موثر واقع شده اند. یکی از دستگاه های بسیار پرکاربرد در درمان آسیب دیدگی بیماران، اولتراسوند (توسط امواج صوتی) است

تاثیرات درمانی دستگاه اولتراسوند شرکت مایکروتکنولوژی در فیزیوتراپی
دستگاه اولتراسوند تراپی شرکت مایکروتکنولوژی

اولتراسوند تراپی در فیزیوتراپی یک روش درمانی با استفاده ازامواج فراصوت است که باعث تحریک بافت های درگیر بدن می شود و در نهایت منجر به درمان و کاهش درد خواهد شد. با اینکه از ورود این روش در حیطه پزشکی سال های زیادی می گذرد و برای اهداف گوناگون کاربرد داشته است، اما فناوری فراصوت بیشتر به دلیل نقش تشخیصی آن شناخته شده است تا به عنوان یک ابزار درمانی. این مزیت کمتر شناخته شده شامل درمان آسیب های ماهیچه ای می باشد و به همین خاطر است که فراصوت درمانی، به صورت گسترده ای در پزشکی اسکلتی عضلانی و ورزشی کاربرد داشته است

میزان اثرگذاری اولتراسوند تراپی(تکنولوژی فراصوت) به عنوان یک وسیله درمانی که باعث تحریک بافت های زیرین سطح پوست می شود با استفاده از امواج فراصوتی با فرکانس بالا در حدود 800000 تا 2000000 هرتز است. این روش در دهه 1940 کشف گردید و در آن موقع فقط توسط فیزیوتراپیست ها و کادرمان ها مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه از تکنولوژی فراصوت در سایر شاخه های پزشکی هم استفاده می شود.

روش استفاده از دستگاه اولتراسوند در فیزیوتراپی اولتراسوندتراپی یکی از متدهای درمانی در فیزیوتراپی و طب فیزیکی می باشد. برای انجام اولتراسوند تراپی، فیزیوتراپیست ابتدا ژل کوپلینگ را به پوست بیمار آغشته می کند و سپس پروب دستگاه اولتراسوند را بر روی پوست بیمار حرکت می دهد. اولتراسوند تراپی برای درمان آسیب دیدگی های تاندون و رباط در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از دستگاه اولتراسوند می توان آسیب های وارده به تاندون ها را در مدت زمان کمتری التیام بخشید و با بالا بردن فیبر کلاژن، استحکام تاندون ها در طولانی مدت به حداکثر خواهد رسید. علاوه بر این اولتراسوند درد مربوط به مفصل های مبتلا به آرتریت را کنترل می کند.

اولتراسوند تراپی چه فواید و مزایایی دارد و چگونه باعث کاهش درد می شود؟ همانطور که گفتیم اولتراسوند تراپی می تواند در درمان و التیام درد بسیار کمک کننده باشد به همین خاطر از فواید این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان گرفتگی عضلانی  

اولتراسوند تراپی باعث کاهش چشمگیر گرفتگی و اسپاسم عضله و آسیب های ناشی از تنش و فشار می شود و دلیل آن حرارت عمقی دستگاه اولتراسوند می باشد که باعث از بین رفتن فشار و تسکین درد عضلات می شود.

درمان و التیام شکستگی استخوان

در پزشکی مدرن در بخش فیزیوتراپی از دستگاه اولتراسوند به جهت درمان برخی از بیماری ها و آسیب دیدگی ها مثل شکستگی استخوان استفاده می کنند.

استخوان شکسته در دوره جوش خوردن، تابع نیروی تراکم اولتراسوند است.

درمان آرتروز

یکی دیگر از مزایای اولتراسوندتراپی درمان آرتروز می باشد که در فیزیوتراپی انجام می شود. گرمای اولتراسوند و ارتعاشات جزئی آن باعث افزایش سایش در سطح مولکولی می شودو در نتیجه اتفاق مثبتی بر روی بافت ها می گذارد. طی این فرایند و حرارت عمقی ناشی از آن هم باعث دذمان آرتروز و پوکی استخوان می شود.

درمان درد اندام خیالی

فواید و مزایای اولتراسوند تراپی در فیزیوتراپی در بسیاری از پژوهش ها به اثبات رسیده است که یکی از آن ها درمان درد اندام خیالی است. بیشتر افراد بر این آگاهند که چون اولتراسوند دردهای عضلانی را کاهش می دهد، برای درمان اندام خیالی نیز مفید بوده . کاربرد خواهد داشت.

از دیگر مزایای اولتراسوند تراپی

درمان آسیب های بافت نرم با کاهش ورم بهبود گردش خون و بالا بردن انعطاف پذیری عضلات، رباط ها و تاندون ها درمان مشکلات و عوارض مفصلی تسریع در روند بهبود زخم های جراحی و التیام زخم ها و کاهش بافت های همبند جای زخم بهبود عضلانی درد کمر.

روش انجام اولتراسوند تراپی

اولتراسوند تراپی توسط فیزیوتراپیست ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که در ادامه به توضیح هر دو روش پرداخته شده است:

متد مستقیم

در این روش پروب دستگاه به صورت مستقیم با پوست در تماس است و فقط ژل کوپلینگ بین پروب و پوست وجود دارد. در این روش بایستی در نظر گرفت، میزان بافت نرم روی استخوان است. مناطق استخوانی بهتر و بیشتر قابل درمان هستند. برای اولتراسوند تراپی مستقیم به این نکات توجه کنید: استعمال مقدار حجیمی از ژل کوپلینگ بر روی پوست خشک و تمیز حرکت دادن سر دستگاه با الگوی چرخشی یالمسی ضربه ای بالا بردن شدت خروجی بر اساس سطح درمان همپوشانی 50 درصدی چرخه ها با چرخه قبلی مساحت ناحیه درمان نباید بیش از 2 برابر سر دستگاه باشد حرکت آرام دستگاه ( سرعت حرکت سر دستگاه بایستی حدود 4 cm باشد) پروب دستگاه بایستی با پوست تماس مستقیم داشته باشد و دائما در حال حرکت باشد تا بیش از حد داغ نشود و به کریستال آسیب نرسد.

متد غیر مستقیم

در صورتی که قرار دادن سر دستگاه اولتراسوند از نظر فیزیوتراپیست کار درستی نباشد، پروب دستگاه در فاصله 0.5 تا 1 سانتی متری بدن قرار داده می شود و امواج صوتی برای این فاصله کوتاه در مدیومی انتشار می یابد و بعد به بافت می رسد. روش غیر مستقیم اولتراسوند تراپی برای قسمت هایی از بدن که شکل نامنظم و استخوانی دارد مناسب است زیرا این قسمت ها از پوشش بافت نرم کمتری برخوردار هستند. علاوه بر این روش غیر مستقیم اولتراسوند تراپی برای درمان نواحی کوچک با سری بزرگ کاربرد دارد. این روش خود به دو صورت غوطه وری و استفاده از کیسه آب استفاده می شود

اولتراسوند تراپی به روش غیر مستقیم به شکل غوطه وری

عضو مورد نظر در ظرفی پر از آب که جنس آن از سرامیک، پلاستیک، فایبرگلاس یا لاستیک باشد قرار داده می شود. پروب دستگاه به داخل ظرف میرود و در فاصله 0.5 تا 1 سانتی متری پوست قرار داده می شود.( اگر نیاز باشد شدت دستگاه تا 50% افزایش داده می شود تا درمان تاثیر لازم را برعضو مورد نظر به جا بگذارد) پروب دستگاه به آرامی در ناحیه مورد نظر حرکت داده می شود و در صورتی که حباب های هوا بر روی سر دستگاه یا ناحیه درمان تجمع پیدا کرده است فیزیوتراپیست آن را خیلی سریع از بین می برد. بعد از این فیزیوتراپیست، شدت دستگاه را به بالاترین درجه افزایش می دهد. نکته: قالبا دستگاه های اولتراسوند به گونه ای ساخته شده اند که بتوان به ایمنی از مبدل در آب استفاده کرد که دستگاه اولتراسوند U200 مایکروتکنولوژی هم به همین شکل طراحی شده است.

اولتراسوند تراپی به روش غیر مستقیم با کیسه آب

در مرحله اول کیسه پر از آب می شود هر دو طرف کیسه با ژل پوشانده می شود کیسه روی ناحیه درمان قرار می گیرد مبدل روی کیسه گذاشته می شود شدت به میزان مناسب تعیین می شود کیسه و آب امواج صوتی را انتشار می دهندو به بافت های زیرین می رسانند.

کارهایی که بعد از اتمام اولتراسوند تراپیباید انجام داد

پروب دستگاه بلافاصله پس از اتمام جلسه درمان، بایستی پاک شود و در جای مخصوص خود قرار داده می شود. بعد از آن ژلی که به پوست بیمار آغشته شده، بایستی پاک شود. شدت دستگاه باید 0 گردد تا در زمان روشن کردن دستگاه برای بیمار بعدی، دستگاه یکدفعه در شدت بالا قرار نگیرد. در پایان جلسه، فیزیوتراپیست موضع را بررسی می کند تا از احساس ناخوشایند بیمار در حین درمان و بعد از آن اطمینان حاصل پیدا کند و نظر بیمار را در پرونده او ثبت می‌کند.

اولتراسوند تراپی چگونه باعث درمان می شود؟

امواج اولتراسوند توسط تاثیرات پیزوالکتریکی تولید می شود و دلیل آن هم وجود ارتعاش کریستال های سر پروب می باشد. امواج اولتراسوند از پوست عبور می کند و بافت های نرم موضع را مرتعش می سازد. این کار(ارتعاش سازی یا خلازایی) ناحیه درمان را به صورت عمقی گرم می کند. شایان ذکر است عمدتا بیماران چنین حرارتی را احساس نمی کنند. در بیمارانی که دچار زخم و آسیب جدید با التهاب حاد هستند و اثر گرمایی برای آن ها ناخوشایند است می توان از امواج پالسی (غیر پیوسته) استفاده کرد.

ممنوعیت اولتراسوند تراپی این روش هم مانند هر روش دیگری در حیطه پزشکی و پیراپزشکی، اگر توسط افراد نابلد انجام شود می تواند عوارض نامطلوبی به جای بگذارد. اما اگر توسط فیزیوتراپیست های ماهر صورت گیرد بعید است که بیمار دچار عوارض خاصی شود. به هرحال عوارض احتمالی و نادر اولتراسوند تراپی ممکن است به شرح ذیل باشد:

عفونت حاد موضعی آسیب موضعی مشکلات و ناهنجاری های عروقی صدمات ناشی از روش مستقیم اولتراسوند تراپی بر روی شکم زنان باردار ایجاد حس کاذب درمان در بیماران که باعث می شود خیلی زود به فعالیت های قبلی خود را خیلی سریع اغاز کند. برای جلوگیری از آسیب ها و عوارض احتمالی این روش می توانید با فیزیوتراپیست خود مشورت نمایید تا به شکلی ایمن از فواید دستگاه و روش اولتراسوند تراپی بهره مند شوید.

خرید دستگاه اولتراسوند شرکت مایکروتکنولوژی دستگاه اولتراسوند تراپی که به درمان بسیاری از بیماری های اسکلتی عضلانی کمک می کند در فیزیوتراپی بسیار پر کاربرد استشرکت مایکروتکنولوژی یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی می باشد که بر اساس شواهد و رضایت بیماران و فیزیوتراپیست های عزیزی که این دستگاه را از ما خریداری کرده اند مهر تاییدی بر کیفیت بی نظیر این دستگاه است.

برای خرید این دستگاه با بهترین قیمت و کیفیت و اطلاع از نحوه خریداری آن می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تماس واحد فروش این شرکت تماس حاصل فرمائیدبرای اطلاع از مشخصات دستگاه اولتراسوند مایکروتکنولوژی به لینک زیر مراجعه کنید.

دستگاه اولتراسوند مایکروتکنولوژی

شماره تماس: 09128414158-46132760 021

منبع: https://microtechnology.ir/ultrasoundtherapy/

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی تولید کننده دستگاه های فیزیوتراپی اعم از لیزر پرتوان، شاک ویو، التراسوند، تکار و ... بهترین کیفیت با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بازدید حضوری و تست دستگاه ها اقساط بلند مدت بدون کارمزد https://microtechnology.ir/

اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان