اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104186279919184

با توجه به بحران آب کشت برنج در شهر دورود استان لرستان توجیه اقتصادی دارد؟

آیا عطر و طعم بسیار عالی برنج دورود کشت این محصول را توجیه می‌کند؟

کد: 140104186279919184

https://bit.ly/3PjxoPu

، (اخبار رسمی): مجموعه تجاری برنج آریا سعی در ارائه گزارشی از کشاورزان دورودی دارد. این کشاورزان سالهاست با وجود سطح بارش‌های پایین زمینهای خود را به شالیزار تبدیل کرده اند. شنیدن نگرانی‌های این قشر زحمتکش خالی از لطف نیست. برای برون رفت از بحران آب، راهکارهای کارشناسی شده لازم است.

آیا عطر و طعم بسیار عالی برنج دورود کشت این محصول را توجیه می‌کند؟
نمونه محصول برنج دورود

مسئولین بخش کشاورزی چه تدابیری برای حفظ منافع کشاورزان اندیشیده اند؟ برای برون رفت از بحران آب، آیا جریمه مالی کشاورزان تنها راهکار است؟

پیش از پاسخ به سوال‌های ذهنیمان توصیه می‌کنیم طعم عالی برنج دورود را بچشید. شاید هیچ وقت دیگر فرصت اینکار دست ندهد! تجربه خرید برنج دورود با توجه به شرایط اقلیمی ممکن است هیچ گاه میسر نشود پس فرصت را از دست ندهید و این خرید هیجان انگیز را از دست ندهید.

کشاورزی و آب دو واژه، که با هم عجین شده است. با خشکسالی‌های پی در پی نخستین موضوعی که به ذهن متبادر می‌شود این است آیا کشاورزی معقول است؟

مسئله آب کشاورزی بحث امروز و امسال و این چند سال نیست. اگر نزاع‌های بین کشاورزان در زمانهای بسیار دور هم مورد بررسی قرار گیرد بخش زیادی از آن نزاع‌ها بر سر آب بوده است! چه در زمان ترسالی چه در دوره خشکسالی!

 با توجه به بحران آب به علت خشکسالی‌های متعدد کشت محصول‌های آبدوست خصوصا برنج در دورود سبب نگرانی مردم شده است. کشاورزان دورود نگران تمام شدن آب‌های زیرزمینی و متعاقب آن نشست زمین هستند. آن‌ها خوب می‌دانند خشک شدن آب‌های زیرزمینی سبب ازبین رفتن زمین‌ها، سرمایه و منبع درآمدشان خواهد بود. با وجود آگاهی از این مهم! آن‌ها در مورد انتخاب کشت برنج چه می‌گویند؟

  • چه بکاریم؟
  •  کشت سبزیجات و صیفی‌جات با توجه به اینکه خرید تضمینی وجود ندارد ریسک بسیار بالایی دارد.
  •  کشت گندم و جو و چغندر صرفه اقتصادی ندارد به علت قیمت خرید پایین و اینکه طرف قرارداد بخش‌های دولتی است.
  •  آب را ما برای کشاورزیمان استفاده نکنیم به شهرهای کویری جهت مصرف صنایع یا غسل زوار آن مناطق منتقل می‌شود.
  • آیا پاسخ معقولی برای این سوالها وجود دارد؟ البته به عمل کار برآید به سخندانی نیست. مسئولین بخش کشاورزی چه تدابیری برای حفظ منافع کشاورزان اندیشیده اند؟ برای برون رفت از بحران آب، آیا جریمه مالی کشاورزان تنها راهکار است؟
    کشاورزان دورود با آزمون و خطا متوجه شدند تبدیل زمین‌های کشاورزیشان به شالیزار 4 دستاورد دارد:
  •  محصولی بسیار با کیفیت و نمونه
  • بخاطر مشکلات مالی مجبور به مهاجرت و تحمل رنج غربت و بی‌مهری نژاد پرستان نیستند.
  • تامین مالی خواهند شد و خانواده‌هایشان در ازای تحمل رنج کار، زندگی آبرومند خواهند داشت.
  • پدیده مهاجرت معکوس را به صورت خود به خود رقم زده است.
  • شاید پیش از اینکه به دنبال راهکار برای چوب لای چرخ کشاورزان گذاشتن و مانع کشت برنج و سایر محصولهای آبدوست بشویم بهتر باشد سیاست‌های کارشناسانه و معقولی در مورد تولیدهای بخش کشاورزی در پیش بگیریم تا هم این قشر تامین مالی شود هم انگیزه کار و تلاشش همچون کشت برنج بسیار باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]