اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104226292819218

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها

کد: 140104226292819218

https://bit.ly/3aAcugd

، (اخبار رسمی): در دنیای امروز محال است کسی نام ارز دیجیتال به گوشش نخورده باشد. همه ما ارزهای دیجیتال را به‌عنوان جدیدترین نوع پول در دنیا می‌شناسیم.

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها
چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها
چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها
چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها
چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها
چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع رمز ارزها

آیا می‌دانید چند مدل ارز دیجیتال داریم؟ بیش از ۱۹ هزار کریپتو در جهان وجود دارد که هرکدام از آن‌ها در دسته خاصی از کریپتوکارنسی‌ها قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم به توضیح رمز ارزها بپردازیم و به شما بگوییم چند نوع ارز دیجیتال داریم. آشنایی با ماهیت کریپتوکارنسی‌ها در انجام بهتر و اصولی‌تر معاملات به شما کمک می‌کند.

انواع ارز دیجیتال معتبر برای معامله‌گری و سرمایه‌گذاری

بیت‌کوین از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۹ به یک ارز انقلابی تبدیل شد. ازآنجایی‌که این ارز دیجیتال امکان پرداخت‌های همتابه‌همتا بدون شخص ثالث را فراهم می‌کند، موج جدیدی با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در بازار مالی به وجود آمد. بااین‌حال، بیت‌کوین فقط یک مدل از انواع ارز دیجیتال است که اقتصاد دنیا را زیرورو کرد. دسته بندی ارز دیجیتال بر اساس نحوه طراحی کد، کاربرد و موارد استفاده انجام می‌شود.

شناخت انواع ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا بهترین مورد را باتوجه‌به استراتژی خود، برای معامله‌گری و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. البته شناخت دسته بندی ارز دیجیتال به‌تنهایی کافی نیست و برای ورود به بازار کریپتو حتما باید یک دوره آموزش مقدماتی ارز دیجیتال بگذرانید تا از نوسان‌های شدید این بازار در امان باشید.

1.    کوین‌ها؛ معروف‌ترین نوع ارز دیجیتال در دنیای امروز

اگرچه اصطلاح ارزهای دیجیتال برای همه انواع کریپتو استفاده می‌شود، اما معمولا بسیاری از افراد برای نام بردن از کوین‌های مختلف، از «ارز دیجیتال» استفاده می‌کنند. درصورتی‌که کوین‌ها فقط دسته‌ای از کریپتوکارنسی‌ها هستند که بلاک‌چین مخصوص به خود را دارند. در چنین بلاک‌چین‌هایی، سکه‌ها به‌عنوان توکن بومی یا وسیله‌ای برای پرداخت گس یا کارمزد در شبکه شناخته می‌شوند.

بیت‌کوین یک نمونه بسیار خوب از کوین‌ها است که بلاک‌چین منحصربه‌فرد خود را دارد. آشنایی با بعضی از اصطلاحات ارز دیجیتال مانند انواع کریپتو برای فعالیت در این بازار کاملا ضروری است. بااین‌حال، اصطلاحات دیگری هم وجود دارند که فقط برای افراد حرفه‌ای کاربرد دارند؛ به‌عنوان مثال، متخصصان بازار ارزهای دیجیتال باید بدانند که اپلیکیشن غیر متمرکز چیست تا بتوانند روش‌های درآمدزایی خود را مدام ارتقا دهند. درصورتی‌که افراد مبتدی ممکن است نیازی به دانستن این مباحث پیچیده در ابتدای فعالیت خود نداشته باشند.

2.    آلت‌کوین‌ها؛ عنوان همه ارزهای دیجیتال به‌جز بیت‌کوین

ازآنجایی‌که بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال شناخته‌شده در جهان است، سایر کوین‌ها را می‌توانیم جایگزینی برای آن بدانیم. به همین خاطر همه ارزهای دیجیتال به‌جز بیت‌کوین در دسته آلت‌کوین‌ها قرار می‌گیرند. بعضی از آلت‌کوین‌ها مانند اتریوم (Ethereum)، ریپل (Ripple)، امنی (Omni) و نئو (NEO) بلاک‌چین منحصربه‌فرد خود را دارند که این ویژگی در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بعضی از آلت‌کوین‌ها با نام شیت‌کوین هم در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند؛ چنین ارزهایی معمولا فورکی از بیت‌کوین هستند و بسیاری از افراد حساب خاصی روی آن‌ها باز نمی‌کنند. از جمله معروف‌ترین شیت‌کوین‌ها می‌توانیم به نیم‌کوین (Namecoin)، دوج‌کوین (Dogecoin)، لایت‌کوین (Litecoin)، پیرکوین (Peercoin) و آروراکوین (Auroracoin) اشاره کنیم.

3.    توکن‌ها؛ بزرگ‌ترین شاخه در انواع ارز دیجیتال

توکن‌ها نمایش دیجیتالی یک دارایی یا ابزار خاص در یک بلاک‌چین هستند. همه توکن‌ها را می‌توانیم آلت‌کوین بنامیم؛ تنها تفاوت این دو دسته بندی ارز دیجیتال در این است که توکن‌ها بلاک‌چین منحصربه‌فردی ندارند و روی بلاک‌چین سایر ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند. توکن‌ها معمولا برای تسهیل قراردادهای هوشمند در شبکه‌های بلاک‌چینی مانند اتریوم کدگذاری می‌شوند و ما قابلیت جابه‌جا کردن آن‌ها را از یک زنجیره به زنجیره دیگر داریم. این دسته از ارزهای دیجیتال را نیز مانند کوین‌ها و آلت‌کوین‌ها می‌توانید معامله و خرید و فروش کنید.

توکن‌ها در کدها یا برنامه‌های کامپیوتری خوداجراشونده تعبیه شده‌اند و قابلیت کار کردن بدون پلتفرم شخص ثالث را نیز دارند.  برای توسعه و ایجاد یک توکن باید از یک الگوی مشخص پیروی کنید. درواقع توسعه‌دهنده توکن نیازی به ویرایش یا کدنویسی بلاک‌چین ندارد؛ به همین خاطر ساخت توکن بسیار سریع و آسان است و هرکسی با دانش بسیار کم هم می‌تواند توکن مخصوص به خودش را بسازد. توکن‌ها معمولا با ICOها یا عرضه اولیه سکه معرفی می‌شدند، اما در حال حاضر بدون برگزاری ICO نیز قابلیت صادر شدن دارند. به همین خاطر آموزش ارز دیجیتال برای جلوگیری از خرید توکن‌های بی‌مصرف بسیاری ضروری است.

توکن‌ها را بر اساس کاربردشان می‌توانیم در دسته‌بندی‌های زیر قرار دهیم:

  • توکن‌های کاربردی: توکن‌های کاربردی برای استفاده از خدمات یا محصولات صادرکننده توکن استفاده می‌شوند.
  • توکن‌های امنیتی: توکن‌های امنیتی نشان‌دهنده یک سهم، حق رای یا حق سود سهام در دارایی هستند.
  • توکن‌های پرداختی: از توکن‌های پرداختی برای خرید و فروش کالا و خدمات در بسترهای دیجیتالی استفاده می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال در این دسته قرار می‌گیرند: مانند بیت‌کوین، اتریوم و مونرو.
  • توکن‌های مبادله‌ای: چنین توکن‌هایی معمولا برای تسهیل مبادله بین سایر توکن‌ها یا به‌عنوان پرداخت گس در صرافی‌ها کاربرد دارند؛ مانند بایننس کوین.
  • توکن‌های غیرقابل‌معاوضه: NFTها گواهی دیجیتالی مالکیت یک کالای منحصربه‌فرد هستند که قابلیت خرید و فروش دارند.
  • توکن‌های دیفای: توکن‌های دیفای برای کسب درآمد از طریق وام‌دهی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در اوراق سهام استفاده می‌شوند؛ مانند استلار و کاردانو.
  • استیبل کوین‌ها: این توکن‌ها در طول زمان ارزش ثابتی دارند و همواره قابل‌پیش‌بینی هستند؛ مانند دای.
  • توکن‌های باپشتوانه: ارزش اساسی این توکن‌ها با یک دارایی واقعی مانند پول، طلا یا املاک پشتیبانی می‌شود.
  • توکن‌های حریم خصوصی: انجام تراکنش با توکن‌های حریم خصوصی کاملا محرمانه است و اطلاعات آن در هیچ دفتری ثبت نمی‌شود؛ مانند مونرو و زی‌کش.

بعد از رسیدن به پاسخ چند نوع ارز دیجیتال داریم، می‌توانید بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه یا حتی انواع ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا را شناسایی کرده و به سود برسید. برای این کار فقط کافی است از بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال قبل از ورود به بازار استفاده کنید.

آموزش صفر تا صد ارزهای دیجیتال با دوره‌های جامع داجکس

در این مقاله به بررسی انواع ارز دیجیتال پرداختیم و به سوال چند نوع ارز دیجیتال داریم پاسخ دادیم. به یاد داشته باشید که شناخت همه ارزهای دیجیتال به‌تنهایی ضامن موفقیت شما در بازار پرنوسان کریپتوکارنسی نیست. برای ورود به این بازار مالی جدید باید قبل از هرچیز زیروبم ارزهای دیجیتال را کشف کنید و به همه مباحث تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مسلط شوید. اگر می‌خواهید مسیر یادگیری ارزهای دیجیتال را سریع‌تر طی کنید، باید از دوره‌های آموزشی کمک بگیرید. بسته‌های مقدماتی و پیشرفته آموزش ارز دیجیتال داجکس به شما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم برای فعالیت در بازار کریپتو را به دست آورید و در این زمینه ماهر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده دوره‌های آموزشی به سایت داجکس به آدرس dogex.ae مراجعه کنید و از کارشناسان این تیم حرفه‌ای کمک بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]