اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104236293417387

گردو پوست کن چیست؟

گردو پوست کن برقی 2 اسب

کد: 140104236293417387

https://bit.ly/3ATkMKI

، (اخبار رسمی): گردو پوست کن دستگاهی هست که وظیفه کندن پوست سبز گردو با سرعت بالا و بدون تماس با دست را انجام می دهد. گردو پوست کن در انواع بنزینی و برقی تولید می شود. گردو پوست کن حتی قابلیت این را دارد که با موتورهای نفت و بنزین و موتورهای گازوئیلی نیز تولید شود.

 گردو پوست کن برقی 2 اسب
گردو پوست کن برقی 2 اسب

تقسیم بندی گردو پوست کن بر اساس نوع فرچه

گردو پوست کن از یک محفظه استوانه‌ای تشکیل شده است که دارای فرچه‌ای است که این فرچه توسط موتوری که به آن بسته شده است می چرخد، گردو پوست کن بر اساس مدل فرچه به دو نوع فرچه پایین و فرچه بغل تقسیم می‌شود. گردو پوست کن فرچه پایین پرکاربردترین نوع دستگاه در ایران است که معمولاً فرچه آن سیمی است که پس از خورده شدن در استفاده بلند مدت قابل تعویض است.

نوع دیگر گردو پوست کن فرچه بغل است که قبلاً دارای فرچه های سیمی در دیواره محفظه استوانه ای بودند و در حال حاضر فرچه ها تبدیل به دندانه های تیز و بلندی شده اند که در کنار هم دور‌تا‌دور دیواره قرار گرفته اند.

دستگاه گردو پوست کن علاوه بر پاک کردن گردو قابلیت پاک کردن پوست بادام سنگی را نیز دارد ولی برای بادام کاغذی مناسب ناست.

با توجه به پوست محکم گردو احتمال ضایعات حین پوست گیری خیلی کم است.

انواع گردو پوست کن

پوست کن گردوی فرچه پایین با ظرفیت های پاک کردن 200، 400 و 600 کیلوگرم در ساعت تولید می‌شود که معمولاً به ترتیب با الکتروموتورهای 1 اسب، 2 اسب، 3 اسب و همچنین اگر موتور بنزینی باشد 6.5-7-7.5 اسب تولید می‌شود.

پوست کن های گردو همگی دارای دریچه خروجی جهت خارج کردن گردوی پاک شده است. بعضی از مدل‌های گردو پوست کن شکاف‌هایی در دیواره محفظه استوانه ای خود دارند که تکه های پوست سبز پس از کنده شدن از طریق آن خارج می شوند. در بعضی از مدل‌ها نیز دریچه جداگانه ای برای خروج پوست وجود دارد.

گردو پوست کن برقی 2 اسب بخار 400 کیلو در ساعت

این مدل دارای الکتروموتور 2 اسب بخار تک فاز است. دستگاه دارای شاسی محکمی است که الکتروموتور بر روی آن سوار شده است و با تمسه از زیر دستگاه به فولی فرچه وصل می‌شود و با راه افتادن الکتروموتور فرچه نیز می چرخد. دستگاه گردو پوست کن دارای دو چرخ جهت جابجایی آسان دستگاه است و عقب دستگاه نیز دارای دو پایه آهنی جهت استقرار آن حین کار است. برای جابجایی دستگاه دارای دو دسته سیار است که به شاسی متصل می‌شود. بدنه گردو پوست کن از فولاد ضخیم و مقاوم در برابر ضربه و خوردگی ساخته شده است.

بر روی دیواره گردو پوست کن برقی 2 اسب شکاف‌هایی وجود دارد که حین کار پوست سبز از آنجا خارج می‌شود و بهتر است که کیسه بزرگی در آن ناحیه قرار داده شود تا پوست خارج شده داخل کیسه جمع شود.

ظرفیت پاک کردن آن 400 کیلو در ساعت است و در هر بار حدود 30 کیلوگرم ظرفیت پاک کردن دارد.

برق ورودی این گردو پوست کن تک فاز است و نبایستی مستقیماً به برق سه فاز وصل گردد. برای داشتن عمر مفید بالا برای دستگاه لازم است از محافظ برق استفاده کرد و تا حد ممکن بهتر است از کنتور برق خروجی مستقیم گرفته شود. چنانچه دستگاه از کنتور برق مستقیم نمی گیرد حتماً بایستی بررسی شود که سیم کشی برقی که به دستگاه می رسد سالم بوده و از سیم های نمره بالا و ضخیم استفاده شده باشد تا به سیم کشی فشار وارد نشود.

پس از استفاده لازم است محفظه دستگاه و فرچه با آب شسته شود.

مزیت گردو پوست کن برقی نسبت به مدل های بنزینی چیست؟

گردو پوست کن برقی نسبت به مدلهای بنزینی دارای موتور قویتری است و سر‌و‌صدای کمتری تولید می‍کند و هیچ گونه آلودگی ندارد. همچنین نسبت به مدل‌های بنزینی شرایط نگهداری راحتتری دارد.

گردوها در چند دقیقه پاک می شوند؟

بسته به میزان گردوی ریخته شده داخل دستگاه و نیز حجم و قدرت دستگاه بین 3-10 دقیقه زمان برای پاک کردن گردوها لازم است.

آب پوست گردو چگونه گرفته می‌شود؟

به دو شیوه می توان آب پوست سبز را گرفت

روش اول با استفاده از خاک اره: در این حالت همزمان با ریختن گردو داخل مخزن خاک اره نیز داخل مخزن ریخته می‌شود و به خوبی با گردو مخلوط می‌شود. هنگامی که دستگاه شروع به کندن پوست گردو می نماید آب موجود در پوست سبز گردو جذب خاک اره می‌شود.

روش دوم با استفاده از آب: در این حالت هنگامی که پوست گیری تقریباً به اتمام رسیده باشد یعنی حدود 1 دقیقه قبل از اتمام کارشلنگ آب را به داخل مخزن انداخته و همزمان درب خروجی را باز می‌شود تا گردوهای پاک شده پس از شستشو از مخزن خارج گردند. لازم به ذکر است که محفظه گردو با محفظه الکترو موتور از هم جدا می باشند و حین شستشو آب بر روی الکتروموتور ریخته نمی‌شود.

روش ارسال

این محصول به دلیل حجیم بودن با تیپاکس و پست قابلیت ارسال ندارد و شیوه مناسب برای ارسال با باربری،اتوبوس،وانت و سواری شخصی است.

نحوه پرداخت

شما عزیزان می توانید بصورت حضوری یا از طریق درگاه پرداخت سایت آکاتولز یا حواله کارت به کارت دستگاه را خریداری نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]