اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104266298417387

گردو پوست کن بنزینی

کد: 140104266298417387

https://bit.ly/3RK7iXY

، (اخبار رسمی): گردو پوست کن دستگاهی هست که وظیفه کندن پوست سبز گردو با سرعت بالا و بدون تماس با دست را انجام می‌دهد. گردو پوست کن در انواع بنزینی و برقی تولید می‌شود. گردو پوست کن حتی قابلیت این را دارد که با موتورهای نفت و بنزین و موتورهای گازوئیلی نیز تولید شود.

گردو پوست کن بنزینی
گردو پوست کن بنزینی

گردو پوست کن چیست؟

گردو محصولی است که هنگام چیدن از درخت دارای پوست ضخیمی بر روی خود است که برای استفاده از گردو حتماً لازم است پوست آن که سبز رنگ است کنده شود. این پوست سبز رنگ با دست به سختی کنده می‌شود و از طرف دیگر پوست سبز گردو تازه و آبدار است و مایعی که در پوست گردو است هنگام تماس با دست پس از خشک شدن بر روی پوست باعث تیرگی پوست دست می‌شود که به سختی و پس از مدت طولانی پاک می‌شود. از طرف دیگر اگر پس از پوست گیری، پوست زیرین گردو شسته نشود این مایعی که از پوست گردو ترشح کرده از منافذ پوست سفت گردو به داخل نفوذ کرده و باعث تیره شدن مغز گردو می‌شود و کیفیت گردوی برداشت شده را پایین می آورد و باعث افت قیمت گردوی برداشت شده می‌شود.

تقسیم بندی گردو پوست کن بر اساس نوع فرچه

گردو پوست کن از یک محفظه استوانه ای تشکیل شده است که دارای فرچه ای هست که این فرچه توسط موتوری که به آن بسته شده است می‌چرخد. گردو پوست کن بر اساس مدل فرچه به دو نوع فرچه پایین و فرچه بغل تقسیم می‌شود. گردو پوست کن فرچه پایین پرکاربردترین نوع دستگاه در ایران است که معمولاً فرچه آن سیمی است که پس از خورده شدن در استفاده بلندمدت قابل تعویض است.

نوع دیگر گردو پوست کن فرچه بغل است که قبلاً دارای فرچه های سیمی در دیواره محفظه استوانه‌ای بودند و در حال حاضر فرچه ها تبدیل به دندانه های تیز و بلندی شده اند که در کنار هم دورتادور دیواره قرار گرفته اند.

دستگاه گردو پوست کن علاوه بر پاک کردن گردو قابلیت پاک کردن پوست بادام سنگی را نیز دارد ولی برای بادام کاغذی مناسب نیست.

با توجه به پوست محکم گردو احتمال ضایعات حین پوست گیری خیلی کم است.

پوست کن گردوی فرچه پایین با ظرفیت های پاک کردن 200، 400 و 600 کیلوگرم در ساعت تولید می‌شود که معمولاً به ترتیب با الکتروموتورهای 1 اسب، 2 اسب، 3 اسب و همچنین اگر موتور بنزینی باشد 6، 6.5،7 و 7.5 اسب تولید می‌شود.

گردو پوست کن بنزینی 400 کیلو در ساعت

این مدل دارای موتور بنزینی است که معمولا دارای قدرت 6.5-7 اسب بخار است. دستگاه دارای شاسی محکمی است که موتور بر روی آن سوار شده‌است و با تمسه از زیر دستگاه به فولی فرچه وصل می‌شود و با راه افتادن موتور فرچه نیز می چرخد. دستگاه گردو پوست کن دارای دو چرخ جهت جابجایی آسان دستگاه است و عقب دستگاه نیز دارای دو پایه آهنی جهت استقرار آن حین کار است. برای جابجایی دستگاه دارای دو دسته سیار است که به شاسی متصل می‌شود. بدنه گردو پوست کن از فولاد ضخیم و مقاوم در برابر ضربه و خوردگی ساخته شده است.

بر روی دیواره گردو پوست کن بنزینی شکاف‌هایی وجود دارد که حین کار پوست سبز از آنجا خارج می‌شود و بهتر است که کیسه بزرگی در آن ناحیه قرار داده شود تا پوست خارج شده داخل کیسه جمع شود.

ظرفیت پاک کردن آن 400 کیلو در ساعت است و در هر بار حدود 30 کیلوگرم ظرفیت پاک کردن دارد.

روغن موتور روغن شرکتی گرید 40 است که حدود 700 سی سی ظرفیت روغن دارد که هر 30 ساعت کار بهتر است تعویض شود.

در بعضی موتورها هواکش نیز روغنی است که لازم است داخل کاسه هواکش روغن ریخته شود.

پس از استفاده لازم است محفظه دستگاه و فرچه با آب شسته شود.

مزیت گردو پوست کن بنزینی نسبت به مدل های برقی چیست؟

گردو پوست کن بنزینی قابلیت استفاده در همه جا مخصوصاً داخل باغ را دارد و دیگر نیازی نیست گردوی برداشت شده از باغ به محل دیگری برای پاک شدن انتقال یابد و در همان محل گردو پاک شده و پوست آن نیز به عنوان کود پای درخت ریخته می‌شود.

گردوها در چند دقیقه پاک می شوند؟

بسته به میزان گردوی ریخته شده داخل دستگاه و نیز حجم و قدرت دستگاه بین 3-10 دقیقه زمان برای پاک کردن گردوها لازم است.

آب پوست گردو چگونه گرفته می‌شود؟

به دو شیوه می توان آب پوست سبز را گرفت

روش اول با استفاده از خاک اره: در این حالت همزمان با ریختن گردو داخل مخزن خاک اره نیز داخل مخزن ریخته می‌شود و به خوبی با گردو مخلوط می‌شود. هنگامی که دستگاه شروع به کندن پوست گردو می نماید آب موجود در پوست سبز گردو جذب خاک اره می‌شود.

روش دوم با استفاده از آب: در این حالت هنگامی که پوست گیری تقریباً به اتمام رسیده باشد یعنی حدود 1 دقیقه قبل از اتمام کارشلنگ آب را به داخل مخزن انداخته و همزمان درب خروجی را باز می‌شود تا گردوهای پاک شده پس از شستشو از مخزن خارج گردند. لازم به ذکر است که محفظه گردو از محفظه موتور جدا است و حین شستشو آب به قسمت موتور وارد نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]