اطلاعات تماس
  • 091321*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104266299818757

در مورد طراحی پلان برای ویلای دوبلکس بیشتر بدانید

کد: 140104266299818757

https://bit.ly/3aNE3mf

، (اخبار رسمی): آیا میدانستید برای طراحی باغ و ویلاهای خود نیاز به مراجعه ی حضوری و جلسات متعدد نیست و میتوانید از طریق ارسال ابعاد و مشخصات زمین و خواسته های مد نظرتان از طریق واتساپ و تماس تلفنی، در کمترین زمان و هزینه ی متناسب، طراحی دلخواه خود را دریافت نمایید.

در مورد طراحی پلان برای ویلای دوبلکس بیشتر بدانید
در مورد طراحی پلان برای ویلای دوبلکس بیشتر بدانید

تیم طراحی پلان کده،  خدمات تخصصی خود در زمینه ی طراحی پلان و نقشه های مسکونی، طراحی پلان ویلا، طراحی نمای مسکونی، تجاری، طراحی نمای ویلا به سبک مدرن و کلاسیک، طراحی فضاهای داخلی شامل: طراحی آشپزخانه، طراحی فضاهای عمومی و خصوصی مسکونی، طراحی پلان نما و دکوراسیون داخلی بصورت آنلاین و حضوری در استان اصفهان، تهران، یزد، کرمان، بوشهر و کلیه ی استان ها ارائه میدهد.

در این مقاله سعی داریم که پاسخ سوالات شما در زمینه های طراحی ویلا بطور مفصل بررسی نماییم:

آیا ویلا و باغ ما نیاز به طراحی دارد؟

  • طراحی پلان و نقشه ی ویلا بصورت گسترده در یک طبقه یا بصورت دوبلکس؟
  • سبک طراحی نمای ویلا بر چه اساسی می باشد؟
  • طراحی یک ویلای کامل شامل چه مراحلی می باشد؟
  • هزینه های ساخت ویلا چقدر است؟
  • طراحی انواع ویلا چقدر زمان بر است؟
  • چرا نیازمند طراح متخصص هستیم؟

ویلاها ساختمان های منحصر به فردی هستند که مطابق شخصیت و نیاز هر فرد طراحی میشود.

ویلا سازی و خرید باغ/ویلا، امروزه طرفدارهای زیادی بین افراد جامعه و سازنده ها پیدا کرده است، چرا که اشخاص برای رهایی از ازدحام شهر و جریان یکنواخت زندگی خود به دنبال فضایی امن، زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی هستند که بتوانند مدتی را در آرامش در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانند.

به همین دلیل لازم است که یک متخصص با توجه به تجارب خود و خواسته های مالک بهترین فضا را برای تامین موارد مذکور برای شما به ارمغان آورند.
تمامیه فضاها و مکان ها به هرقصد و هرکاربری که قرار است ساخته شود، لازم است که از یک هماهنگی کامل از شروع اولین مرحله یعنی، نقشه و پلان تا نماسازی و محوطه سازی برخوردار باشد، تا بتواند نظر ساکنین، میهمان ها و حتی خریدارها را به خود جلب نماید.

2. طراحی پلان ویلا در یک طبقه ی همکف یا دوبلکس؟

ما برای طراحی ویلای شما تمام نیازها، ایده‌آل‌ها و شرایط شما را در نظر می‌گیریم و به جستجوی بهترین پاسخ برایش می‌رویم. همچنین با تخصصی که در امر طراحی جزییات و ساخت و نظارت براجرا ویلاها داریم می‌توانیم دقیقا با بودجه مورد نظر شما رویایتان را بر آورده کنیم و از ایجاد هزینه‌های اضافی در طراحی و ساخت ویلا جلوگیری کنیم.

در مرحله ی اول میبایستی بر اساس یکسری شرایط انتخاب کنیم که ویلا در یک طبقه طراحی شود یا بصورت دوبلکس! عوامل زیر موارد تاثیر گذار روی این انتخاب میباشند:

الف) متراژ قابل ساخت چقدر است؟

در بعضی مناطق میزان ساخت زیربنا, دارای محدودیت است و میبایستی از دهیاری/شهرداری و ارگان های مربوطه مجوز ساخت و ساز به میزان مشخص شده در هر منطقه را دریافت کرد, بنابراین طبیعیست که اگر متراژ ساختمان قابل احداث حدود 70 تا 100 مترمربع است , کلیه ی فضاهای ساختمان اعم از سالن ,آشپزخانه و سرویس و اتاقها را در یک طبقه بعنوان طبقه ی همکف طراحی نمود اما اگر متراژ بالای 120مترمربع قابل احداث باشد میتوانیم تفکیک فضایی را در دو طبقه انجام دهیم و این دو طبقه از طریق راه پله و وید با هم در ارتباط باشند.

ب) ارتفاع قابل ساخت چقدر است ؟

از عوامل تاثیر گذار دیگر در انتخاب نوع طراحی پلان , زمین هایی است دارای محدودیت ارتفاع ساختمان هستند, به نحوی که اگر اجازه ساختمان سازی در محوطه ی ویلا فقط به ارتفاع 3تا 4 متر است ,بنابراین طراحی پلان های چنین ویلاهایی بصورت یک طبقه و بر روی سکویی به میزان 60 تا 80سانت فاصله از سطح زمین طراحی و تمامیه فضاها در همان سطح قرار میگیرند.
و همچنین در زمین هایی با عرض کم یا متراژ پایین , بعلت مشرفیت بر زمین همسایه ساختمان ها بصورت دوبلکس که دارای ارتفاع حداقل 8تا 10 متر است , طراحی بر اساس یک طبقه در همکف صورت میپذیرد.

ج) سلیقه و خواسته های مالک چیست ؟
در زمین هایی با متراژ بالا و قرارگیری خوب موقعیت زمین از لحاظ جغرافیایی و همچنین ارزش بالای ریالی منطقه , کارفرما خواستار آن است که تمامیه فضاهای مورد نیاز جهت تامین آرامش و آسایش ساکنین و میهمانان و همچنین کلیه ی فضاها و امکانات رفاهی و تفریحی , در طراحی لحاظ گردد, بنابراین در ابتدا لیستی از کلیه ی فضاها ی مورد نیاز تامین و بر اساس آن طراحی پلان ویلا را بر اساس دوبلکس , سوبلکس یا تیریبلکس (دو یا سه طبقه), انجام میدهیم.

طراحی پلان دوبلکس چگونه است؟

پر تقاضا ترین انواع ویلا، ویلا‌های دوبلکس هستند. در واقع به ویلا‌هایی که دارای پلکان داخلی و سالن با ارتفاع زیاد هستند را اصطلاحا دوبلکس می‌نامیم. جذابیت اصلی در طراحی ویلا دوبلکس پنجره‌های بزرگ آنها است. افزایش سطح نورگیر باعث می‌شود فوران نور آفتاب را به داخل ویلا بیاوریم. طراحی ویلا دوبلکس باعث می‌شود ارتفاع سقف در سالن افزایش بیاید. در نگاه اول، جلوه لوکس و اشرافی ویلا دوبلکس باعث می‌شود ذهنیت کاخ را از بنا داشته باشیم تا یک خانه معمولی.

اولین حالت در طراحی ویلا دوبلکس قرار دادن فضا های عمومی در طبقه پایین و فضا های خصوصی در طبقه بالا است. طراحی ویلا دوبلکس در این حالت به این صورت انجام میشود که فضا هایی مانند آشپزخانه ، سالن ، پذیرایی و سرویس مهمان در طبقه پایین ویلا قرار میگیرد و دیگر فضا ها مانند اتاق خواب ها و حمام در طبقه بالا.

اما حالت بعدی در طراحی ویلا دوبلکس دقیقا بر عکس است. این حالت معمولا زمانی در طراحی ویلا دوبلکس به کار برده میشود که دید و منظر طبقه دوم بهتر از دید و منظر طبقه اول باشد. در این حالت اتاق خواب ها در طبقه پایین و فضای عمومی مانند آشپزخانه و حال و پذیرایی در طبقه دوم قرار میگیرد.

طراحی ویلای دوبلکس همانطور که از نامش مشخص است به طراحی ویلایی گفته میشود که در دو طبقه مسکونی به صورت تک واحدی انجام شود. در واقع تنها شرط دوبلکس بودن یک ویلا فقط دو طبقه بودن آن نیست بلکه طراحی ویلا دوبلکس باید به صورتی انجام شود که طبقات به صورت یکپارجه و تک واحدی بایکدیگر کار کنند.

ویژگی ویلاهای دوبلکس چیست؟

طراحی ویلا دوبلکس نسبت به ویلا های یک طبقه دارای ویژگی های منحصر به فردی است. اولین ویژگی طراحی ویلای دوبلکس قابلیت تفکیک فضاهای هم جنس در دو طبقه است. این موضوع به این معنا است که به عنوان مثال شما در طراحی ویلا دوبلکس میتوانید فضا های عمومی تر مانند آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و اتاق تلویزیون را در طبقه همکف و فضا های خصوصی تر مانند اتاق خواب ها ، نشیمن خصوصی ، حمام را در طبقه اول قرار دهید.

مهمترین اصل در طراحی ویلا، آشنایی با نیازها و خواسته های افرادی است که میخواهند در آن ویلا زندگی کنند.

3) انواع سبک طراحی ویلا کدامند؟

  • طراحی ویلا به سبک مدرن
  • طراحی ویلا به سبک کلاسیک / رومی
  • طراحی ویلای مینیمال
  • طراحی ویلا به سبک روستیک/تلفیقی/سنتی
  • ویژگیهای طراحی ویلای مدرن چیست؟
  • خلوص، سادگی و خوانایی
  • گشایش و روشنایی
  • حس تعلق،خاطره انگیزی و حس خلوت و آرامش در فضای داخلی
  • احترام به زمینه و محیط پیرامون

اساس سبک مدرن بر اساس اشکال ساده، خطوط مستقیم و صاف می باشد و شامل حداقل آیتم های تزئینی است. این سبک فضاهایی با خط دید مستقیم، ساده و بزرگ و با تمرکز بر کارایی و نظم را فراهم میکند.
فلسفه سبک مدرن بر مبنای ایجاد فضاهایی کاربردی در عین سادگی و به دور از تزئینات و تجملات است و در آن استفاده از متریال هایی از جمله فلزات، شیشه، سیمان و… که همگی به لطف صنعت مدرن در اختیار ما هستند، به وفور دیده میشود.

ادامه این مطلب را می توانید در سایت پلان کده به آدرس https://plankade.ir/پلان-ویلا-دوبلکس/  مشاهده فرمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091321*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان