اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104266300319244

دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه

کد: 140104266300319244

https://bit.ly/3IRC3Gk

، (اخبار رسمی): دیگ بخار که نام دیگر آن بویلر صنعتی است؛ یک مخزن تحت‌فشار است که سطح انتقال حرارت (معمولاً مجموعه‌ای از لوله‌ها) را بین محصولات احتراق و آب فراهم می‌کند. این وسیله معمولاً در یک سیستم با اجزای متعدد ادغام می‌شود.

دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه
دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه
دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه
دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه
دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه
دیگ بخار - فروش دیگ بخار با قیمت کارخانه

یک محفظه استوانه‌ای‌شکل که به‌صورت عمودی و افقی با یک روش راه‌اندازی و استفاده ساده از آب و گرما جهت تولید بخار استفاده کرده و برای گرم‌کردن ساختمان‌ها و موتور‌های تأمین انرژی و... مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه صنعتی انواع مختلفی داشته و از هر نوع آن در شرایط مختلف، استفاده می‌شود. برای مثال یکی از کاربردهای آن در سیستم‌های گرمایشی مرکزی، گرم‌کردن محیط و آب ساختمان است.

 

موارد مصرف دیگ بخار

  •  از بویلر صنعتی در جایگاه‌های مختلفی همچون کارواش‌های بخار، کارخانه‌های صنعتی، مراکز تعمیرات خودرو، استریل کردن و میکروب‌کشی، نظافت داخل و نمای ساختمان‌ها، نظافت و شستشوی مبلمان و... استفاده می‌شود. کارخانه زاگرس ماشین به عنوان بزرگترین کارخانه تولید دیگ بخار در شمالغرب کشور شناخته میشود با ورود به وب سایت این کارخانه می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید .
  •  از دیگ‌های بخار در صنایع جدول زنی استفاده می‌شود. درگذشته برای خشک‌کردن بلوک‌ها، آن‌ها را در معرض نور آفتاب قرار می‌دادند. اما اکنون شهرداری استفاده از بخار را ضروری کرده است. چرا که استفاده از بخار موجب افزایش مقاومت بلوک‌ها می‌شود.
  • استفاده از بخار موجب افزایش استحکام و طول عمر تیرهای چراغ برق می‌شود.
  • از دیگر موارد مصرف دیگ بخار می‌توان به ازبین‌بردن حشره‌های سفیدی که اخیراً موجب آزار شده بودند؛ اشاره کرد. این مشکل با سم‌پاشی و نوار زرد حل نمی‌شود. اما با استفاده از بخار به‌راحتی از بین می‌روند. مزیت استفاده از این روش علاوه بر ازبین‌بردن حشرات سفید این است که بخار به خود درخت که محل تجمع این حشرات است؛ آسیب نمی‌زند و به‌این‌ترتیب موجب ازبین‌رفتن حشرات بدون هیچ‌گونه آسیبی می‌شود.
  • استفاده از بخار برای تولید رطوبت در مناطق خشک در مرغداری‌ها برای جلوگیری از مشکلات تنفسی مرغ‌ها و همچنین ضدعفونی‌کردن یخچال ماشین‌های حمل مرغ استفاده می‌شود. همچنین از بخار آب برای استریل کردن دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه و مکان شیردوشی  در دامداری‌ها استفاده می‌شود.
  • دیگ بخار در شستشوی مخازن سی‌ ان‌ جی نیز کاربرد دارد. ازآنجایی‌که این مخازن پس از تولید شدن براده ایجاد می‌کنند؛ آن‌ها را با واترجت می‌شستند که این عمل موجب ایجاد زنگ و پوسیدگی در این مخازن می‌شد. اما با استفاده از بخار این مشکل به طور کامل رفع می‌شود.
  • بخار و رطوبت هوا جزو عوامل اصلی در پرورش قارچ به شمار می‌آید.
  • بویلر صنعتی در صنعت غذا سازی و بسته‌بندی نیز کاربرد فراوانی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به بسته‌بندی کالباس و سوسیس اشاره کرد.
  • فرآیند عملکرد بویلر صنعتی

    مخزن دیگ بخار، آب را در خود ذخیره کرده و آن را به‌وسیله پروپان، گازوئیل، زغال‌سنگ، گاز طبیعی یا عنصر الکتریکی، گرم کرده و پس از اینکه این آب به بخار تبدیل شد؛ آن را داخل یک مخزن خالی که گنبدی یا طاقه نام دارد، ذخیره می‌کند. بخار آب به طور مداوم در این مخزن و با فشار در ارتفاع بالا جمع می‌شود. زمانی که این فشار به سطح موردنظر برسد؛ بخار جمع شده از یک دریچه خارج شده و از طریق لوله‌ها در اطراف خانه حرکت می‌کند. این بخار تا زمانی که مشعل دستگاه روشن باشد؛ از رادیاتورها حرکت کرده و تا زمانی که این انرژی به  مقدار کافی مصرف شده و مشعل خاموش گردد و بخار آب دوباره به آب تبدیل شود به این حرکت ادامه می‌دهد و این فرآیند بار دیگر تکرار می‌شود. یعنی بار دیگر آب به بخار تبدیل شده و... .

    بویلر بخار برای اینکه آب موردنیاز خود را تأمین کند؛ به یک پمپ الکتریکی احتیاج دارد. از طرفی برای تأمین گرمای موردنیاز خود جهت تبدیل آب به بخار نیز به یک منبع فارغ از اینکه آن منبع الکتریکی باشد یا گازی و گازوئیلی نیاز دارد. همچنین جهت تأمین فشار موردنیاز نیز از فشار طبیعی که در داخل دیگ بخار موجود است؛ استفاده می‌کند.

    انواع دیگ بخار

    امروزه در بازار انواع مختلفی از دیگ بخار ارائه می‌شود که توسط تولیدکنندگان مختلف ساخته شده‌اند و هرکدام نحوه ساخت و طراحی متفاوتی را دارند؛ اما اصلی‌ترین دسته‌بندی انواع دیگ بخار بر اساس کاربرد‌های آن است که در این دستگاه نیز مانند اکثر دستگاه‌های دیگر باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نمونه‌های جدید وارد بازار شده که به رفع ایرادات نمونه‌های گذشته پرداخته است. به‌طورکلی این وسیله بر اساس نوع بخار و لوله‌های آن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند که ما در ادامه قصد داریم به برخی از انواع این محصول بپردازیم.

  • آتش‌خوار یا فایرتیوب: این دیگ خود به دو نوع کورنیش و لنکا شیر تقسیم می‌شود.
  • لوکوموتیو: این دیگ از سه جزء اصلی از جمله کوره‌های دوجداره، بشکه‌های دیگ و جعبه دودکش تشکیل می‌شود.
  • اتاق معکوس: در این مدل، بخش اصلی قسمت زیر این محفظه احتراق است که به‌وسیله آن گازها از اولین کوره به لوله‌های دوم منتقل می‌شوند.
  • مرطوب: قسمت زیرین این دیگ و اتاق باز موجود در آن به‌طور کامل به‌ وسیله آب احاطه شده و به‌ این‌ ترتیب از گرما در گازهای دودکش به‌خوبی بهره برده می‌شود.
  • خشک یا سوپرهیت: محفظه این بویلر معکوس بوده و دیگ‌های آن کاملاً خشک است و با آب محاصره نمی‌شوند و در واقع بخش زیرین آن با جو ارتباط دارد.
  • دو پاس حرارتی: فرآیند تهیه آب گرم و تبدیل آن به بخار در این نوع بویلر در دو مرحله انجام شده و گازهای تهیه شده دو بار در دیگ حرکت می‌کند.
  • سه پاس حرارتی: این دستگاه سه امکان جهت انتقال حرارت به وجود آورده و کارآیی بیشتری نسبت به مدل دو پاس دارد.
  •  درام: این مدل خود  به انواع مدل‌های متنوع تقسیم می‌شود: دیگ بخار درام طولی، درام متقابل،  درام استرلینگ.
  • کم‌ حجم توربو: این مدل به‌عنوان نمونه کامل بویلرهای صنعتی ساخته شده‌اند که بخار، سیستم تأمین سوخت، اتصالات برقی و لوله مخصوص آب را به‌طور هم‌زمان نیاز دارد.
  • توضیح اینکه : دیگ روغن داغ یا به اصطلاح بویلر روغن داغ یک دستگاه دیگری می باشد که تقریبا ساختار یکساینی دارند . برای دیگ روغن داغ کلیک کنید
  • قیمت دیگ بخار

     قیمت بویلر صنعتی باتوجه‌به ظرفیتی که مخازن آن دارد متفاوت است. از طرفی کیفیت قطعات و کیفیت ساخت دیگ بخار نیز در قیمت آن تأثیرگذار است. در واقع اگر بویلر بتواند  استانداردهای داخلی و خارجی را کسب کند؛ قیمت آن با سایر دیگ‌های بخار بسیار تفاوت خواهد بود.

     

    کلام آخر

    در این مقاله قصد داشتیم شما را با دیگ بخار، طرز کار و عملکرد آن، انواع آن و موارد مصرف آن آشنا کنیم. اگر شما نیز باتوجه‌به کسب‌وکاری که دارید و یا برای تهیه سیستم گرمایشی منزل خو،د قصد تهیه  آن را دارید؛ توصیه ما به شما کارخانه آذر استیل فن آوران زاگرس است. چرا که این شرکت با استفاده از نیروهای مجرب به طراحی و تولید انواع مخازن دیگ بخار پرداخته و به دلیل داشتن نمایندگی در اکثر شهرهای ایران به‌خوبی به تعهدات مربوط به خدمات پس از فروش عمل می‌کند. از طرفی با در کنار هم گذاشتن قیمت و کیفیت به فروش دیگ بخار به قیمت کارخانه و با بهترین کیفیت می‌پردازد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این کارخانه به آدرس اینترنتی http://zagrosboiler.com مراجعه کنید.

    ضمنا از دیگ بخار برای ساخت کارواش نانو بخار نیز استفاده میشود . این نوع کارواش که جدیدا بسیار رونق پیدا کرده است توسط کارخانه آذر استیل فن آوران زاگرس طراحی و تولید و در سطح کشور نصب میشود . برای خرید کارواش نانو بخار به سایت ما مراجعه کنید 

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس های:

    صنعت و تولید | تجارت و بازار