اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104286301819213

تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت

کد: 140104286301819213

https://bit.ly/3aOX0VH

، تهران , (اخبار رسمی): تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت انکارناپذیر است، سایت‌هایی که در بارگذاری کند هستند از ترافیک کمتری برخوردارند. زیرا کاربران بیشتر از چند ثانیه برای لود شدن آن منتظر نمی‌مانند.

تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت
تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت

تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت انکارناپذیر است. در حال حاضر برای مدیریت سایت از هاست‌های مختلفی از جمله سی پنل، دایرکت ادمین و… استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها ویندوزی و برخی دیگر لینوکسی هستند. همچنین تعداد سایت‌های میزبانی شده در سرور، سرعت سایت را تعیین می‌کند. در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم سرعت در تمام امور اهمیت دارد. طبق تحقیقاتی که در زمینه رفتار کاربران انجام شده نشان می‌دهد سایت‌هایی که در بارگذاری کند هستند از ترافیک کمتری برخوردارند. زیرا کاربران بیشتر از چند ثانیه برای لود شدن آن منتظر نمی‌مانند.

 ویژگی‌های تاثیرگذار بر سرعت سایت

در خصوص تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت باید به موقعیت هاست اشاره کنیم. منظور از موقعیت هاست، محل قرارگیری سرور است. بدیهی است سرورهایی که به اینترنت وصل هستند می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان مشغول به فعالیت باشند. جالب است بدانید که هر چه کاربر به محل قرارگیری هاست نزدیک‌تر باشد از سرعت بیشتری در بارگذاری سایت بهره‌مند می‌شود. به همین دلیل هاست ایران دارای بیشترین سرعت برای کاربران داخلی است و هاست امریکا به علت دور بودن از کاربران ایرانی، سرعت کمتری برای ما خواهد داشت. بهتر است سایت‌های ایرانی برای ارائه سرعت بالاتر به کاربران از هاست‌های ایرانی استفاده کنند. در ادامه به سایر ویژگی‌های هاست و تاثیر آن‌ها بر سرعت سایت اشاره می‌کنیم.

وب سرور و نرم افزارها

وب سرور ابزاری برای پاسخگویی به درخواست مرورگر است. با وارد کردن آدرس یا url سایت توسط کاربران در گوگل، درخواست آن‌ها به وب سرور ارسال می‌شود. وب سرورها که معمولا نوعی نرم‌افزار هستند دارای انواع مختلف می‌باشند که محبوب‌ترین آن‌ها شامل لایت اسپید، آپاچی و Nginx است. وب سرور آپاچی به دلیل دارا بودن ماژول‌های زیاد محبوبیت بیشتری را از آن خود کرده است. توجه داشته باشید که به طور کلی وب سرورها نمی‌توانند تاثیر چشمگیری بر سرعت سایت داشته باشند. زیرا جزو نرم افزارها هستند. اما سخت افزارها تاثیر بیشتری بر این موضوع دارند. اگر سرور شلوغ نباشد سرعت آن‌ها یکسان است.

بسیاری از کاربران اذعان دارند که وب سرور لایت اسپید سرعت بالاتری دارد در صورتی که اگر شما یک سرور قوی داشته باشید می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را تضمین کنید. توصیه می‌کنیم قبل از آن که اقدام به انتخاب وب سرور کنید اطلاعات کاملی از هر کدام کسب کنید. خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که دریافت اطلاعات در هر حوزه ای، با چند کلیک امکان‌پذیر است. آگاهی از ویژگی ها، کاربردها، نحوه نصب، مدیریت و… قبل از انتخاب وب سرور اهمیت بسیار زیادی دارد.

سخت افزارها

همان طور که اشاره شد تاثیر سخت افزارها بر سرعت سایت، بیشتر از نرم افزارهایی مانند آپاچی، لایت اسپید و Nginx می‌باشد. علاوه بر آن تعداد سایت‌های میزبانی شده نیز نقش مهمی دارند. هر چه قدرت سخت افزارها بیشتر باشد از درخواست‌های بیشتری نیز پشتیبانی می‌کنند و مدت زمان پاسخگویی آن‌ها سریع‌تر است. قطعا سایت‌هایی که از سرعت بالاتری برخوردار هستند ترافیک آن‌ها نیز بیشتر است و به تبع آن درآمد این سایت‌ها به دلیل ورود تعداد زیادی از کاربران افزایش پیدا می‌کند. درایوهای SSD به عنوان جدیدترین نسل هاردها شناخته می‌شوند که چرخش مکانیکی در آن‌ها وجود ندارد. به همین علت سرعت خواندن اطلاعات و ارسال پاسخ به مرورگر با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به دلیل پیشرفت روز افزون تکنولوژی، شاهد طراحی و تولید سخت افزارهای قدرتمندتر هستیم.

کنترل پنل

افرادی که در حوزه طراحی سایت تخصص دارند به خوبی می‌دانند که برای مدیریت رویدادهایی که در هاست اتفاق می‌افتد نیاز به کنترل پنل دارند. کنترل پنل‌ها در دو نوع ویندوزی و لینوکسی طراحی می‌شوند. هاست لینوکس حرفه‌ای خدمات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و قابل نصب بر روی سیستم عامل ویندوز نیز می‌باشد. در حال حاضر کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل نسبت به سایرین از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. از دیگر کنترل پنل‌ها می‌توان به Plesk، Helm، Zpanel و… اشاره کرد.

اگر سرور شما از قدرت کمی برخوردار می‌باشد بهتر است به سراغ کنترل پنل دایرکت ادمین بروید. زیرا منابع کمتری مصرف می‌کند و از سی پنل سبک‌تر است. اما این موضوع به این معنا نیست که برای سرورهای ضعیف طراحی شده است. با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل می‌توانید بعد از خرید دامنه، امور مختلفی مانند ایجاد زیردامنه، مدیریت آن ها، ویرایش اطلاعات، مدیریت ایمیل و… را انجام دهید. اگر تمایل دارید از سرورهای قدرتمند بهره‌مند شوید سرور مجازی فنلاند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

هاست وردپرس چیست؟

هنگامی که صحبت از هاست می‌شود این سوال برای افراد به وجود می‌آید که آیا هاستی که برای وردپرس استفاده می‌شود با هاستی که برای سایت‌های اختصاصی طراحی می‌شود متفاوت است؟ معمولا بسیاری از کنترل پنل‌ها برای سایت‌های وردپرسی و سایت‌های اختصاصی قابل استفاده هستند. این هاست‌ها کمک می‌کنند تا کاربران نهایت سرعت را تجربه کنند. نکته مهمی که باید در هنگام انتخاب هاست وردپرس در نظر داشته باشید این است که به میزان cpu مصرفی آن دقت کنید.
اگر هم اکنون از هاست دیگری برای مدیریت سایت استفاده می‌کنید و می‌خواهید هاست وردپرس را جایگزین آن کنید باید از شرکت هاستینگ درباره میزان مصرف cpu آن سوال کنید. قطعا پاسخ این پرسش به شما کمک می‌کند که یک هاست با cpu یکسان یا قوی‌تر انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از تاثیر استفاده از هاست بر سرعت سایت بهره‌مند شوید باید هاستی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی قدرتمند باشد. در این موقعیت، پای کانفیگ سرور به میان خواهد آمد. کانفیگ نوعی تخصص است که موظف می‌باشد در کنار سرور، پردازش‌های مرتبط با سایت وردپرسی را نیز انجام دهد تا حدالامکان سرعت آن افزایش پیدا کند.

کنترل پنل هاست در دو نوع رایگان و غیر رایگان ارائه می‌شود که توصیه می‌کنیم از نوع غیر رایگان آن استفاده کنید. تحت هیچ شرایط از نسخه‌های کرک شده یا به سرقت رفته کنترل پنل‌ها استفاده نکنید. زیرا هیچ تضمینی برای عملکرد صحیح آن‌ها وجود ندارد و ممکن است دچار اختلال در مدیریت سایت شوید. اغلب کنترل پنل‌های غیر رایگان فاقد پشتیبانی هستند و در زمانی که دچار مشکل می‌شوید هیچ شرکتی قادر به رفع آن نخواهد بود.

کلام آخر!

پارامترهای متعددی بر کیفیت هاست موثر هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید. امنیت، پشتیبانی، تطابق هاست و سایت، پایداری، سرعت و… جزو این پارامترها محسوب می‌شوند. هاست تاثیر زیادی در سئو و بهینه‌سازی سایت دارد. اما تنها انتخاب هاست کافی نیست. بلکه شما باید به سایر عوامل موثر بر سئو مانند تولید محتوا، ترفندهای بازاریابی، بهینه‌سازی حجم ویدئو و تصویر و… نیز توجه داشته باشید. زیرا در کنار هم قرار گرفتن این پارامترها در کنار یکدیگر می‌تواند رتبه خوبی را نصیب سایت شما کند.

اگر با سئو و الگوریتم‌های گوگل آشنا باشید به خوبی می‌دانید که سرعت یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل محسوب می‌شود که نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت‌ها دارد. اگر سایت دارای ارزشمندترین و مفیدترین محتوا باشد اما نتواند نیاز کاربر به سرعت را تامین کند به شدت رتبه آن نزول پیدا می‌کند. اغلب سایت‌هایی که در رتبه‌های بالای گوگل قرار دارند از سرعت بالا و قابل قبول برخوردار هستند. برای افزایش سرعت سایت نباید فقط به انتخاب هاست بسنده کنید. بلکه کیفیت کدنویسی، عدم نصب افزونه‌های غیر ضروری، انتخاب قالب بهینه و کاهش حجم محتوا نیز تاثیر مهمی در این مساله دارند. هنگامی که شما از تصاویر با حجم بالا در سایت استفاده می‌کنید نه تنها قدرت لود سایت را کاهش می‌دهید بلکه باعث کاهش ترافیک اینترنت کاربران نیز خواهید شد و این موضوع می‌تواند باعث شود که کاربران برای دومین بار به سایت شما مراجعه نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مبین هاست

ما کلیه خدمات سرور و دیتاسنتر رو با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و بروزترین تکنولوژی روز دنیا در اختیارتون قرار میدیم تا توی کسب‌وکارتون موفق باشید چون تلاش برای موفقیت شما تخصص ماست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]