اطلاعات تماس
  • 021447*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104306307619260

اهمیت مشارکت بیمار و نقش رسانه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر موفقیت کلینیک

نقش رسانه‌های اجتماعی در موفقیت مراکز درمان

کد: 140104306307619260

https://bit.ly/3cpKbl2

، (اخبار رسمی): رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که به مردم اجازه می‌دهند نظرات و احساسات خود را در مورد پزشکان، کلینیک‌ها یا هر شرکتی که ممکن است با آن سروکار دارند بیان کنند. در نتیجه، رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در مدیریت شهرت دارند.

نقش رسانه های اجتماعی در موفقیت مراکز درمان
گروه مشاوران مارکتینگ مراکز درمان پیلدار ، زیر مجموعه برند مکطب

رسانه های اجتماعی نقش بسیار زیادی در موفقیت شیوه های پزشکی و تقویت روابط بین پزشکان و بیماران دارند.

اهمیت مشارکت بیمار و نقش رسانه‌های اجتماعی  و تاثیر آن بر موفقیت کلینیک برای پزشکان، مدیران حوزه سلامت و مشاوران ایجاد اطمینان میدهد که بیماران با حضور در این شبکه ها، آخرین اطلاعات مناسب سلامت خود را دریافت و با آن آشنا میشوند که این مهمترین اصل در مشاوره های اولیه، مشاوره های تشخیص و درمان می باشد. بیمارانی که اطلاعات درستی از آخرین متد درمان، ریشه بیماری و سلامتی را دارند، درک بهتری از روند درمان داشته و بهترین همکاری را با پزشک و مدیران بعمل می آورند.

در دهه گذشته، سرعت بسیار زیاد فراگیری شبکه های اجتماعی و استفاده از تلفن های هوشمند، صنعت سلامت نیاز شدیدی به استفاده از این تکنولوژی را احساس کرد که البته زیرساخت امن این شبکه ها، اعتماد پزشکان و بیماران برای استفاده از این رسانه و در اختیار گذاشتن و اشتراک اطلاعات بیماری و سلامت را بدست آورد.

مدیران و پزشکان متوجه این امر شدند که این رسانه ها میتوانند نقش مهمی در اشتراک تجربه حضور بیماران در مراکز را بازی کنند. انتقال حس، تجربه حضور بیماران، صاحبان کلینیک ها و مطب ها را بر آن داشت که از رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت مرکز خود استفاده کنند. در ادامه، مطالب مهمی در این باره را با شما به اشتراک می گذاریم، با ما همراه باشید.

برای بیش از یک دهه، نیاز جهانی فوری برای بهبود تجربه بیمار وجود داشته است. علاوه بر این، برخی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند که صنعت سلامت باید حالات فیزیکی و عاطفی بیماران و عزیزانشان را بهبود بخشد. به عنوان یک صاحب کلینیک که به دنبال راه هایی برای افزایش موفقیت کلینیک خود است، برای یادگیری نکاتی در مورد نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت کلینیک خود، ادامه مطلب را بخوانید!

اهمیت رسانه‌های اجتماعی در موفقیت کلینیک

مدیریت شهرت 

رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که به مردم اجازه می‌دهند نظرات و احساسات خود را در مورد پزشکان، کلینیک‌ها یا هر شرکتی که ممکن است با آن سروکار دارند بیان کنند. در نتیجه، رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در مدیریت شهرت دارند. اگر مشتریان و بیماران بالقوه بازخورد منفی مرتبط با شما را ببینند، قبل از مراجعه به بیمارستان، کلینیک، مطب یا مرکز شما تردید خواهند کرد که منجر به از دست دادن فرصت‌های درآمدی در آینده می‌شود. بنابراین، پزشکان/صاحبان کلینیک باید دائماً در مورد مسائل مربوط به خدمات مشتری که ممکن است به صورت آنلاین با آنها برخورد کنند، به روز باشند، بررسی کنند و آمادگی لازم برای این حضور را داشته باشند و بتوانند به بهترین شکل ممکن این تجربیات را مدیریت کنند.

عمل کردن این رسانه ها بعنوان یک بستر حرفه‌ای

وجود فناوری باعث شده است که متخصصان سلامت از رسانه‌های اجتماعی برای شبکه سازی، برقراری ارتباط و گوش دادن به کارشناسان در مورد نحوه برخورد با بیماران استفاده کنند. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که برای شبکه‌سازی استفاده می‌شوند، مخصوصاً برای مراقبت از مردم و پرداختن به بحث‌های مهم در محیط پزشکی هستند.

همچنین بخوانید : نقش منشی و پذیرش کنندگان در درآمد مراکز

تحصیلات حرفه‌ای

اطلاعات پزشکی ارائه شده توسط رسانه‌های اجتماعی به بهبود آموزش بالینی کمک می کند و دانشجویان را وادار به مطالعه های پزشکی ضروری و درسی بالینی تشویق می کند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رسانه‌های اجتماعی به دانشجویان پزشکی کمک می‌کنند تا اخلاق سلامت، حرفه‌ای بودن و ارتباط سریع با بیماران را درک کنند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که یک سوم برنامه های درسی داروسازی برای دانشجویان کارشناسی از توییتر استفاده می کنند، زیرا برخی از اعضای هیئت علمی از این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرم خود برای تدریس استفاده می کنند. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که این پلتفرم ها در حال تبدیل شدن به چهره جدید پزشکی آینده هستند. در این مطالعه خواسته شده بود که اساتید دانشگاه از توییتر برای تدریس استفاده کنند تا مطمئن شوند که دانشجویان در بحث های کلاس گروهی شرکت می کنند. در انتهای ترم، بیش از ۸۰ درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که احساس امنیت بیشتری نسبت به بیان نظرات خود با استفاده از این شبکه ها  نسبت به کلاس حضوری دارند.

ارتقاء سازمانی

کلینیک ها، بیمارستان ها، شرکت های داروسازی، انجمن های حرفه‌ای و غیره از رسانه‌های اجتماعی برای اهداف مختلف استفاده می کنند. علاوه بر این، استفاده از این شبکه ها باعث افزایش بازاریابی موثر محصولات یا خدمات، انتشار اطلاعات و حتی جمع آوری پول برای درمان بیماری که توانایی مالی پرداخت هزینه درمان را ندارد می شود.
بیش از ۷۵ درصد از مراکز پزشکی در ایالات متحده در حال حاضر دارای حساب های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب و غیره هستند تا با بیماران ارتباط برقرار کنند و خدمات پشتیبانی بهتری از مشتریان ارائه دهند. استفاده مؤثر از این پلتفرم‌ها تصویر برند مرکز پزشکی را افزایش می‌دهد و بر انتخاب مشتریان احتمالی، بیماران، برای درمان خود در مرکز تأثیر می‌گذارد.
علاوه بر این، حضور پررنگ رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بیمارستان یا مرکز از جدیدترین ابزارهای فن‌آوری و دستگاهها برای انجام کارهای پزشکی استفاده می‌کند. مراکز درمانی و تشخیص از پست‌های وبلاگ برای یادگیری آخرین اطلاعات بیماران استفاده می‌کنند.
مراقبت از بیمار
با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، شما می‌توانید با سایر مراکز همکار در این حوزه ارتباط بهتری برقرار کنید، سؤال بپرسید یا نیاز به اطلاعاتی در مورد خدمات داشته باشید. علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان می دهد که پزشکان تعامل آنلاین بیمار را در مقایسه با ارتباطات حضوری جذاب تر می دانند. شواهد نشان می دهد که ارتباط الکترونیکی بین پزشکان و بیماران به شناسایی بیماری های مزمن و بهبود توصیه ها در مورد فعالیت هایی که از بیماری ها جلوگیری می کند کمک می کند. در این پلتفرم ها، پزشکان وقت خود را برای پرسیدن سوالات ضروری، رزرو قرار ملاقات، ارائه نسخه‌ها و غیره صرف می‌کنند. علاوه بر این، برخی از بیمارانی که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ندارند مشتاق ایجاد حساب هستند زیرا ارائه‌دهنده خدمات پزشکی مانند بیمارستان‌ها و … آنها بر اهمیت استفاده از این پلتفرم ها تاکید می‌کنند.

آموزش بیماران

اگر درست از شبکه های اجتماعی استفاده کنید می توانند ترکیبی از پلتفرم های سرگرم کننده و آموزشی را داشته باشید. بیش از ۶۰ درصد از کاربران روزانه در اینترنت به جستجوی اطلاعات سلامت، پیشرفت شخصی، تحقیق و مسائل و آموزش مالی می‌پردازند. به عنوان یک بیمار، می‌توانید در بحث‌های سلامت آنلاین شرکت کنید و شواهدی در مورد تجربه شخصی ارائه دهید. به طور مشابه، می توانید در مورد بیماری های مزمن و اقدامات ضروری برای سالم ماندن بیاموزید. رسانه‌های اجتماعی ارتباط با افرادی را که زمانی از بیماری رنج می‌بردند، آسان می‌کنند، زیرا پشتیبانی و پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند که ممکن است به وضعیت سلامتی فرد بیمار کمک کند.

نتیجه گیری

رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی در موفقیت شیوه های پزشکی و تقویت روابط بین پزشکان و بیماران دارند. بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایده استفاده از پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی را برای ارائه خدمات بهداشتی پذیرفته اند. اگر می‌خواهید از بهترین مراقبت‌های پزشکی لذت ببرید، استفاده از آنها برای مرکزتان به نفع شماست. بنابراین، همین امروز از رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت کلینیک خود استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021447*****
[نمایش اطلاعات]