اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105016311316667

آشنایی با پمپ باد صنعتی

کمپرسور باد صنعتی چیست؟

کد: 140105016311316667

https://bit.ly/3J1aHNN

، مشهد , (اخبار رسمی): پمپ باد صنعتی، یک وسیله مکانیکی است که برای تولید فشار در سیالات یا گازهای قابل فشرده سازی استفاده می‌شود. کمپرسورهای مورد استفاده در صنعت، از پمپ‌های باد مربوط به تنظیم باد تایرها تا کمپرسورهای توربوی عظیم در لوله کشی ‌ها، همگی اندازه‌های مختلفی دارند.

کمپرسور باد صنعتی چیست؟
کمپرسور باد صنعتی چیست؟

با فشرده شدن هوا، فشار وارد بر آن از فشار معمولی جوی بیشتر می‌شود. عملکرد پمپ باد بر همین مبناست.کمپرسور، هوا را فشرده کرده و انرژی پتانسیل آن را مهار می‌کند.

پمپ باد صنعتی، یک وسیله مکانیکی است که برای تولید فشار در سیالات یا گازهای قابل فشرده سازی استفاده می شود. انواع مختلفی از پمپ باد در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که وظایف زیر را انجام می‌دهند:

  • تولید باد اعمال نیرو برای خروج مواد مختلف از تجهیزات مانند رنگ پاش ها تهویه مطبوع

کمپرسور یا پمپ را می توان به دو دسته جابجایی مثبت و گریز از مرکز (دینامیکی) تقسیم کرد. کمپرسورهای مورد استفاده در صنعت، اندازه های مختلفی دارند. از پمپ های باد مربوط به تنظیم باد تایرها گرفته تا کمپرسورهای توربوی عظیمی که در لوله کشی ها استفاده می شود.

چطور هوا می تواند تولید انرژی کند؟ با فشرده شدن هوا، فشار وارد بر آن از فشار معمولی جوی بیشتر می شود. برای فشرده سازی هوا انرژی مصرف می شود. با برگشتن هوای فشرده شده به حالت اولیه، انرژی درون آن آزاد می گردد. عملکرد کمپرسور باد نیز بر همین مبناست. کمپرسور هوا را فشرده سازی می کند و انرژی پتانسیل آن را مهار می کند. برخلاف دیگر منابع انرژی، هوای فشرده شامل تبدیل انرژی از یک شکل به شکل دیگر نمی شود.

هوای فشرده نه به سرعت الکتریسیته و نه به کندی نیروی هیدرولیک است اما همچنان کاربردهای گسترده ای دارد و اگر هزینه و کارایی در اولویت شما باشد، بهترین انتخاب هستند.

مزیت اصلی هوای فشرده این است که می توان کنترل بیشتری روی آن داشت و خطر شوک برق یا خطر آتش سوزی روغن ها را به همراه ندارد. با این حال، قوانین و مقررات ایمنی برای جابجایی هوای فشرده نیز باید رعایت شود.

شکل های مختلف هوای فشرده هوای فعال در واقع هوای فشرده ای است که با محصول ارتباط مستقیم دارد. در نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها، در صنایع الکترونیک، داروسازی و شیمیایی مفید است.

هوای انرژی هوای انرژی، هوای فشرده است که برای انتقال و ذخیره انرژی در کارهای مکانیکی استفاده می شود. بنابراین انرژی ابزارهای پنوماتیکی را تامین می کند.

از نظر کاربرد، کیفیت هوای فعال نسبت به هوای انرژی بسیار مهم تر است و باید خلوص بیشتری داشته باشد. بنابراین، آلاینده هایی مانند گرد و غبار، آب یا روغن باید فیلتر شوند. به عنوان مثال، آبی که برای تامین انرژی یک توربین یا شستشوی توالت استفاده می‌شود، لزوماً نباید از کیفیت بالاتری نسبت به آب آشامیدنی برخوردار باشد.

انواع کمپرسورهای صنعتی کمپرسورهای باد با قدرت 30 اسب بخار یا کمتر در دو دسته کمپرسورهای دوار و رفت و برگشتی قرار می گیرند که هر کدام هوا را به روش های مختلف فشرده می کنند.

کمپرسورهای رفت و برگشتی کمپرسورهای رفت و برگشتی یا کمپرسورهای پیستونی از حرکت رفت و برگشت پیستون(ها) برای فشرده سازی گاز در سیلندر(ها) استفاده می کنند. هوای فشرده از طریق دریچه ها با فشار بالا در مخازن گیرنده تخلیه می شود. کمپرسور و مخزن معمولاً در کنار هم مونتاژ می شوند.

جدا از ارائه هوای فشرده به عنوان منبع انرژی، از کمپرسورهای پیستونی می توان برای انتقال گاز طبیعی توسط اپراتورهای خطوط لوله استفاده کرد. انتخاب کمپرسورهای پیستونی بر اساس دبی (scfm) و فشار مورد نیاز (psi) انجام می شود. کمپرسورهای پیستونی می توانند روغنی یا بدون روغن باشند.

انواع اصلی کمپرسورهای رفت و برگشتی عبارتند از:

  • کمپرسورهای دیافراگمی رفت و برگشتی کمپرسورهای تک اثر متقابل کمپرسورهای پیستونی متقابل پمپ باد دوار
  • انواع اصلی کمپرسور هوای دوار عبارتند از: کمپرسورهای مارپیچ روتاری کمپرسورهای پره کشویی روتاری کمپرسورهای هوای دوار

انواع سیستم های کنترلی در کمپرسور باد همه کمپرسورها در عملکرد با توجه به هوای فشرده مورد نیاز باید کنترل شوند. انواع مختلف کمپرسور نیز به کنترل های متفاوتی نیاز دارند.

با ثابت بودن بخش عمده‌ای از ویژگی‌های هوا، کنترل سرعت ثابت برای عملکرد مداوم پمپ مورد نیاز است.

  1. کنترل سرعت ثابت کنترل سرعت متغیر کنترل شروع-توقف کنترل دوگانه کنترل متوالی

نتیجه گیری عملکرد پمپ باد دو ویژگی اصلی دارد. حجمی از هوای فشرده باید توسط آن تخلیه شود. متغیر بودن فشار تخلیه در دبی های مختلف، بازده حجمی کمپرسور را کاهش می دهد. بنابراین، هنگام انتخاب حداکثر فشار کاری کمپرسور باید دقت کنید. کمپرسورهای مختلف قابلیت ها و فناوری های متفاوتی دارند. مهم است که کمپرسور باد مناسب را برای کار خود انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]