اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105026314319279

تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین

کد: 140105026314319279

https://bit.ly/3PS3Ngg

، (اخبار رسمی): شاید با خود فکر کنید که فرایند‌های درمانی تنها متشکل از آزمایش، عکس‌برداری، مصرف دارو، جراحی و سایر موارد این چنینی است. اما مورد دیگری نیز وجود دارد که در بهبود بیمار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آن هم توانایی پزشک در برقرار کردن ارتباط مؤثر و محکم با بیمار است!

تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین
تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین
تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین
تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین
تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین
تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربۀ مراجعین

این موضوع از نظر روانشناسی به‌تأیید رسیده که برخورد مناسب می‌تواند هر رابطه‌ای را بهبود ببخشد که رابطه بین پزشک و بیمار هم از این قاعده مستثنا نیست.

در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، تا انتهای این نوشته از درمانکده با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل در رابطه با تاثیرات شنود موثر و روابط عمومی خوب پزشک در بهبود تجربه ‌مراجعین با شما صحبت کنیم.

اهمیت ارتباط بین پزشک و بیمار

شاید تاکنون برایتان پیش آمده باشد که به‌نزد پزشک معالجی رفته و شروع به‌صحبت کردن در رابطه با مشکل خود کنید و پزشک بدون اعتنا به‌سخنان شما سریعا شروع به‌نوشتن کند و در انتها در پاسخ به‌تمام صحبت‌های‌تان یک برگه در مقابل‌تان بگذارد! جدا از اینکه از این نوع برخورد پزشک کاملاً دلسرد شده‌اید، به‌احتمال زیاد شما هم به‌صورت متقابل به‌دستورالعمل‌های پزشکی بی‌اعتنایی می‌کنید و به‌سراغ پزشکی دیگری خواهید رفت.

اما در نقطه در مقابل فرض کنید که به‌محض ورود به‌مطب پزشک با فردی خوشرو مواجه می‌شوید که با تمام وجود به‌تک تک کلمات شما گوش فرا می‌دهد و سپس با پرسش و برخی معاینات شروع به‌ارائه توصیه‌ها می‌کند. در این صورت احتمال اینکه مجدداً برای معالجه و بررسی نتایج آزمایشات یا درمان نزد این پزشک بازگردید بسیار بالا است.

با توجه به‌این موارد، قطعاً تمایل بیمار برای مراجعه فرضا به‌یک دکتر قلب در تهران یا هر جای دیگر که با حوصله تمام مراحل معاینه و پرس و جو را انجام می‌دهد، بیشتر است از مراجعه به‌دکتر قلب دیگری است که به‌ محض این که لب به‌سخن بگشایید، یک برگه حاوی چند آزمایش و عکس‌برداری در مقابل‌تان قرار می‌دهد.

 همین موضوع برخورد خوب پزشک با بیمار می‌تواند باعث اعتماد‌سازی و فروکش کردن استرس از فرآیند‌های درمانی در بیمار شود که امری بسیار مهم در اثربخشی فرایند‌های درمانی است.

مزایای مستقیم ارتباط قوی بین پزشک و بیمار

مواردی که تا به‌اینجا به‌آن‌ها اشاره شد، تاثیرات کلی ارتباط مناسب بین پزشک و بیمار بود اما اگر بخواهیم تأثیرات مستقیم این ارتباط را بررسی کنیم، موارد زیر مطرح می‌شوند.

پیگیری درمان توسط بیمار

یکی از مهم‌ترین مواردی که در درمان هر بیماری با اهمیت می‌باشد پیگیری و مداومت در درمان است. هم‌چنین در صورتی‌که پزشک از تبحر بالایی برخوردار بوده و با چشم باز انتخاب شده باشد، بهتر است که درمان تحت نظر همان پزشک و بدون دخالت پزشکان دیگر صورت گیرد.

با توجه به‌این موارد، خوش برخوردی پزشک می‌تواند بیمار را برای پیگیری درمان تحت نظر همان پزشک ترغیب کند و این موضوع نیز باعث بالاتر رفتن اثربخشی درمان می‌شود.

تشخیص دقیق‌تر

مهم‌ترین وظیفه پزشک پیش از درمان، تشخیص صحیح بیماری می‌باشد که به‌جرأت می‌توان گفت هیچ عکس و آزمایشی جای سخنان خود بیمار را در این زمینه نخواهد گرفت! این وظیفه پزشکی است که با گوش دادن به‌سخنان بیمار و هم‌چنین پرسش و پاسخ و موشکافی، به‌صورت زیرکانه علائمی را در بیمار مشخص کند که شاید حتی خود بیمار هم از آن‌ها اطلاعی نداشته و یا آن‌ها را جدی نمی‌گرفته.

برندسازی

ارتباط مؤثر با بیمار می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌خوشایند در بیماران شده و باعث می‌شود تا خود بیماران به‌نحوی برای تبلیغ پزشک تلاش کنند که همین موضوع منجر به‌افزایش اعتبار پزشک و هم‌چنین برندسازی خواهد شد.

اعتماد بیمار به‌پزشک

حتی تزریق کردن یک سرم ساده می‌تواند برای بیمار به‌نوبه‌خود استرس‌زا باشد؛ چه برسد به‌فرایند‌های درمانی طولانی‌مدت و سنگین‌تر! همان‌طور که پیشتر گفته شد هرچه میزان این استرس‌ها کمتر باشد، اثربخشی درمان بیشتر می‌شود و این موضوع ارتباط مستقیم به‌اعتماد به‌پزشک و به‌تبع آن اعتماد به‌فرآیند‌های درمانی تجویز شده توسط پزشک دارد.

ویژگی‌های یک پزشک خوب

با جمع‌بندی موارد گفته شده می‌توان به‌لیستی از ویژگی‌های یک پزشکی قابل اعتماد و‌ایده‌آل رسید که گزینه‌ای عالی برای انجام فرآیند‌های درمانی است.

این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • راز دار
  • راستگو
  • بی ادعا
  • خون‌سرد و آرام
  • قاطع اما مهربان
  • با سواد و با تجربه‌
  • دارای رفتار دوستانه
  • توانایی شنیدن خوب
  • جستجوگر و ریزبین
  • فن بیان و لحن مناسب
  • پیگیر بودن اوضاع درمان
  • وقت گذاشتن برای بیمار
  • دارا بودن اصول اخلاقی مشخص
  • احساس مسئولیت در مقابل بیمار
  • دارا بودن مهارت‌های روانشناسی لازم

به‌عنوان مثال برای موارد گفته شده می‌توان پزشکی را در نظر گرفت که پس از تشخیص سرطان، قصد دادن این خبر به‌بیمار و هم‌چنین مشاوره در جهت‌امیدواری به‌اثربخشی درمان را پیش از شروع هر گونه فرایند درمانی دارد. مسلماً در اثر بخشی درمان و همچنین کاهش استرس و افزایش‌ امیدواری بیمار، تمام موارد گفته شده به‌عنوان ویژگی‌های یک پزشک خوب، تأثیر‌گذار است.

خدمات آنلاین پزشکی و نقش آن در بهبود کیفیت ارتباط پزشک و بیمار

اینکه پزشک منتخب بیمار دقیقاً مانند یک دوست از هر طریقی در کنار بیمار باشد، استحکام رابطه بین پزشک و بیمار را بسیار بیشتر می‌کند. خوشبختانه امروزه بستر‌های مناسبی برای خدمات آنلاین پزشکی و هم‌چنین ارتباط غیرحضوری پزشک با بیمار مانند سیستم نوبت‌دهی آنلاین درمانکده به‌وجود آمده است که امکان ایجاد ارتباط راحت و آنلاین را فراهم می‌کند.

خدمات آنلاین پزشکی علاوه بر این که نقش بسزایی در تعامل بیشتر بین بیمار و پزشک را دارد، اسباب راحتی بیمار را فراهم کرده تا افراد تنها برای یک‌سری سوالات تخصصی، گزارش سلامتی خود و یا مشاوره‌های روانشناسی نیاز به‌پیمودن مسافت طولانی و صرف وقت و انرژی برای رسیدن به‌مطب پزشک متخصص را نداشته باشند.

جمع‌بندی

پیشرفت صنعت پزشکی تا به‌امروز تنها محدود به‌دستگاه‌ها و دارو‌ها نبوده و در طول تکامل حرفه پزشکی به‌صورت واضح نقش سلامت روان و‌امیدواری افراد به‌بهبود، مشخص شده است. به‌همین جهت ارتباط قوی و مستحکم پزشک با بیمار و ایجاد دلگرمی برای او از مهم‌ترین وظایف پزشک می‌باشد که برای تمامی پزشکان واجب و بخشی از فعالیت حرفه‌ای آن‌ها است و ما در این نوشته تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا مهم‌ترین نکات در این مورد را برایتان بازگو کنیم.

شما می‌توانید برای پیدا کردن بهترین پزشکان متخصص از دکتر قلب گرفته تا فوق تخصص پوست در تهران و دریافت نوبت مشاوره آنلاین یا حضوری از مطب پزشکان، به‌سادگی از طریق سرویس رایگان درمانکده اقدام کنید و هر چه زودتر برای بهبود اوضاع سلامتی خود قدمی بردارید.

برچسب ها : دکتر قلب,متخصص قلب,دکتر پوست,متخصص پوست,درمانکده

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]