اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105026314619278

بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟

کد: 140105026314619278

https://bit.ly/3oqpjNn

، (اخبار رسمی): شاید برایتان سوال پیش بیاید که گیاهانی با سرعت رشد زیاد وجود دارند یا خیر؟ باید بگوییم که بله، گیاهانی با رشد رشد بسیار زیاد وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان گیاه آپارتمانی استفاده کنید. ممکن است برخی از افراد به‌دلایل مختلف بخواهند گیاهان با رشد سریع را انتخاب کنند.

بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟
بذر چه گیاهانی زود رشد می‌کند؟

دلیل رشد سریع بعضی از گیاهان

ریشه گیاهان با سرعت رشد آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. یعنی گیاهان زود رشد، ریشه‌های قوی هم دارند. این را در نظر داشته باشید که گیاهانی که سرعت رشد بالاتری دارند، عمر کمتری خواهند داشت. درکل هرچه اندازه گیاه کوچک‌تر باشد، رشد آن نیز بیشتر است، اما برخی از گیاهان نسبت به بقیه رشد سریع‌تری دارند. ریشه گیاهان کوچک‌تر می‌تواند بهتر مواد غذایی موردنیاز را به ساقه و برگ رسانده و در نتیجه آن‌ها هم رشد سریع‌تری خواهند داشت.

نکته‌ای که در افزایش سرعت رشد گیاهان تاثیر زیادی دارد، فراهم کردن شرایط رشد است. اگر شما بتوانید شرایط مورد نیاز برای رشد را فراهم کنید، گیاه هم رشد بهتری خواهد داشت. با همه این تفاسیر، گیاهانی هستند که پس از خرید بذر و کاشت آن، به سرعت رشد خواهند کرد.

گیاهانی که رشد سریعی دارند

همان‌طور که گفته شد، برخی از گیاهان نسبت به بقیه، سریع‌تر رشد خواهند کرد و می‌توانید آن‌ها را در مدت زمان کمی پرورش دهید. در ادامه تعدادی از این گیاهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

1.     گل ختمی

اولین گل زود رشد که می‌خواهیم معرفی گنیم، گل ختمی است. این گل شامل دو نوع ختمی و سرسخت می‌شود. نوع گرمسیری این گل به‌‌دلیل زیبایی و خواص دارویی کاشته می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که چای ترش هم از این گیاه تهیه می‌شود. این گل بسیار حساس بوده و به مراقبت زیادی نیاز دارد. گل ختمی رابطه خوبی با سرما ندارد و درصورت سرد بودن محیط، خواهد مرد.

البته اگر قصد خرید بذر گل آپارتمانی را دارید می‌توانید، گل ختمی سرسخت را انتخاب کنید. این گیاه برخلاف دیگر هم خانواده‌اش مقاومت بیشتری داشته و می‌تواند درصورت سرد شدن هوا هم زنده بماند. گل ختمی معمولا در تابستان و بهار رشد بیشتری خواهد داشت و جز گیاهان همیشه سبز محسوب می‌شود.

2.     رز مینیاتوری

گل رز به‌عنوان یکی از محبوب‌‍ترین و پرفروش‌ترین گل‌های دنیا محسوب می‌شود. این گیاه در سرتاسر دنیا به‌خاطر عطر، گل‌های زیبا و رشد سریع طرفداران زیادی دارد. بذر گل رز می‌تواند در مدت 2 تا 3 هفته جوانه زده و رشد کند. یکی از ویژگی‌های این گل، وابسته نبودن به محیط باغچه است، یعنی می‌توانید آن را در خانه و گلدان هم کشت کرده و از زیبایی و عطر آن لذت ببرید.

مقاومت بالا و زیبایی گل رز مینیاتوری باعث شده که افراد زیادی آن را برای نگهداری انتخاب کنند. این گل حدود 30 سانتی‌متر رشد خواهد کرد و می‌توانید آن را در بخش‌های مختلفی از خانه نگهداری کنید. گل رز مینیاتوری تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و می‌توانید هررنگ از آن را خریداری کنید.

3.     گل فیکوس

باید بگوییم که گل فیکوس از لحاظ سرعت رشد مقام اول را بین گیاهان دارد، پس اگر دنبال گیاهی با سرعت رشد بالا هستید، آن را انتخاب کنید. این گیاه به‌نوعی درخچه مینیاتوری محسوب می‌شود و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از تماشای آن لذت نبرد. گل فیکوس همیشه سبز بوده و معمولا بین 1 تا 2 متر رشد خواهد کرد. یکی از مسائلی که پس از خرید این گل با آن روبرو خواهید شد، ریزش برگ زیاد است. ممکن است مجبور شوید زمان زیادی را برای تمیز کردن برگ‌های آن صرف کنید.

4.     بامبو

یکی‌دیگر از گیاهانی که رشد سریعی دارند، بامبو است. بسیاری از انواع این گیاه بیرون از خانه رشد می‌کنند، اما انواعی مانند لاکی بامبو با محیط خانه هم سازگار هستند و می‌توانید از آن‌ها در خانه نگهداری کنید. این گیاه به نور خورشید علاقه زیادی دارد و برای رشد ببشتر، بهتر است آن را پشت پنجره قرار دهید تا نور مستقیم به گیاه بتابد. گیاه بامبو در فرهنگ چین به‌عنوان نمادی برای رفاه و ثروت شناخته می‌شود.

5.     پاپیتال

پاپیتال هم جز گیاهان با رشد سریع است و سازگار زیادی با محیط خانه دارد. شما می‌توانید این گیاه را خریده و از آن در خانه نگهداری کنید. این گل قدرت بالایی در تصفیه کردن هوا دارد و می‌تواند مشکلات تنفسی را تا حدی کاهش دهد. یکی از نکات جالب درباره پاپیتال رونده بودن آن است. یعنی می‌توانید علاوه‌بر کاشت آن در گلدان، گیاه را نزدیک دیوار یا فنس قرار داده و شاهد رشد آن روی آن‌ها باشید. اگر می‌خواهید از پاپیتال به‌عنوان یک گیاه رونده استفاده کنید، باید به تکیه‌گاه و هرس کردن آن توجه زیادی داشته باشید. این گیاه می‌تواند در زمان کمی محیط زیادی را اشغال کند.

بهترین سایت برای خرید بذر

اگر دنبال سایتی برای خرید و آشنایی با نحوه کاشت انواع گیاهان مثل نحوه کاشت بذر کاکتوس هستید، ما به شما دمبرگ را پیشنهاد می‌دهیم. در این فروشگاه می‌توانید انواع بذرها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. همچنین در فروشگاه دمبرگ امکان خرید بذر به‌صورت عمده هم وجود دارد.

ما در این مطلب تعدادی از محبوب‌ترین گیاهان با رشد سریع و وبسایتی برای خرید بذر را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه نگهداری از گیاهان گفته شده یا خرید از سایت دمبرگ را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]