اطلاعات تماس
  • 011430*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105056319118824

تولید کم‌نظیر جهانی در ایران

بهترین دستگاه چاپ شال و روسری

کد: 140105056319118824

https://bit.ly/3OCTcon

، (اخبار رسمی): از تولیدات کم نظیر در جهان و برای اولین بار در ایران؛ ساخت بهترین دستگاه چاپ شال و روسری است که به صورت دو رو با کیفیت بسیار عالی و منحصر به فرد صورت گرفت.

ساخت دستگاه چاپ شال و روسری
بهترین دستگاه چاپ شال و روسری
ساخت دستگاه چاپ شال و روسری
بهترین دستگاه چاپ شال و روسری
ساخت دستگاه چاپ شال و روسری
بهترین دستگاه چاپ شال و روسری

کارگاه فنی روشن، تولیدکننده ماشین آلات چاپ حرارتی سابلیمیشن و چاپ سیلک است. در این مطلب به توضیحاتی علمی و فنی راجع به طراحی و ساخت دستگاه چاپ شال و روسری آنها برای اولین بار در ایران پرداخته شده است.

هوشنگ فنائیان، مدیر کارگاه فنی روشن در زمینه طراحی و ساخت دستگاه شال و روسری با استفاده از جک‌های بادی پنوماتیک یا جک‌های روغنی هیدرولیک گفت: «این دستگاه برای مصارف گوناگون مانند دستگاه چاپ تابلو فرش و دستگاه چاپ تابلو مخمل ساخته شده است.» 

وی در ادامه گفت: «دستگاه چاپ روی پارچه شال و روسری باید کیفیت گرمایی یکنواخت و امکان فشار در یک سطح نرمال داشته باشد.»

دستگاه چاپ شال و روسری با بهترین کیفیت به روش پنوماتیک و هیدرولیک با برق سه فاز

 برای درک و شناخت چاپ سابلیمیشن برای چاپ شال و روسری و انواع پارچه های دیگر مانند روتختی و رومبلی و البسه و پرده و پرچم باید بدانیم که پایه و اساس چاپ سابلیمیشن بر مبنای حرارت و فشار است و به هر شکلی این حرارت و فشار تامین بشود امکان چاپ وجود دارد. برای همین تعریف سابلیمیشن به رنگ بخار شونده ترجمه شده است زیرا رنگ با حرارت از روی کاغذ بخار شده همراه فشار پرس به روی محصول منتقل می شود. این روش محدودیتی در رنگ و طرح و تعداد ندارد.

روش چاپ شال و روسری با پرس

روش دیگر چاپ شال و روسری با پرس است؛ حال این پرس می تواند تخت یا قوس داشته باشد: مانند چاپ بشقاب و لیوان یا چاپ مسطح پارچه یا اشیاء سخت.

نکته قابل توجه در چاپ سابلیمیشن برای شال و روسری این است که بعد از درک نیاز پرس، باید نیاز به حرارت را هم درک کنیم.

خصوصیات کاغذ سابلیمیشن 

فنائیان با بیان اینکه روش چاپ سابلیمیشن شال و روسری غیر مستقیم است،تصریح کرد: «ابتداء طرح روی کاغذ سابلیمیشن با جوهر سابلیمیشن چاپ می‌شود. پس کیفیت کاغذ چاپ شال و روسری مهم است و باید بدانیم کاغذ سابلیمیشن چه خصوصیاتی دارد؟»

وی افزود: «روی کاغذ سابلیمیشن ماده‌ای کشیده شده است که رنگ روی آن موقت قرار می‌گیرد و درون الیاف کاغذ وارد نمی‌شود.گاهی برخی برای چاپ های ارزان تر از کاغذهای معمولی بدون پوشش استفاده می‌کنند و البته برای بسیاری از چاپ‌ها نیازی به استفاده از کاغذ مخصوص نیست؛ مثلا در ایران هر ساله میلیونها کیسه برنج به روش چاپ سابلیمیشن چاپ می‌شود و چون این کیسه تقریبا یکبار مصرف است و شسته هم نمی شود هم با جوهر ارزانتر و هم با کاغذ ارزانتر می‌توانیم کیسه برنج را با چاپ سابلیمیشن چاپ کنیم.»

 شیوه های چاپ شال و روسری  و چاپ پارچه های لباس به روش سابلیمیشن 

 برای چاپ شال و روسری و چاپ پارچه‌های لباس به روش سابلیمیشن هم شیوه‌های مختلفی وجود دارد:

  • گاهی در تولید کارهای حراجی و سبک و ارزان از کاغذهای با کیفیت اما آماده استفاده می‌کنند. 
  • کاغذهای آماده به صورت رول با دستگاه هایی در متراژ بسیار زیاد تولید می‌شود و قیمت آن برای تولیدی‌ها بسیار مناسب خواهد بود.
  • در چاپ سابلیمیشن، کاغذ را می‌توانیم با پرینتر در سایزهای کوچک چاپ سابلیمیشن کنیم. این پرینترها در سایز A4-A3 انجام میدهند.
  •  می‌توانیم با پلاتر در ابعاد عریض تا سه متر در طول چند صد متر چاپ کنیم.
  •  می‌توانیم با دستگاه افست چاپ سابلیمیشن داشته باشیم. 
  • خاصیت افست تیراژ بالا و قیمت مناسب است؛ اما معمولا برای کارهای ارزان و روی کاغذ معمولی چاپ انجام میشود مانند چاپ کیسه برنج در چاپ افست
  •  اکثر سایزها تا سایز 70در100 سانت است اما تعدادی از شرکت ها دستگاه چاپ افست 120 در 120 سانت هم دارند.
  •  روش دیگر برای چاپ روی کاغذ سابلیمیشن استفاده از چاپ سیلک است.
  •  در بسیاری از کشورها به خصوص چین؛دهها میلیون کاغذ سابلیمیشن به روش سیلک چاپ می‌شود که به علت استفاده از رنگهای ارزان، بسیار مناسب قیمت خواهند بود.
  •  روش سیلک محدودیت تعداد رنگ دارند که برای بسیاری از تولیدی مخصوصا پوشاک بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. 
  • روش دیگر چاپ سابلیمیشن چاپ کاغذ رول با دستگاه چاپ روتاری است که آن هم تعداد رنگ و چاپ محدودی دارد اما بسیار اقتصادی و مناسب قیمت و مقرون به صرفه خواهد بود
  • سفارش با دستگاه چاپ روتاری باید در تیراژ صدها هزار متر باشد.
  •  چاپ روتاری چاپی است که با چنین غلطک رنگ ها را بر روی کاغذ منتقل می‌کنند، که چاپ بصورت رول و معمولا روی کاغذهای معمولی است.

 کیفیت جوهر

بعد از درک روش‌های چاپ کاغذ به اهمیت درک کیفیت جوهر می پردازیم. برای بسیاری از کارها باید جوهر سابلیمیشن بسیار باکیفیت باشد و برای برخی مصارف می‌توانیم از جوهرهایی با کیفیت متوسط هم استفاده کنیم.

 کیفیت جوهرها در دستگاه پرینتر و پلاتر، بسیار حساس است؛چرا که نباید سریع خشک شوند تا هد خراب شود و نباید دانه بندی گرانول آن درشت باشد چون مسیر لوله های رنگ رسانی را مسدود می‌کند. برخی دستگاه‌ها فقط به جوهرهای همان کارخانه سازگار هستند، اما اکثر پلاترها از هر جوهری بهره می‌برند.

قیمت بسیار پایین رنگ‎ها در چاپ سیلک سابلیمیشن و چاپ روتاری سابلیمیشن نکته بسیار مهمی است که مشکلات چاپ دیجیتال را ندارد و تنها مشکل آن محدودیت تعداد رنگ در هر چاپ سابلیمیشن است؛بنابراین در چاپ پلاتر سابلیمیشن ما میلیون‌ها رنگ با طیف رنگ بسیار زیبا خواهیم داشت. 

نکات چاپ محصول

حال پس از شناخت کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن به محصولی که باید چاپ شود باید دقت کنیم.

چاپ سابلیمیشن روی انواع پارچه مانند شال، روسری، روتختی، رومبلی، پرده و تیشرت، پیراهن، مانتو، شلوار، پرچم و دهها محصول پارچه‌‎ای دیگر کاربرد دارد.

  چاپ پارلا مبتکر و خلاق است و با فرآیند چاپ سابلیمیشن محصولاتی را معرفی می‌کند که برای بسیاری از جوانان درآمد ساز خواهد بود. 

  • چاپ سابلیمیشن روی کاشی و سرامیک 
  • چاپ سابلیمیشن روی تابلو فرش و فرش ماشینی 
  • چاپ سابلیمیشن روی شیشه 
  • چاپ سابلیمیشن روی MDF 
  • چاپ سابلیمیشن روی فلزات 
  • چاپ سابلیمیشن روی چرم و پوست 
  • چاپ سابلیمیشن روی لیوان و بشقاب 
  • چاپ سابلیمیشن روی چوب

 ساخت کوتینگ

 البته تنوع چاپ سابلیمیشن بسیار زیاد است؛اما برای چاپ روی اشیاء سخت مانند کاشی و سرامیک و شیشه و MDF و چوب و فلزات لازم است که سطح شئی با مایعی که (کوتینگ) نامیده می شود پوشش داده شود. برای ساخت کوتینگ می‌توانید با مشاورین چاپ پارلا تماس بگیرید و به رایگان روش ساخت کوتینگ را دریافت کنید 09120067890

نکات دیگری درباره روش پرس

پس تا به اینجا کاغذ و جوهر و محصول را تا حدودی متوجه شدیم و حال کمی به روش پرس می‌پردازیم.

برای دستگاه چاپ سابلیمیشن به روش‌های مختلفی دستگاه چاپ حرارتی ساخته می‌شود؛روش دستی روشی است که با دست یک صفحه که می‌تواند تخت یا مدور باشد و درون آن المنت قرار دارد عمل چاپ سابلیمیشن انجام می‌شود.

 اما یک توضیح هم بدهیم که اکثرا در دستگاه‌های چینی برای فروش بیشتر و قیمت کمتر، المنت را درون صفحه تزریق می‌کنند که از نظر انتقال گرما بسیار مناسب است. اما در صورت سوختن المنت که قطعا می‌سوزد (چون طول عمر المنت محدود است) باید کل صفحه یا دستگاه تعویض شود.

 این تولیدکننده در تکمیل صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:«البته در شرایط کنونی ایران، تامین قطعات مانند ترموستات (برای تنظیم دما) و تایمر( برای تنظیم زمان ) از کشورهای دیگر مشکل داریم.ما در گروه فنی روشن از متخصصین ایرانی بهره برده‌ایم و تابلو برق را از محصولات با کیفیت ایرانی می‌سازیم؛و البته برای اولین بار بردهایی را طراحی کرده‌ایم که تایمر و ترموستات را به صورت مجتمع با نمایشگر دیجیتال تابلو برق را هوشمند به مشتری ارائه می‌دهیم.»

وی افزود: «اما در پرس‌هایی که مجموعه پارلا می‌سازد از المنت‌های میله‌ای یا المنت‌های تخت قابل تعویض استفاده می شود که در صورت نیاز به راحتی قابل تعویض هستند. همچنین برای اولین بار این المنت‌ها را خودمان طراحی و تولید میکنیم تا از کیفیت آن اطمینان داشته باشیم.»

فشار 

اما بعد از مفهوم گرما و حرارت که توسط المنت تامین می‌شود، مفهوم فشار بسیار مهم است. این فشار در دستگاه‌هایی که این گروه صنعتی ارائه می‌دهد توسط جک‌های بادی پنوماتیک یا جک‌های هیدرولیک روغنی یا سیستم جک‌های گیربکسی برقی وارد می شود. تعداد این جک ها بسته به ابعاد عرض و طول دستگاه متغیر است. البته در ایران تنها شرکتی که موفق به ساخت دستگاه چاپ کلندر رول سابلیمیشن شده است گروه فنی روشن است. این دستگاه بسیار حساس و چاپ آن به صورت رول یا شیت انجام می‌شود؛در این گروه کوشیده‌ایم کیفیت و کمیت را با هم داشته باشیم. مثلا در دستگاه‌های مشابه وارداتی قیمت دستگاه گاه بیش از سه برابر دستگاه داخلی است و ما از لحاظ کیفیت موفق شده ایم تا به حد مطلوب و گاه فراتر برویم.

دانش ساخت صفحه چاپ سابلیمیشن

بخش دیگر و بسیار مهم در چاپ سابلیمیشن، بخش مسطح بودن و صاف بودن صفحه چاپ سابلیمیشن است که باید از ورق‌های ضخیم آلومینیوم باشد. دانش استفاده از آلیاژ درست در اختیار متخصصین ماست و نحوه اتصال آن باید به گونه‌ای باشد که دستگاه در طول مرور زمان قوس و خم نشود.

 نتیجه گیری 

ما ابتدا برای چاپ سابلیمیشن محصولی که می‌خواهیم چاپ سابلیمیشن با حرارت و فشار داشته باشیم را کاملا بشناسیم؛ چرا که مثلا هر پارچه ای با توجه به ضخامت و میزان الیاف مصنوعی دمائی خاص و فشاری مخصوص را نیاز دارد و اشیاء سخت فرآیند چاپ مخصوص به خود را دارد که در چاپ سابلیمیشن توضیح داده‌ایم.

بعد باید نوع مصرف  چاپ سابلیمیشن را بدانیم برای کارهای یکبار مصرف مانند: برای کیسه برنج یا پارچه‌های تبریک و تسلیت می‌توانیم از کاغذها و جوهرهایی مناسب تر بهره ببریم . 

اگر ابعاد چاپ بزرگ باشد، برای نمونه یک پرده که دو متر در سه متر است یا یک فرش بزرگ حتما باید دستگاه چاپ ما هم توانایی چاپ سابلیمیشن در ابعاد بزرگ را داشته باشد. در نظر داشته باشید برق مصرفی این دستگاه‌ها معمولا برق سه فاز با آمپر بالاتر است.

کارگاه فنی روشن از نظرات و دیدگاه‌های مختلف استقبال می‌کند و منتظر پیشنهادات دوستان در زمینه‌های مختلف است.

محصولات کارگاه فنی روشن با داشتن گارانتی و خدمات و پشتبانی از مناسب ترین قیمت دستگاه چاپ شال و روسری در بازار با حفظ بهترین کیفیت است. براحتی استعلام قیمت بگیرید و با ما هم تماس بگیرید. مشاوره رایگان و یک ترابایت عکس رایگان و آموزش روش های تبلیغات مجازی بخش کوچکی از همراهی ما با مشتریان است.

در پایان از کلیه دوستانی که تمایل دارند در صنعت چاپ سابلیمیشن وارد بشوند و نیاز به مشاوره دارند، مشاورین متخصص ما با تجربه طولانی در خدمت شما هستند. با ما تماس بگیرید.

ساخت دستگاه چاپ شال و روسری

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 011430*****
[نمایش اطلاعات]