اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105106329619275

زردچوبه چگونه می‌تواند بر اهداف کاهش وزن شما تأثیر بگذارد؟

فواید زردچوبه برای لاغری

کد: 140105106329619275

https://bit.ly/3vtGgdR

، (اخبار رسمی): زردچوبه برای لاغری این ادویه حاوی یک ماده فعال به نام کورکومین است. کورکومین به دلیل همه راه‌های زیر که سلامت فرد را بهبود می‌بخشد، تأثیر مثبتی بر کاهش وزن داشته باشد.

استفاده از زردچوبه را می‌توان بیش از 3500 سال در فرهنگ ودایی در هند جستجو کرد، جایی که از آن به‌عنوان ادویه آشپزی و در برخی مراسم مذهبی استفاده می‌شد. زردچوبه بر اساس رساله‌های پزشکی سانسکریت و سیستم‌های پزشکی باستانی آیورودا و یونانی تاریخچه پزشکی طولانی دارد . طب آیورودا یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های درمانی جامع جهان است. بیش از 3000 سال پیش در هند توسعه یافت و بر این باور است که سلامت و تندرستی به تعادل ظریف بین بدن، ذهن و روح بستگی دارد.

کاوش‌های باستان‌شناسی در نزدیکی دهلی‌نو (پایتخت هند) شواهدی از باقی‌مانده‌های سیر، زنجبیل و زردچوبه در گلدان‌هایی را نشان داد که قدمت آن‌ها به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد . در دوره ودایی (1500 – 500 قبل از میلاد) زردچوبه در هند به‌عنوان «ادویه طلایی» یا «ادویه زندگی» نامیده می‌شد.

شرکت بوبارد در زمینه فروش عمده زردچوبه فعالیت می‌کند، شما نیز می‌توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید عمده ادویه به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

زردچوبه چگونه می‌تواند بر اهداف کاهش وزن شما تأثیر بگذارد؟

  بهترین زمان اضافه کردن ادویه جات به غذا

این ادویه حاوی یک ماده فعال به نام کورکومین است. کورکومین به دلیل همه راه‌های زیر که سلامت فرد را بهبود می‌بخشد، تأثیر مثبتی بر کاهش وزن داشته باشد.

کاهش التهاب

یکی از دلایل اصلی که متخصصان طبیعی به بیماران خود توصیه می‌کنند زردچوبه مصرف کنند، التهاب مزمن است. التهاب معمولا یک مشکل نیست زیرا یک پاسخ طبیعی است که بدن در برابر صدمات، عفونت‌ها و تروما دارد. اما زمانی که فردی به دلیل استرس یا اختلال سیستم ایمنی خود با سیستم ایمنی خود مشکل دارد، التهاب به‌سرعت از کنترل خارج می‌شود.

یعنی به‌جای کمک به بهبودی بدن، شروع به حمله به بافت های سالم می‌کند. شریان‌ها، مفاصل و اندام‌ها همگی می‌توانند تحت تأثیر آن قرار گیرند. و هرچه التهاب فردی بیشتر باشد، کاهش وزن برای او سخت‌تر خواهد بود زیرا بدن در وضعیت ضعیف و ناسالم قرار می‌گیرد.

سم‌زدایی

یکی دیگر از مزایای ادویه زردچوبه در کاهش وزن، توانایی پاک‌کنندگی طبیعی آن است. وقتی روزانه مصرف شود، به دفع سمومی که در کبد انباشته‌شده‌اند کمک می‌کند. و ازآنجایی‌که کبد نقش مهمی در متابولیسم چربی‌ها ایفا می‌کند، زمانی که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد، می‌تواند به افزایش شانس کاهش وزن کمک کند.

اما وظیفه اصلی کبد تصفیه خون از سموم است. به‌طورمعمول می‌تواند این کار را به‌تنهایی به‌خوبی انجام دهد. اما اگر فردی بیش‌ازحد مشروبات الکلی بنوشد یا به‌طور مکرر از داروهای تجویزی یا بدون نسخه استفاده کند، می‌تواند بار بیش‌ازحد را تحمل کند.

حذف انگل

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما انسان‌ها در معرض خطر بالایی برای ابتلا به عفونت انگلی هستند، به‌خصوص کسانی که گوشت خام می‌خورند، در آب‌وهوای گرمسیری زندگی می‌کنند یا به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند.

این برای کاهش وزن مشکل‌ساز است زیرا انگل‌ها مواد مغذی مهمی را که یک فرد برای سالم ماندن و داشتن انرژی لازم برای یک سبک زندگی فعال به آن نیاز دارد تخلیه می‌کند.

زردچوبه به‌عنوان یک عامل ضد انگلی موثر برای دفع انگل‌ها از بدن عمل می‌کند، بنابراین فرد می‌تواند از طریق آن شفا یابد.

  مزایای استفاده از فلفل سیاه درشت برای سلامتی

به‌ویژه بر روی کرم‌های نواری و تک‌یاخته‌ها موثر است که به‌سرعت بدن را از ویتامین B-12 تخلیه می‌کنند که بر متابولیسم نیز تأثیر می‌گذارد. زمانی که با دانه کدوتنبل و افسنطین ترکیب شود برای این منظور بهترین کار را دارد.

کاهش تشکیل عروق خونی جدید

تحقیقات نشان داده است که وقتی فردی وزن اضافه می‌کند، بدن با افزایش رشد رگ‌های خونی در این ناحیه واکنش نشان می‌دهد تا امکان انبساط چربی را فراهم کند. مطالعات انجام‌شده بر روی حیوانات در آزمایشگاه نشان داده است که اگر زردچوبه مصرف شود، می‌تواند به جلوگیری از تشکیل رگ‌های خونی جدید کمک کند، بنابراین افزایش وزن دشوارتر می‌شود. به هیچ‌یک از شریان‌ها یا رگ‌های خونی موجود آسیب نمی‌رساند.

فواید زردچوبه برای کاهش وزن چیست؟

علاوه بر ویژگی‌های مثبت ذکرشده در بالا که ادویه زردچوبه در کاهش وزن دارد، همچنین بر خلق‌وخوی فرد نیز تأثیر مثبت می‌گذارد. درحالی‌که بسیاری از اختلالات سلامتی وجود دارند که به چاقی کمک می‌کنند، اما بیشتر اوقات، افزایش وزن به دلیل مصرف بیش‌ازحد کالری ایجاد می‌شود.

این بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که در هنگام مبارزه با احساسات منفی پرخوری می‌کنند. برای مثال، افرادی که افسرده هستند ممکن است به دلیل داشتن یک روز بد، هزاران کالری را در یک جلسه بخورند. اما زمانی که سطح خلق‌وخوی آن‌ها تثبیت شود، تمایلی به پرخوری اجباری ندارند.

تحقیقات انجام‌شده در مورد اثرات زردچوبه بر مواد شیمیایی عصبی در مغز نشان داده است که این زردچوبه به‌اندازه بسیاری از مهارکننده‌های بازجذب سروتونین مبتنی بر نسخه موثر است. بنابراین وقتی روزانه مصرف شود، می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند تا به روند کاهش وزن کمک کند.

چگونه می‌توان زردچوبه را برای کاهش وزن مصرف کرد؟

راه‌های مختلفی برای مصرف ادویه زردچوبه برای کاهش وزن وجود دارد. ساده‌ترین آن‌ها خرید کپسول زردچوبه است. به‌این‌ترتیب، بدن دوز مناسب کورکومین موردنیاز خود را دریافت می‌کند. بااین‌حال، ذکر این نکته ضروری است که بدن نمی‌تواند زردچوبه را به‌راحتی تجزیه کند. بنابراین بهتر است مکملی را انتخاب کنید که حاوی فلفل سیاه برای لاغری نیز باشد، زیرا این ادویه رایج دیگر آشپزخانه این کار را آسان‌تر می‌کند.

  لاغری با سماق

درواقع، این یکی از دلایل اصلی شروع استفاده از آن به‌عنوان چاشنی است. این کپسول‌ها را می‌توان به‌صورت خوراکی در هرزمانی از روز مصرف کرد، اما ازآنجایی‌که زردچوبه هضم را بهبود می‌بخشد، اغلب دارای عوارض جانبی افزایش سطح انرژی است.

بنابراین معمولا توصیه می‌شود که در اوایل روز همراه با غذا مصرف شود. بااین‌حال، برخی از مردم واقعا طعم ادویه را دوست دارند، به همین دلیل است که روند اخیر هم زدن یک یا دو کپسول در یک لیوان شیر گرم برای نوشیدن همراه با یک وعده غذایی آغاز شده است. اگر کپسول در دسترس نیست، یک قاشق کوچک زردچوبه آسیاب شده را می‌توان مستقیما روی غذا نیز پاشید. فقط دقت کنید که هم‌زمان مقداری فلفل سیاه پودر شده اضافه کنید.

شرکت بوبارد در زمینه فروش عمده زردچوبه فعالیت می‌کند، شما نیز می‌توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید عمده ادویه به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

زردچوبه با چه سرعتی باعث کاهش وزن می‌شود؟

ادویه زردچوبه به‌عنوان یک مکمل حمایتی برای بهبود سلامت بدن عمل می‌کند، بنابراین می‌تواند به‌تنهایی برای کاهش وزن موثر باشد. قرار نیست از آن برای کاهش وزن به‌صورت خیلی سریع استفاده شود. کسانی که می‌خواهند آن را به‌عنوان بخشی از یک رژیم بهداشتی بگنجانند باید اقدامات لازم دیگر نیز برای کاهش وزن انجام دهند، مانند کاهش کالری دریافتی و افزایش سطح فعالیت.

قلم زردچوبه درشت:

قلم زردچوبه درشت معمولا به رنگ زرد تیره است و محل اصلی رویش این گیاه هند است. قلم  زردچوبه درشت به‌صورت خشک و بسیار سخت است و با آسیاب خانگی به‌راحتی پودر نمی‌شود. این گیاه دارویی از پرکاربردترین ادویه‌های آشپزی است و دارای خواص بی‌شماری است. ریشه خشک‌شده و آسیاب شده قلم زردچوبه درشت به‌تنهایی یا به‌صورت مخلوط با دیگر ادویه‌ها در ایران، هند و پاکستان مصرف زیادی دارد.

منبع:https://boobard.com/benefits-of-turmeric-for-weight-loss/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]