اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196343519395

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با پیش فروش‌های تقلبی

بزرگترین کلاهبرداری ارز دیجیتال از ایرانی‌ها در تلگرام در حال وقوع است!

کد: 140105196343519395

https://bit.ly/3c4Yr2Y

، (اخبار رسمی): شاید شما هم یکی از قربانیان خرید ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه شده‌اید. در این مقاله به معرفی یکی از روش های کلاهبرداری در این حوزه می پردازیم.

بزرگترین کلاهبرداری ارز دیجیتال  از ایرانی ها در تلگرام در حال وقوع است
بزرگترین کلاهبرداری ارز دیجیتال از ایرانی‌ها در تلگرام در حال وقوع است!

پروژه DeltaChain و قالب وبسایت آن دقیقا کپی شده از پروژه GoChain است، حتی تصاویر اعضای تیم پروژه نیز کپی شده است. 

در ماه‌های اخیر با رشد بازار ارز های دیجیتال، بسیاری از متقلبین و مجرمان در فضای مجازی سعی در معرفی ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه به عنوان ارزهای آینده دار  داشته و با فروش آنها به مردم ، سود کلانی بدست آورده‌اند. 

       یکی از نمونه‌های این عمل مجرمانه، تاسیس کانال های تلگرامی و  تبلیغ توکن‌ها یا ارزهای تقلبی بوده و کاربران ناآگاه با خرید این ارزها، در واقع در پازل شوم این مجرمان بازی میکنند

روش کار این کانال ها بدین گونه است که با معرفی ارز های دیجیتال بدون ارزش و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی توسط چندین کانال، اقدام به اعمال فشار روانی به کاربران کرده و آنها را ترغیب به خرید این ارزها می کنند.

همچنین با ایجاد نمایش‌های پامپ و رشد شدید قیمت در این ارزها، به گونه ای جلوه می‌دهند تا کاربران برای جا نماندن از رشد شدید این ارز، سریعا و هیجان زده اقدام به خرید کنند. اما غافل از اینکه پس از خرید ارز مذکور توسط کاربران و اتمام پروژه کلاهبرداری، آن ارز برای همیشه فراموش خواهد شد. 

بسیاری از افراد با امید افزایش قیمت شدید و بر اساس وعده‌های این کانال ها، اقدام به خرید کرده و تنها چیزی که عایدشان می‌شود، یک توکن یا ارز بدون ارزش است که هیچوقت قرار نیست قیمت آن پامپ شود. 

اگر فضای تلگرام را جستجو کنید با کانال های متعددی روبرو خواهید شد که اقدام به معرفی پیش فروش و ایردراپ توکن ها و ارز های دیجیتال جدید می کنند.  اما با کمی دقت میتوان فهمید که این کانال ها گویا توسط یک نفر مدیریت شده و پروژه‌های معرفی شده نیز از اعتبار لازم برخوردار نیستند. 

البته نمیتوان از یک پروژه جدید التاسیس انتظار نامعقولی داشت اما به دلایل مختلفی میتوان اثبات کرد که این پروژه ها نه تنها یک بیزینس واقعی نیستند بلکه کاملا کپی شده و کلاهبرداری هستند.

به عنوان مثال میتوان به پروژه DeltaChain  اشاره کرد که قالب وبسایت آن دقیقا کپی شده از پروژه GoChain  است و حتی تصاویر اعضای تیم پروژه ینز کپی شده است. 

در این کانال ها علاوه بر ارائه پروژه های بی اساس و بدون پشتوانه، اقدام به فریب ناششیانه کاربران نیز کرده و با ارائه اطلاعات غلط و کاملا اشتباه سعی در اثبات ارزشمند بودن ارزهای مذکور دارند.  به عنوان مثال با نمایش لیست کیف پول های  هولد کننده ارز مذکور  و اشاره به نام صرافی‌های معتبر، سعی در اثبات مشارکت صرافی های مشهور در پروژه دارند. 

اما هر شخص مطلعی می داند که درج نام یا Public name tag  بر روی هر آدرس کیف پولی میسر بوده و این دلیل بر اثبات مالکیت آن کیف پول توسط یک صرافی بزرگ نیست. 

یکی از ساده ترین روش های شناسایی وضعیت اعتبار یک ارز، بررسی اطلاعات قرارداد هوشمند آن یم باشد.  در صفحه مختص هر ارز در شبکه‌های مختلف بلاکچین، اطلاعات ساده‌ای مانند آدرس وبسایت و  شبکه های اجتمایع و وایت پیپر  و...  تا اطلاعات مربوط به کیف پول ها و تراکنش ها و  قرارداد های جانبی وجود بوده و امکان بررسی جزئیات این اطلاعات نیز میسر است. در سایت bscscan.com می‌توانید نمونه ای از یک ارز کلاهبرداری را مشاهده کنید. 

در نهایت توصیه ما به کسانی که قصد سرمایه گذاری بر روی بازار ارزهای دیجیتال را دارند این است: 

  • به هر کس یا هر شخصی اعتماد نکنید.
  • فریب نام های فریبنده ارز های دیجیتال را نخورید. انتخاب نام هیچ محدودیتی ندارد. 
  • اطلاعات پروژه را دقیقا بررسی و اعتبارسنجی کنید
  • از دانش و مشاوره متخصصین این حوزه بهره مند شوید. 
  • تمام سرمایه خود را بر روی یک ارز سرمایه گذاری نکنید. 
  • صرفا بخشی از سرمایه خود را به ارز های دیجیتال نوپا اختصاص دهید. 
  • از هیجان دوری کنید. 
  • با استراتژی و برنامه سرمایه‌گذاری کنید. 

 برای دریافت اطلاعات دقیق تر و  آشنایی با نحوه اعتبارسنجی پروژه‌های ارز دیجیتال، این ویدئو را مشاهده کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | رسانه‌ها