اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196344019397

بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟

کد: 140105196344019397

https://bit.ly/3bME5eH

، (اخبار رسمی): در این مقاله برای پاسخ به این سوال که بهترین عمل جراحی لاغری چیست، انواع روشهای جراحی لاغری شامل جراحی بای پس معده، اسلیو و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟
بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟
بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟
بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟
بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟
بهترین عمل جراحی لاغری چیست؟

جراحی لاغری (جراحی چاقی) یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که درگذشته برای کاهش وزن تلاش کرده‌اند و مبتلا (در معرض ابتلا به) بیماری‌های مربوط به چاقی قرار دارند. از لحاظ پزشکی ثابت شده است که روشهای جراحی لاغری باعث کاهش چشم‌گیر وزن، کاهش یا درمان بیماری‌های مربوط به اضافه‌وزن، افزایش طول عمر و کیفیت زندگی افراد کاندید جراحی لاغری می‌شود.

 اگر شما و بهترین دکتر جراحی لاغری انتخابی خود به این نتیجه رسیده‌اید که جراحی کاهش وزن گزینه مناسبی برای شما است؛ قدم بعدی تعیین بهترین روش جراحی لاغری برای شما است. بعضی از معیارهای تعیین روش جراحی لاغری به سلامت شما مربوط هستند. برای مثال، نمی‌توان بعضی از انواع جراحی لاغری را بر روی افرادی با شاخص توده بدنی بالاتر از ۵۰ یا افراد دارای کبد بزرگ انجام داد. اما تصمیم‌گیری به عهده شما و بهترین دکتر برای جراحی لاغری انتخابی شماست.

بهترین روشهای جراحی لاغری کدام است؟ برای تعیین اینکه بهترین عمل جراحی لاغری چیست، لازم است تا بررسی شود که «بهترین» به چه معناست. برای بعضی از افراد بهترین جراحی لاغری، عملیست که باعث بیشترین میانگین کاهش وزن می‌شود. برای بعضی دیگر، بهترین به معنای یک عمل جراحی با کمترین عوارض است. برای بعضی دیگر نیز بهترین به معنای بیشترین ارزش نسبت به قیمت است به‌ویژه اگر بیمه هزینه جراحی لاغری را پوشش نداده و قرار است تا هزینه را شخصاً پرداخت کنید.

 به همین دلیل، برای هر بیمار تعریف «بهترین» متفاوت است و تعریف یک عمل جراحی به‌عنوان بهترین عمل لاغری بحث‌برانگیز است. برای هر نوع جراحی لاغری ازجمله موارد زیر استدلال‌هایی مطرح شده است:

  •  اسلیو معده
  •  بای‌پس معده
  •  سوئیچ اثنی‌عشر (Duodenal Switch)
  • حلقه گذاری قابل تنظیم معده
  • بالن معده

 هر یک از این عمل‌های جراحی مزایای خاص خود را دارند و به همین دلیل است که امروزه انجام می‌شوند. هرچند، موارد زیر به طور بالقوه بهترین روش‌های جراحی به شمار می‌روند. ما هر گزینه و ملاحظات مربوطه که باید پیش از انتخاب عمل در نظر بگیرید را توضیح می‌دهیم.

جراحی سوپیچ اثنی عشر جراحی سوئیچ اثنی‌عشر اثربخش‌ترین جراحی لاغری بوده و بیشترین کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.

اما هزینه و عوارض جراحی لاغری به این روش باعث می‌شود تا برای تعداد زیادی از جراحان آخرین راهکار قلمداد شود.

جراحی لاغری برگشت‌پذیر

 بیشتر عمل‌های جراحی لاغری منجر به تغییرات ماندگار بر روی بدنتان می‌شوند. تنها تعداد کمی از آنها تغییرات موقت ایجاد می‌کنند. عمل‌های موقت نسبت به عمل‌های دائم موفقیت کمتری دارند.

 ثابت شده است که بالن معده در بیشترین حالت تنها باعث ۲۵ درصد کاهش وزن می‌شود (و نرخ موفقیت کمتری دارد). پس از شش ماه بالن معده برداشته می‌شود و فرد برای کنترل وزن خود باید تغییرات بیشتری در سبک زندگی‌اش ایجاد کند.

 حلقه‌گذاری قابل تنظیم معده معروفترین جراحی لاغری برگشت‌پذیر است. لاب باند (LAP-Band) و ریلایزد باند (Realize Band) از جمله نام‌های تجاری این عمل هستند. در این جراحی با استفاده از ابزارهای لاپاراسکوپی یک نوار دور روی بخش بالایی معده قرار می‌گیرد و در نتیجه اندازه معده کاهش پیدا می‌کند. این امر باعث می‌شود تا میزان غذایی که معده می‌تواند نگهداری کند کاهش پیدا کند و شما سریع‌تر احساس سیری می‌کنید.

معایب و عوارض حلقه گذاری معده برای لاغری در روش جراحی لاغری حلقه گذاری قابل تنظیم معده نیازی به بریدن معده نیست. اگرچه این روش دارای بیشترین امکان برگشت‌پذیری است اما بنا به دلایل زیر مورد پذیرش بهترین جراحان لاغری نیست:

  •  عوارض جزئی مکرر: اغلب حلقه‌های قابل تنظیم از جای خود تکان می‌خورند. این امر منجر به وقوع بیشتر رفلاکس اسید و دیگر مشکلات گوارشی، فتق هیاتال و همچنین مشکلات مربوط به دهانه می‌شود که در یک‌پنجم از بیمارانی که جراحی حلقه گذاری قابل تنظیم انجام داده‌اند رخ می‌دهد.
  • کاهش وزن کمتر: کاهش ۵۰ درصد اضافه‌وزن همچنان عددی بزرگ است اما نسبت به دیگر عمل‌های جراحی مانند اسلیو معده (۶۰ درصد)، بای‌پس (۶۰ درصد) و سوئیچ اثنی‌عشر کاهش وزن کمتری محسوب می‌شود. برای افرادی که به دنبال درمان حیاتی هستند، این درصد اضافی در کنار تلاش‌های بیشتر برای کاهش وزن به‌منظور غلبه بر بیماری‌های مرتبط با چاقی اهمیت بسزایی دارد.
  • میزان حذف بالا: تقریباً ۵۰ درصد از بیمارانی که جراحی حلقه گذاری قابل تنظیم معده انجام داده‌اند به دلیل احساس ناراحتی، عوارض و کاهش وزن ناکافی این حلقه‌های قابل تنظیم را برمی‌دارند.

محبوب‌ترین عمل‌های جراحی چیست؟  

برای تعداد زیادی از افراد، بهترین جراحی لاغری، عملی است که در کنار میزان عوارض کم احتمال موفقیت بالایی داشته باشد. دو عمل جراحی چنین ویژگی‌هایی دارند: اسلیو معده (گاسترکتومی اسلیو عمودی) و بای‌پس معده. درباره مزایای هر دوی این عمل‌ها استدلالی‌هایی مطرح شده است.

 جراحی بای‌پس معده (Roux-En-Y)  نرخ موفقیت جراحی بای‌پس معده بسیار بالاست. بیشتر برآوردها حاکی از کاهش ۶۰% اضافه‌وزن هستند و ۸۰% بیماران این میزان کاهش وزن را تجربه می‌کنند. جراحی بای‌پس معده یکی از پذیرفته‌شده‌ترین عمل‌های جراحی لاغری موجود است و درباره آن بیشتر از هر نوع جراحی لاغری دیگری پژوهش انجام شده است. همچنین جراحی بای پس برای درمان بیماری‌های مربوط به چاقی از جمله دیابت میزان موفقیت بسیار زیادی دارد.

 این جراحی نیز عوارضی دارد و یکی از متداول‌ترین آنها سندروم دامپینگ است. سندروم دامپینگ یک مشکل گوارشی آزاردهنده و دردناک است که در آن بدن مواد غذایی را در روده کوچک تخلیه می‌کند. همچنین بیمار در معرض خطر کمبود ویتامین قرار می‌گیرد؛ بنابراین لازم است که در رژیم غذایی از مکمل استفاده شود.

مینی بای پس و ساسی بای پس نیز روشهای دیگر جراحی بای پس معده هستند که مخاطبان خاص خود را دارند.

 جراحی اسلیو معده (VSG)  میزان کاهش وزن با جراحی اسلیو معده تقریباً شبیه به جراحی بای‌پس است اما احتمال عدم موفقیت این عمل جراحی تقریباً ۱۵% است. در این عمل میانگین کاهش وزن تنها چند درصد نسبت به بای‌پس کمتر است. جراحی اسلیو معده به دلیل کاهش گرسنگی از طریق کنترل میزان ترشح هورمون گرسنگی در بدن یک عمل جراحی محبوب است.

عوارض جراحی لاغری اسلیو کمتر است. ازآنجایی‌که در این جراحی هیچ تغییری در روده‌ها صورت نمی‌گیرد، ریسک بروز کمبود ویتامین بسیار کم است البته به‌شرط این که بیمار غذاهای مناسب مصرف کند. همچنین، محدودیت‌های غذایی کم‌تری وجود دارند یا ابداً هیچ محدودیتی وجود ندارد. یکی از عوارض جراحی لاغری اسلیو رفلاکس اسید است اما به‌ندرت به‌حدی شدید می‌شود که نیاز به عمل جراحی اصلاحی داشته باشد.

 مقایسه عمل جراحی اسلیو با بای‌پس معده تفاوت جراحی بای پس و اسلیو معده از نظر آماری جزئی بوده و بیماران تقریباً به یک اندازه از هر دو عمل راضی هستند. هرچند، به نظر می‌رسد که در حال حاضر جراحی اسلیو به‌عنوان بهترین عمل جراحی لاغری پذیرفته شده است. این عمل جراحی عوارض و محدودیت‌های غذایی کمتری دارد که به معنای کیفیت زندگی بالاتر برای بیماران است. همچنین جراحان نیز آن را ایمن ترین جراحی لاغری می‌دانند.

جراحی بای‌پس نیز یک عمل جراحی با اثربخشی مشابه با اسلیو است. صرف‌نظر از نوع جراحی لاغری انتخابی، این عمل‌ها در بیشتر اوقات نتایج یکسانی دارند که باعث می‌شود هر دو گزینه از بهترین روشهای جراحی لاغری محسوب شوند. پس از درک اینکه بهترین عمل جراحی لاغری چیست، باید با کمک بهترین جراح لاغری به بررسی این موضوع بپردازید که کدام جراحی لاغری مناسب شماست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی