اطلاعات تماس
  • 021673*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105226348419415

تریتا کیست؟ تریتا چه چیزی تولید می‌کند؟

ترمیم زخم با محصولات پیشرفته ایرانی تریتا

کد: 140105226348419415

https://bit.ly/3PqaqWu

، (اخبار رسمی): انسان‌ها در طول زندگی خود ممکن است بر اثر عوامل مختلف، جراحت‌های زیادی بردارند و سلامتی خود را از دست بدهند. به همین دلیل شناخت و اطلاع از انواع زخم و روش درمان آن‌ها برای همه افراد می‌تواند سودمند باشد.

 ترمیم زخم با محصولات پیشرفته ایرانی تریتا
محصولات پیشرفته ترمیم زخم

در مواقعی ممکن است به دلایل مختلف، محل برش و جراحت دچار آسیب و عفونت شود. در این صورت بهتر است که حتما به پزشک معالج مراجعه کنید تا با توجه به شرایط، آن زخم‌ها تحت درمان قرار بگیرند.

در این مقاله قصد داریم ابتدا زخم و انواع آن را توضیح دهیم و در ادامه به بررسی کامل راه‌های کنترل زخم و ترمیم زخم  بپردازیم. تمامی پانسمان‌ها و لوازم مربوط به  زخم‌های مختلف را می‌توانید از طریق سایت تریتا تهیه کنید. تریتا ارائه دهنده و تولیدکننده دانش‌بنیان انواع پانسمان پیشرفته ترمیم زخم با چشم‌انداز نوآفرینی و پدیدآوری پانسمان‌های باکیفیت است.
زخم
بطور کلی مفهوم این کلمه میان عموم مردم، یعنی جراحت و آسیب در نقاط مختلف بدن که سلامتی انسان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اما در علم پزشکی زخم، آسیبی است که در آن پوست یا مقداری از بدن انسان خراشیده، پاره، بریده، سوراخ یا دریده شده است. همچنین ممکن است به علت یک تروما با اینکه پوست سالم مانده، ولی در زیر آن آثار قرمزی یا کبودی به وجود آمده باشد.
انواع زخم
به هر نوع آسیبی که باعث از بین رفتن یک‌پارچگی پوست و آسیب دیدن به بافت‌های پوست می‌شود زخم می‌گویند. این آسیب‌ها بطور کلی در دو دسته باز و بسته طبقه‌بندی می‌شوند. 
زخم دیابتی
جراحت‌های دیابتی درست مثل هر جراحت دیگری به وجود می‌آیند و دلیل آن می‌توانید یک بریدگی، خراشیدگی، تاول یا هر آسیب جزئی دیگری باشد. معمولا جراحت‌های معمولی طی چند روز به طور طبیعی بهبود می‌یابند اما زخم‌های دیابتی به دلیل گردش خون آهسته و آسیب عصبی ناشی از دیابت به راحتی بهبود نمی‌یابد و باید برای درمان آن‌ها وقت بیشتری گذاشت. 
زخم سوختگی
سوختگی نوعی آسیب به بدن است که در آن پوست و گوشت انسان درگیر می‌شوند. این آسیب می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی مثل گرمای زیاد، جریان برق، مواد شیمیایی شامل اسیدها و بازها، شعله آتش، بخار آب و پرتوها ایجاد شود.

از اولین علائم سوختگی در بدن می‌توان به تغییر رنگ پوست به رنگ صورتی یا قرمز اشاره کرد که همراه با درد شدید است. آسیب‌های ناشی از سوختگی به سه دسته تقسیم شده و شامل سوختگی درجه یک، سوختگی درجه دو و سوختگی درجه سه هستند. 
سوختگی درجه دو قطعا شدیدتر از نوع اول و با تاول‌های پر از مایع همراه است. این سوختگی به دلیل آسیب بیشتر به اعصاب، با درد بیشتری نیز همراه خواهد بود که ماندگاری بیشتری هم دارد. در نهایت شدیدترین نوع سوختگی، درجه سوم آن است که علاوه بر تاول، بافت پوست سوخت رنگ سیاه و زرد به خود می‌گیرد. در این نوع از سوختگی معمولا عمق آسیب به تاندون‌ها، بافت چربی و در مواقعی نیز به استخوان‌ها می‌رسد.
زخم حفره ای
این نوع جراحت، آسیبی است که در آن علاوه بر پوست، قسمت‌های داخلی بدن از جمله تاندون‌ها، ماهیچه و استخوان نیز آسیب می‌بینند. این نوع آسیب جزو جراحت‌های باز بدن است و به دلیل تماس مستقیم آن با محیط و برخورد هوای آزاد به بافت‌های آسیب دیده احتمال عفونت در آن‌ها بسیار زیاد است. این نوع از آسیب می‌تواند دلایل مختلفی مثل برخورد اشیا، فرو رفتن و پارگی بر اثر سایش، برخورد ابزار و ... باشد.
درمان انواع جراحت
اگر به هر دلیلی بدن انسان دچار آسیب و جراحت شود آن قسمت از بدن باید سریعا معالجه شود تا از ابتلا شخص به عوارض بعد از آن، مثل عفونت یا بیماری‌ها جلوگیری شود. روش درمان انواع جراحت‌ یکی نیست و برای هر جراحتی راه حل خاص وجود دارد. 
 برای درمان انواع زخم در گام اول باید نوع آن را تشخیص داد و در گام بعدی باید با اطلاعات کافی اقدام به درمان آن آسیب دیدگی کرد. قطعا برای درمان هر آسیب یا جراحتی، نیاز به موادی خواهد بود تا در درجه اول جلوی آسیب بیشتر را بگیرد.
درمان جراحت دیابتی
ترمیم زخم افراد دیابتی به دلیل گردش خون آهسته و آسیب دیدن عصب توسط دیابت کمی دشوار است و برای درمان آن نیز نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر شخص مبتلا به دیابت، موفق شود بیماری خود را به خوبی کنترل کند سرعت بهبود جراحت‌هایش افزایش می‌یابد. قدم اول برای درمان این آسیب‌ها تمیز کردن زخم و پوشاندن آن با بانداژ تمیز است.
درمان زخم سوختگی
اولین حرکت برای کسی که دچار سوختگی شده است دور شدن از عامل سوختگی است. اگر شدت سوختگی زیاد نبود، برای رهایی از احساس درد می‌توانید محل سوختگی را مدتی زیر آب سرد قرار دهید؛ اما اگر شدت آن زیاد بود این کار توصیه نمی‌شود. در مرحله بعدی اگر سوختگی شدت بیشتری داشت از جدا کردن لباس‌ها از سطح بدن پرهیز کنید؛ زیرا این کار باعث جدا شدن پوست از بدن می‌شود. 

برای تهیه پانسمان انواع زخم‌ها به سایت تریتا مراجعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021673*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان