اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105226348519215

علت آب دادن و نشتی پمپ آب

کد: 140105226348519215

https://bit.ly/3w3ItwF

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلاتی که ممکن است برای پمپ آب شما رخ دهد، آب دادن و نشتی پمپ آب است. اگر این مشکل را رفع نکنید، می‌تواند باعث تشدید و ایجاد خرابی های دیگر در پمپ شما شود. در این راهنما علت‌های آب دادن و نشتی پمپ آب، و راه حل های آن توضیح داده‌ایم.

علت آب دادن و نشتی پمپ آب
علت آب دادن و نشتی پمپ آب

یکی از رایج‌ترین مشکلات پمپ آب، نشتی و آب دادن پمپ است. اکثر اوقات این نشتی از داخل و خارج کاسه نمد است. کاسه نمد قطعه‌ای از پمپ است که وظیفه‌اش آب بندی پمپ آب و ممانعت از نشت آب به بیرون از پمپ و الکتروموتور است. کاسه نمد از جنس چدن ساخته شده است و بعضی اوقات به خاطر کارکرد زیاد و خشک بودن قطعه، ترک می‌خورد و یا خراب می‌شود. در صورت بروز مشکل برای کاسه نمد، آب به داخل الکتروموتور وارد می‌شود و اگر در زمان درست برای تعمیر پمپ آب اقدام نکنید، پمپ آب خواهد سوخت. ( در صورت وجود مشکل برای کاسه نمد، آن را تعویض کنید.)

مهم: از بهترین تولیدکنندگان پمپ آب می‌توان به پمپیران اشاره کرد. پمپ گریز از مرکز پمپیران، پمپ شناور پمپیران، پمپ 2 مکشه، پمپ فشار قوی و.... از برترین پمپ‌های آب موجود در بازار می‌باشند و تهیه پمپی با قطعات و ساخت باکیفیت می‌تواند این‌گونه اتفاقات را کاهش دهد.

علائم آب دادن پمپ آب

  • افزایش غیرطبیعی هزینه برق مشاهده حباب در آب مصرفی

آب دادن قسمت خارجی کاسه نمد

علت کلی آب دادن پمپ آب، خرابی کاسه نمد است. (خرابی کاسه نمد در پمپ آب خانگی می‌تواند باعث خرابی نشتی شافتی و نشتی اتصالات خارجی شود.)

همجنین کاسه نمد بر اثر گرما و فشار و سختی آب دچار خرابی می‌شود. (پس حتما آن را به صورت مداوم بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید) از علائم خرابی کاسه نمد می‌توان به گرم شدن بدنه کاسه نمد، ایجاد سر و صدای غیرعادی، لرزش و نشت آب اشاره کرد. در نظر داشته باشید که خرابی کاسه نمد باعث خرابی پمپ آب می‌شود.

نشتی در قسمت شافت پمپ آب

منظور از شافت همان بدنه پمپ آب است که نقش مهمی در عملکرد پمپ آب دارد. تمام قطعات پمپ آب به جز پیچ‌های شافت از برخورد با آب در امان هستند. به همین خاطر پیچ‌ها دچار خوردگی می‌شوند و استقامت اولیه خود را از دست می‌دهند و در نتیجه آب به بیرون پمپ راه پیدا می‌کند. (برای حل این مشکل پیچ‌های شافت را تعویض کنید و یا رسوب گیری انجام دهید.)

نشتی آب از قسمت خروجی پمپ آب

دومین علت نشتی پمپ آب را می‌توان پوسیدگی و خرابی اتصالات خارجی مانند لوله اتصال مخزن ورودی، لوله اتصال خروجی در نظر گرفت. سختی آب در گذر زمان باعث باعث نابودی نوار تفلون می‌شود و در نهایت آب از لوله‌ها خارج می‌شوند. (برای رفع این مشکل باید لوله را از پمپ جدا نمایید و رسوب آن را تمیز کنید، سپس لوله را دوباره با نوار تفلون در جای خود وصل کنید)

کاهش فشار آب

اگر نشتی پمپ آب در لوله‌های ورودی و خروجی بسیار زیاد باشد، نتیجه آن کاهش فشار آب خواهد بود.

خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب

پمپ آب با شروع جریان در لوله‌ها روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند. حال اگر اتصالات داخلی و خارجی دچار نشتی باشند، باعث خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب می‌شوند. و این می‌تواند یک علت برای وجود نشتی در قسمتی از پمپ آب باشد.

نتیجه آب دادن (نشتی) پمپ آب انواع پمپ آب مانند پمپ آب خانگی، پمپ گریز از مرکز، پمپ شناور و.... تماما به خاطر کارکردن مداوم ممکن است دچار مشکل شوند. یکی از این مشکلات نشتی و آب دادن پمپ آب است.نشتی و آب دادن پمپ آب می‌تواند باعث ایجاد 3 اتفاق شود:

خاموش و روشن شدن پمپ آب

خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب یکی از مشکلاتی است که می‌تواند با نشتی پمپ آب ارتباط داشته باشد. پمپ آب باید با باز شدن شیر آب روشن شود. زمانی که پمپ شما نشتی دارد این اتفاق مکررا می‌افتد.

نکته: از دیگر علت‌هایی که باعث خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب می‌شوند می‌توان به  وجود مشکلات برقی، وجود اختلال در فشار پمپ آب، مسدود شدن مجاری پمپ، هواگرفتن پمپ، سوختن پمپ و یا.... اشاره کرد. حتما تمام موارد را بررسی کنید و بعد برای تعمیر پمپ آب اقدام نمایید.

ایجاد حباب در آب خروجی

اگر در آب مصرفی شما حباب وجود داشت، می‌تواند یکی از علت‌های آن نشتی پمپ آب شما باشد.

افزایش شمارش‌گر کنتور

در صورتی که هزینه مصرفی برق و آب شما بیشتر از حالت عادی می‌آید، می‌تواند یکی از علت‌های آن نشتی پمپ آب شما باشد.

فراموش نکنید که نشتی پمپ آب و بوستر پمپ می‌تواند باعث از کار افتادن و خرابی پمپ شما شود. همچنین در صورت نشتی آب ممکن است آب به الکتروموتور آسیب برسد و باعث خرابی آن هم بشود.

ابتدا باید بررسی کنید که نشتی در اتصالات داخلی (مانند خرابی کاسه نمد) پمپ است و یا خارجی (مانند خرابی شافت)، سپس با توجه به راهنمای بالا مشکل خود را پیدا کنید و آن را به کمک یک متخصص رفع کنید.

در آخر در نظر داشته باشید که انتخاب پمپ آب مناسب شرایطتان می‌تواند این خرابی‌ها و مشکلات را کاهش دهد. (برای انتخاب بهتر می‌توانید راهنمای "نحوه انتخاب پمپ آب کشاورزی، صنعتی و خانگی" موتور پمپ یاران را مطالعه نمایید. انتخاب و نصب درست باعث کاهش مشکلات احتمالی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]