اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105226350019424

راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب

کد: 140105226350019424

https://bit.ly/3QEwA8n

، (اخبار رسمی): کرم پودر یک محصول آرایشی است که برای زیباتر کردن و یکدست کردن پوست از آن استفاده می‌شود. در این مقاله سعی کردیم راهنمای جامعی برای انتخاب و خرید کرم پودر را آماده کنیم.

راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب
راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب

کرم پودر یکی از مهم‌ترین محصولات آرایش صورت است که در نمای نهایی آرایش تاثیر بسزایی دارد. کرم پودر‌ها در بافت های مختلفی مانند مایع، کرم، موس و فلوئید تولید می‌شوند که می‌توان با توجه به نوع پوست (چرب، خشک، مختلط، معمولی)، کرم پودر مناسب را انتخاب و خرید کرد. پوشانندگی کرم پودر یکی دیگر از فیلترهای مهم در انتخاب کرم پودر است که از پوشانندگی بسیار بالا تا پوشانندگی سبک تقسیم بندی می گردند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا یک سری نکات مهم قبل از خرید کرم پودر را بیاموزید.

انواع کرم پودر

کرم پودر به عنوان زیر ساز آرایش شناخته می‌شود و عیوب و مشکلات پوست از جمله جوش، جای جوش، کک و مک و غیره را می‌پوشاند. به همین دلیل، خرید کرم پودر خوب و باکیفیت باعث می‌شود پوست صاف و یکدست شود و چهره طبیعی به نظر برسد.

قبل از این که بدانید کرم پودر خوب چه ویژگی‌هایی دارد، بهتر است با انواع کرم پودر آشنا شوید.

انواع مختلف کرم پودر از لحاظ بافت به دسته های زیر تقسیم می‌شوند:

  • کرم پودر مایع: بسیار پرطرفدار اما پوشاندگی کم.
  • کرم پودر سرمی: ترکیبی از کرم سفید کننده، روشن کننده و ضد چروک.
  • کرم پودر کرمی: ماندگاری بالا، غلظت زیاد و مناسب پوست‌های خشک.
  • کرم پودر خمیری: پوشاننده لک و نواقص پوستی، حاوی ترکیبات ضد آفتاب و مرطوب کننده.
  • کرم پودر معدنی: فاقد مواد شیمیایی و رنگ، پوشانندگی ضعیف و مناسب پوست‌های حساس.
  • کرم بی بی و سی سی: کرم مناسب استفاده روزانه با پوشانندگی متوسط.

کرم پودرها برای انواع پوست

هر شخص با توجه به ویژگی‌های پوستی که دارد، باید در انتخاب کرم پودر متناسب با نیازهای پوستش اقدام به خرید کند. در ادامه به بررسی انواع کرم پودر بر اساس نوع پوست می‌پردازیم:

کرم پودر برای پوست خشک و حساس

  • افراد دارای پوست خشک به دلیل تحریک پذیری بالا نمی‌توانند به سراغ هر محصولی بروند. این دسته از افراد باید محصولاتی را انتخاب کنند که پایه روغنی دارند تا علاوه بر تغییر رنگ پوست، آن را چرب نگه دارند.
  • هر گاه مطمئن شدید که پوستتان خشک و حساس است باید کرم پودر مناسب آن را تهیه کنید.
  • شما باید کرم پودری را انتخاب کنید که کمبودهای پوستتان را جبران کند پس به هیچ عنوان از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده نکنید، چون نه تنها کمکی به پوستتان نمی‌کند بلکه آن را خشک تر هم خواهد کرد.
  • کرم پودر مناسب پوست خشک، کرم پودرهای مایع با پایه روغنی هستند.
  • بهتر است از کرم پودرهایی که براق هستند استفاده کنید تا چهره شما را سرزنده‌تر و شاداب‌تر نشان دهند.

کرم پودر برای پوست چرب

افراد دارای پوست چرب باید خیلی مراقب باشند؛ زیرا تنها یک اشتباه نادرست در انتخاب محصول می‌تواند علاوه بر افزایش چربی پوست، باعث بروز جوش و آکنه شود. به این دسته از افراد توصیه می‌شود از کرم پودرهای جامد یا مایع فاقد چربی استفاده کنند.

اول باید تشخیص دهید که پوستتان چرب است یا خیر؟ برای این کار کافیست ببینید که آیا بعد از شستن صورت، پوستتان خیلی زود چرب می‌شود یا خیر؟ اگر پوستتان زود چرب می‌شود و منافذ باز زیادی دارید به این معنی است که پوستتان چرب است. همچنین پوست‌های چرب براق بوده و جوش و آکنه معمولا زیاد روی آن‌ها دیده می‌شود.

افرادی که پوست چرب دارند در هنگام خرید کرم پودر باید دقت کنند که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. کرم پودر مناسب پوست چرب مایع یا جامد با پایه آب است. این افراد همچنین می‌توانند از پنکیک‌های خشک استفاده کنند تا برق صورت را گرفته و آن را مات کند.

کرم پودر برای پوست نرمال

اگر پوست نرمالی دارید خیلی خوش شانس هستید چون پوست نرمال ایده آل‌ترین نوع پوست بین انواع مختلف پوست است. پوست نرمال یا معمولی یک پوست سالم است که چربی و آب آن متعادل می‌باشد. افرادی که پوست نرمال دارند می‌توانند از هر نوع کرم پودری استفاده کنند.

مثلا می‌توانند در فصول سرد سال مانند زمستان از کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌ استفاده کنند تا کرم از پوست در برابر باد و سرما محافظت کند. در تابستان هم می‌توانند کرم پودرهای سبک‌تر با پایه آب را برای آرایش خود انتخاب کنند.

افراد دارای پوست نرمال میزان آب و چربی برابری دارند؛ در نتیجه دارای بهترین نوع پوست هستند. دست این نوع افراد هنگام انتخاب کرم باز است و می‌توانند به سراغ یک مارک کرم پودر خوب با قیمت مناسب بروند.

کرم پودر برای پوست مختلط

افراد دارای پوست مختلط یا ترکیبی، گونه‌های خشک و پیشانی، بینی و چانه چربی دارند. بهترین گزینه برای این دسته از افراد، کرم‌هایی است که مایع و بر پایه آب هستند تا علاوه بر گرفتن چربی نواحی چرب، گونه‌ها را نیز مرطوب نگه دارند.

پوست این افراد در تابستان و روزهای گرم سال خصوصیات پوست‌های چرب را دارد و در زمستان و روزهای سرد، خصوصیات پوست‌های خشک را دارا می‌باشد. افرادی که پوست مختلط دارند باید یک کرم پودر مناسب پوست‌های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست‌های چرب داشته باشند تا در فصول مختلف، کرم جداگانه استفاده کنند.

بطور کلی کرم پودر مناسب پوست مختلط ، کرم پودر مایع با پایه آب می‌باشد.

راهنمای خرید کرم پودر مناسب

حال که تا حدودی با انواع کرم پودر موجود در بازار آشنا شدید، نوبت به توصیه‌های مهم هنگام خرید کرم پودر می‌رسد.

قبل از اقدام به خرید کرم توصیه می‌شود موارد زیر را در نظر بگیرید:

رنگ کرم پودر

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهایی که باید قبل از انتخاب بهترین کرم پودر مورد توجه قرار بگیرد، رنگ است. بر این اساس باید به موارد زیر توجه کنید:

کرم پودر مناسب پوست‌های سبزه

این دسته از افراد بهتر است به سراغ کرم‌هایی بروند که با رنگ پوستشان مطابق داشته و دارای تناژ گرم باشند.

کرم پودر مناسب پوست‌های سفید

افراد داری پوست سفید باید به سراغ محصولاتی بروند که کمی تناژ صورتی داشته باشند تا روح به چهره آن‌ها برگردد.

کرم پودر مناسب پوست‌های گندمی

از آنجا که پوست این دسته از افراد نه سفید است و نه سبزه، انتخاب‌های زیادی دارند. بهترین گزینه برای افراد دارای پوست گندمی، کرم پودری با تناژ خنثی و ترکیبی از رنگ صورتی و آبی است.

ویژگی‌های کلی یک کرم پودر خوب

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پوشانندگی بالا
  •  ضد حساسیت
  •   طبیعی جلوه دادن
  •   بافت سبک

قیمت انواع کرم پودر

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید کرم پودر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد، قیمت است. عوامل مختلفی مانند برند، رنگ، پوشاندگی، ترکیبات و غیره روی قیمت کرم پودر اصل تاثیر می‌گذارند؛ بنابراین بهتر است با توجه به بودجه و نیاز پوست خود، نسبت به خرید انواع کرم پودر اقدام کنید.

خرید اینترنتی کرم پودر

  • خرید محصولات آرایشی بهداشتی باکیفیت و اورجینال، جدا از هزینه آن‌ها، مستلزم به صرف انرژی و وقت زیادی در جهت دستیابی به آن‌ها است.
  • برای خرید محصولات اورجینال آرایشی بهداشتی، باید از فروشگاهی که متخصص در این زمینه است، خرید کرد و حتی از آن‌ها مشورت گرفت.
  • با خرید کرم پودر از داروخانه اینترنتی مانند داروخانه دارو دات کام می توانید با آسودگی از اصالت و کیفیت محصولات، به راحتی محصولات مورد نیازتان را سفارش دهید.

کلام آخر

کرم پودر یک محصول آرایشی است که برای زیباتر کردن و یکدست کردن پوست از آن استفاده می‌شود. هنگام خرید بهترین کرم پودر باید دقت شود که متناسب با پوست تهیه شده تا جلوه زیبا و طبیعی به پوست صورت ببخشد. هنگام استفاده از این محصول باید مقدار کمی از آن روی پوست استفاده شود تا باعث پیر نشان دادن پوست نشود. در پایان امیدواریم از مقاله راهنمای خرید کرم پودر مناسب استفاده کرده باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی