اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105236351219427

اجرا و نصب ساندویچ پانل | فایبرگلاس | ایرانیت | شیروانی و آردواز در ایران

کد: 140105236351219427

https://bit.ly/3dveozC

، تهران , (اخبار رسمی): ساندویچ پانل مصالحی با ساختاری سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد این ماده عایق می‌بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد

اجرا و نصب ساندویچ پانل | فایبرگلاس | ایرانیت | شیروانی و آردواز در ایران
اجرا و نصب ساندویچ پانل | فایبرگلاس | ایرانیت | شیروانی و آردواز در ایران

کسانی که بدون بازدید نظر و قیمت میدهند تخصصی در این کار ندارند یکبار کار بهتر از دوباره کاری است

انواع ساندویچ پانل

عموما ساندویچ پانل ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

  •  ساندویچ پانل سقفی
  •  ساندویچ پانل دیواری

از پانل های سقفی جهت پوشش دهی سقف ها استفاده می نمایند. پوشش سقف ها با استفاده از این سازه جدید سبب سبکی سازه می شود و از استحکام بالاتری نسبت به مصالح قدیمی برخوردار است. نصب ساندویچ پانل از ورود رطوبت و عایق بودن این سازه به دلیل ساختار آن جلوگیری میکند. عایقی که ما بین دو صفحه آن قرار دارد سبب جلوگیری از ورود هوای گرم و سرد به داخل بنا شده و دمای داخل آن را بطور یکنواخت نگه می دارد.

ساندویچ پانل های دیواری جهت پوشش دیوارهای سازه به کار می رود. این پانل ها نیز مشابه پانل های سقفی از فومی تشکیل یافته که نقش عایق را ایفا می کند و می تواند از جنس های مختلف تولید شود. قابل ذکر است که انتخاب نوع هسته ساندویچ پانل بسته به نوع کاربرد و مصرف آن دارد. فوم میانی پانل می تواند از پلی یورتان باشد که پانل تهیه شده از این فوم به نام ساندویچ پانل پلی یورتان شناخته می شود. فوم های دیگر فوم پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ و پشم شیشه می باشد.

از بین فوم های ذکر شده فوم پلی اورتان بهتر و پرکاربرد تر از ما بقی آنهاست و از کیفیت بالاتری برخوردار است. قیمت ساندویچ پانل به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله ضخامت ساندویچ پانل، عایقی که برای آن در نظر گرفته می شود و ورق های فلزی که دو طرف هسته پنل قرار می گیرند و از جنس هایی نظیر ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم می باشد.

موارد کاربرد ساندویچ پانل

  • ویلاهای پیش ساخته
  • استفاده از پانل ها برای پوشش سقف و دیوار
  • کانکی ها و سوله های صنعتی و نیمه صنعتی
  • انبارهای مواد غذایی و سازه های پیش ساخته

نصب شیروانی

در ایران با توجه به نوع طراحی معماری نوع زیر سازی نصب شیروانی هم با یکدیگر متفاوت است و روش یکسانی ندارد.

به عنوان مثال بخواهیم نام ببریم سقف های شیروانی یک طرفه، دو طرفه و چند طرفه حتی با توجه به نوع پوشش سقف شیبدار خود زیرسازی متفاوتی با هم دارند. با این تفاسیر مراحل اجرای سقف شیبدار را به صورت کلی مراحل یکسانی دارد را نام برده و به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

مراحل نصب شیروانی

  • آهن کشی سقف شیبدار : برای اجرای آهن کشی سقف شیروانی حداقل شیب مناسب جهت آب بندی سقف  32 درجه میباشد.
  • پس از جا گذاری و قرار دادن ستون ها و خرپا ها نوبت به اجرای فریم کشی پروفیل ها میرسد.
  • از پروفیل های 30 * 60 با فاصله 70 الی 80 سانتی متر استفاده نمود.  باید توجه نمود که افزایش این فواصل بستگی به سازه دارد که میتوان آن را تغییر داد.
  • بعد از مرحله آهن کشی عایق بندی سقف اجرا میشود از قبیل توری مرغی، پشم شیشه، کارتن پلاست و پشم سنگ
  • جهت نصب عایق در ابتدا توری مرغی رو سقف بسته میشود جهت نگه داشتن عایق پشم شیشه و پشم سنگ در مواردی مانند سالنهای مواد غذایی و یا دامداری‌ها که احتیاج به شستشو دارن به جای توری مرغی از کارتن پلاست استفاده میگردد.
  • پس از عایق بندی سقف اجرای ورق های شیروانی فلزی از قبیل گالوانیزه رنگی طرح سینوسی ( کرکره )، طرح ذوزنقه و طرح سفال  و انواع تایل ها

ورق های شیروانی را به صورت طولی برش می دهیم. بهترین وسایلی که برای برش ورق شیروانی مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه فرز است.

 دستگاه فرز: سریع ترین وسیله جهت برش ورق ها می باشد. و همچنین جهت جلوگیری از زنگ زدگی ورق ها، لبه های برش را رنگ می کنیم.

مراجل اجرای نصب ورق سقف شیروانی

  • نصب ورق‌ها را مستقیما بر روی قسمت افقی روی ستون که به خرپاهای پشت بام وصل شده اند قرار دهید و از لبه بیرونی ورق ها شروع به گذاشتن کنید.
  • انتهای هر قسمت را با نوار چوب یا پلاستیک می بندیم . این روش برای جلوگیری از ورود باد و باران و گرد و خاک می باشد.
  • ورق ها را با پیچ مخصوص شیروانی محکم کنید. از پیچ های 10*5.2 سانتی متر و واشرهای پلی کربنات استفاده نمایید.
  • این کار را بر روی سقف تا زمانی که کاملا پوشانده شود انجام دهید. ورق بعدی را به اندازه 5.5 سانتی متر بر روی ورق کناری اورلپ کنید.
  • اگر سقف شما شیب دو طرفه دارد این مراحل را برای طرف دیگر نیز اجرا کنید و یک کلاهک روی قسمت مشترک قرار دهید.

آردواز چیست؟

از نصب آردواز آردواز سال‌های دور و در بسیاری از کشورهای اروپایی از سنگ برای پوشش سقف خانه‌ها استفاده می‌شد، زیرا سنگ باعث استحکام بالای سقف شیبدار شده و از باقی ماندن آب باران و برف روی سقف به این شکل جلوگیری شود.

اکنون نیز با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون، روش ساخت و متریال مصرفی برای تولید این آردواز نیز تغییر کرده و امروزه این محصول که یکی از بهترین عناصر برای اجرای شیروانی در بسیاری از شهرهایی که بارش باران در آنها زیاد است به شمار می‌آید؛ دیگر از سنگ تولید نمی‌شود و به جای سنگ، متریالی آماده شده از مخلوط سیمان، آزبست، الیاف معدنی و مصنوعی و همچنین برخی مواد شیمیایی یا فلزی در ساخت آن استفاده می‌شود.

نکته مهم دیگری که در مورد نصب آردواز باید به آن توجه شود این است که برای این محصول، رنگ‌های متعددی در نظر گرفته شده و طراح یا معمار می‌تواند بر اساس سلیقه‌ای که دارد رنگ سقف را انتخاب نماید. آردواز به دلیل مزایای زیادی که دارد، یکی از پرفروش ترین متریال در شرکت هایی است که به فروش مصالح شیروانی مشغول هستند.

حتما دیده‌اید در بسیاری از شهرهای ایران و جهان که میزان بارش باران در آنها زیاد است؛ سقف خانه ها را به صورت شیروانی ساخته و از متریالی به نام آردواز برای این منظور استفاده می‌کنند. به دلیل آنکه سقف شیروانی، ساختاری شیب مانند دارد و همین موضوع  سبب می‌شود آب باران به سمت پایین ریزش کرده و سنگینی برف مانع از وارد آمدن خسارت به خانه شود. همچنین سقف شیبداری که از این متریال ساخته شده باشد از هدر رفتن انرژی در فصول سرد و گرم سال جلوگیری خواهد کرد.

آردواز سیمانی

مدل آردواز سیمانی، ساختاری پله پله دارد. ویژگی این محصول آن است که نصاب آردواز می‌تواند به هنگام اجرا شیب سقف را به کمک آن‌ها تنظیم نماید. این محصول جهت اجرای سقف شیروانی ویلا، سقف آپارتمان، سقف‌های بالای پنجره برای زیباسازی بیشتر و ممانعت از ریزش آب روی پنجره‌ها و همچنین آلاچیق‌ و سردرب ورودی خانه و ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آردواز فلزی

آردواز فلزی توانسته است سهم زیادی از فروش این محصول در بازار را به خود، اختصاص دهد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به تفاوت ظاهری آن با نوع اردواز سیمانی و رنگ‌بندی متنوعی که دارد اشاره کرد. همچنین ماندگاری و استحکام بیشتر، ویژگی مهم دیگر آردواز فلزی، جنس آن است که سبب می‌شود از شکستن و ترک خوردن سقف در طی سالیان طولانی جلوگیری شود. به‌همین دلیل سازندگان خانه و ویلا در شهرهای شمالی و همچنین شهرهایی که اجرای این نوع سقف شیروانی برای آن‌ها کارآمد است؛ بیشتر از نوع فلزی آن، استقبال می‌کنند.

مزایای استفاده از آردواز

  • از استحکام، مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند
  • دارای رنگ‌بندی متفاوتی هستند
  • شکسته نمی‌شوند و ترک نمی‌خورند
  • قیمت آردواز نسبت به متریال‌های دیگر به صرفه‌تر است
  • امکان تهویه هوای بهتری را داشته و سبب می‌شود هوا در خانه جریان داشته باشد
  • نصب آن در مدت زمان کوناهی انجام می‌شود
  • در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان مقاوم است

نصب ایرانیت

ایرانیت از جمله قدیمی ترین پوشش های مورد استفاده در ایران به منظور اجرای سقف های شیروانی محسوب می گردد. ایرانیت یک نوع ورق یا صفحه ای است که غالبا به صورت موج دار ساخته شده و از فایبرگلاس و پشم شیشه تشکیل می شود. به منظور نصب ایرانیت می توان از انواع ایرانیت های سیمانی، فایبرگلاس ساده، موج دار گالوانیزه و ...، در ابعاد و رنگ های مختلف استفاده نمود. بیشترین کاربرد نصب ایرانیت در پوشش سقف کارخانه ها، انبارها و همچنین سقف پارکینگ می باشد.

هزینه نصب ایرانیت

یکی از عوامل موثر بر هزینه اجرای این سقف، نوع ایرانیت به کار برده شده در پوشش سقف می باشد. به طور مثال هزینه نصب ایرانیت سیمانی با قیمت نصب سقف ایرانیت پلاستیکی متفاوت می باشد. مواد اولیه برخی از این محصولات وارداتی بوده و از این رو نوسانات بازار و تغییر نرخ ارز موجب افزایش قیمت ایرانیت و در پی آن افزایش هزینه نصب ایرانیت گردیده است.

علاوه بر نوع ایرانیت، برند و کیفیت ورق ها نیز بر روی قیمت نصب سقف ایرانیت موثر می باشد. از دیگر عوامل موثر بر هزینه نصب ایرانیت، متراژ کار می باشد. همچنین اجرت نصب نیز بر روی هزینه اجرای آن تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال ممکن است اجرت نصاب ایرانیت پلاستیکی با فلزی و سیمانی متفاوت باشد.

نصب فایبرگلاس

سقف فایبر گلاس اگر به دنبال سقفی ارزان قیمت و در عین حال فوق العاده شیک و در رنگ آمیزی های متنوع و جذابی برای جاهای مختلفی در خانه و آپارتمان خویش هستید، نصب فایبرگلاس می‌تواند بهترین انتخاب پیش روی شما تلقی شود.

سقف فایبرگلاس نوعی از سقف های مدل جدید در طرح ها و مدل های متنوع و جذابی به شمار می آید که برای سقف پارکینگ، اتاق نگهبانی، کارگاه های مختلف، انباری ها، سوله، گلخانه های خانگی و صنعتی، سقف و پوشش استخر، اماکن تفریحی و ورزشی و کاربردهای بسیار زیاد دیگری در صنعت و مصارف مورد استفاده در خانه ها و آپارتمان های مختلف مورد استفاده واقع می گردد.

بنابراین در صورتی که بخواهید برای هر یک از این اماکن مختلف یا برای سقف پاسیو، و حیاط خلوت خانه خود، از سقفی ارزان قیمت با کاربردهای بسیار مختلف و متنوع استفاده کنید می توانید سقف فایبر گلاس را در اولویت انتخابی خویش قرار دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرانیت محبی

اجراء سقف هر نوع ایرانیت در تهران و شهرستان و آردواز و ایرانیت سیمانی و فایبرگلاس، ساندویچ پنل، گالوانیزه رنگی دو رو رنگ استاتیک و پلی کربنات سقف حیاط خلوت با آب بندی ، سقف پارکینگ سایبان اتومبیل پوشش استخر با قابلیت جمع شو، پاسیو با قابلیت جمع شو با آب بندی و آبرو و نورگیر بازدید الزامی و رایگان است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]