اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105236351419431

بهترین مرکز تعمیر کاتالیزور در تهران کجاست؟

کد: 140105236351419431

https://bit.ly/3QG6UIl

، (اخبار رسمی): آیا تا به حال به حجم آلودگی‌های منتشر شده از سوخت خودروها در هوا توجه کرده‌اید؟ بدون شک بخش زیادی از آلودگی هوا را آلاینده‌های ناشی از سوخت فسیلی تشکیل می‌دهد. موضوعی که به یکی از دغدغه‌ها در سطح جهانی تبدیل شده و البته از سوی سازندگان خودرو برای حل این مشکل، راه ‌حل‌های مختلفی ارائه شده است.

بهترین مرکز تعمیر کاتالیزور در تهران کجاست؟
بهترین مرکز تعمیر کاتالیزور در تهران کجاست؟

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین راه حل‌هایی که استقبال بسیاری از حامیان محیط زیست را به دنبال داشته است، نصب کاتالیزور است.

کاتالیزور که به آن کاتالیست هم گفته می‌شود، بر روی سیلندر خودرو نصب شده و کارکرد اصلی آن بهینه‌سازی گازهای خروجی از اگزوز خودرو است. مکانیزم عملکرد کاتالیزور به این صورت است که هنگام احتراق سوخت، آلاینده‌های پر خطر ناشی از احتراق، مانند مونوکسید کربن، هیدروکربن های ناقص سوخت را به آلاینده‌های کم‌خطر و یا بی‌خطر مثل دی اکسید کربن و آب تبدیل کند.

در یک کلام کاتالیزور وظیفه کنترل کردن میزان آلایندگی خودرو را بر عهده دارد و اگر به درستی کار کند، آلاینده‌های خروجی از خودرو به حداقل ممکن خواهد رسید. در مقابل به دلیل صدمات قابل توجهی که حذف کاتالیزور به محیط زیست وارد می‌کند، در بسیاری از کشورها، رانندگی با خودروی بدون کاتالیزور، تخلف محسوب می‌شود و برای آن جریمه در نظر گرفته شده است.

در ایران نیز از سال 1382 نصب کاتالیزور توسط خودروسازان، اجباری شده است. در حال حاضر اهمیت کاتالیزور آنقدر زیاد است که در صورت رد شدن خودرو در تست آلایندگی، برگه معاینه فنی به صاحب خودرو داده نخواهد شد!

هرچند کاتالیزور یک قطعه بسیار با دوام و بسیار مقاوم است، اما بنا به دلایلی ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. در این صورت توصیه می‌شود در اولین فرصت ممکن نسبت به تعمیر کاتالیزور خودرو اقدام نمایید.

فراموش نکنید که خرابی کاتالیزور خودرو یک شبه اتفاق نمی‌افتد! به عبارت دیگر قبل از خراب شدن کامل، نشانه‌هایی مبنی بر افت کارایی این قطعه، مشاهده خواهید نمود. پس از مشاهده این نشانه‌ها می‌توانید کاتالیزور را تعمیر نموده و از بروز خسارت‎های بیشتر و عمیق‌تر جلوگیری نمایید.

مهمترین دلایل خرابی کاتالیزور در خصوص دلایل خرابی کاتالیست، می‌توان دلایل مختلفی را عنوان نمود. از جمله مهمترین و اصلی‌ترین دلایل خرابی این قطعه، موارد زیر هستند:

وارد شدن ضربه فیزیکی کاتالیزور  از آنجایی که کاتالیزور یک قطعه بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، وارد شدن ضربه فیزیکی به آن می‌تواند منجر به شکستکی و اختلال در شبکه اسفنجی داخلی آن شود و در نتیجه کارایی کاتالیزور را تحت تاثیر قرار دهد.

بالا رفتن دمای کاتالیزور افزایش دمای کاتالیزور به واسطه وحود اختلال در موتور یا واشرسرسیلندر، عدم توانایی تشخیص کاتالیست در شناسایی گازهای ورود را به دنبال خواهد داشت. در صورت که کاتالیزور نتواند گازهای ورودی را شناسایی نماید، نمیتواند آنها را تفکیک و بهینه سازی نماید.

ناخالصی موجود در سوخت مصرفی از مهمترین عواملی که خرابی کاتالیزور را به دنبال دارد، وجود ناخالصی بیش از حد مجاز در بنزین است. چرا که کاتالیزور برای تشخیص تعداد مشخصی از گازها طراحی شده است. وجود مواد ناخالص و غیرقابل شناسایی برای کاتالیزور، منجر به عدم کارایی کاتالیزور خواهد شد.

خرابی واشر سرسیلندر واشرسرسیلندر یکی از قطعات خودرو است که به طور مستقیم با کاتالیزور در ارتباط است. خرابی واشرسرسیلندر، موجب ورود روغن به همراه بخار آب و سایر گازهای غیرقابل شناسایی برای کاتالیزور خواهد شد. در نتیجه کارایی کاتالیزور کاهش می یابد.

وجود نقص در سیستم احتراق خودرو اگر احتراق به صورت کامل در محفظه احتراق اتفاق نیفتد، سوخت به صورت نیم سوز و یا خام، وارد کاتالیزور شده و ضمن افزایش شدید مصرف سوخت، احتمال جرقه زدن و یا حتی شعله ور شدن در کاتالیزور را افزایش می‌دهد. ای موضوع می‌تواند خطرات جدی برای خودرو و سرنشینان آن داشته باشد.

بسته شدن مسیر کاتالیزور درون کاتالیزور قطعاتی از جنس سرامیک وجود دارد که به کمک آنها گازهای مضر شناسایی شده، تفکیک و بهینه سازی می‌شوند. به مرور زمان مسیرهای خروجی کاتالیزور دچار رسوب و گرفتگی شده و کارایی آن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

و اما رایج‌ترین نشانه‌های خرابی کاتالیزور خودرو چیست؟ خرابی کاتالیزور خودرو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما اگر بخواهیم لیستی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی کاتالیزور را در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

افت شدید در شتاب خودرو در سرعت‌های بالا

اگر فلیترهای کاتالیزور دچار گرفتگی شده باشد و به درستی کار نکند، خودروی شما در سرعت های بالا، دچار افت شدید شتاب خواهد شد.

افزایش ناگهانی مصرف سوخت خودرو

افت شتاب خودرو در سرعت‌های بالا و در نتیجه افت قدرت و کشش آن، منجر به افزایش مصرف سوخت، آن هم به طور ناگهانی خواهد شد.

وجود نقص در استارت زدن خودرو

شنیدن صداهایی شبیه تکان خوردن سنگ ریزه، در زمان استارت زدن و یا در دور موتور بالا، نشانه‌هایی برای خرابی کاتالیزور است. چرا که در صورت آسیب دیدگی فیزیکی کاتالیزور، شبکه اسفنجی آن به هم ریخته و در زمان حرکت خودرو، صدایی شبیه سنگ ریزه یا شن به گوش خواهد رسید.

روشن شدن چراغ چک یا اخطار خودرو

روشن شدن چراغ اخطار خودرو در هنگام اتصال به دیاگ در تعمیرگاه، یکی دیگر از دلایل احتمالی خرابی کاتالیزور است. اما این احتمال زمانی به یقین تبدیل می‌شود که از اسکنر برای بررسی دقیق‎تر استفاده نمایید. 

منفی شدن تست آلایندگی هوای خودرو

از نشانه‎های قطعی خرابی کاتالیزور می‌توان به منفی شدن تست آلایندگی خودرو اشاره کرد. به عبارت دیگر اگر تست آلایندگی خودروی شما منفی شود، بدون تردید کاتالیزور دچار نقص و خرابی است و آلایندها بدون بهینه سازی وارد هوا می‌شوند!

بروز اشکال در خروج گازها از اگزوز

برای اطمینان از سالم بودن خروجی اگزوز می‌توانید یک تست ساده روی خودرو انجام دهید و آن هم به این صورت است که کف دست خود را هنگامی که خودرو روشن است، روی لوله اگزوز بگذارید، اگر کاتالیزور سالم باشد، گاز خروجی از اگزوز با کمی لرزش و نوسان از اگزوز خارج می‌شود. اما اگر خروج گازها با لرزش اگزوز همراره نیست، فیلترهای خروجی کاتالیست دچار گرفتگی شده است و کاتالیزور کارایی کامل و صد در صدی ندارد.

پیچیدن بوی بد (شبیه تخم مرغ گندیده) در خودرو

یکی از رایج‌ترین نشانه های خرابی کاتالیزور، استشمام بوی شبیه بوی تخم مرغ گندیده درون اتاق خودرو است. این بوی نامطبوع به واسطه ناقص سوختن گوگرد موجود در بنزین در محفظه احتراق اتفاق می‌افتد و در فضای داخلی خودرو پخش می‌شود.

مواردی که اشاره کردیم، از جمله متداول‌ترین نشانه‎ های خرابی خودرو هستند. لذا در صورت مشاهده این علائم، در اولین فرصت خودروی خود را به یک تعمیرگاه مجاز خودرو برسانی تا به لحاظ فنی عیب یابی و تعمیر شود.

بهترین مرکز تعمیر کاتالیزور در تهران  

اگر شما هم با مشکل خرابی کاتالیزور مواجه هستید و میخواهید بدانید بهترین مرکز تعمیر کاتالیزور در تهران کجاست؟ باید بگوییم پارس کاتالیزور به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات تعمیر و تعویض کاتالیزور در تهران فعالیت دارد. این مرکز به واسطه سال‌های فعالیت در حوزه فروش، تعمیر، شستشو و تعویض انواع کاتالیروز خودرو، یک مرجع و مرکز مناسب برای تعمیر کاتالیست در تهران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]