اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105256359519455

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان

کد: 140105256359519455

https://bit.ly/3QvT8sg

، (اخبار رسمی): رنگ پلی اورتان از ترکیب شیمیایی رزین و پلی ایزوسیانات به دست می‌آید. رزین به ‌عنوان ماده پایه و پلی ایزوسیانات به‌ عنوان ماده مکمل، با یکدیگر ترکیب می‌شوند؛ اما علاوه بر این دو ماده، مواد شیمیایی دیگری نیز در تولید رنگ پلی اورتان نقش دارند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان
عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان
عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان
عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان
عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان
عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان

بالا بودن کیفیت این مواد تشکیل‌دهنده، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ پلی اورتان محسوب می‌شود. به‌طورکلی پایه و اساس تمام رنگ‌های پلی اورتان مواد ثابتی هستند؛ اما برخی از تولیدکنندگان از مواد اولیه باکیفیت‌تر استفاده می‌کنند. همین امر موجب اختلاف قیمت انواع رنگ پلی اورتان می‌شود.

رنگ پلی اورتان چیست؟

رنگ پلی اورتان (پلی یورتان) محصولی دوجزئی و مقاوم است. این رنگ از ترکیب رزین پلی اورتان و سایر مواد شیمیایی به دست می‌آید. مقاومت بالا در برابر آب، اسید و باز، گردوغبار و آفتاب از ویژگی‌های رنگ پلی یورتان محسوب می‌شود. همین ویژگی‌ها موجب شده است که خرید رنگ پلی اورتان به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. رنگ پلی اورتان بیشتر بر روی سطوح خارجی و در معرض نور آفتاب استفاده می‌شود.

انواع رنگ پلی اورتان یکی از ضروری‌ترین نکات در هنگام سفارش رنگ پلی یورتان، آشنایی با انواع مختلف آن و انتخاب بهترین رنگ برای کاربرد مورد نظر است.

به‌طورکلی، انواع رنگ پلی اورتان شامل موارد زیر هستند: 

 رنگ پلی اورتان براق:

این نوع رنگ، مقاومت بیشتری در برابر نور آفتاب و سایش دارد. پلی یورتان براق در محیط‌های صنعتی، کاربردی‌ترین رنگ پلی اورتان به‌ حساب می‌آید. این رنگ به‌ خوبی بر روی سطوح فلزی و صنعتی می‌چسبد و ظاهر براق و با ثباتی دارد که جلوه زیبایی ایجاد می‌کند. با توجه به این مزیت‌ها، طبیعی است که سفارش رنگ پلی یورتان اغلب توسط کارخانه‌جات صنعتی صورت بگیرد. 

 رنگ پلی اورتان نیمه براق:  

  •      این رنگ، از رزین آکریلیک و هاردنر ایزوسیانات تشکیل شده است و جلوه زیبا و شفافیت مطلوبی دارد. 
  •      شفافیت سطح آن به اندازه پلی اورتان براق نیست؛ اما جلوه نهایی آن زیبایی قابل‌توجهی دارد.
  •      رنگ پلی اورتان نیمه براق، مانند پلی یورتان براق در برابر اشعه آفتاب، سایش، خراش، باران اسیدی و مواد شیمیایی مقاوم است.      
  •      عمده خرید رنگ پلی اورتان نیمه براق، توسط مراکز صنعتی صورت می‌گیرد.

رنگ پلی اورتان مات:

      مواد تشکیل‌دهنده این رنگ همانند پلی اورتان نیمه براق، رزین آکریلیک و هاردنر ایزوسیانات هستند.تفاوت این دو رنگ در سایر مواد تشکیل‌دهنده است. همان‌طور که از اسم این رنگ مشخص است، ظاهر شفافی ندارد و بیشترین کاربرد آن در صنعت و سطوح خارجی است. نور فرابنفش و مواد شیمیایی نمی‌توانند تأثیری بر روی ساختار رنگ پلی اورتان مات داشته باشند و به همین علت، کاربرد زیادی در صنایع دارد. ویژگی اصلی این رنگ، استفاده در لایه‌های میانی اپوکسی است. قیمت رنگ پلی اورتان مات در مقایسه با سایر رنگ‌های پلی اورتان تفاوت چندانی ندارد؛ اما برای استفاده در لایه‌های میانی اپوکسی، بهترین گزینه ممکن، محسوب می‌شود.

  رنگ پلی اورتان نیمه مات:

  •      اغلب ویژگی‌های این رنگ، مشابه رنگ پلی اورتان مات است.
  •      رنگ پلی اورتان نیمه مات، مقاومت زیادی در برابر خراشیدگی از خود نشان می‌دهد.
  •     با استفاده از این رنگ، می‌توان ناهمواری‌های سطوح را به‌خوبی مهار کرد.
  •     در مقابل اشعه فرابنفش مقاومت زیادی دارد و می‌تواند مدت‌زمان طولانی بدون تغییر ساختار، مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربردهای رنگ پلی اورتان

رنگ‌های پلی اورتان تنها در موارد صنعتی کاربرد ندارند. این محصولات از پرکاربردترین پوشش‌های رنگی در جهان محسوب می‌شوند. سفارش رنگ پلی یورتان و استفاده از آن در بسیاری از مراکز تفریحی و علمی به دلیل ترکیب بسیار مقاوم و زیبای انواع آن است. سالن‌های ورزشی، سالن بولینگ، سوله‌ها، شرکت‌های علمی و کاربردی تنها نمونه‌هایی از مصرف‌کنندگان رنگ پلی اورتان هستند و در این مراکز، از رنگ به‌عنوان پوشش کف استفاده می‌شود.

در خرید رنگ پلی اورتان به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید رنگ پلی اورتان باید نکات زیر را به یاد داشته باشید:

رنگ‌های پلی اورتان برای مصارف گوناگون تولید می‌شوند. درنتیجه مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، اندکی باهم تفاوت دارند. ابتدا باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس برای خرید رنگ مناسب، از فروشنده راهنمایی بگیرید. خواندن دستورالعمل و کاربرد نوشته‌شده بر روی قوطی رنگ نیز خالی از لطف نبوده و راهنمای بسیار خوبی برای افراد مبتدی است.

رنگ پلی اورتان محصولی دوجزئی است. یعنی تولیدکننده در دو ظرف مجزا محتویات را به شما عرضه می‌کند. هنگام استفاده باید هر دو جزء به میزان مشخص با یکدیگر آمیخته شوند. اگر میزان مواد کم یا زیاد باشد، اثرات منفی بر روی خروجی کار می‌گذارد. این میزان آمیختگی معمولاً توسط شرکت تولیدکننده بر روی محصول درج می‌شود.

قبل از استفاده از رنگ پلی اورتان، سطح رنگ‌آمیزی باید به‌خوبی تمیز شود. وجود گردوغبار و ضایعات بر روی سطح کار، باعث کاهش طول عمر و ناهموار شدن سطح رنگ می‌شود. رعایت کردن این نکات هنگام سفارش رنگ پلی یورتان، الزامی است.

عوامل مؤثر بر تعیین قیمت پلی اورتان

قیمت رنگ پلی اورتان به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. شما در فروشگاه‌ها با قیمت‌ها و انواع مختلفی از این رنگ روبه‌رو می‌شوید. علت این موضوع، همه‌کاره بودن رنگ پلی یورتان در دنیا است. تقریباً در تمام صنایع از این رنگ استفاده می‌شود؛ به همین علت مواد تشکیل‌دهنده آن اغلب دچار تغییراتی می‌شوند. برای نمونه رنگ پلی اورتان مات، فرمولاسیون متفاوتی با رنگ پلی اورتان براق دارد. همین موضوع، علت اصلی تفاوت قیمت در انواع رنگ پلی یورتان است.

فاکتور دومی که تأثیر زیادی بر قیمت رنگ پلی اورتان می‌گذارد، شرکت تولیدکننده رنگ است. بسیاری از شرکت‌ها برای کسب سود بیشتر، از مواد کم کیفیت در ساخت رنگ استفاده می‌کنند. این موضوع باعث کاهش قیمت نهایی محصول می‌شود؛ اما مضرات استفاده از آن، به‌مراتب در طول زمان بیشتر خواهد بود.

در برخی کشورها همچون ایران، به دلیل مشکلات اقتصادی و وجود تحریم‌ها، استفاده از رنگ‌های خارجی صرفه اقتصادی ندارد. به همین علت، خارجی یا داخلی بودن برند یک رنگ، تأثیر بسزایی در تعیین قیمت آن دارد.

رنگ پلی اورتان از کجا تهیه کنیم؟

قیمت رنگ پلی اورتان در فروشگاه‌های مختلف، نوساناتی دارد. بعضی فروشندگان از محصولات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند در آینده برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند.

برای خرید مطمئن و مقرون‌به‌صرفه، شما می‌توانید رنگ را از طریق سفارش اینترنتی تهیه کنید. فروشگاه رنگ تهران بستری ایمن و سریع برای سفارش رنگ پلی یورتان است. شما در وب‌سایت رنگ تهران می‌توانید برای اطمینان از یک خرید مطلوب و مناسب، با کارشناسان این زمینه ارتباط برقرار کنید تا با استفاده از راهنمایی آن‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع‌بندی

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها، به صورت آنلاین نیز فعالیت دارند. متأسفانه برخی از این فروشگاه‌ها برای کسب سود بیشتر، از محصولات نامناسب و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

در بعضی موارد دیده شده است که کالای دریافت شده توسط مشتری با کالای سفارش داده شده در فروشگاه، مغایرت دارد. موارد این‌چنینی باعث می‌شوند که بسیاری از افراد، راه دشوارتر یعنی خرید حضوری را انتخاب کنند.

فروشگاه آنلاین رنگ تهران با سابقه بیش از نیم‌قرن، به شما این اطمینان را می‌دهد که تمامی محصولات انتخاب‌شده، در سریع‌ترین زمان و بالاترین کیفیت ممکن به دستتان می‌رسد. بنابراین، شما می‌توانید برای خرید محصولات مختلف مثل رنگ پلی اورتان و اطلاع از قیمت ها مثل قیمت رزین به وبسایت این فروشگاه مراجعه کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار