اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106026374918027

اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا

کد: 140106026374918027

https://bit.ly/3pJUB2q

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اصلی ترین اهداف افرادی که مهاجرت می کنند، کسب اقامت کشور مورد نظرشان است.کانادا کجاست و به چه علت این همه با استقبال ایرانیان مواجه است.برای اینکه یک شهروند کانادایی به شمار آییم چه کارهایی در آغاز لازم است؟ برای مهاجرت به کانادا و اخد اقامت دائم کانادا ازچه کارهایی لازم است.

اقامت دائم کانادا
اقامت دائم کانادا

کانادا به عنوان یک جامعه متنوع و چندفرهنگی شناخته شده است که از تازه واردان سراسر جهان استقبال می کند. اقامت کانادا به فرد اجازه ورود به خاک کشور کانادا را می تواند در مدت زمان مشخص داشته باشد.

۰1. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کاری

داشتن جاب آفر که البته پیدا کردن آن به جز در مشاغل مربوط به حوزه آی تی کار راحتی هم نیست، شما بطور میانگین بعد از ۳ تا ۵ سال کار در داخل خاک کانادا برای کارفرمایی که برای شما اجازه کار دریافت کرده است می توانید در برنامه های اقامت دائم این کشور شرکت کنید. 

و در روش دوم یعنی شرکت در برنامه اسکیلد ورکریا همان برنامه نیروی متخصص کانادا در صورت داشتن شرایط اولیه و بعد از گزینش توسط برنامه های استانی فدرال و یا استانی با توجه به مشاغل مورد نیاز این ایالت ها از ابتدا می توانید با اقامت دائم کانادا وارد این کشور شوید.

۰2. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج و یا تولد فرزند

در مورد اول طبیعتا برای اخذ اقامت دائم کانادا احتیاج هست که شما با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنید که تمکن مالی ساپورت هزینه های شما را داشته باشد و البته این ازدواج قابل اثبات و صوری هم نباشد، در این صورت می توانید از طریق روش اسپانسرشیپ خانواده اقامت دائم کانادا را بدست آورد. 

۰3. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا برای دوره های تحصیلی بیشتر از ۸ ماه بعد از تحصیل اجازه کار به دانشجویان داده می‌شود و اقامت آن‌ها برای پیدا کردن شغل و بدست آوردن تجربه کار کانادایی تمدید می شود. بعد از آن شما با پیداکردن کار در کانادا و انجام حداقل یک سال کار در این کشور می توانید با استفاده از امتیاز تجربه کار کانادایی در برنامه های اخذ اقامت دائم کانادا شرکت کنید.

4. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا برای دوره های تحصیلی بیشتر از ۸ ماه بعد از تحصیل اجازه کار به دانشجویان داده می شود و اقامت آنها برای پیدا کردن شغل و بدست آوردن تجربه کار کانادایی تمدید می شود. بعد از آن شما با پیداکردن کار در کانادا و انجام حداقل یک سال کار در این کشور می توانید با استفاده از امتیاز تجربه کار کانادایی در برنامه های اخذ اقامت دائم کانادا شرکت کنید.

5. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ایجاد استارت آپ

استارت آپ ها یکی از سریع ترین روش های اخذ اقامت دائم بسیاری از کشورها از جمله کانادا هستند و همانطور که در مطالب قبلی هم عنوان کردیم شرایط اصلی راه اندازی یک استارت آپ در کشور کانادا که منجر به اخذ اقامت این کشور شود،  داشتن ایده ای خلاقانه، نو و قابل اجرا در این کشور و همچنین مدرک زبان ایلتس ۵ می باشد که بعد از بررسی های اداره مهاجرت کانادا در صورت سود ده بودن بیزینس پلن شما امکان موافقت و سرمایه گذاری توسط دولت کانادا روی طرح شما وجود دارد.

6. اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

کشور کانادا به دلیل وجود بیزینس های فعال بسیار و رابطه خوب با سایر کشورهای جهان علی الخصوص آمریکا یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شما می باشد.

راه های متنوعی برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری از جمله، خرید بیزینس، کارآفرینی و خوداشتغالی در این کشور وجود دارد که نیازمند بررسی مدارک تمکن مالی شما و همونطور ورود سرمایه حداقل ۴۰۰ هزار دلاری به این کشور دارد

۰7 اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی هنرمندان و ورزشکاران

همچنین به عنوان راه آخر اگر ورزشکار و یا هنرمند کار درستی هستید که عناوین بین المللی و کشوری دارید و بین ۲ تا ۵ سال قبل از مهاجرت خود مشول فعالیت حرفه ای ورزشی یا هنری بوده اید می توانید شانس خود را از طریق ویزای خوداشتغالی کانادا برای اخذ اقامت دائم کانادا امتحان کنید.

روش‌های آسان مهاجرت به کانادا کدامند؟

برنامه مهاجرتی منتخب استانی (PNP)، پایلوت آتلانتیک، ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP)، اسپانسرشیپ خانواده و در صورت داشتن پشتوانه مالی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری از جمله روش‌های راحت برای مهاجرت به کانادا هستند.

آیا با تحصیل در کانادا می‌توان اقامت دائم گرفت؟

هر دانشجو پس از اتمام تحصیل در کانادا به راحتی می‌تواند ویزای کاری دریافت نموده و پس از مدتی کار و پرداخت مالیات و عدم ارتکاب به جرم و ایجاد مسئله خاصی، اقامت دائم این کشور را دریافت نماید.

آیا با ویزای کار موقت می‌توان اقامت دائم کانادا را گرفت؟

هر شخصی که به عنوان یک نیروی کار موقت در کانادا مشغول است؛ به ویژه در زمان حال که سیاست دولت افزایش پذیرش مهاجر و اعطای اقامت دائم به نیروی کار موقت بوده، به راحتی می‌تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

مزایای کارت اقامت دائم کانادا

کارت اقامت داﺋم کانادا

کارت اقامت دائم (Permanent resident Card) سند مهمی است که وضعیت فرد در کانادا را تأیید می کند و به او امکان دسترسی به منابع خاصی را می دهد. در واقع کارت اقامت دائم کانادا (Canada PR Card) یک کارت رسمی و سند شناسایی است که مشخص کننده و اثبات کننده وضعیت شما، بعنوان یک مقیم دائم کانادا می باشد. 

ایا با داشتن کارت اقامت دائم، شهروند کانادا محسوب می شوید؟

مقیم دائم کانادا فردی است که در پاسپورت خود ویزای ورود به کانادا را به عنوان مقیم دائم دارد و به خاک کانادا ورود کرده و اجازه کار، تحصیل و زندگی در کانادا را دارد اما شهروندش محسوب نمی‌شود. با این حال، اگر از طریق برنامه نامزدهای استانی به یک اقامت دائم تبدیل شدید، استانی که شما را معرفی کرده است شما را برای آوردن مهارت در استانشان انتخاب کرده است.

مدت زمان کارت اقامت دائم کانادا

وضعیت اقامت دائم، منقضی نمی شود. شما می توانید تا زمانی که دوست دارید اقامت دائم داشته باشید. ولی! شما برای حفظ وضعیت خود، باید از هر پنج سال حداقل دو سال در کانادا زندگی کنید. اگر از هر پنج سال سه سال بمانید.

برای گرفتن اقامت دائم کانادا چگونه باید اقدام کرد ؟

برای اقامت دائم کانادا، باید از طریق یک برنامه رسمی مهاجرت اقدام کنید. مسیرهای مختلف مهاجرتی در کانادا وجود دارد. با این حال، محبوب ترین گزینه مهاجرت برای اکثر افراد، برنامه Express Entry ‘s Federal Skilled Worker است. 

Express Entry یک سیستم مهاجرت بسیار سریع است که نیازی به پیشنهاد شغلی و تجربه کار کانادایی ندارد. با استفاده از یکی از شیوه های زیر، فرد می‌تواند کارت PR کانادا را دریافت کند:

۱. اکسپرس اینتری 

۲. تجربه کانادایی (دارای سابقه کار یا تحصیل به مدت یک سال یا بیشتر در کانادا)

۳. اسپانسرشیپ خانوادگی

۴. برنامه‌های استانی متخصصین (برخی استان‌های کانادا برای جذب متخصصین برنامه‌های ویژه‌ای دارند)

۵. برنامه‌های سرمایه‌گذاری

۶. نیروی متخصص کبک

۷. پناهندگی

مزایای داشتن کارت اقامت دائم کانادا

فردی که اقامت دائم دارد و افراد تحت تکفلش می توانند در هر یک از ده استان یا سه قلمرو کانادا زندگی، کار و تحصیل کنند.

فردی که اقامت دائم دارد حق تحصیل رایگان تا سن ۱۸ سالگی در سیستم مدارس دولتی کانادا را دارد.

افراد مقیم کانادا می توانند از بسیاری از مزایای اجتماعی که شهروندان کانادا برخوردار هستند مانند بیمه درمانی رایگان بهره مند شوند.

پس از گذشت ۳ سال از زندگی در کانادا، فرد مقیم می تواند برای شهروندی کانادا اقدام کند که پس از دریافت شهروندی می تواند در انتخابات کانادا رأی دهد و درخواست پاسپورت کانادایی کند که به وی آزادی رفت و آمد (بدون ویزا) به ۱۷۲ کشور جهان را می دهد. همچنین شهروند کانادایی می تواند به مدت ۶ ماه بدون ویزا در امریکا زندگی کند.

کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان است، بنابراین به عنوان یک فرد اقامت دائم ، می توانید اطمینان داشته باشید که خانواده شما در کانادا زندگی امنی خواهند داشت.

در صورت اقامت دائم اعضای خانواده شما همچنین می توانند در کانادا زندگی ، تحصیل و کار کنند. با این حال ، اگر بالای ۱۸ سال سن داشته باشید ، اجازه حمایت از برخی از افراد را دارید.

کسی که کارت PR کانادا را دارد امکان دسترسی آسان به نظام بانکی و مالی بین‌الملل را دارد در واقع می‌تواند در همه بانک‌های این کشور و بسیاری از بانک‌های سراسر جهان بدون وجود محدودیت حساب شخصی باز کند، درخواست کارت اعتباری ویزا و مستر کارت دهد و به خرید آنلاین از همه فروشگاه‌های اینترنتی بپردازد.

دانده کارت اقامت دائم کانادا دارای چه حقوقی نیست؟

  • حق رای دادن و شرکت در انتخابات رسمی کانادا را ندارد
  • امکان اشتغال در ادارات و موسسات امنیتی را ندارد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]